Prairy lief. Zaden van de omgeving en inmiddels ook uit eigen tuin heb ik zeker al verzameld en ga ik gebruiken. Alleen het wordt nu wel wat meer dat ik nodig heb als van te voren bedacht.
Lizy geweldig de artisjokken planten. Ik hou me aanbevolen, super bedankt. Ik wil binnen kort toch komen naar Polie als ze op de nieuwe weide te bezoeken is. TEvens pluk ik graag voor jullie dus app maar als je dat op prijs stelt. Het was geen grapje. En nog een vraagje, mocht het zo zijn dat jullie ergens op jullie terrein een hoekje hebben waar (bos) grond gehaald kan worden dan hou ik me zeker aanbevolen. Grond hier is zo duur. En mest voor weideplanten is niet goed.
Wilde venkel lijkt me erg lekker. Heb ik nog niet.
Jeetje bedankt. Klopt, fijne herinnering.
Cruydhoek ben ik al aan het kijken en misschien willen ze rechtstreeks naar Frankrijk sturen anders kan ik van het aanbod van Prairy gebruik maken.
Citaat:Maar ik maak me zorgen om de boodschap die kiezers geven:..... Geen earth care, geen people care en ook geen fair share. De drie ethische principes die de leidraad zijn voor permacultuur (en naar mijn mening fundamenteel voor een eerlijke en gezonde wereld). Dat er zo veel mensen zijn die andere mensen willen uitsluiten en niet bezig zijn met gevolgen voor de natuur.
Dit is dus precies waar ik me zoveel zorgen om maak.
En ik begrijp dat ik gemakkelijk praten heb, in mijn groene bubbel op het platteland, in mijn fijne boerderijtje met mijn lieve man. Ik heb geen armoede, we leven gewoon zuinig zoals we altijd gedaan heb, maar de tuin doet het goed en we hebben alles wat ons hartje begeerd. En nu we nog meer bezuinigd hebben op energie is zelfs met zwembad onze energie rekening het zelfde gebleven/ iets verhoogd ondanks de grote prijs stijging vanaf augustus hier.
Ook heb ik gemakkelijk praten als het om immigratie gaat en het asielzoekersbeleid. De vluchtelingen zijn hier zo schaars, dat ik voor hulp werd gevraagd (ik praat goed engels) en er een leuke Oekraïense vriendin aan heb overgehouden. Zo ook als het gaat om een Afghaanse vluchteling waar ik een leuke vriendschap mee heb vanwege een leuke click. Onlangs in Parijs bij haar gelogeerd en we hadden het zo tof. Dus al die ellende van bendes, nare vluchtelingen enz. dat kennen we hier helemaal niet. Het is een ver van mijn bedshow ook al weet ik van mijn zoon, die veel tussen Brussel -Amsterdam pendelt dat het te vaak enorm bal is met allerlei bendes in de trein.
Ondanks dat vind ik het toch heel heftig dat mensen dan zo massaal op (uiterst) rechts stemmen waar bij vooral bij de PVV jouw genoemde perma cultuur principes ontbreken. Wel doet dit topic me heel erg goed. Fijn dat we elkaar en jullie mij nu willen helpen!