Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:59

Ik ook!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:15

liiza schreef:
bugpluisje schreef:
En welke make over krijgt de kast liiza?

Hij krijgt de kleur Coco van Annie Sloan :D

Oooeeehhhh......nice! Heb die kleur zelf niet staan dus benieuwd naar het resultaat! Ben verslaafd aan die verf :D

Ga je hem doorschuren en met kleur onder de coco werken? Clear wax daarna of ook met de dark? Vind die dark altijd lastig, toch een vak apart blijkt t dan. Maar al doende leer je heb ik al ervaren. Net een super simpel en lelijk kastje gepimpt in de kleur emile met daarbij een eigen gemengde kleur paars (voor mijn schoonzusje.......benieuwd wat ze er van gaat vinden).

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:51

Bedankt voor de tips!
Ik wil het liefst ijzerkleurige rondvormige knoppen, eventueel kunnen handgrepen ook.. Had de perfecte gevonden op MP, zijn ze voor m'n neus verkocht :(

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 01:39

Over een maand gaan we verhuizen en ik ga minimaal 1 kast aanpakken dankzij de tips die ik hier gevonden heb. ZAl nog wel even duren, maar ik zal foto's neerzetten ;)

Ik wil ook graag zoiets maken voor aan de muur:
Afbeelding

Nu ben ik eigelijk op zoek naar waar ik dit hout kan kopen. Het heet driftwood, dus ik ben op drijfhout gaan zoeken, maar dan zie ik meer een soort takken.... Weet iemand waar ik dit hout (dus echt plat als een plank) kan kopen?

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:42

Het is voor het eerst dat ik deze kleur ga gebruiken dus ik weet het eigenlijk nog niet. Heb op Pinterest een hele mooie foto gevonden van hoe ik het eigenlijk wil, maar ik heb geen idee hoe ik het zo krijg. Ik werk alleen met de clear wax vind die donkere altijd te spannend ofzo :)

Dit is hoe ik 'm graag zou willen maken
Afbeelding

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 01:03

liiza schreef:
Het is voor het eerst dat ik deze kleur ga gebruiken dus ik weet het eigenlijk nog niet. Heb op Pinterest een hele mooie foto gevonden van hoe ik het eigenlijk wil, maar ik heb geen idee hoe ik het zo krijg. Ik werk alleen met de clear wax vind die donkere altijd te spannend ofzo :)

Dit is hoe ik 'm graag zou willen maken
[ Afbeelding ]

Dat word je over je angst heen zetten zie ik. Die is duidelijk ook met dark wax afgewerkt. Zo in het klein lijkt de kleur wel wat op Emile, is het wele echt de coco kleur of was het geen vb van de kleur, hahaha dat kan natuurlijk ook. ;-)

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:16

Zo weer een kastje en lamp af (had geen voor foto van de lamp, maar die had een donkerbruine poot en een mega vergeelde kap).
Kastje en kap kleur Emile van annie sloan en poot lamp french linen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:19

Mooi hoor! Goeie kleuren :)

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:22

Had met deze kleur nog nooit gewerkt (emile). Heb zelf nog donkerpaars gemengd zodat ik hem door heb kunnen schuren op de randjes. Nu hopen dat schoonzus lief hem leuk vind, en anders staat hij binnenkort op mp voor de liefhebber, hahaha.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:23

Bugpluisje wow mooi hoor! Ik zou nooit naar deze kleur gepakt hebben, maar hé het pakt echt heel mooi en leuk uit!!!!

Vanmiddag gemaakt met steigerhout voor op mijn schouw:

Het voorste bord gaat dienen als 'memobord' voor tekeningen e.d. van mijn dochters. Op de achterste heb ik de tekst gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:28

Mooi! Hoe krijg je die tekst erop?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:35

Kim_89 schreef:
Mooi! Hoe krijg je die tekst erop?

Dit is gewoon een muursticker. Het steigerhout heb ik zoveel mogelijk stofvrij gemaakt en afgenomen met wat water. Nadat het hout goed droog was heb ik de muursticker erop geplakt.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:37

Oh :D Dat is wel het makkelijkst! Ik weet toevallig dat je zelf ook tekst op hout kunt maken. Gewoon door zelf een tekst uit te printen en met een transfermethode op het hout aanbrengen. Ik dacht dat je dat misschien gedaan had :) Die methode kan namelijk ook op canvas maar dat mislukt snel bij mij.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:58

Kim_89 schreef:
Oh :D Dat is wel het makkelijkst! Ik weet toevallig dat je zelf ook tekst op hout kunt maken. Gewoon door zelf een tekst uit te printen en met een transfermethode op het hout aanbrengen. Ik dacht dat je dat misschien gedaan had :) Die methode kan namelijk ook op canvas maar dat mislukt snel bij mij.

Klopt! Maar ik dacht ... ik probeer het eerst eens met een muursticker :D Ging prima!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:23

Heb je hem via internet besteld delphi? Ik zoek nog steeds een winkel die zulke stickers verkoopt zodat je gewoon binnen kan lopen als je tekst, letters of andere dingen nodig hebt.....

Ja ik schrok ook wel van het paarse, maar eenmaal af viel het me echt niet tegen en hoe vaker ik hem zie hoe leuker hij word. Achteraf wel blij dat ik de lamp in die stijl heb mee gedaan, maakt het kastje gewoon net wat completer vind ik. Schoonzusje vond hem helemaal leuk, dus ik hoef er niet mee op mp te gaan slepen gelukkig......ppffiieeuuwww.....

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:23

Veel handiger denk ik :D Met transfer heb je nog kans dat 'ie stukjes niet meepakt en dan krijg je oneffenheden -O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:36

Bugpluisje, ik vind dat echt heel mooi geworden is! Ik heb hem idd via internet besteld. Hier in de buurt zit wel een zaak die in bestickering en belettering doet. Die kunnen misschien ook (muur)stickers naar wens maken.

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:19

Dank je delphi! Maar jij hebt dus ook nergens stickers gevonden in de reguliere winkels? Heb bij action en xenos wel wat gezien maar niet wat ik zocht helaas......

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:31

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:18

Beplakken met een tof plakfolie? Er zijn leuke dessins verkrijgbaar o.a. in de bouwmarkt!

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:41

Kim_89 schreef:
Beplakken met een tof plakfolie? Er zijn leuke dessins verkrijgbaar o.a. in de bouwmarkt!

Dat is een goed idee! Zal binnen kort naar de gamma gaan! Kijken over leuke folies te verkrijgen zijn. Bedankt voor het idee :j

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:46

Action heeft het trouwens ook, maar voornamelijk met een houtdessin geloof ik. Via internet zijn ook veel webshops die het verkopen, mocht je niets leuks kunnen vinden :)

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:49

Kim_89 schreef:
Action heeft het trouwens ook, maar voornamelijk met een houtdessin geloof ik. Via internet zijn ook veel webshops die het verkopen, mocht je niets leuks kunnen vinden :)

Tnx!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:47

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:09

Niets aan doen, veel te mooi zo