Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 22:43

Gefeliciteerd

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 23:51

Gefeliciteerd Doubtless! Tevreden?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 01:41

Bedankt!

Anca Wij kiezen op basis van het bod en de voorwaarden. We hebben niet om brieven gevraagd en die zijn ook niet geschreven.

Shiloh yes, zeker :j nu hopen op een vlekkeloos verloop van de rest van dit proces!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:23

Nowiexx schreef:
Een jaar later met bezichtigingen nog steeds geen huis gevonden jammer genoeg. Gister maar besloten om ons zoek gebied flink te verbreden en vanmiddag hebben we een bezichtiging bij onderstaande woning. Ben heel nieuwsgierig en ik hoop dat ik door sommige dingen kan heen kijken (badkamer bijvoorbeeld :+ ). Jullie succes verhalen geven mij wel hoop.

https://www.funda.nl/koop/marknesse/hui ... nweg-35-b/

Oef die is wel in slechte staat op een aantal punten zeg :o Ben benieuwd hoe hij in het echt is!

@Duplo jeetje wat een stress zo met die hypotheek, hopelijk is het snel rond!

Spannend de bezichtigingen Flew en Iris! Duimen voor mooie biedingen :j

Jooproo gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Leuk!

Gefeliciteerd met de verkoop Doubtless! Jullie hebben dan ook wel een prachtig huis zeg oef <3

Voor de verhuizers die verhuisd willen worden, wij hebben hele goede ervaringen met Kattenberg, kan die echt aanraden!

Merk hier duidelijk dat de markt minder oververhit is, huizen staan langer online en de minder perfecte huizen of hoog geprijsde zie je nu met grote regelmaat voor een 2e (en 3e) keer op funda komen incl prijsverlaging. Huis hier in de straat nu bijvoorbeeld ook, en dit is echt een hele populaire wijk, maar erg hoog geprijsd en moet veel aan gebeuren buiten

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:27

Waar woon jij Knabbelgirl?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:31

Ik vind verhuizen niet erg maar laat me ook verhuizen incl inpakken en (de)montage. Uitpakken doe ik wel zelf. Ik vind het proces van inrichten en stylen juist leuk :D De courtage van onze makelaar was 0.9%

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:33

Ik vind verhuizen ook heerlijk maar niet het sjouwen van zware spullen….

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:41

knabbelgirl schreef:
Gefeliciteerd met de verkoop Doubtless! Jullie hebben dan ook wel een prachtig huis zeg oef <3

Merk hier duidelijk dat de markt minder oververhit is, huizen staan langer online en de minder perfecte huizen of hoog geprijsde zie je nu met grote regelmaat voor een 2e (en 3e) keer op funda komen incl prijsverlaging.

Dankjewel :*

Voor wat jij schrijft was ik zó bang! Deadline voor het bieden was gisteren om 15:00. Tot 13:00 had ik nog niets gehoord van de makelaar, dus ik dacht dat het helemaal mis zou gaan en dat er niemand ging bieden :') even een appje gestuurd van joh... Komt er wel iets binnen? Gebeurt er iets? Half uur later kreeg ik bericht dat er al goede biedingen binnen waren gekomen.

Maatje... Had dat even laten weten aub :') Heeft me een paar jaar van m'n leven gekost dit.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:35

Inpakken? Prima
Demonteren? Prima
Uitpakken? Prima
Monteren? Prima

Sjouwen? Na aah

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:38

flooooo schreef:
Waar woon jij Knabbelgirl?

Hoofdstad van Flevoland :)

Kan me voorstellen dat je daar bang voor was Doubtless, moet zeggen dat ik er ook wel van opkijk dat dat hier nu zo duidelijk al gebeurd

Vooral het sjouwen van onze wasdroogcombi naar de zolder van het huis, zo blij dat ik dat niet heb hoeven doen :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:08

knabbelgirl schreef:
Vooral het sjouwen van onze wasdroogcombi naar de zolder van het huis, zo blij dat ik dat niet heb hoeven doen :+

Daar heb ik een hele lieve stoere sterke buurman voor :D

Ik ben gewoon te pinnig om overal maar een bak geld aan uit te geven :+
Geld wat ik bespaar kan ik weer aan leuke/nuttige zaken besteden.
Dus hier zelf verhuizen (Vrachtwagen kost 110 euro per keer, 2 x zelf rijden), ik speel zelf voor makelaar
, heb ook geen dure hypotheekadviseur, gewoon rechtstreeks met korting via mijn eigen bank en alle klussen doe ik ook zelf :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:27

Ik denk dat ik over een jaar nog niet uitgepakt ben! Ik moet overal nieuwe kasten voor kopen. Nu moet ik kasten gaan kopen voor in de kelder voor al mijn rommeltjes, dekentjes, schoolboeken etc. Ik kan dus niet stylen en dat is wel erg jammer.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:35

Zonnetje81 schreef:
Ik denk dat ik over een jaar nog niet uitgepakt ben! Ik moet overal nieuwe kasten voor kopen. Nu moet ik kasten gaan kopen voor in de kelder voor al mijn rommeltjes, dekentjes, schoolboeken etc. Ik kan dus niet stylen en dat is wel erg jammer.

Ontspullen is ook een optie :)* :))

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:39

listiglistje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ontspullen is ook een optie :)* :))

Ik vond al dat ik best goed ontspult was maar sommige dingen heb ik gewoon weinig nodig maar zonde om weg te gooien. Schoolspullen voor het werk en tig dekentjes voor de beesten en een hoop paardenspullen. Ik heb bijna geen losse rommel vind ik zelf. Ik heb ook nog niks ingeruimd dan alleen de keuken en mijn kleding letterlijk in de kast gepleurd en mis nog een kast met hanggedeelte. De rest zit nog in dozen.

Maar ik ga sowieso nog ruimen. Ik had mezelf voorgenomen eerst alles mee te verhuizen en hier wel te zien.....haha.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 11:43

Hier ook alles zelf verhuizen.
Ook alle voertuigen.
Hopelijk is de camper tegen die tijd verkocht.
De twee motoren, twee auto's, camper, scooter moeten allemaal mee.
De paarden en al hun spullen, de honden. de huis spullen..
Baby
Genoeg te verhuizen.
Ben benieuwd hoelang de verbouwing gaat duren.
Als het huis af is is het paarden stuk aan de beurt en daarna een mooi hok maken voor wat leuke Paduas

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:56

Dit wordt mijn 8e verhuizing in 12 jaar :+ Dus dat komt wel goed.

@Horsii: Ik moest de Paduas even opzoeken, maar die zijn grappig!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:26

Hier is het probleem vooral dat ik niet zo’n heel groot sociaal netwerk heb en zelf ook niet heel groot en sterk ben. Voel me bezwaard om vage kennissen daarmee lastig te vallen. Vroeger hielp mijn vader met dat soort dingen, maar die is de 70 inmiddels ook voorbij en wil ik ook niet meer van dat die zware dingen moet gaan sjouwen.

Nee hoor. Dat ontzorgen is me best wat waard.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:28

Meelezer hierzo met twijfels :+ Ik heb me al eens gemeld, maar toen toch weer huurhuizen gaan kijken, maar nu toch weer een twijfel voor kopen. Mijn ouders willen garant staan, dus dat maakt het als starter een stuk makkelijker. Alleen kijk ik het liefst in de spiegel met de toekomst van 10 jaar. Al stellen deze berichten me wel gerust.

Doubtless schreef:
Dit wordt mijn 8e verhuizing in 12 jaar :+ Dus dat komt wel goed.

@Horsii: Ik moest de Paduas even opzoeken, maar die zijn grappig!

Huren .. kopen.. huren.. kopen. Het aanbod koophuizen is veel meer wat ik wil (wat ruimtelijker, twee onder een kap) etc. Ik heb twee jaar terug het perfecte huis gezien, 180 000 alles wat ik wilde. Niet gedaan (toen nog samen met partner) en nu staat ie voor 289 000 erop. Zo stom, stom.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:30

Communicatie is niet echt waar mijn adviseur een hoog cijfer voor krijgt.

Maaaaar volgens mij is de financiering nu in principe akkoord.

We hebben namelijk net bericht gekregen dat de verstrekker de bankgarantie heeft afgegeven aan de notaris *\o/*

Dat lijkt me een redelijk definitief gegeven toch?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:42

Elin_ schreef:
Ik heb twee jaar terug het perfecte huis gezien, 180 000 alles wat ik wilde. Niet gedaan (toen nog samen met partner) en nu staat ie voor 289 000 erop. Zo stom, stom.

Je kan niet in de toekomst kijken, die dingen gebeuren...

Als huren betere invulling van je woonwensen geeft zou ik dat nu doen.

Super Shiloh :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:46

Ik zou dan nog lekker even blijven huren en rustig afwachten wat de woningmarkt gaat doen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:21

Doubtless schreef:
Elin_ schreef:
Ik heb twee jaar terug het perfecte huis gezien, 180 000 alles wat ik wilde. Niet gedaan (toen nog samen met partner) en nu staat ie voor 289 000 erop. Zo stom, stom.

Nou dat is juist het punt. Dat is het niet. Wat ik graag wil, is weinig te krijgen of het kost een godsvermogen. (ik wil graag wat ruimtelijk. Geen tussenwoning waar we al gauw uitkomen met de woningstichting)

idinn schreef:
Ik zou dan nog lekker even blijven huren en rustig afwachten wat de woningmarkt gaat doen.

Dat blijf ik sowieso doen. Ik woon nu thuis in een huis met dubbele bewoning, dus luxer kan haast niet := Dus keuze is geld uitgeven in huurwoning of kopen, maar beide geen haast gezien ik niet 'op een slaapkamertje bij mijn ouders' zit.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:22

Doubtless schreef:

Nou dat is juist het punt. Dat is het niet. Wat ik graag wil, is weinig te krijgen of het kost een godsvermogen. (ik wil graag wat ruimtelijk. Geen tussenwoning waar we al gauw uitkomen met de woningstichting). Terwijl er wel wat aanbod naar wens is bij de koophuizen, zelfs in de huidige markt, waar ik mezelf wel zie wonen.

idinn schreef:

Dat blijf ik sowieso doen. Ik woon nu thuis in een huis met dubbele bewoning, dus luxer kan haast niet := Dus keuze is geld uitgeven in huurwoning of kopen, maar beide geen haast gezien ik niet 'op een slaapkamertje bij mijn ouders' zit.[/quote]

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:23

Klinkt niet alsof je persee haast hebt Elin. Als in 'Je móet nu om reden xyz'.

Hier uiteindelijk ook niet de droomwoning (jaren '30 huisje, minimaal hoekwoning, liever 2 onder 1 of vrijstaand, eigen oprit). (is nu jaren 50 woning, auto recht voor de deur, rijtjeswoning). Maar ik ben tenminste uit mijn zeer gehorige huurappartement weg :D

edit: als jouw aanbod er wel is en je kan het betalen...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:28

Oh sorry, verkeerd gelezen!