Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:03

Schoonouders komen straks 3 huizen verder te wonen en hebben hun huis ook al verkocht. Mijn ouders wonen op 80m2, waarvan 1 slaapkamer in gebruik is voor modeltreinen. Dus dat lukt helaas niet...
Je wordt toch niet zo het huurhuis uitgezet als je huurt via de leegstandswet en het wordt verkocht? Of wel...?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:25

Dat gaat wel in overleg, maar verwachten dat je er nog maanden in kan is natuurlijk ook niet juist. Meestal is die termijn een maand oid. Antikraakwonen kan nog korter zijn. Dat ligt er aan wat je afspreekt.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:50

Ik heb geen idee hoe het zit met huur woningen. Ik heb mij er niet exact in verdiept omdat we als optie mijn ouders hadden. Wel vervelend :-(

Geen vrienden die via via iets weten (bijv een stel wat 2 huis heeft maar samen gaat wonen ofzo)

Afbeelding

Afbeelding

De ene muur is klaar en de andere muur nog even de deurtjes er in en dan zijn die ook klaar. We gaan starten met de vloer.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:08

Judith_H schreef:
Een collega van mijn vader heeft haar hele huis (ook IQ woning toevallig) met dat renovliesbehang laten doen, misschien daar eens proberen of we mogen kijken. Vriendlief wil het graag namelijk een keer gezien hebben voordat die een beslissing neemt.

Je hebt verschillende opties wbt glasvlies: gewoon glad waardoor het eruit ziet als stucwerk, of met een werkje erin waarbij je de mate van grofheid kan kiezen. Bij bedrijven zie je vaak met zo'n roostertje erin. Wij hebben glad en het ziet er echt super strak uit!

Wij hebben greenchoice voor energie. Collendoorn je hebt allerlei energievergelijkers op internet, die hebben wij gebruikt.
Hier ook geen huurwoning nodig, wij komen allebei van thuis.

Het ziet er al goed uit malih! Doen jullie het op deze manier om de ingang achter die schotten in het midden te hebben?

Lucifertje heb je nieuwe foto's? *D

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:15

Van uit de bouw zitten de openingen in de schotten op de verkeerde plek voor ons. Van oor sprong zit hij helemaal aan de andere kant dan waar wij hem gemaakt hebben. Wij willen namelijk een logeer bed hebben. Soort bedstee idee.

Op de korte want zit de opening in het washok waar de droger komt te staan. Dus nu hebben we het verplaatst en hebben we aan elke kant 2 deurtjes. Tegen over elkaar. De zolder word wit gesloten dus dan zijn ze gelijk gewit

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:53

Heel netjes malih.! Bij ons is het gewoon dicht gemaakt op zolder en niks geen openingen.

Thnx allemaal! Dan ga ik echt even verder kijken en informeren via internet.

Weer een week dichterbij juli!! Kan niet wachten

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:59

Worden jullie ook zo gelukkig van het bedrag dat jullie terugkrijgen van de belastingdienst :D :D

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:28

Bij ons volgend jaar denk ik? Notaris kosten zag ik niet staan op onze jaaropgave,terwijl we het toch door een boekhouder laten doen. Maar onze hypotheek is pas januari gaan lopen qua betalingen van de termijnen..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:30

Collendoorn, kun je zelf doen toch na de oplevering ? Wij hebben hem er gewoon eerst helemaal uit gesloopt. Vervolgens de maten opgenomen en bij de gamma het hout laten snijden. Eenmaal 'thuis' hoefde we hem alleen nog maar vast te schroeven. Super easy.

Hahaha joyce super vrolijk hahhaa. We gaan onze tuin er van doen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 08:51

EstherMe schreef:
Bij ons volgend jaar denk ik? Notaris kosten zag ik niet staan op onze jaaropgave,terwijl we het toch door een boekhouder laten doen. Maar onze hypotheek is pas januari gaan lopen qua betalingen van de termijnen..

Wanneer is het gepasseerd bij de notaris? Vanaf dat moment ben je eigenaar.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:11

Lucifertje, wat fijn dat de tuin ook al bijna klaar is! Dan ben je echt zo goed als klaar :D fijn!

Ik heb geen idee wat ze gaan aanbieden qua nuon en dat soort dingen... Was even vergeten dat dat ook allemaal nog moet :o ...
Soms denk ik wel eens, waar begin ik aan als ik hoor en bedenk wat we allemaal nog moeten doen voordat het klaar is.... Maar dat gevoel is al snel weer weg hoor! We kunnen niet wachten!!!

Dat jullie zo op de zolder aan het klussen zijn malih, was het niet de bedoeling dat het zo zou worden? Of doen jullie daar extra dingen om het naar jullie zin te maken? Oh lees het al, er moet een bedstee komen :D ! tof!

Oh, dat overbruggen! Dat lijkt mij echt zo'n lastige periode. Schoonouders hebben het ook gedaan, zijn een jaar in een huurflat gaan zitten, en onze nieuwe buurtjes gaan een paar maanden bij haar ouders zitten.
Onze beste vrienden zijn ook net verhuisd voor een tussenjaar naar een huis van de woningbouwvereniging wat je dan moet huren voor 12 maanden. Hun huis word waarschijnlijk april/maart opgeleverd.

Echt lastig als een huurcontract net te lang is en je verder niet zoveel andere opties hebt :\ ...
Wij komen vanuit een huurhuisje, dus hoeven alleen maar tegen die tijd een beetje op een tactisch tijdstip de huur op te zeggen, zodat we niet nog langer dubbele lasten hebben.

Mooi, die deurtjes op zolder! Handig qua bergruimte!

@ miriam, wij gaan dan heel waarschijnlijk voor glad, zodat het op stucwerk lijkt. In ons huidige huis hebben we behang met relief, omdat de muren zo slecht waren, maar we willen dus proberen of in het nieuwe huis het wel glad kan worden.

Haha, belastinggeld... Ik neem aan dat wij daar volgend jaar heel gelukkig van worden! Dan gaat dat ook waarschijnlijk gebruikt worden voor de tuin inderdaad!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 10:48

Ik had daar dus heel veel van verwacht om terug te krijgen maar vond het tegenvallen....

Malih klopt !! Moeten we ook maar gaan doen maar heb nog geen idee wat ik ervan wil maken.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:01

Sammie schreef:
EstherMe schreef:

Wanneer is het gepasseerd bij de notaris? Vanaf dat moment ben je eigenaar.

Oh zag wel kosten bij de hypotheek staan trouwens, dus dan zullen dat wel de notaris kosten zijn :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:21

Afbeelding

Gaat véél zand in!!! Vrijdag komt het hek en dan de tegels en klaar

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:29

Miriam91 schreef:
Mooie kleur steen Miesemuisje! Heb je al een foto of tekening hoe het huis verder gaat worden?

herinnerde me ineens dat ik hier nog op moest reageren! we hebben nu de definitieve bouwtekeningen ontvangen, gaan maandagochtend tekenen bij de aannemer, en krijgen over een paar weken het contract voor de grond :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de uitgezochte keuken:

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:32

Oooohhhh.....Lucifertje wij willen exact zo een hekwerk met klimop! <3 Prachtig!

Mooi Miesemuisje! Ook mooie keuken! Maareh.....welk huis is nu van jullie??

Dat ziet er netjes uit Malih! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom beginnen jullie met de zolder?

Vandaag de koopovereenkomst getekend voor onze huidige woning, spannend allemaal hoor! De financiering voor het nieuwe huis loopt vertraging op, dat is toch ook zenuwslopend. Ben blij als alles straks definitief is!
Laatst bijgewerkt door noviceh op 21-05-16 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:35

Klimop met hek was al geplaatst door de bouwer, super fijn!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:36

Sterkte :=

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:44

Noviceh,

Maandag en dinsdag word de hele woning gestuuct(behalve onze slaapkamer) maar de schotten op zolder wilde we anders hebben. En dat wilde we gedaan hebben voor dat er gestuuct zou worden. En daarom zijn we begonnen op zolder. Plus dat hij na t stucen gespoten word(het dak) dan kleuren we nog een muurtje zee groen en dan is de hele zolde verdieping klaar. Dan kunnen we daar vast e.a opbouwen. In de woonkamer word namelijk alles geschilderd voor ons en de keuken geplaatst de meubels worden bezorgd. Dus naar de beneden verdieping hebben we geen omkijken naar.

De slaapkamer van ons is behangen. Die is nu ook klaar. En in de andere 2 slaapkamers staan spullen van onze aannemer dus daar kunnen we ook niks.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:46

Sammie schreef:
Sterkte :=

}> goed kort houden en ff betonrandjes plaatsten om de groei in te perken.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:11

Onze buren hebben idd ook klimmop van uit de bouw. Ben zo blij dat we geen hoekhuis hebben. Je mag het namelijk ook niet aanpassen omdat je dan het straat beeld veranderd.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:17

Wij hebben allemaal klimop bij de poort.. Nu nog onwijs veel inkijk en wil geen klimop, maar we mogen het niet weghalen. De meeste buren hebben er al zo'n takkenmat tegenaan gezet.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:58

Kan ik die klimop niet stiekum bij jullie pikken? Ik vind het prachtig! }:)

Duidelijk Malih, maar dan gaat het snel in jullie huis!!! Wanneer willen jullie erin?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 02:30

malih schreef:
Onze buren hebben idd ook klimmop van uit de bouw. Ben zo blij dat we geen hoekhuis hebben. Je mag het namelijk ook niet aanpassen omdat je dan het straat beeld veranderd.

Ik ben heeeel blij met mijn hoekhuis en klimop, vind het prachtig en heb een stuk meer tuin dan de overige huizen. Aanpassen mag wel aangezien het op onze eigen grond is gezet.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 06:44

spannende vooruitzichten voor velen!
Wij zijn bijna klaar ;) De tegelhandel die onze badkamer heeft gedaan en de vloer van onze woonkamer, had foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding