Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:In de Garmin connect store heb je de app horse riding tracker ik rij zelf geen paard meer dus weet niet hoe goed die werkt. Maar daar schijnt je informatie als snelheid, stappen ook in galop enz te kunnen nalezen achteraf.
hiluxfautras schreef:ik las dat de polar ignite 2 interessant is als je de activiteit paardrijden wilt monitorren. Ik vond nu online een versie polar ignite 2 equine .... is it nog een andere smartwatch versie of gewoon zelfde ?
Zijn de meesten onder jullie hier tevreden mee ?
Ik wil vooral graag mijn hartslag monitorren, en dan vooral de gangen, tijd in de specifieke gang registreren, overgangen , routes opslaan etc etc ...
Idd niet makkelijk om het juiste model te kiezen tussen al die mogelijheden
KletsKoekje schreef:Hoi, zijn er hier al ervaringen met de Garmin Lily 2 classic?
Ik heb hele dunne polsen en vind een kleiner model wel mooier staan bij mij. Ik doe niet echt veel met de watch maar vind betalen fijn, en meldingen van mail en Whatsapp binnen krijgen. Ook de stappenteller gebruik ik veel. Tevens leuk om fietsen en wandelen bij te houden. Mobiel heb ik dan bij de hand.
Nog andere aanbevelingen? Eerst wilde ik het bellen er ook bij maar die laat ik nu varen.
hiluxfautras schreef:ik las dat de polar ignite 2 interessant is als je de activiteit paardrijden wilt monitorren. Ik vond nu online een versie polar ignite 2 equine .... is it nog een andere smartwatch versie of gewoon zelfde ?
Ik wil vooral graag mijn hartslag monitorren, en dan vooral de gangen, tijd in de specifieke gang registreren, overgangen , routes opslaan etc etc ...
Siamsmeesje schreef:hiluxfautras schreef:ik las dat de polar ignite 2 interessant is als je de activiteit paardrijden wilt monitorren. Ik vond nu online een versie polar ignite 2 equine .... is it nog een andere smartwatch versie of gewoon zelfde ?
Ik heb nu nog een Ignite 1, maar ik heb even gekeken naar ignite 2 equine, maar dat blijkt een gewone ignite 2 te zijn, geleverd door Equilog met een hartslagmeter voor het paard erbij. Polar heeft paardrijden gewoon in de activiteiten lijst staan (wel even toevoegen aan je horloge), en registreert omgerekende stappen. Verschil in gangen heb ik nooit gezien helaas, wel een compleet overzicht van al je figuren die je gereden hebt op het kaartje. Mogelijk dat je via die hartslagmeter van Equilog wel een inzicht kunt krijgen in de verschillende gangen, maar zonder eigen paard ga ik dat niet uitproberen![]()
Inmiddels is er ook een Ignite 3, die mogelijk ook te combineren is met dezelfde hartslagmeter van Equilog (ze verkopen die ook los zag ik).
Wat betreft het Polar deel, heel goede ervaringen mee. En er staat voor over een paar maanden een Ignite 3 hier op de lijst. De Ignite bevalt me zeer goed na bijna 5 jaar een Ignite 1 te hebben
Marije_jiplover schreef:De val detectie op mijn Garmin werkt alleen als ik een activiteit heb lopen, dus niet als ik gewoon in huis val.
Hoe dat bij andere merken zit, weer ik niet.
Achterom schreef:Op mijn werk gebruiken we de lifesave, die ziet er wel uit als een soort smartwatch. Wellicht zijn er meerdere van dat soort horloges?
Lisa_22 schreef:Siamsmeesje schreef:Wat betreft het Polar deel, heel goede ervaringen mee. En er staat voor over een paar maanden een Ignite 3 hier op de lijst. De Ignite bevalt me zeer goed na bijna 5 jaar een Ignite 1 te hebben
Je hebt bij Polar wel inzicht in de tijd op verschillende snelheden. De snelheidzones. De snelheid zones zijn per sport instelbaar bij instellingen en ik heb ze zo ingesteld dat zone 1 stap is, zone 2 een langzame draf, zone 3 draf, zone 4 galop (of hele snelle draf) en zone 5 een snelle galop.
Ik heb eerst even gekeken naar de snelheden die ik gemiddeld heb en daarop de zones gebaseerd. Werkt goed zo!
Siamsmeesje schreef:Lisa_22 schreef:Je hebt bij Polar wel inzicht in de tijd op verschillende snelheden. De snelheidzones. De snelheid zones zijn per sport instelbaar bij instellingen en ik heb ze zo ingesteld dat zone 1 stap is, zone 2 een langzame draf, zone 3 draf, zone 4 galop (of hele snelle draf) en zone 5 een snelle galop.
Ik heb eerst even gekeken naar de snelheden die ik gemiddeld heb en daarop de zones gebaseerd. Werkt goed zo!
Dank je! Nooit geweten dat je dat nog zelf kunt instellen. Ik neem aan dat dat in de app/Polar Flow site kan? Ik weet nu wel welke zones bij wat horen inderdaad, maar dat is puur ervaring. Het zelf kunnen instellen is wel zo fijn.
Ik ga daar eens op puzzelen