[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:56

Het grote nadeel van de ipad mini vind ik dan weer dat je zo'n klein scherm hebt. Ik gebruik mijn ipad als een soort mini-laptop voor typwerk tijdens college. Ik kan natuurlijk ook een toetsenbord op mijn Iphone aansluiten, maar dat scherm is wel heel klein. Ik vind het scherm van de ipad mini ook net te klein om productief te kunnen typen en een overzicht te houden op mijn tekst. De gewone ipad geeft me een beter overzicht. En hij past nog steeds in mijn handtas, en weegt (vind ik) echt niet veel.
Ik ben er nog steeds helemaal verliefd op ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:58

Annemeik schreef:
Zou iemand voor mij deze site en programma's kunnen bekijken via een ipad? Ze willen er bij ons op school mee gaan werken, maar ik wil graag weten of mijn lesstof het dan nog doet.

phet.colorado.edu -> en dan het oranje blokje play with sims. En dan een simulatie uitkiezen en run.

Nee. Lukt niet. Is in de FAQ ook terug te vinden. Ipad support Java en flash niet.

Ik gebruik de ipad mini voor hetzelfde, maar vind hem niet te klein. In tegendeel, ik vind hem super hanteerbaar op de kleine college tafeltjes en vind de gewone juist te groot. Maar ik heb de discussie mini vs. Gewoon al zo veel gevoerd. Mijn vader en ik zweren bij de mini, mijn moeder en zus bij de gewone. Het ligt gewoon aan je persoonlijke wensen en voorkeuren.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:44

Choiix schreef:
Heb ik ook wel eens. Appje vastgelopen op de achtergrond, zal na je reset wel over zijn :)

Niet dus :n vandaag weer zo snel :/

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:00

Ik heb wel eens dat wanneer ik mijn telefoon van de lader haal dat hij ineens 98% is, terwijl hij daarvoor toch écht aangaf dat hij 100% opgeladen was (na een nacht aan de lader bijvoorbeeld). Heb ook geen idee hoe dat kan. Verder gaat de batterij gelukkig wel redelijk lang mee.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:50

Shiloh schreef:
Annemeik schreef:
Zou iemand voor mij deze site en programma's kunnen bekijken via een ipad? Ze willen er bij ons op school mee gaan werken, maar ik wil graag weten of mijn lesstof het dan nog doet.

phet.colorado.edu -> en dan het oranje blokje play with sims. En dan een simulatie uitkiezen en run.

Nee. Lukt niet. Is in de FAQ ook terug te vinden. Ipad support Java en flash niet.

Ik gebruik de ipad mini voor hetzelfde, maar vind hem niet te klein. In tegendeel, ik vind hem super hanteerbaar op de kleine college tafeltjes en vind de gewone juist te groot. Maar ik heb de discussie mini vs. Gewoon al zo veel gevoerd. Mijn vader en ik zweren bij de mini, mijn moeder en zus bij de gewone. Het ligt gewoon aan je persoonlijke wensen en voorkeuren.

Dan maar beide. :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:02

Ehm, mijn iTunes begint ineens te zeuren over iCloud sessie verlopen, maar ik gebruik geen iCloud ( puur omdat ik er niet mee bekend ben en het niet nodig vind alles aan alles te moeten koppelen ). Hij vraagt steeds om m'n wachtwoord maar ik wil dat helemaal niet? :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:25

ICloud had vanmorgen een update, zal er misschien mee te maken hebben

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:38

icloud kun je toch gewoon uitzetten in de instellingen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:45

Celinee_ schreef:
Ik heb wel eens dat wanneer ik mijn telefoon van de lader haal dat hij ineens 98% is, terwijl hij daarvoor toch écht aangaf dat hij 100% opgeladen was (na een nacht aan de lader bijvoorbeeld). Heb ook geen idee hoe dat kan. Verder gaat de batterij gelukkig wel redelijk lang mee.

Heb ik ook, ik start mijn phone dan opnieuw op en ineens is het dan weer 100%

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:09

Ik denk er aan om een 2ehands Iphone te kopen voor bij mijn sim only abbo. Maar kan er nog wel whatsapp geinstaleert worden op de Iphone3? Dat is de enigste versie die in mijn prijsklasse valt, maar ik lees op mp dat niet alle telefoons whatsapp ondersteunen. Weet iemand hier meer van af?

SaskiaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:16

iPhone 3 niet, iPhone 3GS (nu nog) wel. :)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:18

Maar er is dus een kans dat het binnenkort ook niet meer werkzaam is op de 3gs? Ik wil hem namelijk hoofdzakelijk voor de whatsapp (waarom dan persee een Iphone, omdat ik echt een noob ben met dit soort dingen, en dit het enigste type telefoon is wat ik ken).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:19

Hoe kan ik mijn ipod en iphone samen op 1 itunes krijgen?

SaskiaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:22

juniper schreef:
Maar er is dus een kans dat het binnenkort ook niet meer werkzaam is op de 3gs? Ik wil hem namelijk hoofdzakelijk voor de whatsapp (waarom dan persee een Iphone, omdat ik echt een noob ben met dit soort dingen, en dit het enigste type telefoon is wat ik ken).

Choiix schreef:
Ga er maar vanuit dat het sowieso nog wel een jaar of 2-3 is. Elk jaar komt er een grote software update en hij is nu niet meer voor 4.2.1 en lager. Daar zit nog tussen iOS 4.3, 5.0, 5.0.1, 5.1, 5.1.1, 6.0 en 6.0.1. Per iPhone komt er een nieuwe iOS uit:

iPhone 2G: iPhone OS 1.0 3.1.3
iPhone 3G: iPhone OS 2.0 ging tot 4.2.1
iPhone 3GS: iPhone OS 3.0 zal gaan tot 6.0.1
iPhone 4: iOS 4.0 (naam is toen pas gewijzigd) zal gaan tot 7.0
iPhone 4S: iOS 5.0 zal gaan tot 8.0
iPhone 5: iOS 6.0 zal gaan tot 9.0

Gezien het feit dat er voor Whatsapp geen bijzondere functies van een nieuwer iOS nodig zijn kan je voorlopig nog wel even vooruit :) De eerstvolgende stap in het Apple app-proces is dat een app 5.0 vereist, daarna pas 6.0 dus echt, ze kunnen nog wel even :)

Overigens... Als je een beetje handig bent kan je Whatsapp 2.8.7 gewoon op de iPhone 3G installeren. Om je een beetje in de richting te helpen:

Zoek een ipa bestand van Whatsapp 2.8.7 op internet
Zorg voor een gejailbreakte iPhone met AppSync erop geïnstalleerd
Installeer via iTunes het ipa bestand
Profit! Werkt zelfs op een iPhone 2G 3.1.3 nog :)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 01:28

Thanks! Er is weer hoop voor mijn studentenportomonee!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:21

Ik heb net een Iphone 5 aangeschaft := Was niet helemaal de bedoeling, wilde gaan voor een 4S maar er toch wat extra geld tegenaan gegooid..... Maandbedrag is wel hetzelfde.... Wordt vrijdag 30 en dat is al erg genoeg :+ Dus mezelf maar even blij gemaakt hiermee.

Iemand nog een goede site voor hardcases e.d.? Liefst niet al te duur? Heb een hele mooie gezien in de Applestore maar 40 euro is me wel een beetje teveel van het goede :o Ik ben iets nogal snel zat, dus wil ook kunnen wisselen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:24

eBay...ik zit nu te wachten op een zachte case uit China. Duurt wel iets langer, maar aan de andere kant kost ie maar € 1,25.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:37

inderdaad ebay ik heb nu een mooie bruin croco leren flipcase voor een prikkie

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:39

miniinthebox.nl

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:23

SAKKIA schreef:
Ik heb net een Iphone 5 aangeschaft := Was niet helemaal de bedoeling, wilde gaan voor een 4S maar er toch wat extra geld tegenaan gegooid..... Maandbedrag is wel hetzelfde.... Wordt vrijdag 30 en dat is al erg genoeg :+ Dus mezelf maar even blij gemaakt hiermee.

Iemand nog een goede site voor hardcases e.d.? Liefst niet al te duur? Heb een hele mooie gezien in de Applestore maar 40 euro is me wel een beetje teveel van het goede :o Ik ben iets nogal snel zat, dus wil ook kunnen wisselen.

Welke kleur heb je? :D Ik heb ook een 5, ben er erg blij mee.
Ik heb mijn case bij the phone house weg. Goedkoop dingetje maar ik ben ook snel wat zat dus dan kan ik weer een nieuwe kopen. :D

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:32

binnen kort een iphone kopen (lees over 2 weken)
zit ontzettend te twijfelen tussen 4 en 4s....
Weet namelijk niet precies wat de 4s voor 150 euro meer aanbied dan de 4...
wie helpt!?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:37

Een witte!! En ik heb net al zelf een case ontworpen bij de HEMA :+

Met dit plaatje en daar nog Carpe Diem aan toegevoegd
Afbeelding

En dan op dat grijze lege vlak de tekst!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:01

Mijn accu is echt heel erg dood. :\ Heb al hersteld (ook via Itunes), niks helpt! Dus maar een nieuwe besteld en een zaakje in mijn wijk gevonden die 'm gratis voor me wilt plaatsen :):)
Anders ben ik 'm 3 weken kwijt :+

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:02

Mijn accu wordt ook steeds minder.. Waar heb jij hem besteld?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:03

Ik heb een app voor de accu, en dat werkt wel prima :)