Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, Ladybird, ynskek, Polly
Maar crisisparaatschap is een stuk meer te hanteren net als wat jij allemaal al opnoemt. Hoewel ik het in mijn achterhoofd zou meenemen dat dingen zoals aggregaten en gaskachels misschien onbruikbaar worden door tekorten aan brandstof?
Kan niet alleen maar rozengeur en maneschijn zijn
Je hebt grote doelen gesteld voor dit jaar, top! Jullie hebben een mooie voorsprong met een eigen voedselbos en zoveel eigen ruimte. Inderdaad is het vergaren van kennis en vaardigheden het belangrijkst.
Nee, grapje. Dat lijkt mij echt heel lastig, als ik voedsel zou hebben en anderen niet. Geef je het dan weg en heb zelf niet genoeg of houd je het allemaal voor jezelf en zie de ander bezwijken… Nee dat zijn geen keuzes die mij makkelijk lijken en ik denk dat ik het antwoord pas kan vinden als het zo ver zou komen. TheaD schreef:Tamary Ik denk dat de meeste huizen niet geschikt zijn om in te wonen als de nutsvoorzieningen uitvallen. Maar gelukkig heb je een grote voorraad, had jij ook niet schapen en een moestuin, of verwar ik jou met iemand anders?
TheaD schreef:Denken jullie dat een voorraad met voedsel en andere belangrijke producten, voor minstens een maand, een goed idee zou zijn als meer mensen dat zouden doen?
TheaD schreef:Misschien als de honger/gevaar groot genoeg is dat je ze inderdaad met een wapen uit je voorraadkast zou houden. Denk aan dat je precies genoeg eten zou hebben voor je kleine pmarena, wat zou je dan doen?
Dan kan iedereen wat mij betreft doodvallen, inclusief ikzelf, maar dat kind moet toch een minimaal rantsoen krijgen. Niet dat hij zich vol zit te vreten en de rest niks krijgt ofzo
Maar ik ga niet mijn kind opofferen voor iemand die zelf niet goed voorbereid was. Dat kind is mijn verantwoordelijkheid, de rest niet.
Enige wapen dat we hebben is een katapult, maar dat kan ook zeer doen met steentjes 
Lucia88 schreef:Goed idee Pien, van iedereen een stukje tuin geven dan!
Stukjes grond beschikbaar stellen zou ik gerust doen hoor, en natuurlijk kan je delen met de mensen om je heen. Maar alles houdt ergens een keer op.

Ik denk meer aan bijv. Stel je eet macaroni, is lang houdbaar, dus ipv 1 verpakking zorg je dat je altijd 5 ofzo op voorraad hebt. Eet je veel havervlokken, kun je hetzelfde mee doen. Zorg dat de oudste altijd vooraan staat en vullen nieuwe verpakkingen van achter aan. Dit kost niets extra maar kan goed van pas komen als je tijdelijk geen boodschappen zou kunnen doen.
Wij zijn niet veel beter, alhoewel, een hooivork kan misschien ook dienst doen