Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:07

Kinderen en eten: gewoon naar binnen duwen. Ze moeten van mamma leren wat eetbaar is en wat niet, en na een paar keer tegenzin gaat dat op zo'n leeftijd vaak nog wel over. Hoe ouder, hoe minder makkelijk het wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:09

Sheran schreef:
Kinderen en eten: gewoon naar binnen duwen. Ze moeten van mamma leren wat eetbaar is en wat niet, en na een paar keer tegenzin gaat dat op zo'n leeftijd vaak nog wel over. Hoe ouder, hoe minder makkelijk het wordt.

Eten naar binnen duwen? Bedoel je dat echt letterlijk? :=

Themba

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:14

Net weer boodschappen gedaan 36 euro kwijt

Ma avg
Di soep met stokbrood
Woe restje soep vriendlief werken tot laat
Do hutspot
Vrij shoarma
Za eten bij collega van vriendlief kleine krijgt restje hutspot
Zo pannenkoeken

Heb ong volgende gehaald

Aardappels
Paprika trio
Shoarma
Knoflooksaus
Rookworst
Ontbijtspek
Melk 2x 2 liter
Musliiue repen
Chips
Smeerkaas
Stokbrood afbak
Roomkaas
Vleeswaren voor op brood 4x
Brood
Suiker
Bananen
Vast nog wel iets wat ik ben vergeten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:18

Joolien schreef:
Sheran schreef:

Eten naar binnen duwen? Bedoel je dat echt letterlijk? :=

Ja, desnoods met bulldozer :')

Als ze baby zijn bedoel ik dat uiteraard wel letterlijk. Maar met mijn uitspraak bedoel ik meer dat ik ze niet de vrije keus zou geven en dat er uiteindelijk iets in die mond moet belanden. En vinden ze het niet lekker? Dan kun je vragen hoe ze die groente wel lekkerder kunnen vinden (als het tenminste kinderen zijn die voor dergelijke rede vatbaar zijn)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:55

Hier 40euro kwijt aan boodschappen deze week. Fris hebben we nog zat en vriend doet zich maar salades op brood ipv beleg. Want die moeten op.
Wat wij deze week eten:
Rijst met spitskool en spekjes
Pannekoeken
Macaroni ovenschotel
Aardappelblokjes met bloemkool en een stukje kip
En nog een avond frietjes.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:02

Sheran zelf geen kinderen of wel?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:22

Gewoon naar binnen duwen?? nou....dat doe ik dus echt niet he, werkt alleen maar averechts.

Woensdag hier weer boodschappen doen.
Heb nog geen weekmenu gemaakt, bekijk in de winkel wel wat ik meeneem.
Ga voor het eerst naar de aldi (niet helemaal voor het eerst,maar wel sinds tijden),dus eerst maar weer eens zien wat ze er hebben liggen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:24

Ik denk dat dat zonder kinderen (ik heb ze ook niet) makkelijker gezegd dan gedaan is ;)
Ik moest ook alles eten van mijn ouders, maar naar binnen stoppen en dwingen lijkt me ook averechts werken. Wel ben ik groot voorstander van alles laten proeven/eten maar hoe dat in de praktijk uitpakt..... (met een vriend die niets lust := )

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:42

Haha nou bij de gezinnen waar ik heb opgepast (en met de kids avond moest eten) lukte dat niet hoor! Zodra het dwang op kwam te zitten gebeurde er helemaal niets meer. Ik probeerde er een leuk spelletje van te maken (met de jonkies dan he). Vaak scheelde het al als ze mee mochten met de boodschappen doen en als ze mochten helpen met koken. Dus iets aangeven, of even ergens in roeren, iets in de pan doen, etc.

Wat bij mij vroeger ook wel werkte was dat ik niet mijn hele bord leeg hoefde te eten, maar van alles dan nog wel een paar happen moest nemen. Deed ik dat niet, dan kreeg ik geen toetje en kreeg ik ook geen koekje bij de thee. Dus dan mocht ik zelf kiezen, laten staan, of toch nog een paar happen eten en dan nog wat lekkers krijgen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:56

Ik moest ook een bepaald deel opeten wilde ik van tafel mogen ... en als ik nog een toetje wilde en bij het drinken nog een koekje moest ik alles opeten.
Als we spruitjes aten lukte het mij dus nooit om een toetje te krijgen .. smerige dingen :') En de dag erna hadden we dan iets van pasta, wat ik wel luste.
Dus niet meerdere dagen "vieze" dingen achter elkaar. En ja sommige dingen moet je echt 10x geprobeerd hebben voordat je ze lekker vindt.
En sommige dingen ga je nu eenmaal nooit lekker vinden en andere dingen wel (gewoon spontaan of omdat het anders klaargemaakt is dan normaal thuis gebeurde).

Ik heb deze week de kaasballetjes op het menu staan, voor degene die ze al op hebben: waar hebben jullie het mee gecombineerd?

Mijn boodschappenlijstje begint wel wat lang te worden ... gaat leuk worden om vanaf de stad op kot te krijgen :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:29

Hoho mensen, niet mijn woordem verkeerd lezen! Ik zeg: er moet iets naar binnen. Ik bedoelde niks over naar binnen proppen/slaan/fysieke dwang enzo. Of nou ja, in die zin wel dwang dat je een grens stelt, maar dat is helemaal niet verkeerd. Moeder zegt dat het eten naar binnen moet en naar moeder moet je luisteren.

Zelf geen kinderen inderdaad ;). Maar ik heb er wel ervaring mee, en heb ook gezien dat het (in mijn omgeving althans) zo werkt. De trend tegenwoordig is dat kinderen niks meer 'hoeven' en dat ouders als het ware een beetje bang zijn om niet aardig gevonden te worden door hun kinderen, maar als je duidelijke regels stelt ben je juist helemaal geen slechte ouder.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:36

Sheran schreef:
Ja, desnoods met bulldozer :')

Als ze baby zijn bedoel ik dat uiteraard wel letterlijk. Maar met mijn uitspraak bedoel ik meer dat ik ze niet de vrije keus zou geven en dat er uiteindelijk iets in die mond moet belanden. En vinden ze het niet lekker? Dan kun je vragen hoe ze die groente wel lekkerder kunnen vinden (als het tenminste kinderen zijn die voor dergelijke rede vatbaar zijn)

Hiermee?
Afbeelding

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:38

Hahahaha, geen kinderen hebben maar wel weten hoe het moet... Kom hier maar eens een weekje langs, en ik ben toch echt wel een strenge mama hoor. Maar als het mondje niet open gaat... dan gaat 'ie niet open ;)

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:02

Nou mensen niet zo denigrerend ! Misschien past ze wel regelmatig op of heeft ze veel neefjes en nichtjes!
Mijn moeder heeft kinderopvang aan huis, 12 verschillende kindertjes per week. Bij ons word altijd goed gegeten door de kinderen. Ook eten ze hier alles wat ze thuis niet "lusten".

En ja mijn moeder drukt ook wel eens een hapje zo naar binnen. En daar worden die kinderen echt niet anders van. Ze krijgen eerst ruim de tijd om lekker broodje te eten. Mogen gerust een half uur alleen aan tafel zitten maar dan is het wel afgelopen!

En nee dit zijn niet altijd dezelfde kindertjes. Dan word het een ander verhaal. Ouders zijn juist blij dat er bij ons wel goed gegeten word. Zijn zelfs bij die bij ons nog ontbijten moeten aangezien de ouders er thuis niets inkrijgen. :oo

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:04

Misschien moeten we sowieso weer ontopic gaan. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:07

Niet uitlachen, daar word ik verdrietig van :(. Maar het is zoals Skippy zegt, ik heb een hele bups neefjes en nichtjes, heb ontzettend vaak opgepast en heb ook nog lesgeefervaring. Maar goed, geen moeder dus. Maar ik zie om me heen zo vaak dat het mndje bij mamma niet open gaat en bij de oppas wel ;). Omdat mamma eerder geneigd is om toe te geven. En bij de bevriende ruwe boerengezinnen heb ik nog nooit meegemaakt dat een kindje,w aar dn ook vandaan, iets niet at. Dat heeft ook zeker te maken met de sfeer aan tafel en in huis!

Liedje: goed idee :P Niet etende kinderen zijn wel een bezuiniging trouwens :D

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:36

De kruidvat had hier een goede actie (volgens mij). Stond midden in de winkel een hele grote stapel met wc papier eigen merk 3laags 8 rollen 3 pakken voor €5. Ik wist niet of het echt goedkoop was dus ff de appie app er bij gepakt en euroshopper was duurder (3laags 8rollen €2,39) dus leek mij goede aanbieding! Heb was een handgeschreven prijskaart dus weet niet of dit een landelijke actie is. Verder voor deze week voor rond de €20 boodschappen gedaan. De vriezer moet nuecht eens leeg.. alleen halverwege de week nog ff brood halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:50

Die kruidvat actie is er wel vaker! is erg fijn toiletpapier :)

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:58

Helemaal vergeten dat ik hier alleen maar meelas. Iedereen zal wel denken huh :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:24

fijn toch zo'n actie! Ik haal zulke dingen ook gewoon in de actie een goede voorraad. En zeker omdat ik alleen ben doe ik mooi een paar maanden ermee. Ideaal.
Bij de lidl geweest, daar hadden ze geen kikkererwten en couscous. Wandel toch nog maar ff naar de AH. het zonnetje schijnt nog lekker! Dan heb ik in ieder geval alles in huis voor deze week :) !

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:44

O:) bijt om haar tong om maar niet off topic te gaan over kinderen en eten.............. :x :x

Nu weer ontopic, zijn de hagels van de Lidl dezelfde als Venz? Weet iemand dat toevallig? Of komen de producten van de Lidl niet uit bekende merken vandaan??

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:59

Wat ben ik blij dat ik nooit ben gedwongen dingen te eten, niet door belonen en al helemaal niet door straffen!

In deze tijd dat we eerder te veel dan te weinig eten en epidemische obesitas is het imo niet goed om kinderen te leren hun bord leeg te moeten eten.
Je eet wat je lust als je honger hebt, was t bij ons thuis.

Prima groot mee geworden en geen scheurbuik opgelopen ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:03

Dat is een discussie die niet verder hier gevoerd hoeft te worden denk ik.

Gisteren heb ik voor t eerst stoofvlees gemaakt, Mootje haar recept. Het was niet zo lekker als van Mootje maar het kwam in de buurt, heb er wel van gesmuld :9 De meeste ingredienten had ik al in huis dus was niet zo duur :)
Vandaag weer pasta met spinazie en knoflook gemaakt, ook weer grotendeels uit voorraad dus lekker voordelig.
Ik probeer de vriezer weer een beetje leger te maken want die zat zo bomvol dat er niets meer bij kon, we krijgen nu weer wat lucht :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:05

Hoe weet je nou eigenlijk wat je in kan vriezen? Sommige dingen weet ik echt niet hoe het eruit komt!
Ik wilde dus couscous maken met kikkererwten en chorizo. Maar kan ik dat invriezen en is dat dan nog lekker? Maar aangezien ik een hele pot kikkerwerten en een hele chorizo worst heb wilde ik gewoon een pan maken ook als het de vriezen in kan.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:19

Gewoon proberen