[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:58

Vandaag voorlopig koopcontract getekend! *\o/*
1 november passeren, duurt lang. :D

Nicje87

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:04

Gefeliciteerd!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:39

Mlies schreef:
Vandaag voorlopig koopcontract getekend! *\o/*
1 november passeren, duurt lang. :D

Gefeliciteerd! Y)(^)

Wij ook! *\o/* *\o/*
Wij passeren 27 Oktober omdat wij nog met een huurhuis zitten en een maand dubbele lasten willen voorkomen. Op die manier hebben we het weekend om alles een dorp verder te brengen.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:41

Mlies gefeliciteerd, voordat je het weet, is het zover.
Wij mogen 30 september. *\o/*

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:42

Hoeven jullie niet veel te doen aangezien het in een weekend kan?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:46

Grietje_1 schreef:

Nouja, we gaan niet veel doen. :Y) We zetten sowieso alles van meubels in de woonkamer. Het enige ding wat echt direct moet gebeuren is boven de vloeren en de muren. Maar daar komt een grindvloer en op een kamer gaat die tot aan het plafond omhoog. Die andere twee kamers moeten een lik verf hebben en die voor het raam en de vierde slaapkamer gebeurt helemaal niks want dat wordt in de loop der tijd een badkamer.

Aangezien de financiering gunstig uitpakte kunnen we flink wat verbouwingskosten meefinancieren waardoor we ook een nieuwe keuken en CV-installatie kijken, maar beiden worden door mijn vader geïnstalleerd dus dat is ook niet zo'n probleem.

Ik heb overigens wel een week vrij. Maar in de woonkamer hoeft niks te gebeuren behalve de grindvloer, maar dan is boven al klaar en dan verhuizen we alles naar boven en richting berging.

In het ergste geval kunnen mijn vriend en ik op een nabijgelegen vakantiepark verblijven.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:51

Dus nog best wat te doen, maar jullie regelen het gewoon handig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:55

Grietje_1 schreef:
Dus nog best wat te doen, maar jullie regelen het gewoon handig.

Ja, maar het is geen maanden verbouwen. Dit is met een weekje doorwerken gebeurt. Het is dus niet dat we echt in het puin zitten. Maar ik wilde koste wat het kost die €700,- sparen van de (kale) huur, vind ik dan weer zonde geld. :+

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:19

Nou gelijk heb je hoor.
Dat redden wij niet, de twee weken zijn al te kort, maar meer tijd is niet gelukt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:31

Grietje_1 schreef:
Nou gelijk heb je hoor.
Dat redden wij niet, de twee weken zijn al te kort, maar meer tijd is niet gelukt.

De akte zou eigenlijk pas 31 Oktober passeren, maar dat was wel heel kort dag aangezien we het huis diezelfde dag moeten opleveren. :Y) Nu verhuizen we alles op vrijdag & zaterdag en eventueel zondag. En dan kan mijn moeder hier het huis nog poetsen. :j Dan kunnen we de 31ste gewoon een afspraak maken met de huurbaas en netjes opleveren.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:38

Denk dat jullie het zo prima geregeld hebben. Leuk hoor.

Wij zijn al begonnen met kasten uitmesten, kijken wat er weg kan, of mee mag.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:42

Gefeliciteerd met alle bijna opleveringen en getekende contracten. Gaat hard bij veel opeens.

Ik zou zo iemand ook binnenlaten hoor. Hopla gewoon doen, ik heb bij een open dag in lelystad best wat mensen naar binnen gepraat vanuit de buren, }>

Kim houdt bij een grindvloer rekening met de uithard/droog tijd, wij mochten twee keer (2 huizen) een week er niet ookomen om de waterdicht toplaag te laten harden. En de lucht was echt vreselijk ook. Vraag dat even na voor de zekerheid.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:47

karuna schreef:
Gefeliciteerd met alle bijna opleveringen en getekende contracten. Gaat hard bij veel opeens.

Ik zou zo iemand ook binnenlaten hoor. Hopla gewoon doen, ik heb bij een open dag in lelystad best wat mensen naar binnen gepraat vanuit de buren, }>

Kim houdt bij een grindvloer rekening met de uithard/droog tijd, wij mochten twee keer (2 huizen) een week er niet ookomen om de waterdicht toplaag te laten harden. En de lucht was echt vreselijk ook. Vraag dat even na voor de zekerheid.

De grindvloer legt een vriend van ons, hij adviseert om 24 uur helemaal niet te betreden, maar daarna kun je er met sokken rustig overheen lopen.

Edit:
Grietje, ik begin ook met inpakken als we terug komen van vakantie de 29ste. Alles wat al opgeruimd en ingepakt is, is alleen maar fijn. :j Moet wel eerlijk bekennen dat ons halve huis nog in dozen zit van de laatste keer. _O-
Laatst bijgewerkt door KimD op 05-08-16 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:48

Aha dat scheelt wij hadden drie lagen. Eerst de grind, daarna dichtzetten die moest lang drogen en daarna de stinkende coating. Alles bij elkaar een week wachten,

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:49

karuna schreef:
Aha dat scheelt wij hadden drie lagen. Eerst de grind, daarna dichtzetten die moest lang drogen en daarna de stinkende coating. Alles bij elkaar een week wachten,

Die coating gaat er bij ons na 24 uur op. Maar voor ons is het geen probleem, want we hebben de badkamer beneden. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:52

Dat scheelt wel. Vloer ligt overal beneden en mijn badkamer en wc ook. Idem in lelystad, vloer boven en beneden. Was met aanbrengen ook best een uitdaging. :D maar we hebben een vloeistof dichte vloer maar zo dat hij niet glad is. Ideaal. *\o/* en ik hd heel veel last van de lucht. -O-

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:04

Haha Kim, dat scheelt weer. Dat hebben wij niet, wonen hier al 10 jaar dus aardig wat verzameld hihi
Geen verstand van grind vloeren, wij krijgen een houten vloer.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:28

Ik heb ook goed nieuws :D
Vandaag te horen gekregen dat de hypotheek rond is *\o/*
Tijdje terug ergens een bod op uitgebracht. Was nog spannend of we hem kregen, want ons eindbod verschilde met hun eindbod.
29 september krijgen we de sleutel, dus nog 2 maandjes geduld.

Dit is het huis:
*link verwijderd*
Mlies, jij ook gefeliciteerd :D
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 28-02-18 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek link verwijderd

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:32

KimD schreef:
Grietje_1 schreef:

Nouja, we gaan niet veel doen. :Y) We zetten sowieso alles van meubels in de woonkamer. Het enige ding wat echt direct moet gebeuren is boven de vloeren en de muren. Maar daar komt een grindvloer en op een kamer gaat die tot aan het plafond omhoog. Die andere twee kamers moeten een lik verf hebben en die voor het raam en de vierde slaapkamer gebeurt helemaal niks want dat wordt in de loop der tijd een badkamer.

Aangezien de financiering gunstig uitpakte kunnen we flink wat verbouwingskosten meefinancieren waardoor we ook een nieuwe keuken en CV-installatie kijken, maar beiden worden door mijn vader geïnstalleerd dus dat is ook niet zo'n probleem.

Ik heb overigens wel een week vrij. Maar in de woonkamer hoeft niks te gebeuren behalve de grindvloer, maar dan is boven al klaar en dan verhuizen we alles naar boven en richting berging.

In het ergste geval kunnen mijn vriend en ik op een nabijgelegen vakantiepark verblijven.

Oh een grindvloer <3 (steentapijt toch?) Wil ik ook super graag! Maar zal door de kosten hier nog wel even uitgesteld worden.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:39

Gefeliciteerd Selina, leuk huis hoor.. Gaan jullie nog dingen veranderen?

mutsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:10

hallo, ik kom mij hier ook eens melden na een tijdje meegelezen te hebben.
Mijn vriend en ik zijn ook opzoek naar een huis in belgisch limburg.
Nu heb ik een leuk huis gezien maar op de site staat over de loods die erbij hoort '' Er is een proces-verbaal voor het werderrechtelijk bouwen / in standhouden van een werkplaats, niet conform de stedenbouwkundige vergunning. '' iemand ervaring met dit?

En proficiat Selina!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:42

Grietje_1 schreef:
Gefeliciteerd Selina, leuk huis hoor.. Gaan jullie nog dingen veranderen?

Alleen de muren en vloer in de ruimtes die we het meest gebruiken, omdat het huis eigenlijk boven ons budget was, hebben we nu minder geld voor het verbouwen/inrichten. Volgend jaar willen we dan een nieuwe keuken erin. Huis is gelukkig goed onderhouden.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:16

Daarmee maak je het huis al meer eigen. Leuk hoor. Hou je ons op de hoogte?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:32

mutsiii schreef:
Nu heb ik een leuk huis gezien maar op de site staat over de loods die erbij hoort '' Er is een proces-verbaal voor het werderrechtelijk bouwen / in standhouden van een werkplaats, niet conform de stedenbouwkundige vergunning. '' iemand ervaring met dit?

En proficiat Selina!

Geen ervaring met belse regels
Maar dit klinkt alsof de loods niet volgens de regeltjes is gebouwd of zelfs illegaal gebouwd is en dus zal die aangepast moeten worden aan de geldende regels of als hij helemaal illegaal gebouwd is , zelfs gesloopt moeten worden .
Wel even iets om naar te informeren bij de verkopende makelaar, aangezien die op de hoogte is van het proces verbaal zal die ook wel op de hoogte zijn van wat het exact inhoud

(Er staat in ieder geval dat de loods niet conform vergunning gebouwd is/in stand word gehouden
dat klinkt als een bouwsel wat illegaal gezet is en een functie heeft die niet past binnen het bestemmingsplan dus ik ben bang dat hij weg moet)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 08-08-16 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:37

mutsiii schreef:

En proficiat Selina!

dit kan je allemaal navragen op de gemeente,
meestal betekend dit illegaal gebouwd en dan kan het 2 kanten op of het is nog aan te vragen om te legaliseren of het moet na verkoop worden afgebroken ,