[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:42

Dodyg heeft er zo te lezen meer verstand van , zou dus idd contact opnemen met de betreffende gemeente

mutsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:25

bedankt allemaal, we gaan een afspraak maken en dan de makelaar erover meer vragen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:38

Ik heb ook nog eens advies nodig als dat niet te lastig is.

In het huis dat we gaan kopen zit een CV ketel van 2011, kwalitatief niet zo denderend, gehuurd voor het absurde bedrag van €35,- per maand. Nu hebben wij geinformeerd wat het zou kosten om hem over te kopen, en jawel dat is €1650,-!

Nou is het zo dat mijn vader monteur is van CV Ketels, verwarming, vloerverwarming en dergelijke, hij kan ons dus een nieuwe HR++ en weet ik wat voor ding leveren en hangen voor een bedrag van €1300,-, daaraan zit een onderhoudscontract vast van €8,75 per maand inclusief nooddienst.

De makelaar vertelde bij de bezichtiging dat als we de ketel niet wilde hebben het bedrijf waarvan hij is deze komt afhangen en dan zelf moeten zorgen voor vervanging. Nu het puntje bij paaltje komt lijkt dit toch moeilijker dan gedacht.

Zijn mensen hier bekend mee? Ik heb al een op Google gezocht, en in de zoekfunctie van dit topic, maar ik heb het nog niet kunnen ontdekken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:48

Je kan het huis kopen zonder CV-ketel, dan moeten de verkopers er dus voor zorgen dat de ketel foetsie is. Je kan ook aangeven in de voorwaarden dat je wil dat de ketel 'vrij' is van een huurcontract. Dan moeten de kopers de ketel (indien zij akkoord gaan met dit alles natuurlijk) voor jullie kopen. Dan kunnen jullie na aanschaf woning er zelf een ander in hangen. De kopers hebben immers een huurcontract en jullie zijn niet verplicht deze over te nemen.

Maar dit zou ik wel op nemen als ontbindende voorwaarden voor zover dat nog kan.

Heeft de makelaar het enkel verteld of hebben jullie dit ook op papier.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:22

Sammie schreef:
Je kan het huis kopen zonder CV-ketel, dan moeten de verkopers er dus voor zorgen dat de ketel foetsie is. Je kan ook aangeven in de voorwaarden dat je wil dat de ketel 'vrij' is van een huurcontract. Dan moeten de kopers de ketel (indien zij akkoord gaan met dit alles natuurlijk) voor jullie kopen. Dan kunnen jullie na aanschaf woning er zelf een ander in hangen. De kopers hebben immers een huurcontract en jullie zijn niet verplicht deze over te nemen.

Maar dit zou ik wel op nemen als ontbindende voorwaarden voor zover dat nog kan.

Heeft de makelaar het enkel verteld of hebben jullie dit ook op papier.

We gaan vrijdag tekenen, maar uiteraard wil ik dit eerst duidelijk hebben en op papier erbij hebben staan. In eerste instantie wilden we het contract gewoon mee overnemen, maar na wat specificaties en berekenen sloeg mijn vader me om de oren of we wel lekker bij ons hoofd waren. :Y) :+

De makelaar ging nu contact opnemen met de firma van de ketel over hoe en wat, maar omdat ze hier niet heel duidelijk over waren begon ik te twijfelen. Maar het leek me al zo onlogisch... Mijn gevoel zat dus goed.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:27

Dit is het probleem van de verkoper, kijk uit dat je het niet jouw probleem laat worden!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:42

Krijg net een mailtje met deze inhoud

"Wanneer de CV ketel verwijderd dient te worden, worden er ook twee uitvoegpijpen verwijderd, ze verwijderen dan alle bijbehorende stukken binnen 120 cm van de CV Ketel. Ook hier zijn kosten aan verbonden, namelijk € 1500,-!"

Heb met mijn vader contact gehad en we gaan proberen om nog langs te kunnen gaan met mijn vader zodat hij de situatie kan zien en beoordelen. Maar hij gaat ervanuit dat dit gelul is om te proberen dat we dat contract overnemen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:48

Ik zou echt zorgen dat ze je niet met die kosten opschepen. Hun contract, hun probleem.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:17

Nou, zo heel simpel ligt het niet meer als er al een koopcontract is getekend. Als zulke zaken hier in staan is het een stuk simpeler om te zeggen: Zoek het maar uit tot het geregeld is, maar op dit moment zou ik maar niet zo rap afbijten want juridisch ligt het met een getekend contract toch net ietsje anders.

Wat staat er in het koopcontract over de overname van spullen? Wellicht kun je op basis daarvan nog wat doen. Ik zou ook niet heel snel aansturen op verwijderen van de ketel, maar meer dat jullie dat huurcontract niet willen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:50

Heb contact gehad met de makelaar (en aankoopadviseur), hij gaat het voorlopig koopcontract in ieder geval aanpassen zodat beide opties open blijven.

Kort door de bocht:
Afkopen kost €1650,-
Niet mee willen overnemen en laten afhangen: €1500,- (die kosten zijn niet volledig voor ons.)
Huurcontract per maand: €35,- per maand met minimaal 15 jaar contract.
Nieuwe ketel €1100,- en nieuwe aansluitingen en pijpen €200,-.

Kort door de bocht, als we een nieuwe ketel laten hangen en bijvoorbeeld de helft van het weghalen betalen zijn we nog goedkoper uit met de nieuwe ketel op langer termijn.

Sowieso als de badkamer naar boven verhuisd en verbouwd wordt dan is de huidige ketel niet meer geschikt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:54

:wow: 35 euro p.m. voor een ketel met een contract van 20 jaar :wow: Dat is een dure ketel.. oke, ik ga er vanuit het incl. alle onderhoud en vervangingsonderdelen is.. Maar dan nog.. :wow: :wow:

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:17

Sammie schreef:
:wow: 35 euro p.m. voor een ketel met een contract van 20 jaar :wow: Dat is een dure ketel.. oke, ik ga er vanuit het incl. alle onderhoud en vervangingsonderdelen is.. Maar dan nog.. :wow: :wow:

Inclusief onderhoud en spoeddienst, maar vervangende onderhoud en avondtoeslag mag je gewoon contant afrekenen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:07

Jemig := das een dure ketel...

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 07:54

jaaaaaa *\o/* *\o/* *\o/* vandaag is het zo ver, de overdracht van onze nieuwe woning
heb de verkoopster gister nog gesproken dus die is er zoiezo vandaag :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:10

Sammie schreef:
Jemig := das een dure ketel...

Dat bedoel ik. :') Dat bedrijf heeft sowieso een schroef los.

JenniferU, heel veel plezier en succes vandaag!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:03

Bij ons is alles goedgekeurd ! Straks gaan we officieel tekenen :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 16:04

Veel plezier Jennifer!

Super Sharoontje!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:42

Jennifer, druk bezig vrouwtje? Alles goed gegaan?

Sharoontje, super!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:00

Vandaag kwamen onze kijkers voor de tweede keer met hun aankoopmakelaar.
Volgens onze makelaar zijn ze nog steeds positief. Ze hebben via onze makelaar nog een aantal vragen gesteld die wij net hebben beantwoord via de email.
Afwachten nu dus... spannend.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:05

Spannend Retlaw, ik ga voor je duimen.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:39

Grietje_1 schreef:
Jennifer, druk bezig vrouwtje? Alles goed gegaan?

Sharoontje, super!

Alles is goed gegaan.
Stonden met 45 min buiten als trotse huiseigenaren en officiël samenwonend.
Vandaag mijn huurhuis leeggehaald, morgen schoonmaken en keuken inruimen.
Zaterdag me vriend zijn huis leeghalen en hopelijk zondag rust.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:50

*\o/* wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd. Zondag ook jullie eerste nacht slapen?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:53

Grietje_1 schreef:
*\o/* wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd. Zondag ook jullie eerste nacht slapen?

Ik hoop morgen al :p in iedergeval me katten en van mij hangt t af of de slaapkamer schoon is en me bed in elkaar zit haha

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:42

Jennifer; Gefeliciteerd !

Wij hebben besloten om 'gratis' bij de gemeente te gaan trouwen onder huwelijkse voorwaarden.
Assistente van de hypotheek adviseur zei dat dit een goede optie is, omdat alles meteen goed geregeld is als je trouwt én het scheelt ook een boel (vergeleken met het bedrag wat je voor een samenlevingsovereenkomst moet betalen).

Wanneer hebben jullie dit geregeld? Voor of ná het passeren? Mijn vriend en ik zitten eraan te denken om dit 1 week voor het passeren te regelen, is dit verstandig?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:46

Wij trouwen volgend jaar Oktober, was al de planning voor we het huis tegen kwamen. Volgens onze hypotheekadviseur maakt het niet veel uit, behalve voor de belasting. :P