[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:52

Heb je nog updates?
Vind dit zó leuk om te volgen! :D

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 13:56

Ik had een heleboel bij te lezen na de zomervakantie maar ineens is het stil hier zo leuk om te volgen altijd

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 07:38

Natas!!! we missen je hier! :Y) *\o/*

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:18

Hey! Hoe is alles hier? Komen jullie de winter een beetje goed door? :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 00:31

Lieve volgers, ik heb jullie echt verwaarloosd.... sorry sorry sorry!! We zijn nog steeds in november van 2020 :') Ik zal m'n best doen om er in sneltreinvaart doorheen te gaan, maar ik beloof niets meer _O- Voor nu heb ik in ieder geval foto's uitgezocht van november 2020 om te laten zien, want dat was wel een hele leuke maand qua vorderingen!! :D :D

Om rustig te beginnen gewoon even een mooi plaatje <3
Afbeelding

Baby Ice <3

Afbeelding

En baby Oreo :+:

Afbeelding

We zijn weer verder gegaan in de schuur!
Creëren toch wel fijn de ruimte zo! :D

Afbeelding

Ook de palen in het midden worden lekker stevig zo! :D

Afbeelding

Nu alle palen staan, kan het muurtje in het midden weg! :D
Voor:

Afbeelding

En na! :D

Afbeelding

De schuur nu:

Afbeelding

En zo wat meer overzicht van de gehele ruimte :D Echt heerlijk!

Afbeelding

Ook buiten niet stil gezeten! Het nieuwe konijnenhok is af! :D

Afbeelding

Afbeelding

Ennnn, we moesten flink aan de slag met het weghalen van plantjes en een stuk extra bestraten :):)
Even er rapido doorheen, plantjes:

Afbeelding

Plantjes weg:

Afbeelding

Hek weg:

Afbeelding

Grond netjes:

Afbeelding

Begin met straten:

Afbeelding

Maar voor het eindresultaat moet ik eerst even wat anders gaan laten zien :D
Want ze zijn deze maand ook ein-de-lijk gekomen voor de prachtige houten omheining <3 <3 <3
Wat een mooi spul:

Afbeelding

Hier moet 't allemaal komen :D

Afbeelding

Voor:

Afbeelding

Na <3 <3

Afbeelding

Zo blij mee!! :+:

Afbeelding

Per paddock twee openingen, zodat ik er 2 stallen op aan kan sluiten :D

Afbeelding

Wat een prachtig hout <3

Afbeelding

En, het stoepje af gemaakt :D

Afbeelding

Nog even een 'voor', zodat je mooi het verschil kunt zien haha

Afbeelding

Ondertussen ook met Stormpje naar de dierenarts, want hij liep zo moeilijk....

Afbeelding

M'n lieve scheetje <3

Afbeelding

Blijkt dat z'n knietje niet goed zit, waardoor z'n knieschijf er steeds af schiet en hij door z'n pootje zakt. Hij is hieraan geopereerd door elders uit z'n pootje een stukje bot te halen en die zo terug te plaatsen dat de knieschijf wat beter op z'n plek blijft zitten :D Tot nu toe werkt het nog steeds geweldig! Tis een dure poezel geworden door deze operatie, maar nu al dubbel en dwars het geld waard <3 Hij doet het er super op en is weer een gelukkige rondspringende poezel :+:

Hopelijk snel weer een nieuwe update :D En hopelijk vinden jullie het alsnog weer leuk om te zien :D

_Floortje

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:15

Heel erg leuk zelfs :D

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:32

Ja, leuk! Een update!

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:41

Heerlijk om weer een update te kunnen lezen/bekijken :) Wat is dat hek prachtig geworden zeg! Wat voor hout is het? En hoe sluit je de openingen af? Gewoon met touwtjes of heb je daar ook wat moois voor?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 10:54

Leuk leuk :D

Nymphe schreef:
Heerlijk om weer een update te kunnen lezen/bekijken :) Wat is dat hek prachtig geworden zeg! Wat voor hout is het? En hoe sluit je de openingen af? Gewoon met touwtjes of heb je daar ook wat moois voor?

Voor nu zitten er gewoon draden voor, maar het is de bedoeling om er ook houten poorten voor te maken. Het hang- en sluitwerk hebben we al liggen, maar het hout is nu ineens zo duur geworden, dat we het voorlopig even houden bij draadjes met poortgrepen _O- Het is een omheining van Red Ceder hout <3 Inmiddels is 't al wat minder rood en gaat het mooi op in de natuur :+:

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:57

Prachtig dat redceder!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:02

Heel gaaf! :D Gaat het in 2022 verder ook nog goed met jouzelf (en je vriend)? :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:40

Whoah wat een verschil! Ik kan me die hele pluk bosjes niet eens meer herinneren :') en de 'stallen to be', zo gek het weer zo 'klein' ( :') ) te zien

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 16:05

DeniseES schreef:
Whoah wat een verschil! Ik kan me die hele pluk bosjes niet eens meer herinneren :') en de 'stallen to be', zo gek het weer zo 'klein' ( :') ) te zien

Haha nee hè!! Ik wist 't ook niet meer :') en de schuur ziet er zo ook heel raar uit _O-

_Floortje schreef:
Heel gaaf! :D Gaat het in 2022 verder ook nog goed met jouzelf (en je vriend)? :)

Thanks! 2021 was een ontzettend zwaar jaar, ben blij dat die voorbij is... nu hopen dat 2022 beter gaat worden... :)

Gelijk maar door met december 2020... kunnen we dat jaar afsluiten, en door naar dat fantastische 2021 waar ik ook hopelijk in sneltreinvaart doorheen kan vliegen :')

De paardjes mochten voor 't eerst in de nieuw omheinde paddocks :D

Afbeelding

Afbeelding

En we hebben zelf dezelfde omheining bij de paddock van de oudjes geplaatst.. hebben mooi af kunnen kijken bij de echte jongens :D Wij hebben er alleen wel ff wat langer over gedaan _O- Maar, het staat!

Zoals het was:

Afbeelding

De jongens van dat bedrijf hebben wel voor ons de gaten geboord :):) Zij hadden een enorme boor op een trekker-achtig-iets, dus dat ging ff wat makkelijker dan met onze grondboor _O-

Afbeelding

En toen stond het daar :D

Afbeelding

Afbeelding

De voorkant van de weide hebben we ook gelijk meegenomen, zodat het mooi 1 geheel wordt <3

Afbeelding

Zo'n fijn plekje :+:

Afbeelding

Afbeelding

Lekker stel <3

Afbeelding

We hebben heul veeeul plantjes opgehaald :D

Afbeelding

Voorbereidend werk in de deuropening van de schuur...

Afbeelding

Lieve diertjes <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker thuiswerken haha :+:

Afbeelding

Tamme verwend <3

Afbeelding

Met z'n witte snor :')

Afbeelding

Uiteraard weer de feestdagen!

Afbeelding

Dat betekent: kerstkarren met m'n dinnetje <3

Afbeelding

En gezelligheid in huis :D

Afbeelding

Nog een overzichtje van de schuur :D We zijn nu de staalmatten aan het leggen waar de nieuwe betonvloer in/om/op gestort gaat worden :):) Wat een werk!

Afbeelding

En aan het 'droogoefenen' met de poetsplaatsen.. even kijken welke maten we willen, want daar moet de afvoergoot op aangepast worden, en dát moet gebeuren vóórdat het beton gestort gaat worden haha. Dus even buiten opgezet en verschillende maten paard getest _O-

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk is dit de opzet geworden:

Afbeelding

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:22

Je hebt ineens haast _O- (groot gelijk, je moet nog ff)

Ik vind dat je best professioneel hekkenzetter kan worden :j ziet er strak uit 8-)

Die lieve ouwetjes <3 op hun mooie plekje

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:10

Wat een pracht plek hebben jullie er van gemaakt.

Fijn dat je ons weer een update geeft, want vindt het erg interessant en uiteraard Ben ik erg nieuwsgierig!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 23:43

wauw wat een te gekke update en die houten omheining, ik heb 3 houtknagers van de 4 staan, hoe hou je het heel := (ze staan bij mij op onbeperkt voordroog en alles is er ook qua afwisseling etc)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 12:01

Mer1980 schreef:
wauw wat een te gekke update en die houten omheining, ik heb 3 houtknagers van de 4 staan, hoe hou je het heel := (ze staan bij mij op onbeperkt voordroog en alles is er ook qua afwisseling etc)

Helemaal heel is 't helaas niet meer ;(
Vooral jonkies knagen er graag aan, en paarden van anderen _-:( :')
Maar stroom helpt wel een hoop haha.. zonder stroomdraad was m'n hele hek al weggeweest denk ik :=

Toktokmiauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 12:59

Ok, wat ik nu ga typen gaat heel onaardig overkomen. Dat realiseer ik me. Maar het komt uit een goed hart en probeer je alleen iets mee te geven.
Heb je ze wel iets anders aangeboden om te doen? Het gedrag komt ergens vandaan. Meestal is het verveling, maar soms is het ook stress. Zij moeten dat op een bepaalde manier kunnen uiten. Het enige weghalen (door het met schrikdraad onbereikbaar te maken) waar ze zich op kunnen uitten zou je onder geestelijke mishandeling kunnen laten vallen.
Nou heb ik je topic gelezen, want het was veel te leuk om alle veranderingen mee lezen. Dank daarvoor! Zie ook heus wel dat je jouw (of die van een ander) niet mishandelt en ze het goed hebben bij je.
Maar wilde je toch even meegeven, dat enkel het weghalen van hetgeen waar ze paarden op bijten niet afdoende is. Ze proberen aanbrengen geven dat er kennelijk iets anders nodig is dan ze nu krijgen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:28

Toktokmiauw schreef:
Ok, wat ik nu ga typen gaat heel onaardig overkomen. Dat realiseer ik me. Maar het komt uit een goed hart en probeer je alleen iets mee te geven.
Heb je ze wel iets anders aangeboden om te doen? Het gedrag komt ergens vandaan. Meestal is het verveling, maar soms is het ook stress. Zij moeten dat op een bepaalde manier kunnen uiten. Het enige weghalen (door het met schrikdraad onbereikbaar te maken) waar ze zich op kunnen uitten zou je onder geestelijke mishandeling kunnen laten vallen.
Nou heb ik je topic gelezen, want het was veel te leuk om alle veranderingen mee lezen. Dank daarvoor! Zie ook heus wel dat je jouw (of die van een ander) niet mishandelt en ze het goed hebben bij je.
Maar wilde je toch even meegeven, dat enkel het weghalen van hetgeen waar ze paarden op bijten niet afdoende is. Ze proberen aanbrengen geven dat er kennelijk iets anders nodig is dan ze nu krijgen.

Knagen is echt niet altijd verveling maar ook natuurlijk gedrag. Bast van een boom en bladeren zijn ook voedingsstoffen voor een paard.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 14:15

Haha mishandeling :P Het paard van een ander, wat hier aan het hek geknaagd heeft, heeft een probleem met buiten staan, is op stal rustig, maar zodra ze buiten gezet wordt flipt ie volledig... ik geloofde het eerst ook niet, maar heb het met eigen ogen gezien... en daar is natuurlijk iets aan de hand, maar voor een weekendje hier, ging ik mij daar niet aan wagen :P

Mijn eigen baby die aan het hek geknaagd heeft, was inderdaad op een dag dat wij weg waren en het hooi te snel op was, omdat ie een gat in het slowfeedernet had geknaagd _-:( Ze hebben maar een paar minuten nodig om een aantal lekkere happen uit het hek te nemen :P

Verder heb ik eigenlijk altijd (verse) boomstronken, of nu bijv. wilgentakken, liggen om op te knagen :D En hooi op verschillende plekken, stro in de stal.. kunnen nu dus ook van stal, naar verharding, naar zand, met 2 drinkplekken, likstenen, snacknetjes :D Dus vervelen lijkt me sterk... misschien eens een keer, maar over het algemeen hebben ze een prime leventje dacht ik :P De betreffende knagende hengst staat nu overigens ook samen.. had ze altijd gescheiden staan, maar ze bleven door 't draad gaan (2x), dus daarmee gaven ze duidelijk aan dat het blijkbaar prima ging +:)+ dus nu staan ze lekker samen haha

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:15

Die van mij doen het ook alleen als het hooi sneller op is dan gehoopt :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-22 13:20

Mer1980 schreef:

Jaa, echt zonde.. maar een beetje een 'je weet het van tevoren', als je een houten hekwerk neemt.. het gaat een keer gebeuren! Vervelende is dat 't lijkt alsof ze 't dan ontdekt hebben :') Dus daarom inderdaad altijd maar genoeg takjes, stronkjes, weetikwat in de paddock erbij :P

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:47

IK heb bijna alles kunststof dus nu gaat de regenpijp eraan als ik de grote baal hooi niet snel genoeg vervang :=

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:25

Oh maar dat is ook handig :j dat witte?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 10:33

Mer1980 schreef:

hier staan ze in een groepje van 3, met schuilstal, onbeperkt hooi op 3 plaatsen, stukje bestraat, stukje paddock en stukje wei toegankelijk, maar toch knagen ze in de winter op de omheining, tis niet anders