Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siamsmeesje schreef:Ik heb ze gistermiddag gevonden, en inderdaad zelf willen instellen, maar toen kwam de volgende vraag.... Hoe hard gaat een paard in stap-draf-galop-rengalop?? Ik heb het voor nu even gelaten, maar ga wel proberen uit te zoeken hoe hard een paard gemiddeld gaat om dat dan in te vullen.
Echt bedankt! Kan nu voor een aantal andere dingen ook wat veranderingen maken.
Jiskaa schreef:Hoi hoi. Een vraagje onder de kenners. Vroegah had ik een Fitbit en daar kon ik dan instellen wanneer ik begon met sporten, en stopzetten als ik klaar was. In die tussentijd nam hij dan continu de hartslag op en kon ik na de tijd zien hoeveel calorieën ik verbrand had, hoogte hartslag, etc. Ik neem aan dat dit nog steeds op alle smartwatches zit of niet? :’)
Ik wil niet hoeven invoeren, deze oefening heb ik 10x gedaan. Ik kijk nu naar de Garmin watches maar ik zie even door de bomen het bos niet meer.
Help?
Desireeeee schreef:Jiskaa schreef:Hoi hoi. Een vraagje onder de kenners. Vroegah had ik een Fitbit en daar kon ik dan instellen wanneer ik begon met sporten, en stopzetten als ik klaar was. In die tussentijd nam hij dan continu de hartslag op en kon ik na de tijd zien hoeveel calorieën ik verbrand had, hoogte hartslag, etc. Ik neem aan dat dit nog steeds op alle smartwatches zit of niet? :’)
Ik wil niet hoeven invoeren, deze oefening heb ik 10x gedaan. Ik kijk nu naar de Garmin watches maar ik zie even door de bomen het bos niet meer.
Help?
Ja dat zal eigenlijk op vrijwel alle smartwatches kunnen!
Er zijn volgens mij veel kenners en fans van Garmin hier. Dus die kunnen je daar vast mee helpen.
Zelf heb ik een apple watch en daar ben ik erg tevreden mee. Toen der tijd uitgebreid onderzoek naar gedaan en de 7 serie die ik heb (dus niet de SE!) kwam er net zo goed uit qua accuraatheid als de garmin!
Daar kan je alles mee wat je net benoemt. Als je buiten sport kan je ook nog de route zien, hoogteverschillen, gemiddeld tempo, hartslagzones (ook tijdens je workout interessant) en nog veel meer met verschillende inzichten per workout.
Ik weet natuurlijk niet wat je andere wensen zijn, maar ik vind een apple watch dus ook zeker een aanrader en het overwegen waard.
Laat maar weten als je wat wilt zien of vragen hebt.
8nnemiek schreef:De Apple watch heeft altijd valdetectie, ook binnen. Daar heb ik mijn Apple watch SE ook voor gekocht. Hij kan inderdaad ook de tijd oplezen, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.
BeFunny schreef:@Superpony is dit niet iets?
https://www.lifewatcher.nl/lifewatcher-senior-4g
https://mijnsos.nl/smart-sos-horloge-ms5x
BeFunny schreef:O joh daar had ik niet goed naar gekeken dan. Eigenlijk best gek voor een senioren horloge.
Maar er zijn meer modellen.
Lisa_22 schreef:Geen dank! Ik kwam er zelf ook per toeval achter![]()
Ja dat is een beetje gokken, ik rijd een haflinger, stap gaat meestal tussen de 4,6 en 5 km/h, als ie heel snel stapt omdat ie enthousiast is richting de 6. Dus zone 1 is bij mij alles onder de 7 km/h.
Een normale arbeidsdraf zit vaak tussen de 12 en 15 dus voor een langzame jog heb ik zone 2 ingesteld tussen de 7 en 12 km/h. Draf is dan zone 3 tussen de 12 km/h en 19 km/h. Zone 4 een arbeidsgalop tussen de 19 en 25 km/h (vaak zit het rond de 20/21) en zone 5 alles boven 25 km/h is snelle galop / rengalop.
Als je je snelheidsgrafieken van een aantal ritten bekijkt krijg je denk ik wel redelijk een idee welke piek een bepaalde gang is en hoe snel dat gemiddeld is over een aantal ritten.
Siamsmeesje schreef:Lisa_22 schreef:Geen dank! Ik kwam er zelf ook per toeval achter![]()
Ja dat is een beetje gokken, ik rijd een haflinger, stap gaat meestal tussen de 4,6 en 5 km/h, als ie heel snel stapt omdat ie enthousiast is richting de 6. Dus zone 1 is bij mij alles onder de 7 km/h.
Een normale arbeidsdraf zit vaak tussen de 12 en 15 dus voor een langzame jog heb ik zone 2 ingesteld tussen de 7 en 12 km/h. Draf is dan zone 3 tussen de 12 km/h en 19 km/h. Zone 4 een arbeidsgalop tussen de 19 en 25 km/h (vaak zit het rond de 20/21) en zone 5 alles boven 25 km/h is snelle galop / rengalop.
Als je je snelheidsgrafieken van een aantal ritten bekijkt krijg je denk ik wel redelijk een idee welke piek een bepaalde gang is en hoe snel dat gemiddeld is over een aantal ritten.
Dit klinkt niet verkeerd gegokt. Ik denk dat ik jouw instellingen maar overneem. Ik rij meestal met van alles en nog wat (Ijsjes, PRE, trekpaard, kruisingen) en veel harder dan draf ga ik nog niet (angst na een paar valpartijen met veel fysieke schade). Maar daar wordt wel aan gewerkt, en inmiddels op een heel braaf paard weer een paar pasjes galop gedaan. En dan is het ook wel leuk om dat in de trainingsresultaten zo terug te kunnen zien
En mocht het toch anders lijken, dan kan ik het altijd nog opnieuw aanpassen
Lisa_22 schreef:Geen dank! Ik kwam er zelf ook per toeval achter![]()