E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:38

Jorinda, heb je er nu al eentje? :)
Die mini is echt een leuk ding en ik vind het formaat best meevallen.
Ik ga ook al snel turen, maar dat valt bij deze echt reuze mee.
Daarnaast is 'ie erg gebruiksvriendelijk. :j

De winkel waar ik hem heb gekocht heeft ook een webshop, maar ik weet niet of ze daar hun hele assortiment in hebben staan.

Marije_jiplover

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:52

Shadow, die van gecko covers zijn heel mooi van, kwaliteit. Die hebben al een sleepcover voor de aura. Ik wil juist wel een sleeve, ik wil alleen mijn reader vast tijdens het lezen. Heb nu een simpel dingetje van de action, maar hoop dat gecko binnenkort klasr is met het ontwerpen van een sleeve voor 7 inch readers/tablets.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:38

Ik vind de reader soms te glad om vast te houden, ook net iets te dun, en hij blijft niet zo goed staan op zichzelf. Dus een cover.
Maar ik vind de gecko-covers weer niet zo inspirerend van uiterlijk.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:42

Konstantine schreef:
Jorinda, heb je er nu al eentje? :)
Die mini is echt een leuk ding en ik vind het formaat best meevallen.
Ik ga ook al snel turen, maar dat valt bij deze echt reuze mee.
Daarnaast is 'ie erg gebruiksvriendelijk. :j

De winkel waar ik hem heb gekocht heeft ook een webshop, maar ik weet niet of ze daar hun hele assortiment in hebben staan.

Nee, heb er nog geen. Dankje voor je review :))

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:47

Ik slaag altijd heel goed en voordelig op Ebay, meestal UK.
Geen invoerrechten en heel, echt heeeeel veel keuze, ook voor telefoons.

Ik heb ook soms moeite met vasthouden omdat hij dun en glad is, hoesje is een prima oplossing.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:14

Ik heb de Kobo Mini besteld. Mijn moeder koopt 'm van me over als ik toch ga turen haha. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:15

Ik heb een hoes van tuff luv. Erg fijn :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:59

Ik heb nu de Kobo Mini binnen gekregen! Ben er nu al heel blij mee, maar een probleempje waarvan ik de oplossing (die ongetwijfeld super simpel is) niet op Google kan vinden... De ereader verschijnt niet in het linkerrijtje als ik Mijn Computer open. Ook in de Kobo desktop 'app' op de laptop kan ik niet op Ereader klikken en bij Adobe Digital Editions verschijnt ie ook niet aan de linkerkant. Iemand hier die daar de oplossing voor heeft? :+

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:02

... Gelukt. :o Gewoon de USB kabel even opnieuw eruit en erin. :+

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:24

Hallo :wave:

Ik ben al even aan het meelezen en ik ben nu toch zelf van plan om een E-reader aan te gaan schaffen.
Nu vroeg ik me vooral af wat jullie me aanraden, ik zit graag voor een dubbeltje eerste rang dus een goedkope E-reader die een beetje handzaam is dat is natuurlijk heel fijn. Nu snap ik ook wel dat je de fijne E-readers niet voor een dubbeltje hebt ;)

Ik heb jullie wel zien schrijven over de Kobo, zelf zit ik de denken aan een Sony maar dat zal misschien meer zijn omdat de naam me bekend in de oren klinkt. Welke zullen jullie aanraden, ik kom er zelf echt even niet meer uit :+

Het moet vooral makkelijk voor me zijn, ik ben niet zo een slimme :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:05

Ik zou echt niet anders willen dan de Aura, altijd als ik lees dan is het met het licht (op de laagste stand) veel fijner lezen dan zonder licht...zelfs overdag :P

Ik lees al niet zo vaak, en als ik geen licht erop zou hebben zou ik helemaal nooit lezen denk ik... dat is ook zonde geld om dan zo'n ding te hebben en het nooit te gebruiken, kun je beter een paar tientjes extra uitgeven en er wèl plezier van hebben, vind ik :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:38

Ik zweer zelf bij de Kindle van amazon, maar de Kobo is wat makkelijker te krijgen hier. Ze doen niet voor elkaar onder.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:38

Ik heb sinds kort dus de Kobo Mini, die is niet duur en leest fijn. Nadeel is wel dat er geen ingebouwd lampje in zit.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:21

Ik had ook even gekeken op de site van de consumentenbond en daar hebben ze het er ook over dat hij snel vast zou lopen en nog een aantal minpunten. En dat lampje heb je dat echt nodig? Ik lees nu ook gewoon met m'n licht aan.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:44

Nee, niet nodig als je zelf een leeslampje hebt, en in daglicht al helemaal niet. Ik gebruik het licht op mijn Kindle paperwhite zelden...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:52

Ik gebruik het licht op mijn Sony juist heel veel :)) , dan kan mijn vriend slapen terwijl ik nog lig te lezen. Maar op donkere dagen vind ik het ook fijn met een lichtje erboven, hoewel dat ook wel komt door het vrij donkere scherm van de PRS-T1. Als je daar het schermpje lichter van maakt worden de letters ook licht, da's een beetje irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:58

Ik ben nog steeds super blij met mijn kobo glow!

Had er echt maanden eerder een moeten kopen!

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:24

Welke Sony heb jij Gwen? Ik denk inderdaad dat ik maar wel met licht moet doen, m'n vriend zal het niet op prijs stellen als ik met het licht aan ga lezen straks :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 07:07

Ik heb de Glo gekregen van mijn vriend omdat hij er gek van werd dat ik met m'n ereader in bed lag te lezen met het bedlamje aan :') dus mijn vriend zou zeggen dat een reader met licht noodzakelijk is :j en ik kan ook niet meer zonder :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:04

Maar je kunt ook van die aparte lampjes erbij kopen. Da's wel minder mooi natuurlijk, maar geeft ook weinig overlast volgens mij. (Bv de lampjes die in sommige hoesjes erbij zitten.)

Maar ik ben helemaal verliefd op mijn aura incl lampje, dus ik ga het niet doen :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:48

Btw, voor ebooks is toch geen vaste boekenprijs? Wel opmerkelijk dat die boeken dan overal precies even duur zijn...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:58

Ik vind het prima dat andere mensen blij zijn met hun losse lampje, maar zelf vind ik het niks dat geschitter op het schermpje met een apart lampje.... ik heb het licht van de Aura eigenlijk altijd op de lichtste stand staan, zelfs overdag leest het meestal net iets prettiger met het licht aan, is allemaal wat helderder zonder "scherp" te worden zeg maar, het wordt niet TE wit zoals je wel kunt hebben met een echt boek van erg wit papier waar de zon vol op schijnt :P

En in het donker is het natuurlijk helemaal fijn. Veel relaxedter zo'n lichtje vanuit je "boek" zelf, de blz. blijven gewoon mooi wit terwijl de rest van de kamer lekker donker is. Hoef je niet nog het grote licht in de kamer aan te zetten...of uit te doen. Gewoon "boek" dicht en alles is donker, dus lekker slapen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:07

Ik ben niet anders gewend dat zo'n lichtje, dus ik heb niets te klagen. Maar mijn vader wil ons op Kindles hebben dus misschien krijg ik binnenkort de Kindle paperwhite.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:17

xDon schreef:
Welke Sony heb jij Gwen?

Gwen schreef:
Ik gebruik het licht op mijn Sony juist heel veel [...], hoewel dat ook wel komt door het vrij donkere scherm van de PRS-T1.

De PRS-T1 :P , maar tegenwoordig heb je de PRS-T2 :) . Die T1 heeft iig een lampje bóven het scherm, vrij scherp ook nog, daarom zou ik nu absoluut voor de Kobo Aura gaan om de redenen die al genoemd zijn :j .

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:33

lieveli schreef:
Ik ben niet anders gewend dat zo'n lichtje, dus ik heb niets te klagen. Maar mijn vader wil ons op Kindles hebben dus misschien krijg ik binnenkort de Kindle paperwhite.

Niets mis mee, hoor, heeeeeeerlijk apparaatje! :D