Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 08:53

Iemand ervaring met de huawei watch gt4?
Ben voornamelijk benieuwd naar de batterijduur.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 16:59

Welke aanvullende app hebben jullie op je Garmin voor paardrijden?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 19:02

Captain schreef:
Welke aanvullende app hebben jullie op je Garmin voor paardrijden?

Ik heb zelf een activiteit gemaakt, overig. Die gebruik ik daarvoor, zodat ik zelf weet wat ik gedaan heb zeg maar. Ik vind de app paardrijden die er voor garmin is niet fijn werken namelijk zelf

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 21:56

Ik heb gewoon van Garmin zelf de app Te paard voor paardrijden op mijn horloge gezet.
Die is niet voor elk horloge te selecteren geloof ik, maar op mijn Fenix 6s pro solar wel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 22:30

In de Garmin connect store heb je de app horse riding tracker ik rij zelf geen paard meer dus weet niet hoe goed die werkt. Maar daar schijnt je informatie als snelheid, stappen ook in galop enz te kunnen nalezen achteraf.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:08

Marije_jiplover schreef:
Ik heb gewoon van Garmin zelf de app Te paard voor paardrijden op mijn horloge gezet.
Die is niet voor elk horloge te selecteren geloof ik, maar op mijn Fenix 6s pro solar wel.

Hier bij de Instinct 2 zit paardrijden er ook standaard in.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 23:09

BeFunny schreef:
In de Garmin connect store heb je de app horse riding tracker ik rij zelf geen paard meer dus weet niet hoe goed die werkt. Maar daar schijnt je informatie als snelheid, stappen ook in galop enz te kunnen nalezen achteraf.

Begreep dat die idd ook prima werkte als paardrijden niet standaard erin zit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 09:40

Ik heb de vraag hier ook al eerder gesteld, maar nooit op antwoord op gehad.

Wat is een goede als app voor als je achter het paard zit?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:13

Ik neem aan ook Horse riding Tracker.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 10:45

Hoi, zijn er hier al ervaringen met de Garmin Lily 2 classic?
Ik heb hele dunne polsen en vind een kleiner model wel mooier staan bij mij. Ik doe niet echt veel met de watch maar vind betalen fijn, en meldingen van mail en Whatsapp binnen krijgen. Ook de stappenteller gebruik ik veel. Tevens leuk om fietsen en wandelen bij te houden. Mobiel heb ik dan bij de hand.

Nog andere aanbevelingen? Eerst wilde ik het bellen er ook bij maar die laat ik nu varen.

hiluxfautras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:01

ik las dat de polar ignite 2 interessant is als je de activiteit paardrijden wilt monitorren. Ik vond nu online een versie polar ignite 2 equine .... is it nog een andere smartwatch versie of gewoon zelfde ?
Zijn de meesten onder jullie hier tevreden mee ?
Ik wil vooral graag mijn hartslag monitorren, en dan vooral de gangen, tijd in de specifieke gang registreren, overgangen , routes opslaan etc etc ...

Idd niet makkelijk om het juiste model te kiezen tussen al die mogelijheden

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 19:56

hiluxfautras schreef:
ik las dat de polar ignite 2 interessant is als je de activiteit paardrijden wilt monitorren. Ik vond nu online een versie polar ignite 2 equine .... is it nog een andere smartwatch versie of gewoon zelfde ?
Ik wil vooral graag mijn hartslag monitorren, en dan vooral de gangen, tijd in de specifieke gang registreren, overgangen , routes opslaan etc etc ...

Jij hebt een gangenpaard? Daar kunnen horloges lastiger mee om gaan. := Je hebt wel de app equilab en die probeert zelfs tölt te herkennen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 20:22

KletsKoekje schreef:
Hoi, zijn er hier al ervaringen met de Garmin Lily 2 classic?
Ik heb hele dunne polsen en vind een kleiner model wel mooier staan bij mij. Ik doe niet echt veel met de watch maar vind betalen fijn, en meldingen van mail en Whatsapp binnen krijgen. Ook de stappenteller gebruik ik veel. Tevens leuk om fietsen en wandelen bij te houden. Mobiel heb ik dan bij de hand.

Nog andere aanbevelingen? Eerst wilde ik het bellen er ook bij maar die laat ik nu varen.

Geen ervaring mee.
Garmin Lilly èèn staat bekend om niet accuraat in haar metingen.

Als je dat niet belangrijk vind kun je daarvoor gaan. Er zijn andere modellen van Garmin die ook geschikt zijn voor smalle pols.
De Garmin venu2S.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:36

hiluxfautras schreef:

Ik heb nu nog een Ignite 1, maar ik heb even gekeken naar ignite 2 equine, maar dat blijkt een gewone ignite 2 te zijn, geleverd door Equilog met een hartslagmeter voor het paard erbij. Polar heeft paardrijden gewoon in de activiteiten lijst staan (wel even toevoegen aan je horloge), en registreert omgerekende stappen. Verschil in gangen heb ik nooit gezien helaas, wel een compleet overzicht van al je figuren die je gereden hebt op het kaartje. Mogelijk dat je via die hartslagmeter van Equilog wel een inzicht kunt krijgen in de verschillende gangen, maar zonder eigen paard ga ik dat niet uitproberen :o
Inmiddels is er ook een Ignite 3, die mogelijk ook te combineren is met dezelfde hartslagmeter van Equilog (ze verkopen die ook los zag ik).

Wat betreft het Polar deel, heel goede ervaringen mee. En er staat voor over een paar maanden een Ignite 3 hier op de lijst. De Ignite bevalt me zeer goed na bijna 5 jaar een Ignite 1 te hebben :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:46

Mensen ervaring met de valdetectie? Werkt dat echt goed?

Er is besproken dat mijn moeder beter een alarm met valdetectie kan gaan dragen, maar zo krijgt ze wel een arm vol, omdat ze een dierbaar horloge draagt en al haar gewone alarm. Er werd ook al gesproken over een horloge die de tijd verteld, omdat ze het eigenlijk niet kan zien.

Nu zat ik te kijken naar smartwatches, omdat die dan ook leuk eruit zien, maar meestal kunnen ze dan wel gelijk (te)veel. En al die functies kan zij zelf niet mee omgaan.

Ik zag dat je bij sommigen dan apart een sim kaart krijgt??

Zelf heb ik nog de polar A360, dus die kan niet zoveel. Voor mij genoeg en prima. Maar als ik die koppel aan mn telefoon, krijg ik ook wat vaker vage oproepen telefonisch. Dat blokkeer ik allemaal, maar koppel hem daardoor nu eigenlijk nooit meer.

Het moet er dus leuk/netjes uitzien, maar niet te ingewikkeld en valdetectie moet betrouwbaar zijn. Liefst ook met GPS tracker. Of dat wij in nood snel kunnen zien waar ze is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 15:33

De val detectie op mijn Garmin werkt alleen als ik een activiteit heb lopen, dus niet als ik gewoon in huis val.

Hoe dat bij andere merken zit, weer ik niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 15:35

Op mijn werk gebruiken we de lifesave, die ziet er wel uit als een soort smartwatch. Wellicht zijn er meerdere van dat soort horloges?

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:37

Siamsmeesje schreef:
hiluxfautras schreef:

Ik heb nu nog een Ignite 1, maar ik heb even gekeken naar ignite 2 equine, maar dat blijkt een gewone ignite 2 te zijn, geleverd door Equilog met een hartslagmeter voor het paard erbij. Polar heeft paardrijden gewoon in de activiteiten lijst staan (wel even toevoegen aan je horloge), en registreert omgerekende stappen. Verschil in gangen heb ik nooit gezien helaas, wel een compleet overzicht van al je figuren die je gereden hebt op het kaartje. Mogelijk dat je via die hartslagmeter van Equilog wel een inzicht kunt krijgen in de verschillende gangen, maar zonder eigen paard ga ik dat niet uitproberen :o
Inmiddels is er ook een Ignite 3, die mogelijk ook te combineren is met dezelfde hartslagmeter van Equilog (ze verkopen die ook los zag ik).

Wat betreft het Polar deel, heel goede ervaringen mee. En er staat voor over een paar maanden een Ignite 3 hier op de lijst. De Ignite bevalt me zeer goed na bijna 5 jaar een Ignite 1 te hebben :j

Je hebt bij Polar wel inzicht in de tijd op verschillende snelheden. De snelheidzones. De snelheid zones zijn per sport instelbaar bij instellingen en ik heb ze zo ingesteld dat zone 1 stap is, zone 2 een langzame draf, zone 3 draf, zone 4 galop (of hele snelle draf) en zone 5 een snelle galop.
Ik heb eerst even gekeken naar de snelheden die ik gemiddeld heb en daarop de zones gebaseerd. Werkt goed zo!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:20

Met gangenpaarden is dat weer een stukje lastiger met snelheidszones. := Op buitenrit zal je wss niet of nauwelijks telgangen, maar op buitenrit is tölt wel superfijn. <3 Qua snelheid heb je dan overlap met draf.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 01:52

Marije_jiplover schreef:
De val detectie op mijn Garmin werkt alleen als ik een activiteit heb lopen, dus niet als ik gewoon in huis val.

Hoe dat bij andere merken zit, weer ik niet.

Oke, bedankt. Dan valt zoiets af.

Achterom schreef:
Op mijn werk gebruiken we de lifesave, die ziet er wel uit als een soort smartwatch. Wellicht zijn er meerdere van dat soort horloges?

Dank je wel. Die zag ik ook, maar die belt naar een centrale. Mijn moeder woont al in een zorginstelling en heeft een gewone noodknop.

Ze willen graag dat ze valdetectie gaat dragen, maar via de neuroloog is het een vrij lomp ding en duurt het ook langer voor ze hem heeft.

Omdat ik weleens gehoord heb dat mensen een smartwatch hebben met valdetetctie voor als ze bijv alleen buitenrijden, zocht ik zoiets. Maar als dat alleen afgaat bij een activiteit valt het af.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 05:37

De Apple watch heeft altijd valdetectie, ook binnen. Daar heb ik mijn Apple watch SE ook voor gekocht. Hij kan inderdaad ook de tijd oplezen, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 07:45

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 15:48

Lisa_22 schreef:
Siamsmeesje schreef:

Je hebt bij Polar wel inzicht in de tijd op verschillende snelheden. De snelheidzones. De snelheid zones zijn per sport instelbaar bij instellingen en ik heb ze zo ingesteld dat zone 1 stap is, zone 2 een langzame draf, zone 3 draf, zone 4 galop (of hele snelle draf) en zone 5 een snelle galop.
Ik heb eerst even gekeken naar de snelheden die ik gemiddeld heb en daarop de zones gebaseerd. Werkt goed zo!

Dank je! Nooit geweten dat je dat nog zelf kunt instellen. Ik neem aan dat dat in de app/Polar Flow site kan? Ik weet nu wel welke zones bij wat horen inderdaad, maar dat is puur ervaring. Het zelf kunnen instellen is wel zo fijn.
Ik ga daar eens op puzzelen +:)+

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:51

Siamsmeesje schreef:
Lisa_22 schreef:

Dank je! Nooit geweten dat je dat nog zelf kunt instellen. Ik neem aan dat dat in de app/Polar Flow site kan? Ik weet nu wel welke zones bij wat horen inderdaad, maar dat is puur ervaring. Het zelf kunnen instellen is wel zo fijn.
Ik ga daar eens op puzzelen +:)+

Klopt! Kan in de app:
Ga links onderin naar die 3 puntjes
Klik op Sportprofielen
Klik op Paardrijden (of een andere sport waar je dit voor wilt doen)
Dan zie je iets naar onder de aangepaste zones staan voor de hartslag Swipe dan naar links in dat blokje en dan zie je de aangepaste zones van de snelheid en die kan je dan instellen!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:41

Ik heb ze gistermiddag gevonden, en inderdaad zelf willen instellen, maar toen kwam de volgende vraag.... Hoe hard gaat een paard in stap-draf-galop-rengalop?? Ik heb het voor nu even gelaten, maar ga wel proberen uit te zoeken hoe hard een paard gemiddeld gaat om dat dan in te vullen.

Echt bedankt! Kan nu voor een aantal andere dingen ook wat veranderingen maken.