Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:30

hahaha ja, ik ben gelukkig al vaker verhuisd dus weet wel een beetje hoe en wat. Maar mn vriend nog nooit haha en die heeft soms wel even zoiets van hellup!!

Heb wel enorm veel zin om straks met alles te beginnen.

Vlot het bij jullie een beetje?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:39

vonneke schreef:
Wat een gedoe hè Marjan!

Begin het nu wel een klein beetje warm te krijgen. Nog maar een weekje.

Heb je echt maar 2 weken om te verbouwen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:41

MarjanB schreef:
hahaha ja, ik ben gelukkig al vaker verhuisd dus weet wel een beetje hoe en wat. Maar mn vriend nog nooit haha en die heeft soms wel even zoiets van hellup!!

Heb wel enorm veel zin om straks met alles te beginnen.

Vlot het bij jullie een beetje?

Boven wel! De vloeren liggen en de muren zijn gefreesd. Begin volgende week komen ze nieuwe stroom aanleggen, de muren behangen en worden de plinten geplaatst. Dan is het boven klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:44

BloemBloem schreef:
[naam] schreef:
Wat een gedoe hè Marjan!

Begin het nu wel een klein beetje warm te krijgen. Nog maar een weekje.

Heb je echt maar 2 weken om te verbouwen :oo

Voor de bovenverdieping idd. Maar daar hoeft niet zoveel.

Nieuwe vloeren leggen, elektra geheel vervangen incl frezen, behangen en schilderen.

Dat halen we prima voor volgende week zondag.

Beneden hebben we tijd genoeg. Daar gaat het in stappen.

Tussenmuur, wc en keuken er uit. Vloerverwarming leggen en tegelen. Oja en een gat maken voor kozijn in keuken.

Dan komt de stukadoor de wc, hal en keuken stukken.

Dan is het wachten op de kozijnen (9 weken nog...) Die worden in dan geplaatst en dan moet de stukadoor nog komen.

Denk dat het allemaal wel goed komt. In mei zullen we klaar zijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:47

Respect verbouwen terwijl je er dus al woont..... Hahaha wij hebben alleen al 4 weken moeten wachten voordat al het stucwerk droog was door het hele huis voordat we verder konden :+, maar dat is niet aan de orde want ik lees nu dat je behang hebt boven.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:49

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:57

Verbouwen terwijl je er woont is best te doen als je maar genoeg kamers hebt :D
En ik heb natuurlijk als voordeel dat er 2 keukens in het huis zit. Dus ene gebruiken en andere verbouwen.
Onze slaapkamer is 11x5 meter dus daar konden in het begin ook prima meerdere bedden staan en ondertussen de slaapkamers van de kids klaar maken.

Quooker heeft voor mij ook geen meerwaarde.
Thee drinken wij echt nooit en water koken doe ik wel in de waterkoker.
Gelukkig is het hete water in de keuken er ook supersnel vanaf de ketel.
De ketel hangt boven eigelijk recht boven m'n wasbak. Ideaal.

Enige waar ik nu nog wel mee zit is als we voor en achter vloerverwarming willen, ik m'n bankstel en tv nergens kwijt kan.
Eettafel kan zo lang in de keuken.
Maar als er dan tegels in moeten kan ik weer niet in de keuken komen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 11:59

BloemBloem schreef:
Respect verbouwen terwijl je er dus al woont..... Hahaha wij hebben alleen al 4 weken moeten wachten voordat al het stucwerk droog was door het hele huis voordat we verder konden :+, maar dat is niet aan de orde want ik lees nu dat je behang hebt boven.

Boven tijdelijk behang.

We gaan daar volgend jaar nieuwe kozijnen plaatsen en dan dus nieuw stucwerk.

Aan de zolder hoeft niets te gebeuren en wanneer de eerste verdieping verbouwd wordt kunnen we op de twee slaapkamers op zolder slapen.

Er wonen en beneden verbouwen is niet ideaal maar we hebben onze ouders (3 gezinnen) binnen 1 km van ons huis wonen. Eten wordt dan dus voorlopig daar gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:25

Hoor net dat dinsdag de nieuwe meterkast gehangen wordt en de nieuwe elektra gelegd gaat worden.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:26

vonneke schreef:
Ik was al 2 dagen af... Nu net voor de verhuizing geeft afwasmachine een foutmelding...

Ai dat is balen zeg!!

Ceetje_bokt schreef:
Volgens mij kan de boiler dan weg, want de Quooker neemt dan die functie over. Mengt koud water met het kokende water tot de temperatuur die is ingesteld. Bij ons is dat 60 graden.

Hangt van de kraan af :) Mijn ouders hebben beide omdat hun Quooker niet in de gewone kraan zit, wilde ze niet :)

Overigens zou ik hem ook niet kopen als ik wel thee kocht, geen budget voor, maar vind het zelf ook echt niet zo veel voordelen hebben. Als je hem hebt is het leuk maar om het zelf te doen? Ik vind de waterkoker helemaal prima, tijdens dat hij kookt mooi alles klaar zetten

Spannend MarjanB en Vonneke! Inpakken is een gedoe he!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 12:39

Ik dacht een kijken wat zo,n Quooker kost voor straks evt in mijn nieuwe keuken. Ik schrik met rot!

Ben hard op zoek naar een nieuw huis en ben dus elke nacht aan het huizen inrichten ....
Zie mooie dingen voorbij komen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:09

Afbeelding

Super quooker haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:10

BloemBloem schreef:

Dit idd. Wat een ware hèl :r.

Nooit weer, iig!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:16

Ik ben een positief mens, maar die hele verbouwing, terwijl we bij mijn ouders inwonen, ons werk overdag gewoon doorging en de zorg voor onze dochter is mij zó zwaar gevallen :o Ben er nog van door de leg := Twee weken geleden belandde ik echt in een soort van gat, en stortte ik als een kaartenhuis in elkaar.

Vonneke, jij hebt er ook nog is 2 lopen, probeer echt waar kan je rust te pakken, tip van flip 8-)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:08

vonneke schreef:
[ [url=m/cgTjHO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super quooker haha

Wauw, hip ding!! hahaha

@ BloemBloem: Dat geloof ik best! Ons huidige huis hebben we 1,5 jaar lang verbouwd, wat een opgave zeg... Het eindresultaat is geweldig en het was een tijd die ik niet had willen missen. Maar... Nooit, maar dan ook nooit meer! Voor ons nieuwe huis hebben we 2 weken om te verbouwen en daar kijk ik al tegen op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:30

Beneden doen we niets zelf. Dat scheelt veel. Boven zijn we nu ook klaar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:15

Wij gaan echt pas verhuizen als de woning bijna af is.

Als er in de extra kamers nog geverfd moet worden kan ik dat van daaruit doen.

Maar de basis moet echt klaar. Sowieso moet de woonkamer, badkamer, keuken en slaapkamer helemaal af. en het isolatie werk ook. Tot die tijd blijf ik lekker waar ik zit, wat dat betreft hebben we wel de luxe positie dat we niet op de schopstoel zitten, zal er waarschijnlijk ook toe lijden dat de verbouwing niet heel snel zal gaan. Maar mijn vriend heeft soms een extra duwtje nodig dus eerst af en dan verhuizen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:01

Tja als je huis verkocht is moet je iets WME. En ik vind het prima om er al te zitten. Hebben boven 5 slaapkamers waarvan we er op 2 slapen dus kunnen er prima wonen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:41

Op mijn werk is en qooker, maar het valt me op hoeveel kalk er op komt, het word regelmatig ontkalkt, maar het is niet meer van het aanrechtblad af te krijgen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:45

Dat zal wel ergens anders aan liggen denk ik. Hier nog nooit kalkaanslag gehad, denk dat het met het water te maken heeft.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:31

vonneke schreef:
Tja als je huis verkocht is moet je iets WME. En ik vind het prima om er al te zitten. Hebben boven 5 slaapkamers waarvan we er op 2 slapen dus kunnen er prima wonen.

Ja, dan moet je idd.
Gelukkig hoeven wij dat niet.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:42

Maaaanden later kruipt onder mega steen uit.

Ik ben eindelijk op huizen jacht én vind het nu al lastig. Heb er best moeite mee om door alles heen te kijken. Donderdag weer eentje kijken. Dat is nummer 3.

Nog een goed beeld van de nieuwe tafel en stoelen in buitenland. Wél nog met oude tegels..
Afbeelding

Beeld nieuwe vloer
Afbeelding

Zijkant tuin in Nederland met schneew
Afbeelding

Thuis gingen wij altijd verbouwen als mijn moeder op vakantie was. Woonkamer... keuken.. badkamers en wc. Altijd als zij er niet was.
Man met de woonkamer was het écht een zooitje. Zoo veel stof. Eten op plastic bordjes, een groot feest haha :+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:18

Vonneke, zo'n boiler past wel goed bij de moderne industriële look :D

Zelfs in mijn studentenflatje tig duizend jaar geleden, had ik een kleinere boiler in de keuken.

Die stoelen zijn gaaf!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:20

Hoi, wat een leuk topic dit, kan ik mij ook melden met mijn studentenkamer? :P

1 maart krijg ik de sleutel van mijn kamer van 15m2. Ik wil het zo gezellig maar ook zo praktisch mogelijk gaan inrichten (ruimte besparend).

Mijn vader had laatst een digitale tekening gemaakt van hoe de kamer er ongeveer uit ziet. De precieze afmetingen moet ik nog even doen zodra ik er in kan.

Afbeelding

Het leek mij leuk om een hoogslaper erin te zetten met een bank en een bijzettafel er onder. En dan er tegenover een tv op de muur. Deze hoogslaper hebben ze bij de ikea:

Afbeelding

En verder moet er nog een kledingkast, koelkastje en een bureau in :D ff kijken hoe dat allemaal gaat passen.. ideeën zijn welkom

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:22

Oh ja, dat cirkeltje in de hoek is een gaskachel :) daar kan ik dus niks neerzetten