[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:44

De Ibooks app had ik al gevonden. Het was Itunes dat niet meewerkte. Ondertussen is het me gelukt! Maar geweldig uitleg Shiloh, zo is het inderdaad gelukt!

Bedankt!

Het is allemaal erg wennen, al ben ik wel blij met de aanwinst. Het is voor mij eerder om te kunnen lezen en video's te bekijken op vakantie en in de auto dus erg veel apps zet ik er ook niet op. (nog niet :D )

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:45

Wacht maar, naar mate je meer leert over wat er allemaal mogelijk is, komt dat vanzelf :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:01

Ik had mezelf ook voorgenomen om mijn ipad alleen voor mijn studie te gebruiken, maar er staan al meerdere spellen op. Leuk voor tijdens de pauze tussen mijn colleges :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:34

Haha, ik vond het vooral leuk dat verschillende wat duurdere spellen die me wel leuk leken (fifa, need for speed, real racing, back stab) allemaal 89 cent waren rond de kerst :D ideaal :D

Waarom zou je je ipad alleen voor studie gebruiken, je hebt dat ding toch ^^ geniet er dan ook volledig van :P

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:41

Spelletjes zijn gelukkig echt mijn ding niet, die zie ik er zo snel nog niet opkomen :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:14

Naja, ik ken mezelf en dan ga ik alleen maar spelletjes doen inde trein ipv studeren:p

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:59

Hoi allemaal, ik heb een vraagje. Ik heb net de ios van mn ipod touch geupdate. Sinds de update krijg ik telkens de melding dat mijn apple ID/wachtwoord ongeldig is. Als ik mn wachtwoord opnieuw in wil stellen accepteert hij mn geboortedatum ook niet... En het wachtwoord van dat emailadres weet ik ook niet meer. Heb dat daar speciaal voor gemaakt en nooit gebruikt verder. Ik kan mn wachtwoord dus niet opnieuw instellen. Ik heb een minuut voor de update het wachtwoord nog gebruikt van mn apple ID en weet dus ook 100% zeker dat het t goede wachtwoord is. Komt echt door de update.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Er staat nog 15 euro op deze apple ID, anders had ik er geen probleem van gemaakt en gewoon n nieuwe aangemaakt, maar dit is toch wel heel vervelend :(

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:47

Oh, laat maar. De aanhouder wint. Heb zo'n 100x ingetypt en nu eindelijk pakt ie m weer. Hopelijk was dit de eerste en de laatste keer dat ie zo vervelend doet/deed!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:49

Ik zou niet weten hoe dat kan en hoe je dat wachtwoordprobleem kan oplossen. Kan je niet het wachtwoord van dat e-mailadres op een of andere manier achterhalen?

Ik heb ook een vraag: Ik heb audio opgenomen met de dictafoon op mijn Iphone. Dit is een condert, en dat wil ik graag knippen in losse liedjes en dan branden op een cd. Hoe krijg ik de file op de laptop? En hoe pas ik dat aan? Is er een goede app waarmee ik het kan bewerken? Dat is misschien makkelijker, dan importeer ik de losse nummers naar Itunes en kan het meteen terug in de muziekbibliotheek op mijn Iphone.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:17

Oh en ik heb nog een vraagje:
Hebben jullie goede ervaringen met de beschermfolies die je over het beeldscherm kan doen?
Ik had er eentje gekocht voor mijn Iphone (een mat folietje), maar ik zag ze nu ook bij de Albert Heijn (ook mat ipv glanzend).
Ik gebruik mijn Ipad in combinatie met de Chesskin hoes (met toetsenbord), maar heb je last van zo'n folie? Of dat niet? Want in het laatste geval doe ik er wel eentje op.

Die van de AH was 5 euro voor eentje. Waar halen jullie ze vandaan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:23

Op de telefoon heb ik er wel 1, op de ipad niet. Ik ga er op de iPad ook geen doen, omdat ik op mijn telefoon toch merk dat een stylus dan gewoon net iets minder goed reageerd. Met je vinger heb je er trouwens geen enkele last van. Het is alleen even oefenen om hem er helemaal netjes, lucht en stof vrij op te krijgen. Je moet het goed schoonpoetsen en er zo snel mogelijk op doen. Als je te lang wacht krijgen stofjes de kans ertegen aan te komen aan de binnenkant en als je hem dan erop "plakt" dan krijg je dus duidelijke lucht bubbeltjes.

Ik haal ze elke keer ergens anders, meestal iets van 10 of 12 euro voor 2. Ik heb er 1 keer 1 gehad die een bepaalde filter erin had, waardoor je het scherm alleen recht van voren kon zien en niet van de zijkant, maar die neem ik niet opnieuw, want het beeld werd daar ook iets waziger van. Wat betreft touchscreen merk je er in ieder geval helemaal niks van.

Op de iPhone vind ik het noodzakelijk, die dingen zijn bijna niet kras vrij te houden, maar met zo'n folie erop blijft die super mooi. Toen ik mijn iPhone 3GS verkocht na 2 jaar intensief gebruik, maar altijd met folie was het glas nog volledig krasvrij.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:34

Ik heb voor mn iphone gewoon zo'n flipcase :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:42

Ik heb m op iPad en iPhone, iPhone is inderdaad anders niet krasvrij te houden en iPad wilden we ook graag zo krasvrij mogelijk houden ondanks dat ie in een hoes zit.
Geen idee meer wat ze gekost hebben.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:47

Gistere ook zo een beschermfolie gaan halen voor de Ipad 15 euro voor 1 stuk. Dat kreng was er gewoon niet fatsoenlijk op te krijgen. Nee voor mij geen folie :) Zal wel mijn best doen om hem krasvrij te houden. Ik heb er ook een smartcover over een een hoesje over de achterkant.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:49

Ik koop screenprotectors voor mn iphone op ebay, kosten dan nog geen euro per stuk volgens mij :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:32

Ik laat ze er in de winkel op plakken.
Rekenen ze alleen die ze er goed op doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:41

beschermfolie vind ik een drama, zowel op de IPad als op de IPhone is het bij 1 en al bubbels, ik kan het gewoon niet, maar het moet er wel op.
Ik koop ze bij de HEMA of waar ik ze dan ook goedkoop tegenkom (van de week bij een megagrote AH in Amstelveen), maar ik kan het gewoonweg niet......(blij dat ik niet de enige ben...)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:09

Het is inderdaad lastig, ik krijg ze bij mijn ouders vaak in de handen gedrukt omdat ik ze er meestal wel aardig op krijg. Wat ik meestal doe is ze positioneren en dan aan 1 kant het folie een klein beetje lostrekken. Vervolgens doe ik dus die ene kant op de telefoon. Vervolgens pak ik een pinpas en terwijl ik terwijl ik met die pinpas de boel strak op de iPhone strijk, trek ik met de andere hand de rest van het folie los. Beetje lastig uitleggen, maar op die manier krijg ik hem bijna altijd bubbel vrij. Als hij zit, Laten zitten, ook al is hij niet perfect. Als je hem eenmaal los hebt getrokken krijg je hem er nooit meer goed op. Ben ook voorzichtig met nadien de bovenkant folie eraf te trekken (er zitten zowel op de achter als de voorkant zon folietje) ik heb wel eens gehad dat ik die tweede laag eraf wilde halen en vervolgens de beschermlaag die er perfect opzat er zo weer mee af trok.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:10

Eh, wat is dit opeens?
Ik ging om 15:00 weg van huis om te gaan werken, mijn telefoon (iPhone 4S) was toen voor 98% vol.
Aangekomen op werk heb ik hooguit 3x whatsapp gechecked + wat gestuurd, mails verwijderd en verder zijn alle applicaties écht gesloten.
Net check ik weer mijn telefoon en geeft hij de melding nog maar 20% te hebben! Heb dit nog nooit gehad?!
Heb hem gereset, dacht misschien een "foutje", maar nee hoor.. nu nog maar 19%!
Help?!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:26

Heb ik ook wel eens. Appje vastgelopen op de achtergrond, zal na je reset wel over zijn :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:48

had ik van de week op zowel IPad als IPhone na een update van dropbox, 1 dag later weer een update van dropbox (bugje gefixt) en het was weer over.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:36

Haha. Een berichtje vanaf mijn iPad vanuit het hotel. :+

Op mij iPod touch had ik wel beschermfolie en een rubber hoesje aan de achterkant, maar die slingerde echt overal rond in mijn tas. := Mijn iPad zit in smartcase en is zo beschermd genoeg.

Zitten er echt hele grote verschillen tussen iPad en iPad mini? Behalve het formaat dan? :=

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:26

Dreamy schreef:
Eh, wat is dit opeens?
Ik ging om 15:00 weg van huis om te gaan werken, mijn telefoon (iPhone 4S) was toen voor 98% vol.
Aangekomen op werk heb ik hooguit 3x whatsapp gechecked + wat gestuurd, mails verwijderd en verder zijn alle applicaties écht gesloten.
Net check ik weer mijn telefoon en geeft hij de melding nog maar 20% te hebben! Heb dit nog nooit gehad?!
Heb hem gereset, dacht misschien een "foutje", maar nee hoor.. nu nog maar 19%!
Help?!

Ik had dat ook een keer, toen bleek ik Trailfinder aan te hebben gezet, daar kun je zien waar je geweest bent. Zag ik precies dat ik 3x naar mijn werk was gereden en naar stal :D

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:36

Zou iemand voor mij deze site en programma's kunnen bekijken via een ipad? Ze willen er bij ons op school mee gaan werken, maar ik wil graag weten of mijn lesstof het dan nog doet.

phet.colorado.edu -> en dan het oranje blokje play with sims. En dan een simulatie uitkiezen en run.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:51

Bagheera_206 schreef:
Zitten er echt hele grote verschillen tussen iPad en iPad mini? Behalve het formaat dan? :=

Nee hoor. Hij heeft niet die allersnelste processor die in de allernieuwste ipad zit en hij heeft ook geen retina scherm. Verder is die exact hetzelfde op formaat en gewicht!!! na. De ipad mini weegt slechts 300 gram! Echt een enorm verschil met de gewone ipad als je het mij vraagt.

Ik lig dit nu bijvoorbeeld gewoon te typen in bed met mijn ipad boven mijn hoofd gehouden typend met twee duimen en dat is niks te zwaar. Dat zou me met de gewone ipad niet lukken.