Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:12

Deze wending had ik ook niet meer verwacht, ik had die naam ook nooit onthouden, je bent gewoon blij dat er een oorzaak gevonden wordt en verwacht van zo'n bedrijven gewoon dat ze hun werk doen he! 't komt wel goed geloof ik, je bent nu al zo ver! Waarschijnlijk gewoon achterlijke communicatie daar... Merk je vaak bij zo'n grote bedrijven ;) Als je vrijdag telefonisch geen bevredigend antwoord krijgt zou ik wel aan de slag gaan met mailtjes sturen: mailtjes bewijzen meer dat je erachteraan gezeten hebt en niét akkoord bent met hun antwoord nu, dan dat bellen doet denk ik.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 19:47

Hoe is het vandaag allemaal gegaan Renee? Gelukt met je toetsen en alles?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 20:11

Ik heb vandaag gelukkig voldoende gescoord. Morgen examens, dan eindelijk klaar.. Er is vandaag 1 iemand uit de klas gegaan vanwege te slechte scores, dus ben blij dat ik gewoon voldoendes heb. Morgen weer 05:00 opstaan en hopelijk is het dan klaar xD en niet langer werkeloos

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:16

lifaya schreef:
Ik heb vandaag gelukkig voldoende gescoord. Morgen examens, dan eindelijk klaar.. Er is vandaag 1 iemand uit de klas gegaan vanwege te slechte scores, dus ben blij dat ik gewoon voldoendes heb. Morgen weer 05:00 opstaan en hopelijk is het dan klaar xD en niet langer werkeloos

Goed man. Doe je toch maar ff naast alle stress. Ik duim voor je!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:25

Top Renee! :) Ik duim voor morgen!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:42

en hoe is de laatste examen dag gegaan? Alles voldoende weten af te sluiten?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 22:01

Ik heb alles gehaald en dus ook aangenomen!

Helaas heeft liander niks meer laten weten, mijn pa had gebeld en ze zouden terug bellen. Niet gedaan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:32

Gefeliciteerd Renee, ondanks alle gedoe toch nog gehaald. Maandag maar weer een poging wagen en misschien ook maar gewoon gaan mailen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:50

Gefeliciteerd renee! Dat is weer een zorg minder.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 23:09

Mail had ik al verstuurd woensdag, niks op terug gekregen helaas...en thnx voor de felicitaties!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:15

Is er morgen bij jou in de buurt een postkantoor open? en heb jij iemand beschikbaar die jou kan helpen een brief te schrijven als ik jou was zou ik echt een aangetekende brief naar Liander op de post doen. Hun fraudemonteur heeft zelf bewezen dat de meter kapot was en er geklooid was met de zegels. Neem toch aan dat ze daar gewoon intern een rapport van op kunnen vragen.
In de aangetekende zou ik o.a. zetten dat jij verwacht binnen 3 dagen van ontvangst antwoord te hebben gehad. En dat hun bewijzen dat dit achterstallige kosten zijn. En bv ook dat je hun verantwoordelijk houdt voor de boete die je straks misschien aan oxxio mag betalen.
Zijn vast anders mensen op bokt die je mee kunnen helpen met een brief. Maar ik denk dat schriftelijke communicatie nu even beter is via telefoon willen ze niet meewerken.
Als je nog wel communicatie via de telefoon hebt meteen als 1e de naam vragen en ook zeggen dat je deze noteert en daarbij ook de datums en tijdstippen vastleggen dat je contact hebt gehad.
Jij hebt nu bewezen dat de meter niet naar behoren werkt dus nu zouden hun toch moeten kunnen hoe het kan dat je rekening dat wel klopt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:27

Dat vind ik helemaal geen verkeerd idee nee, gewoon aangetekend opsturen!!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 06:58

genja schreef:
Is er morgen bij jou in de buurt een postkantoor open? en heb jij iemand beschikbaar die jou kan helpen een brief te schrijven als ik jou was zou ik echt een aangetekende brief naar Liander op de post doen. Hun fraudemonteur heeft zelf bewezen dat de meter kapot was en er geklooid was met de zegels. Neem toch aan dat ze daar gewoon intern een rapport van op kunnen vragen.
In de aangetekende zou ik o.a. zetten dat jij verwacht binnen 3 dagen van ontvangst antwoord te hebben gehad. En dat hun bewijzen dat dit achterstallige kosten zijn. En bv ook dat je hun verantwoordelijk houdt voor de boete die je straks misschien aan oxxio mag betalen.
Zijn vast anders mensen op bokt die je mee kunnen helpen met een brief. Maar ik denk dat schriftelijke communicatie nu even beter is via telefoon willen ze niet meewerken.
Als je nog wel communicatie via de telefoon hebt meteen als 1e de naam vragen en ook zeggen dat je deze noteert en daarbij ook de datums en tijdstippen vastleggen dat je contact hebt gehad.
Jij hebt nu bewezen dat de meter niet naar behoren werkt dus nu zouden hun toch moeten kunnen hoe het kan dat je rekening dat wel klopt.

Helemaal eens !!
Als je slim bent laat je het nu niet lopen, die rekening komt nu wel dichterbij.

Als klant kan je op een soort zwarte lijst komen waardoor je niet terug gebeld wordt (lastig geval/ klant), dan mogen alleen bepaalde mensen me t je spreken. En hoe langer het duurt,hoe lastiger jou geval is, hoe minder mensen dat zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 07:14

Die rekening komt helemaal niet dichterbij. Er staat een duidelijk dispuut op die ts kan aantonen. En aangetekend? Zijn weer extra kosten. Gewoon mail opnieuw versturen cc jezelf. Heb je ook bewijs van versturen en ontvangen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:08

WendyLotte schreef:
Als klant kan je op een soort zwarte lijst komen waardoor je niet terug gebeld wordt (lastig geval/ klant), dan mogen alleen bepaalde mensen me t je spreken. En hoe langer het duurt,hoe lastiger jou geval is, hoe minder mensen dat zijn.

daar heb ik nog nooit van gehoord?

De meeste bedrijven hebben een proces waarbij een medewerker klantvraag eigenaar wordt (de betere bedrijven dan in ieder geval).. Waardoor een medewerker zodra deze een klant spreekt, direct eigenaar wordt van de klantvraag. Komt deze medewerker er niet uit met de klant, dan gaat het vraagstuk naar een meer ervaren medewerker. Je kunt 100x bellen, maar als het goed is komt ieder gesprek uit bij de klantvraageigenaar, dat kan een eerstelijns medewerker zijn, of een tweedelijns medewerker.. ook al spreek je met een ander, dan zet hij/zij netjes alle gegevens door met de melding dat er contact geweest is, maar doet niets zonder dat de klantvraageigenaar ervan op de hoogte is..

dit is geen zwarte lijst, maar een klantvraagbehandeling.. Zou je liever willen dat een klant bij iedere medewerker iedere keer het hele verhaal opnieuw moet doen? want qua tekst staat puur vastgelegd wat de afspraken zijn en in het kort een beschrijving van de klantvraag.. geen letterlijk verslag van een gesprek. Dan zou je dus helemaal teruggaan naar begin jaren van 2000 tot net na de opening van de energiemarkt.. waar je 10x kon bellen, 10 verschillende medewerkers, 10 lichtelijk andere antwoorden en geen oplossingen omdat je met iedere medewerker weer een wellus nietus spelletje moet omgaan..

er is geenzins een zwarte lijst met 'lastige klanten'. als er al een 'lijst' is (dat is geen lijst), dan kun je het beter een witte lijst noemen..

klein voorbeeld.. ik ben een paar jaar lang contactpersoon geweest van een specifieke klant.. die had alle vertrouwen verloren (iets dat hij zelf veroorzaakt had, maar medewerkers gewoon niet uitgelegd kregen aan hem).. uiteindelijk kwam deze via het programma Ook dat nog bij mij in behandeling.. heb geloof ik wel op 5 manieren uit moeten leggen waar hij dan 2 betalingen gemist had in het verleden, waardoor cumulatief de achterstand steeds groter werd, omdat er steeds naar de oudste nota geboekt werd (meneer betaalde handmatig zonder factuur nummers), hierdoor kreeg je dat er steeds brokken nota's betaald waren.. Uiteindelijk opgelost, maar zodra hij een nieuwe vraag had, kwam hij standaard via via via weer op mijn bureau uit.. na 1.5 jaar hebben we het maar zo gelaten, we konden wel steeds het gesprek aan gaan en proberen, maar werd een behoorlijk kostbaar grapje (hij belde over ieder klein dingetje dat hij niet begreep op welke nota dan ook).. uiteindelijk een tekst geplaatst bij de klant: 'geen klantvraagbehandeling of mutaties zonder 'medewerker x op de hoogte te stellen, als meneer er om verzoekt direct doorverbinden naar toestel.. toen ik twee jaar daarna een andere functie kreeg, heb ik nog ettelijke malen een klantvraag behandeld tot ik hem eindelijk zover had dat hij vertrouwen had in een excollega van mij..

heb je het dan over een zwarte lijst, of de best passende oplossing voor deze klant?
je bent als klant beter af met een vaste behandelaar, of team, dan voor iedere vraag naar een ander te moeten gaan.. ik snap dus niet helemaal wat je met een zwarte lijst bedoelt?

ja het kan daardoor langer duren, omdat zoals je zegt er steeds minder personen die vrijheden en bevoegdheden hebben naar mate een issue langer loopt.. Echter, deze personen hebben wel de vrijheid indien zij het nodig achten, om een nota tot in Sint juttemis uit te stellen, in tegenstelling tot een willekeurige telefonie medewerker. In een klachtafhandelingstraject ben je beter af met een klacht.. dan klachten als klantvraag steeds opnieuw af te moeten vuren op medewerkers die gelimiteerd zijn in hun opties toch?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:48

Ik heb je in het begin van dit topic een linkje gestuurd, misschien dat je er nu wat mee kan?

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:49

Ik had geen behandelaar en werd niet geholpen terwijl ik en andere organisaties waaronder een advocaat, bewijzen zwart op wit hadden hoe het zat.
Sorry maar er stond wel degelijk iets bij mijn naam en adres waardoor medewerkers niet meer met mij mochten praten en ik kreeg ook geen "case werker".
Dit heeft uit eindelijk geleid tot een heel ellendig persoonlijk faillissement waardoor ik 3 jaar in de sh-it zat.

Wel was dit (gelukkig) onder tussen al zeker 12 jaar geleden. Maar het bestond of bestaat wel degelijk.
Dit was trouwens bij Essent !

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:52

dat was rond de grote probleemtijd bij alle energiebedrijven idd Wendy.
rond de opening van de vrije energiemarkt..

wij waren toen als team ook nog 'strijdend' om onze werkwijze bedrijfswijd doorgedrukt te krijgen.
klant komt van rechts was het aanvangsproject waarbij het overkoepelend werd uitgezet.. dat was volgens mij ergens in 2003 direct gevolgd door borging klantvraag en coulance & repair (ook dat nog was als ik het mij goed herinner in 2002) en wij waren een van de eersten. Dan klopt het wel idd.. voor zover mij bekend hebben ze daar inmiddels ook een verbeterd proces.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 06:32

Kan je wel vertellen, als je er 3 jaar voor geknokt hebt, wekelijks aan de telefoon hangt, emailt, rekeningen "regelen", instanties moet inschakelen enz... enz... en je zo behandelt wordt, je een aardige "tik" krijgt.
Heel veel stress waardoor een fixe burn-out, financiële problemen waardoor een faillissement en allemaal muren waar je tegen oploopt, dan is je vertrouwen wel wel hoor ! En dan had ik ook een dochter van 5.... Tv, telefoon en zulke " luxe hadden we op een gegeven moment niet eens meer. Elk dubbeltje moest 3 x om. En dat terwijl Essent van een 53000 een 35000 had gemaakt als beginstand.

Ze hebben mij letterlijk kapot gemaakt. Ik durfde de deur niet meer open te doen en geen post meer open te maken.... Bang voor weer een rekening die ik niet kon betalen.
Iets of iemand van Essent hoeft niet eens meer in de buurt te komen...Ik heb er geen goed woord voor over. Ik vertrouw energie maatschappijen over het algemeen dus niet echt,ook al mag ze niet over 1 kan scheren.
Ik blijf achterdochtig. Als ik er nu aan denk , kan ik nog het verdriet, de pijn (!) van niet gehoord worden en die frustraties, van toen voelen....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 08:20

Ik ben met liander aan de lijn en het is duidelijk dat er veel niet echt goed verloopt qua communicatie. Ik had vrijdag terug gebeld moeten worden en niet gebeurd. Er is beloofd dat ik vandaag, uiterlijk morgen, antwoord krijg hierover. Er is in het systeem schijnbaar niet te zien of de meter al gecontroleerd is of wat dan ook, dus een beetje heel erg vreemd

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:28

Gaat lekker daar dan! Scheelt wel, als daar idd niet in het systeem staat dat er met de meter geknoeid was en je nu een nieuwe hebt is het niet raar dat je te horen gekregen hebt dat er niet herberekend wordt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 08:31

Er staat inderdaad vrij weinig in. Maar voor alsnog vind ik het idioot dat ze dan maar een mail naar oxxio sturen dat alles klopt als er helemaal geen ijking heeft plaats gevonden maar een meter vanwege fraude is vervangen :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 14:57

Nog nïet heel veel duidelijker... Zij kunnen niet in het systeem zien dat de meter gecontroleerd is, dus dat betekent dat er of een flinke miscomunicatie was geweest of dat het nog niet in het systeem vermeld staat. Donderdag word ik weer gebeld en weet ik hopelijk meer. Wat dus heel poedersuiker is gezien de betalingstermijn dus 29e is. Mochten ze donderdag zeggen dat de meter wel gecontroleerd is en goed is bevonden dan stap ik direct naar het juridisch loket. Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar die meter heeft al jaren niet gefunctioneerd zoals die hoort. Ik hoop dat oxxio mij tegemoet komt met nog 1 extra maand uitstel, want liander vertelde mij dat de kans groot is dat dit nog niet klaar en duidelijk is voor de 29e... Dit is gewoon onmacht!

Tot dusver nog steeds gemiddeld rond de 3 kWh per dag, ik zit nu, vanaf 7 juli voor elektra en 1 juli gas, op een voorschotbedrag van 32 euro. Ik heb 4m3 gas verbruikt en 44 kWh.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:10

Jezus echt te schandalig voor woorden vanuit liander. Hoe kunnen ze hier nou niets van weten.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:02

Ik snap gewoon niet dat je het steeds laat gebeuren dat je "dan terug gebeld word" "dan terug gebeld word" en iedere keer als je terug gebeld word, weten ze niet. Ze zorgen maar dat ze terug bellen met nuttige informatie, anders kunnen ze je net zo goed niet terug bellen, mijn god....

Maar, ik hoop maar dat ze overmorgen met nuttige informatie komen Renee,
echt, zoooo slordig dat ze niks in 't systeem hebben, allemaal niks weten, nergens mee kunnen helpen
& daar kan jij niks aan doen natuurlijk! Da's gewoon hun fout.