Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joolien schreef:Sheran schreef:Kinderen en eten: gewoon naar binnen duwen. Ze moeten van mamma leren wat eetbaar is en wat niet, en na een paar keer tegenzin gaat dat op zo'n leeftijd vaak nog wel over. Hoe ouder, hoe minder makkelijk het wordt.
Eten naar binnen duwen? Bedoel je dat echt letterlijk?

)
En de dag erna hadden we dan iets van pasta, wat ik wel luste.
. Maar ik heb er wel ervaring mee, en heb ook gezien dat het (in mijn omgeving althans) zo werkt. De trend tegenwoordig is dat kinderen niks meer 'hoeven' en dat ouders als het ware een beetje bang zijn om niet aardig gevonden te worden door hun kinderen, maar als je duidelijke regels stelt ben je juist helemaal geen slechte ouder. Sheran schreef:Ja, desnoods met bulldozer
Als ze baby zijn bedoel ik dat uiteraard wel letterlijk. Maar met mijn uitspraak bedoel ik meer dat ik ze niet de vrije keus zou geven en dat er uiteindelijk iets in die mond moet belanden. En vinden ze het niet lekker? Dan kun je vragen hoe ze die groente wel lekkerder kunnen vinden (als het tenminste kinderen zijn die voor dergelijke rede vatbaar zijn)
. Maar het is zoals Skippy zegt, ik heb een hele bups neefjes en nichtjes, heb ontzettend vaak opgepast en heb ook nog lesgeefervaring. Maar goed, geen moeder dus. Maar ik zie om me heen zo vaak dat het mndje bij mamma niet open gaat en bij de oppas wel
. Omdat mamma eerder geneigd is om toe te geven. En bij de bevriende ruwe boerengezinnen heb ik nog nooit meegemaakt dat een kindje,w aar dn ook vandaan, iets niet at. Dat heeft ook zeker te maken met de sfeer aan tafel en in huis!
Niet etende kinderen zijn wel een bezuiniging trouwens
!
De meeste ingredienten had ik al in huis dus was niet zo duur