Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:10

Wij zijn nog maar samen dus het is hier altijd wel netjes en als mijn man stofzuigt is hij errugg precies, tot op de kasten en weet ik allemaal niet :j
Moet me, als het wat koeler is, eens wagen aan de deuren in huis -O-

MarlindeRooz

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:12

Ja de deuren staan hier op de lijst voor volgende week. Net als lichtknopjes etc. Maar helaas is dit huis best groot dus dat is gewoon heel veel werk.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:22

Maken jullie de deuren ook helemaal schoon dan? Ik heb van die ouderwetse deuren met lijstjes (geen idee of dat ook echt een naam heeft en zo ja wat) maar die neem ik eens in de tijd af met een swiffer duster en that's it eigenlijk. Ik ga bij de deuren pas met doekjes in de weer als ik een vlek zie ofzo

Ik doe het schoonmaken van alle lichtknopjes vaak combineren met schoonmaken van de deurknoppen, die zitten meestal toch vlak bij elkaar en dan heb je het allemaal in 1x gehad. Ook omdat dat net als de lichtknopjes ook dingen zijn die je altijd veel in handen hebt
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 17-08-22 10:23, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:23

Ja sowieso deurklinken wel, brrr die zijn goor door het vele aanraken. Ik neem alles gewoon af met een sopje.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:31

ik heb deuren van 3 meter hoog, dan moet ik met trapjes in de weer, dat is niet mijn hobby. Ik doe dat 2 x per jaar ofzo.
Deurkrukken doe ik dagelijks met een Clinell doekje. Wc wordt dagelijks schoongemaakt en stofzuigen doe ik ook iedere dag, want ik heb een langharige kat rondlopen in huis.

amen lappen is een tic van me, ik kan niet tegen gore ramen. Helaas kan ik er 1 kant van het appartement niet bij, dat wordt 2 x per jaar vanuit een hoogwerker met hogedruk schoon (na ja, nat) gespoten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:32

Wil je hier eens komen ramen lappen? :)) Ik heb dat nog nooit hoeven doen tot waar ik nu woon. Ja thuis en op werk wel dus ik kan het wel. Maar vind het zo’n naar klusje. En wij hebben hier echt veel en grote ramen. :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:36

Telpeva schreef:
Maken jullie de deuren ook helemaal schoon dan? Ik heb van die ouderwetse deuren met lijstjes (geen idee of dat ook echt een naam heeft en zo ja wat) maar die neem ik eens in de tijd af met een swiffer duster en that's it eigenlijk. Ik ga bij de deuren pas met doekjes in de weer als ik een vlek zie ofzo

Ik doe het schoonmaken van alle lichtknopjes vaak combineren met schoonmaken van de deurknoppen, die zitten meestal toch vlak bij elkaar en dan heb je het allemaal in 1x gehad. Ook omdat dat net als de lichtknopjes ook dingen zijn die je altijd veel in handen hebt

Ik doe de lichtknopjes iedere week, deuren om de week ongeveer en er bovenop wanneer ik er aan denk. En dat is te weinig haha.

Ik kan ook echt niet tegen vieze ramen. Iedere maand de ramenwasser aan huis haha. Dan doe ik het daarna meteen zelf binnen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:40

Ik heb van die nieuwbouwdeuren, vreselijk want je ziet iedere vingertop erop dus ik ga soppen en met de trekker droogtrekken en alleen de randen met een doek.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:43

https://izi-clean.com/

Ik geloof de kreten “echt, streeploos schoon” nooit. Maar bij deze doeken durfde ik de gok te wagen. En? Ja hoor. Ze doen wat ze beloven. Wel de gebruiksaanwijzing volgen. En het werkt op alle gladde oppervlakken, dus ook deuren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:02

Dank je voor de tip Rien!
Ik zal eens kijken want heb ook al de Jemako doeken maar als dit beter is :o?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:06

chanicha schreef:

Ik vind jemako echt overrated

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:10

Ik heb de doeken van optidee en die werken wel echt goed.

Komende weken zit ik in een verbouwing, nu ligt er al overal stof maar er is nu niet tegenaan te poetsen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:30

rien10 schreef:

Ik geloof de kreten “echt, streeploos schoon” nooit. Maar bij deze doeken durfde ik de gok te wagen. En? Ja hoor. Ze doen wat ze beloven. Wel de gebruiksaanwijzing volgen. En het werkt op alle gladde oppervlakken, dus ook deuren.

Deze heb ik ook. En ja, streeploos. Absoluut. Ook fan hier.

Deuren doe ik niet vaak, alleen als ze vies zijn. De deurklinken wel en de lichtknoppen ook. Maar die raampjes boven de deuren op de eerste verdieping heb ik echt al heel lang niet gedaan. Zal ze weer eens doen.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:49

Ik doe mijn deuren af met een dweil, hoef ik ook geen trapje op en af. Net zoals ik daar ook de muurtegels in de badkamer mee af doe.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:51

Deuren worden hier smoezelig doordat de kleinkinderen hier nog weleens komen.

Deuren met een dweil :wow: hoe dan?

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:55

Ik heb microvezel dweilen dus gewoon aan de steel en dan uh ja de deur af doen. Is toch veel makkelijker als dat je steeds trapje op en af moet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:01

fjordjes schreef:
Ik heb microvezel dweilen dus gewoon aan de steel en dan uh ja de deur af doen. Is toch veel makkelijker als dat je steeds trapje op en af moet.

Toch wel met een schone mag ik hopen haha ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:02

Suzanne F. schreef:
rien10 schreef:

Deze heb ik ook. En ja, streeploos. Absoluut. Ook fan hier.

Deuren doe ik niet vaak, alleen als ze vies zijn. De deurklinken wel en de lichtknoppen ook. Maar die raampjes boven de deuren op de eerste verdieping heb ik echt al heel lang niet gedaan. Zal ze weer eens doen.

Ik heb ze ook klaar liggen voor na de verbouwing! Heb er zoveel zin in. Allemaal nieuwe spullen!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:03

Doen jullie ze iedere keer 15 minuten weken? Of alleen bij het eerste gebruik.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:08

fjordjes schreef:

Zo doe ik ook de muren van mijn badkamer, met een Vileda ultramax. Dat is zo'n dweil in de vorm van een swiffer zeg maar, met verschillende opzetdoeken die je er aan vast kan klikken en in de wasmachine kan doen. Zo kom ik overal bij en ik ben sneller klaar :+ en voor elke andere klus gewoon weer een verse schone doek.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:13

chanicha schreef:

ik heb beide en vind Jemako doeken prettiger.

Ik week ze nooit meer, alleen wassen is een dingetje, want ik was alleen met een volle machine en gebruik voor mijn gewone was wasverzachter (keihard water hier, anders staan de handdoeken rechtop) en die doeken mogen niet in de wasverzachter

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:59

rien10 schreef:

Moet dat dan met die doeken?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:04

chanicha schreef:
rien10 schreef:

Moet dat dan met die doeken?

Ik heb er nog twee oude liggen waarmee ik het nooit gedaan heb haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:52

Het werkt het beste als je de doeken eerst een kwartier weekt in lauwwarm water. En dan heel heel goed uitwringt. Dan zijn ze op hun best.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:55

Eleadoras schreef:
Ik heb laatst the pink stuff weten te bemachtigen bij de Action. Fijn spul is dat! Ik krijg er hele hardnekkige vlekken mee weg *\o/*

Zijn er hier mensen die een schoonmaak app oid gebruiken?

Ik gebruik Sweepy. Na mijn vakantie ga ik wel even puzzelen over de indeling want ik merk dat het me nu irriteert dat de taken per ruimte zijn ingedeeld terwijl ik bijvoorbeeld met stofzuigen de hele verdieping doe. Misschien eens kijken per verdieping :)
Het idee was dat mijn vriend dan ook kon zien wat hij even mee kon pakken maar op dit moment is de realiteit dat ik iedere avond om 19h mijn reminder weg swipe en dat mijn vriend de app helemaal niet meer weet te vinden (net als het huishouden helaas :+ )

Het zou leuk zijn als de schoonmaakster ook mee zou doen met de app maar dat vind ik zo raar om te vragen :')