Ik heb even bijgelezen maar wat een ellende met je dak. De foto's van de pui gaven mij kriebels er zit gewoon ruimte tussen. Het zit daar niet goed. Dat heb ik dus in mijn huis gehad maar dan aan de onderkant, alleen was dat niet zichtbaar. De pui is toen vervangen en ik moest een nieuwe vloer omdat 1/3 waterschade had.
Ook de groene aanslag aan je huis is niet goed. Ook hier ervaring mee. Er zit teveel vocht in de muur en te weinig ventilatie. Houd dat goed in de gaten.
Voor schade moet je gewoon bij je woningbouw zijn, tenminste zo ging dat hier wel maar nu is mijn situatie natuurlijk wel heel extreem
In je tuin zou ik ook graszoden leggen , ik denk dat het heel netjes word. je kan ook stukje vrijlaten waar je wat planten inzet.
Ze zijn hier nu op het dak bezig. De hoogwerker staat er nu. Ze zeggen een halve dag nodig te hebben. Ze hopen dat het lek onder één van de zonnepanelen zit. Die halen ze nu één voor één weg...
Kinderziektes bij iets nieuws is niet raar, maar je zou toch verwachten dat na zoveel eeuwen ervaring in het bouwen van huizen en met de technieken van tegenwoordig ze in een keer een waterdicht huis kunnen bouwen.
Dat gezegd hebbende… hier in de regio gaat een heel in aanbouw zijnde appartement complex tegen de grond, omdat ze een foutje hebben gemaakt met de fundering
Moeten ze voor de zekerheid niet alles controleren voor het geval er nog ergens anders een probleem zit? Hoewel ik snap dat ze met deze temperaturen zo kort mogelijk buiten willen zijn.
_djoeke_
Geplaatst: 11-01-24 12:10
Exitium schreef:
Hopen dat het het enige lek is
Ja, dat is ook nog zo'n valkuil. Dat ze denken dat ze het gevonden hebben en niet meer verder kijken...
Ze zijn dus al 2x eerder geweest en toen hebben ze ook wat gevonden en gemaakt. Maar dit was wel heel zichtbaar. Het zit onder dat ding wat boven mijn panelen hangt, weet even niet meer hoe het heet.
Hij zei wel dat er nu natuurlijk wel water in het huis zit wat bevroren is en er pas uitkomt als het dooit. Klinkt logisch dus ik zal moeten wachten tot er een flink bui komt met de wind op mijn kant van het dak.