Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:18

SuSem schreef:
manzano schreef:
Wij hebben het laten doen het spuiten.
Die lui kwamen om 7 uur binnen.......... afplakken....... 2x spuiten (1e keer incl primer, dus dat zou voor ons een extra keer rollen zijn) en om 12:00 uur waren ze weer weg en was alles schoon achter gelaten. Echt ideaal.
Ging om 3 slaapkamers incl. plafond en een hele grote zolder.

wat rekenen ze bij jullie per m2?

Uit m'n hoofd gezegd (er wordt zoveel gedaan dat ik het niet meer bij hou := ) 6,- (voor 2x verf, van Sigma en 1x primer)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:19

manzano, dat is wel een erg goed idee, over het behang!! En dan zouden we het trapgat alleen kunnen laten spuiten!? Ja, ik word enthousiast :D Nu nog een mooie kleur verzinnen voor op 1 wand!

Chendo, Toen je het omschreef, had ik nooit gedacht dat het een appartement zou zijn! Dacht aan zo'n gaaf oud huis!

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:20

Tja kleur is heel moeilijk. Ligt enorm aan je inrichting natuurlijk.
Wij hadden in de woonkamer Forel, vond ik heel mooi.
In de keuken Petrol, maar dat staat denk ik niet mooi bij (donker)blauwe accessoires.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:21

Oh, das niet gek zeg! Wij willen/moeten straks een heel nieuwbouw huis laten spuiten/spachtelen.. woonkamer, keuken, hal, trapgat, overloop, 3 slaapkamers, trapgat zolder

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:22

Kentaro schreef:
Chendo, Toen je het omschreef, had ik nooit gedacht dat het een appartement zou zijn! Dacht aan zo'n gaaf oud huis!

Haha was het maar zo'n oud gaaf huis, maar dat kan ik niet betalen :+
Nee hoor vind het al erg leuk om dit in een appartement tegen te komen :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:43

SuSem schreef:
Oh, das niet gek zeg! Wij willen/moeten straks een heel nieuwbouw huis laten spuiten/spachtelen.. woonkamer, keuken, hal, trapgat, overloop, 3 slaapkamers, trapgat zolder

Ja wij ook het hele huis. Het is heel goed bevallen, dus de volgende helft laten we ook weer doen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:20

Kentaro: in principe moet ook een nieuwbouwwoning gewoon te spachtelen zijn hoor :) Alleen zijn er veel bedrijven die geen gaas gebruiken in hoeken en langs plafonds e.d. Wij hadden in onze woning ook scheuren in hoeken en hebben eind vorig jaar alles opnieuw laten stucen en spachtelen en onze stucer gaf dit aan. Zoek dus een goed bedrijf die niet bezuinigt op gaasjes/netjes. Wij hebben hele goede ervaringen met eenmanszaken :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:55

Wij hebben de hoeken ingesneden en daarna met flexibele overschilderbare kit gevuld om scheuren te voorkomen.
Punt is alleen dat dan nog je verf kan gaan scheuren. De kit is flexibel, maar je verf natuurlijk niet.
Maar dat valt amper op. Werk ik nog wel keertje bij met een penseeltje.
Maar op die manier scheurt in ieder geval niet je stucwerk (met kans op doorscheuren).

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:08

Dat is niet duur zeg, dat spuiten. Wij hebben alles laten spachtelen, door de prutsers die ons hele huis verprutst hebben eigenlijk. En het ziet er niet uit, ik irriteer me er continu aan. Zo zonde!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:24

Wij hadden inderdaad geinformeerd bij een eenmanszaak. Veel goede referenties over gehoord, dus we zagen dat wel zitten. Durf niet te zeggen of zij wel of niet met gaasjes werken?! Hij gaf aan dat spachtel redelijk flexibel was en dat het moest gaan in nieuwbouw. Nu is hij natuurlijk niet erg onpartijdig...... Je kunt ook je plafond laten spachtelen. Had daar nog nooit van gehoord (of over nagedacht..). Maar dat wordt wel weer erg druk als je ook je muren laat doen.
Wij krijgen een plafond met van die 'gleuven'. Vind dat absoluut niet mooi. Nu kun je het vanuit de bouw op laten vullen en een mooi glad plafond laten spuiten. Maar je krijgt geen enkele garantie op scheurvorming..... Aangezien het bijna 1000,00 meerprijs is, durven we dat toch niet aan. Vind het erg jammer, want vind een glad plafond veel mooier! Als het aan mij lag, zou ik er dan graag balken over laten zetten, maar zo gek krijg ik m'n vriend niet....

Chendo, kan me voorstellen dat je dat mooi vind in een appartement tegen te komen! Persoonlijk houd ik niet van strak en modern, dus dat is helemaal mijn smaak! (inderdaad niet teveel van die steenstrips...)

Oja, even heel wat anders! Jullie hebben allemaal van die goede tips en leuke links! Onze woning word type 'Watersnip' Nu had ik nog nooit van die vogel gehoord..... Nu lijkt het me leuk om er iets van terug te laten komen in onze woning, zoals bijvoorbeeld een beeldje of schilderijtje o.i.d. Iemand enig idee waar zoiets te krijgen is?? (heb al meerdere houten vogels gezien, maar daar staat geen naam op en van het plaatje dat wij hebben, lijkt er nog geen op...)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:32

Wij doen veel via werkspot trouwens :j Werkt goed!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:33

manzano schreef:
Wij doen veel via werkspot trouwens :j Werkt goed!

Wij ook ja, maar zitten dus ook rotte appels tussen. Die lui die bij ons de hele verbouwing incl uitbouw, stuuken, cv elektra etc etc hebben gedaan waren ook via werkspot.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:42

Wat kan je een hoop ellende hebben in je huis... :( verschrikkelijk als mensen de boel verprutsen.

Iets van een watersnip... ik zal eens uitkijken ernaar. Ik ken de vogelsoort. Dus wie weet :)

Wij hebben vanochtend het eerste bod gedaan (rond 9 uur) kreeg net telefoon dat ze de eigenaar maar niet te pakken krijgen. Ik kan echt niet tegen wachten :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:50

Oh wij hebben ook prutsers gehad hoor :j Helaas :\

Spannend Chendo :):)

Watersnip ken ik ook.

Misschien kan je een mooi exemplaar vinden van een honderdgulden briefje en daar wat leuks mee doen (inlijsten?). Is ook een watersnip.
Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:53

Wij hebben ook van die gleuven in het plafond, ach, ik kan me er niet zo aan storen eigenlijk :D glad plafond is zeker mooier. Ik zou bij de stucadoor gewoon zelf neerleggen dat ze alle verbindingen (hoeken, muur/plafond) met netjes moeten afwerken. Of garantie vragen op scheurvorming.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:55

Gleuven in het plafond is echt lelijk inderdaad, net als spuitstuc... Maar lang niet zo lelijk als artex :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:59

artex ken ik dan weer niet.......... eens ff googlen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:30

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:34

Ja ik zag het :=
Nee dat vind ik niks......... Je ziet bij ons in het plafond ietsiepietsie vegen...... Vind ik al niet mooi, maar na het latexen zie je ze nog minder........ dus we hebben dat boven niet laten stucen meer. Waarschijnlijk doen we in de woonkamer wel het plafond. Ook omdat er koven zijn gemaak die gestuct moeten worden enzo.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:40

IEK! Nee dat zou ik ook niet op het plafond willen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:58

Bijna al die britten hebben dat nogsteeds :')

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:04

Haha die afgrijselijke waaiers hebben mijn schoonouders dus ook in de keuken!!!
Hahahaha!!! Vreselijk hè :')

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:05

Hoe werkt dat met werkspot, als je een opdracht plaatst, lopen de biedingen 30 dagen. Ben je ook"verplicht dan met iemand in zee te gaan?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:06

SuSem schreef:
Hoe werkt dat met werkspot, als je een opdracht plaatst, lopen de biedingen 30 dagen. Ben je ook"verplicht dan met iemand in zee te gaan?

Nee :n Wij hebben ook wel eens een opdracht erop gezet om te peilen en het uiteindelijk niet laten doen (bijv. wegens wijziging plannen, omdat we viavia iemand vonden, of omdat de prijs niet ok was).

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:10

Ok, heb namelijk net een opdracht geplaatst, voor spachtelputz.. ben wel eens benieuwd wat dat gaat kosten, heb het nu ruim aangehouden in het budget, met 17,50/m2