Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:26

Onze slaapkamer is wel een vissenkom hoor......... dus ook écht heel veel licht.
Dus kan me voorstellen dat als je er snel wakker van wordt dat het irritant is.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:11

Gefeliciteerd Manonfleur! Fijne dag!

Jeetje, behangrollen van 130 euro! Ik vond de mijne in de slaapkamer bij mijn ouders al duur van 85 per rol. Zal in dit huis echt geen duur behang nemen, bij mij gaan er inderdaad ook maar 3 banen af door de hoogte. En daarbij vind ik het ook zonde voor de gestuukte muren :o . Zijn nu net zo mooi strak, daar wil ik natuurlijk ff van genieten haha.

Ik heb ook nooit de gordijnen dicht, vind het ook niet lekker wakker worden. Mis in mijn huis trouwens wel het vogeltje die me altijd wakker maakt :D.
Dat vind ik echt heerlijk, doe je je ogen open, kwettert er een vogeltje heel schattig en zie je al een lekker zonnetje opkomen <3.

Groene falshy gordijnen b485? Dan ben ik reuzebenieuwd naar je inrichting :D! Heb je toevallig een fotootje?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:14

Ik heb een haan bij de overburen.......... lenen??? :))

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:15

Neeeeeeeeeee!!! Die hoor ik nu namelijk ook af en toe.. Vreselijk! Vraag me af waar ze die verstopt hebben, want ik zit aan de hoofdweg midden in een woonwijk :? .

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:19

haha!
dankjewel!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:25

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:27

Kaygee, zulk eijffinger behang wilden wij eerst in de hal met velours erop. Is echt super mooi behang! Zonde dat je het achter moet laten!
Ben wel blij dat wij het uiteindelijk niet gedaan hebben, het behang is er na een half jaar af en we hebben nu structuurverf. De katten vonden het behang ook wel leuk...

Ik heb het 's nachts het liefst zo donker mogelijk in de slaapkamer dan slaap ik het lekkerst. Maar 's ochtends heb ik inderdaad ook het liefst wat licht omdat ik echt onmogelijk wakker word.... Twijfel al een tijd over zo'n wake up light.

b485, gewaagd kleurtje dat groen! ben ook wel benieuwd :D

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:32

Vogeltjes vind ik ook leuk :j
Wij hebben een kerk 100 meter verderop in de straat liggen, ook leuk :)) (ik vind dat écht leuk, heeft wel iets gezelligs, die klokken)

@b485: Idd een gewaagde kleur, ben benieuwd naar foto's als alles bijelkaar hangt.

@Marley: Wij hebben zo'n wake-up light gehad (voor in de winter :P), maar vond er niet zoveel aan eigenlijk.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:38

Wij ook Vankje, maar ik vind het meer leuk om op zondag uit het raam te kijken :'). Is namelijk echt zo'n petten-kerk. No hard feelings hoor, maar vind het altijd leuk om te zien hoe de mensen zich zo opdoffen ervoor :).

IK ben ook erg benieuwd, klinkt wel heel leuk zo: knalaccenten en de rest rustig. Wel een vrij lastige kleur om aan te komen of niet?

Ik ben ook echt benieuwd of zo'n wake up light nou echt helpt. Maar vind 'm nogal duur om zomaar eventjes te proberen, gezien ik van mijn telefoon oo kgewoon elke ochtend wakker word :).

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:41

Oh, bij ons gaan niet veel mensen meer naar de kerk. Weet niet eens of er elke zondag een mis gehouden wordt :o Hoor wel ieder uur de klokken en dat vind ik leuk :j

Ik vond zo'n wakeup light het geld niet waard... vond er echt weinig aan.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:45

anderen zweren er weer bij, zo'n wake up light. Maar is inderdaad beetje te duur om uit te proberen en er achter te komen dat het niks is. Gebruik nu ook mijn telefoon maar als het donker is slaap ik gerust weer verder.
3 van de 5 werkdagen staat mijn vriend eerder op, ik moet er iets later uit. Hij zet dan het licht in de slaapkamer aan en laat deze ook aan anders val ik weer in slaap :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:46

Hahaha, nou hier weet ik zeker van wel :'). Bizar hoor, we hebben 2 hoofdstraten: 1 voor vrachtverkeer en de ander van de ene kant van het dorp (molen) naar de andere kant (centrum), in totaal geloof ik 6 woonwijkjes en je fietst het in een kwartiertje helemaal rond, maar wel 4 kerken :D.

Dat is lief Marley!

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:52

Hoi allemaal,

Ook ik lees hier al een tijdje stiekem mee en dacht ik zal ook eens wat van me laten horen. Er komen echt veel mooie foto's voorbij zeg! Ik doe hier zeker wel inspiratie op!

Wij wonen nu 7,5jr in een appartement, wat drie jaar geleden al de verkoop in is gegaan, maar de verkoop van appartementen ligt hier echt helemaal op zijn gat... In maart is mijn vader plotseling overleden en die had ook een koophuis. Dat is nu onder voorbehoud van financiering verkocht, met het geld wat daar uit vrij komt, kunnen we belachelijk laag gaan zitten met de prijs van ons appartement en dat is ook onder voorbehoud van financiering verkocht... Spannend allemaal hoor!

Hoewel er nog heel veel haken en ogen overal aan zitten, kan ik niet stoppen met huizen kijken of Funda en ben al helemaal aan het bedenken wat voor keuken/badkamer/behangetjes ik wil!

Het lijkt me gezellig met jullie mee te kletsen en kijken naar leuke dingen om mijn toekomstige huis echt helemaal naar mijn (ons ;)) zin te maken!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:36

Marley schreef:
anderen zweren er weer bij, zo'n wake up light. Maar is inderdaad beetje te duur om uit te proberen en er achter te komen dat het niks is. Gebruik nu ook mijn telefoon maar als het donker is slaap ik gerust weer verder.
3 van de 5 werkdagen staat mijn vriend eerder op, ik moet er iets later uit. Hij zet dan het licht in de slaapkamer aan en laat deze ook aan anders val ik weer in slaap :=

Grappig hier precies hetzelfde! Anders krijg ik mijn ogen echt niet op.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:50

Fijn dat jullie zo laag kunnen gaan zitten Micha, al is de reden natuurlijk heel rot :(:) .

Mijn vriend staat eigenlijk ook altijd eerder op, maar merk er nooit wat van. Schijnt wel dat ik hem in mijn slaap het bed uitduw of schop en er dan nog iets bijzeg in de trant van "anders kom je weer te laat" of "jemig, schiet nou is op joh, die wekker, de buren!". Zo blij dat ik dat allemaal niet weet, zou me echt kapot schamen. Nu heb ik een excuus :').

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:04

Mijn vriend moet me gedag zeggen (ook al slaap ik) als hij weggaat anders dan word ik verschrikt wakker en ben hem 'kwijt' echt heel raar :o

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:07

Nicolletje schreef:
Mijn vriend moet me gedag zeggen (ook al slaap ik) als hij weggaat anders dan word ik verschrikt wakker en ben hem 'kwijt' echt heel raar :o

Sorry, dit vind ik echt heel schattig :(:)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:19

@Nicolletje: Dat heb ik precies hetzelfde :o
Kan ook niet goed slapen als hij nog niet in bed ligt. Dan "schrik" ik steeds half wakker, als ie er dan eenmaal bij ligt slaap ik zo :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:31

Oh dat heb ik ook! Vriendje komt altijd een kus brengen en dan roep ik vaak heel vrolijk: slaap lekker :z
Hij werkt ook weleens s nachts en dat is meestal een drama, weer nooit hoelaat hij er precies is en dan schrik ik dis ook steeds wakker :+

1 keer trouwens serieus gedacht dat er een geest in huis was ofzo :+
Hoorde opeens het gas, dat klikker ding zeg maar. Dus ik, held als ik ben spring er uit en een naar de keuken :D
Staat mijn vriend daar: ja had zin in een sigaret maar kon geen aansteker vinden _-:(
Hij rookt echt zelden dus had dat helemaal niet verwacht :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:34

Yv_ schreef:
Neeeeeeeeeee!!! Die hoor ik nu namelijk ook af en toe.. Vreselijk!

Ik heb trouwens een Spaanse buurman met 5 schreeuwende poedersuiker (leuk spelen is het niet), iemand hebben? ;(
Vreselijk, ze lopen al vanaf 12u te gillen en schelden in de tuin (zwembadje) ik vlucht zo maar weg -O-

*edit, ze worden gewoon alleen gelaten door hun ouders, die zijn nu weer thuis, het is nu wel minder....

We hebben het huis nét maar als het zo blijft met geluidsoverlast dan denk ik dat dit huis geen blijvertje is. Ik vind het wel heel erg.

Vannacht waren al onze straatlantaarns uit :? ik moest plastic aan de weg zetten, maar zag niks. Hoorde ik iemand naast me op straat kuchen :oo
Ik schrok me rot.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:46

@Nicolletje: Klinkt verleidelijk... maar nee, je mag ze houden :+
Erg vervelend hoor, ik ben ook nogal op m'n rust gesteld en hou ook niet zo van gillende kinderen/mensen... Onze buren hebben 3 puber-dames, ook leuk :+ En de buren daarnaast zijn opa en oma en hadden deze week kleinkinderen op bezoek. Hoor ik één van die kinderen zeker 30 keer roepen "Oooohoopaaaa... kijk nou..." , op een gegeven moment had ik bijna geroepen "Opa, wilt u aub kijken, dan is het kind tenminste rustig." :+
Wel heel erg vervelend dat dat je woonplezier zo verpest.. Zo erg is het bij ons gelukkig niet, ik hoor ze gewoon af en toe. Eigenlijk alleen als zij ook in de tuin zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:05

Ik heb een wake-up light :j :j
Werkt niet bij ons :') Juist omdat bf zo makkelijk wakker wordt van licht en ik niet.......... Ik moet hem echt op stand 20 zetten, maar zodra hij dan bij stand 2 is, is bf al wakker :') :))

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:28

Ik heb ook een wakeuplight, en inderdaad, ik slaap lekker verder :z terwijl hij al rechtop in bed zit :(:)\

Ik vlucht het huis uit zo. Misschien nog even harde muziek draaien, expres :o maar ik moet even van die plastic plasticzakken halen voor 16u

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:29

Ach mijn buurman 2 huizen verderop blowt... Heerlijk als je je achterdeuren open hebt staan en hij in de tuin staat te roken bleeehh.. :(

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:17

Oh, hier gelukkig geen geluidsoverlast! Kan daar zelf ook nooit zo goed tegen!
Tussen mijn ene buuf en mij zitten 2 schuren en een trap en daarbij is ze eigenlijk nooit thuis, dus die hoor of zie ik nauwelijks. De man die boven haar woon kom ik eigenlijk alleen maar met werken tegen :), hier nooit. Naatste buurtjes zijn leuk, als die in de tuin zitten, wordt het meestal wel effe gezellig met zn viertjes. Bovenbuurman is een imker (edit: imker is niet het juiste woord :'), zoek zo iemand die totaal op zichzelf is, vriendloos etc) dus ook geen last van en de buren boven de buurtjes zijn op zich ook wel gezellig. Hij blowt op hun balkonnetje, maar moet zeggen dat ik er echt totaal geen last van heb. Het gebrabbel van hun baby "stoort" me meer. Nieteens storen, want zodra ze begint te huilen, gaan ze gelukkig naar binnen.
Pas zat ik even bij mn schoonouders op het balkon van de flat en daar hoorde je echt alles en iedereen krijsen. Vre-se-lijk. Wel echt typisch een stad denk ik dan... Nooit van mn leven meer :D.

Hmm, als ik het zo lees is zo'n wake up light ook geen succes voor mij dan :n.