Ik ga denk een losse kamerthermometer aanschaffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:In Engeland worden de prijzen bevroren, niet meer dan 2000 pond per jaar aan energie, de rest betaald de regering. Lijkt mooi maar dan is er dus geen enkele rem om te bezuinigen op energie want de regering betaald wel. Hoe fijn dat ook is, dat is niet de weg. Zorgen voor een lagere gas en elektra prijs wel.
Cer schreef:Ik ben benieuwd hoe ze dat zouden meten... mijn thermostaat geeft een veel hogere temperatuur aan dan in werkelijkheid..
Ik ga denk een losse kamerthermometer aanschaffen
elnienjo schreef:Ouderen (en vooral vrouwen) hebben wetenschappelijk bewezen meer behoefte aan warmte. Als ze verpleeghuizen op 19 graden zetten denk ik dat er een winter vol oversterfte aan zit te komen.
verootjoo schreef:elnienjo schreef:Ouderen (en vooral vrouwen) hebben wetenschappelijk bewezen meer behoefte aan warmte. Als ze verpleeghuizen op 19 graden zetten denk ik dat er een winter vol oversterfte aan zit te komen.
Nja, gek genoeg begrijpen ouderen deze maatregelen veel beter, zeker als ze de hongerwinter hebben meegemaakt.
verootjoo schreef:Nja, gek genoeg begrijpen ouderen deze maatregelen veel beter, zeker als ze de hongerwinter hebben meegemaakt.
MyWishMax schreef:Je hebt toch een dekbed wat je steeds aanraadt aan anderen? Dat het onzin is om elektrische dekens enzo te kopen? Dan gebruik je zelf toch ook een dekbed als je 19 graden te koud vindt. En helemaal met die andere kachels kan je met jouw eigen redenering toch makkelijk de cv kouder, andere kachel aan en dekbed?
Of geldt dat alleen voor anderen en moet jij alles maar kunnen precies zoals je wilt?
Man, ik zou maar in handen knijpen dat je gewoon de cv op 19 kan blijven zetten en nog steeds bijstoken...
Moniqur, dat herken ik, maar het moet wel te betalen blijven. En dat is het niet meer helaas
mvdende schreef:MyWishMax schreef:Je hebt toch een dekbed wat je steeds aanraadt aan anderen? Dat het onzin is om elektrische dekens enzo te kopen? Dan gebruik je zelf toch ook een dekbed als je 19 graden te koud vindt. En helemaal met die andere kachels kan je met jouw eigen redenering toch makkelijk de cv kouder, andere kachel aan en dekbed?
Of geldt dat alleen voor anderen en moet jij alles maar kunnen precies zoals je wilt?
Man, ik zou maar in handen knijpen dat je gewoon de cv op 19 kan blijven zetten en nog steeds bijstoken...
Moniqur, dat herken ik, maar het moet wel te betalen blijven. En dat is het niet meer helaas
Dekbed is prima voor op de bank inderdaad!
Ik had het net alleen over werken achter de laptop aan de eettafel. Dan wordt een dekbed al snel minder handig....
Gelukkig wonen wij in Nederland en niet in Zwitserland. Hier geld de max 19 regel niet.
Toch ga ik proberen deze winter zo zuinig mogelijk te doen, tot op bepaalde hoogte, zodat ik flink geld overhoudt en terug krijg, zodat ik een potje heb voor volgende winter.
karrij schreef:Mijn man heeft zo'n P1 splitter gekocht, nu kunnen wij alleen de electra op NU zien wat er gebruikt wordt, voor gas kan dat alleen per dag(5 uur). kan dit bij niemand op NU?
Snappen diegene die ook zo'n splitter hebben wat ik bedoel ?
mvdende schreef:MyWishMax schreef:Je hebt toch een dekbed wat je steeds aanraadt aan anderen? Dat het onzin is om elektrische dekens enzo te kopen? Dan gebruik je zelf toch ook een dekbed als je 19 graden te koud vindt. En helemaal met die andere kachels kan je met jouw eigen redenering toch makkelijk de cv kouder, andere kachel aan en dekbed?
Dekbed is prima voor op de bank inderdaad!
Ik had het net alleen over werken achter de laptop aan de eettafel. Dan wordt een dekbed al snel minder handig....
Gelukkig wonen wij in Nederland en niet in Zwitserland. Hier geld de max 19 regel niet.
Toch ga ik proberen deze winter zo zuinig mogelijk te doen, tot op bepaalde hoogte, zodat ik flink geld overhoudt en terug krijg, zodat ik een potje heb voor volgende winter.
MoniqueT schreef:Als wij in Nederland nog in de korte broek lopen, stoken onze benedenburen (tachtigers) ons er al uit en dragen ze zelfs al een truitje met fleecevest. Oude mensen zijn echt kouwelijk.
Een rondje met de hond lopen om warm te worden, Purny? Ik heb je altijd best hoog zitten, maar nu sla je de plank echt mis. Op dagen dat mijn man écht veel pijn heeft (als het koud en nat is buiten dus), kan hij zich amper bewegen. Toen we nog in Nederland woonde, kwam hij soms weken niet buiten en stond ik met de paarden bij de achterdeur voor een contactmomentje. Dát is dus de reden dat wij naar Spanje verhuisd zijn, huis, haard en kinderen achterlatend. Echt geen luxe destijds, al is het best goed uitgepakt.
Sommige mensen kúnnen dat gewoon niet. Het begrip voor bepaalde chronische ziektes ontbreekt dus weer.
Ik vind het verschrikkelijk voor degenen die het echt niet kunnen betalen, daar moeten gewoon oplossingen voor komen. Juist de chronisch zieken en gehandicapten die de hele dag thuis zitten, zijn nog extra de dupe.