[Centraal] Voor alle vragen over MSN / Hotmail - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:45

peacehorses schreef:
verwijderen:
ga naar configuratiescherm > programma's > een programma verwijderen > zoek in de lijst naar windows live essentials 2011 en verwijder deze
simpel zat
daarna gewoon een oude versie googlen ("windows live messenger 2009"), downloaden en installeren. Probeer wel te zoeken naar een nederlandse versie (tenzij het je niet uitmaakt).

het is onzin dat verwijderen een drama is, het is juist heel simpel en je krijgt ook heel simpel om weer een oude versie te installeren, zolang je eerst de nieuwere versie verwijderd hebt.

Het verwijderen was bij mij ook het probleem niet. Een nieuwe installeren was het probleem. Elke keer kreeg ik de melding dat er een nieuwe versie aanwezig was en dat ik die moest installeren. Ik kon me niet aanmelden als ik niet de essentials installeerde.

Je kan het onzin noemen, maar dit was bij mij het geval. Fijn dat het bij jou niet het geval is, maar ik stel het niet op prijs dat je zomaar mijn (en meerdere) verhaal zomaar tot onzin bestempeld.

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over MSN / Hotmail - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:54

Sweetheart@

Is het probleem inmiddels wel opgelost?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:56

of je voelt je even aangevallen ofzo.. Je zou ook hulp kunnen vragen bij het verwijderen, want het ligt niet aan msn dat jij 'm niet kunt verwijderen, het kan bijvoorbeeld zijn dat je alleen het programma naar de prullenbak hebt gegooid door de map te deleten maar dat de rest nog op je pc staat, daarom moet je altijd verwijderen via de weg die ik je net vertelde, en moet je geheel windows live essentials verwijderen. Ik heb 'm al meerdere keren erop gehad en weer verwijderd, dus je hoeft mij niet te vertellen dat het niet verwijderd kan worden :)

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:57

Als ik mijn msn aanmeld, loopt hij gelijk vast, ik kan nergens op klikken, zover komt hij nog niet eens.. Hij is net nieuw, een nieuwere versie dacht ik.. Maar ik snap het echt niet meer.. Want ik kom niet verder dan aanmelden --> vastgelopen. Ik heb het al wel 20x geprobeerd :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:58

heb je windows vista of windows 7?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:15

peacehorses schreef:
of je voelt je even aangevallen ofzo.. Je zou ook hulp kunnen vragen bij het verwijderen, want het ligt niet aan msn dat jij 'm niet kunt verwijderen, het kan bijvoorbeeld zijn dat je alleen het programma naar de prullenbak hebt gegooid door de map te deleten maar dat de rest nog op je pc staat, daarom moet je altijd verwijderen via de weg die ik je net vertelde, en moet je geheel windows live essentials verwijderen. Ik heb 'm al meerdere keren erop gehad en weer verwijderd, dus je hoeft mij niet te vertellen dat het niet verwijderd kan worden :)

Lieve schat, dat heb ik ook gedaan. Ik ben alles behalve een leek als het om computers gaat. Geloof me. Je kan ook een stukje rustiger reageren. Dat je wilt helpen, prima, maar dat kan ook zonder de verhalen die jij niet herkent als onzin te bestempelen.

Essentials was volledig van mijn pc af, precies zoals jij omschreef. Echter bleef ik problemen houden. Ik heb meerdere mensen met dit probleem gehoord. Enkel systeemherstel werkte, zelfs bij onze computerprogrammeur ;). Dat jij dit probleem niet hebt gehad is heel fijn, maar dat wil niet zeggen dat andere mensen het probleem niet hebben. Wie weet heb je wel een ander besturingsprogramma? Of is er een andere reden.

JannekeGstar: Ja het probleem hier is al lang opgelost.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:21

ik reageer toch vrij rustig hoor, ik probeer dat meisje uit te leggen hoe ze het programma kan verwijderen, daar heeft ze meer aan dan aan verhalen van mensen waarbij het niet lukte :) Systeemherstel is iets wat je pas in het allerlaatste geval moet doen, want als dat een keer misgaat dan gaat het ook goed mis.

en ik heb het niet zo op 'computermensen'. Ik geloof best dat die mensen er verstand van hebben, het probleem is alleen dat de meesten er geld voor vragen, en er ook geld mee willen verdienen. Geef maar eens een laptop waarvan een backup gemaakt moet worden aan een computerwinkel, en wacht eens af hoeveel ze eraan gedaan hebben als je het terugkrijgt. Ze vinden altijd meer wat er nog allemaal mis was, en je moet allerlei programma's bijkopen, en er is ook nog eens een grote kans dat je al je bestanden kwijt bent omdat ze vonden dat er een virus op stond en dus eerst aan het virus gingen en niet eerst aan de backup. En ja, ik spreek uit ervaring.

Ook zou het niet aan het besturingsprogramma moeten liggen, hooguit aan hoe je het geïnstalleerd hebt maar dat kan bij mijn weten niet op heel veel manieren. Het kan wel aan het besturingssysteem liggen dat het programma niet of slecht werkt, maar dat verandert er niks aan dat je het gewoon moet kunnen verwijderen. Wellicht ligt het eraan dat er iets aan je mappen veranderd is na het installeren, en staat het programma op een andere schijf dan het installatiebestand.

edit: jij generaliseert ook behoorlijk met je post, want dat jij het probleem hebt met verwijderen wil evengoed niet zeggen dat iedereen dat heeft. Dus je had haar beter eerst kunnen uitleggen hoe ze 'm kan verwijderen, en als alles niet werkt, haar kunnen vertellen dat ze misschien systeemherstel moest proberen.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:02

peacehorses... ik moet sweethaert toch even bijvallen.

Het heeft hier ook héél wat voeten in aarde gehad om de nieuwste versie te verwijderen, te deleten.
Toen dat één maal het geval was liet de oudere msn-versie zich wel downloaden maar niet "uitpakken".
We hebben hier op twee pc,s zonder problemen systeemherstel toegepast.

Met vriendelijke groeten _flo_

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:33

maar ligt dat eraan dat je een nieuwe versie van wlm nog op je pc had, of ligt dat eraan dat je gewoon een verkeerd bestand had gedownload? Alle bestanden die nog van 2009 te downloaden zijn, zijn namelijk sowieso van particulieren, want Windows Live verstrekt de downloadlinks voor de oude versies zelf niet meer (aangezien ook wle 2011 als belangrijke update wordt beschouwd)

en ik snap best dat systeemherstel in sommige gevallen nodig kan zijn, maar nogmaals, als iemand vraagt hoe het programma te verwijderen, laat haar die dan eerst proberen te verwijderen, en als alles niet lukt kun je zeggen, ga over op systeemherstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:40

@ liiisette; Ik geloof iets van Live Essentials 2011? De nieuwste iig, via msn.nl
Die fout heb ik nu niet meer, maar ik ben niet weg van deze MSN. Als je nu Offline staat moet je jezelf
alsnog voor iemand online zetten wil je kunnen praten.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:49

peacehorses schreef:
heb je windows vista of windows 7?

volgens mij windows 7?

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:28

Ik heb precies hetzelfde probleem, windows essential wil bij mij wel verwijderen maar ik kan de normale msn niet downloaden. Ik ben echt gefrustreerd want ik wil mijn oude msn terug.. :\

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:41

Myxlea, je kan een systeemherstel uitvoeren. Zoek op internet (google) even hoe het voor jouw besturingssysteem moet. Dus typ in systeemherstel vista (bijvoorbeeld). Daar staat het dan beschreven. Stel een tijd in voor dat je essentials installeerde.

peacehorses: Ik generaliseer juist helemaal niet, ik zeg juist dat het prima kan dat sommige er geen last van hebben, maar anderen wel. Lezen ;)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:45

sweetheart schreef:
Verwijderen is een drama, het lukt vaak niet op een oudere versie te installeren. Beter kan je systeem herstel doen.
Succes!

je zegt dat verwijderen een drama is, en dat het vaak niet lukt. Het is eerder andersom, verwijderen gaat over het algemeen goed en over het algemeen is het vrij goed te doen om een oudere versie te installeren, dus dit vind ik wel generaliserend. Maargoed, daar gaat het verder niet over, punt is dat je niet beter systeemherstel kunt doen als je eerst nog niet hebt geprobeerd gewoon te verwijderen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:16

sinds een paar dagen krijg ik linkjes niet meer aanklikbaar in mijn gespreksvenster te zien (niet het venster waarin ik de tekst tik)... en de geluidjes die je normaal hoort als een contactpersoon online komt, of er komt een berichtje, hoor ik ook niet meer...

Ik heb al bij alle mogelijke instellingen gekeken, maar er is niks veranderd... iemand hier bekend mee?

(heb geen 74 pagina's doorgelezen)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:56

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:58

dank je voor de info Meloen :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:59

Banjer ik heb hetzelfde, Meloen bedankt voor de info, ik heb ook al alle instellingen door gepluist :')

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:07

Ik irriteerde mij ook mateloos.. vandaar ff Google raadgepleegd.
Al met al.. het is waardeloos! Ik wil de link-mogelijkheid terug :n

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:50

Kan iemand mij helpen ?
Ik heb mij vandaag aangemeld op msn via mijn mobiel, en later ook weer afgemeld.
Nu zit ik dus op de computer en als ik mijn msn opstart kom ik online via ebuddy.com, terwijl ik gewoon op window's live zit.
Hoe kan ik dat veranderen?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:20

Iemand heeft 2011 erop gezet, maar je kan niemand meer blokken en nog meer andere dingen.. heel vervelend. Nu msn-loos.
Ben mn oude aan het zoeken maar kan hm niet vinden :S

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:07

Juudii5: Zoals hier eerder vermeld kun je dan misschien een systeemherstel uitvoeren. En dan terug zetten naar een datum voordat je 2011 installeerde... dan heb je de oude ook weer terug als het goed is.
Voor systeemherstel even googlen hoe het moet voor het besturingsprogramma dat je gebruikt. Succes! Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:19

juudii5 schreef:
Iemand heeft 2011 erop gezet, maar je kan niemand meer blokken en nog meer andere dingen.. heel vervelend. Nu msn-loos.
Ben mn oude aan het zoeken maar kan hm niet vinden :S

Als je 2011 hebt verwijderd staat de oude msn er niet meer op, dan moet je die opnieuw downloaden, gewoon bij google intypen "windows live messenger 2009 dutch" bijvoorbeeld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:03

Ik wil graag voor morgen MSN op mijn PC hebben, nu weet ik niet precies of het er al op staat hoe kom ik daar achter? Ik zie wel een messenger staan maar die is van windows zelf volgens mij.
En zoja waar vind ik de juiste software?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:23

Wacht ben dr inmiddels al uit het zit bij Livemail :)