Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:59

Nee, Snoevie, ik vind dat ook niet, maar wanneer mijn vriend met collega's op Harleys gaat rijden ziet het er wel uit als een kinderbrommer, haha!

Ik vind het juist wel gaaf, een oranje met zwarte motor en dan een volledig zwart pak. Hij valt in ieder geval lekker op!
A.s. zaterdag gaan we voor een vriend naar een motor kijken, hij wil een Yamaha MT 07, ook een leuke motor.

@ Snoevie, hoe groot ben jij en kan je met jouw voeten aan de grond? Is het wel een zware motor waar je op lest (sorry als ik hele domme vragen stel, ben nog totaal nieuw in de motors :+)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:37

De er 6n valt in de A categorie :j
Die mt07 lijkt mij ook een fijne motor, is lekker licht ook :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:06

http://doodle.com/2xhu3q6ky7f2a8pg

Ik heb de maand april de weekenden gedaan als mogelijke data. Kans op mooi weer is redelijk groot dan natuurlijk :D
Waar we nu al over na kunnen denken is wie rijdt er voor/achter? dit is handig als dit een ervaren rijder met groepen is waardoor er een continu tempo is. Ik rij vaker voorop maar heb geen navigatie en ben niet bekend in Utrecht. :')

Onderstaand is gekopieerd van MF topic (daar zit ik ook):

Vuistregels rijden in groepsverband:
    - De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er word niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard.
    - Weet wie er voor je rijd maar ook wie er achter je rijd, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rijd pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
    - Rijdt je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
    - Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid.
    - Rij voor jezelf. Bepaal zelf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je.
    - Rijdt baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand en ga niet op de wegbelijning rijden want dat wordt door de sterke arm niet gewaardeerd.
    - Iedereen die meerijdt in de toerritten gedraagt zich als een nette motorrijder.
    - Extra: zorg ervoor dat je motor in orde is voordat je vertrekt, dit voorkomt onnodig ophoud van de groep.

Weet iemand een leuke route? *\o/*
Wil iemand deze voorrijden (met navigatie)?
Weet iemand een leuk lunchadres met parkeer mogelijk in de buurt van Utrecht?

Heb er nu al zin in *\o/*

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:29

Heb ook data ingevuld *\o/*

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:39

Ik weet nog niet of ik dan al mag rijden... Het gaat hier echt van het ene naar het andere uiterste -O-

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:37

Je best blijven doen en lol erin houden Elies dat is het belangrijkste!

Ik zal de data straks ff bekijken. Motor van mijn moeder heeft navigatie. Dus kan ff ruilen evt. Al heb ik tot nu toe vaak in het midden gereden met pap/mam en oom op pad. Die rijden al jaren natuurlijk ;-)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:04

welkom Krissis en Anneert :) En succes met het behalen van het motorrijbewijs!
het moeilijkste van alles vond ik de theorie :+ drie keer over gedaan...... O:)

Leuk zo'n ritje in April! Ik weet alleen niet of ik dan al een motor heb....mocht ik er dan eentje hebben, dan ga ik graag mee...
Schijnbaar had ik eerst een motor moeten kopen en dan pas rijbewijs gaan halen :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:35

Anneert, de er6n is een 650 cc en 88 pk dacht ik. Iets van 230 kg rijklaar oid.

Ik ben 1m63 en les wel op een 2,5 cm verlaagde er6n. Dat gaat goed

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:20

Ik moet het echt gaan ervaren dat gewicht. Vind m'n lesmotor voor het mooie even te zwaar (240kg geloof ik). Weeg zelf maar 50kg dus daar zit een behoorlijk verschil tussen :').
De triumph van vriendlief verplaats ik zo, die weegt 187kg :=

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:26

Haha ik weeg aardig wat meer maar ik vind t soms ook wel lastig.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:54

Ik weeg 65kg, en mn motor volgewicht geloof ik 200. En dat vind ik al zwaar :') Laat staan 240...

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 07:36

Ik heb ook problemen met de motor van manlief. Ben 1.74 en 62kg, maar pfffff. Wat een ding. De mijne moet echt lichter!!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 09:04

Misschien ook beetje kwestie van wennen toch? :j des te vaker je zo een apparaat in je handen hebt des te beter gaat het.
200 kg vind ik niet zwaar, alles daarboven wel. Toch tijdens het rijden merk je daar alleen in het vlugge bochtenwerk wat van.
Scheelt ook of zwaartepunt hoog of laag is, laag is beter en makkelijker.

Als je 150 kg al te zwaar vind moet je maar brommer blijven rijden :+ ;)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 09:24

Hahaha nooit brommer gereden :P
Maar het zal zeker ook wel wennen :jj wil gewoon m'n eigen motor niet laten vallen :P

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 09:40

Ligt er ook heel erg aan welke motor je mee moet slepen.
Vriendlief bv is sterk en vrij groot. Nu hebben wij hier meerdere dikke toermotoren staan. De BMWR1200RT zet je zo om en die zou ik ik ook zo om kunnen zetten, maar je Yamaha 1300 nog wat die is zo lomp en zwaar en totaal niet van zichzelf in balans daar heeft vriendlief ook moeite mee. En volgens mij schelen die motoren niet veel qua gewicht

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:08

Ik zie dit topic nu pas! Ik ga een beetje bijlezen, moet ik me nog even netjes voorstellen?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:28

Als je dat niet wilt, hoeft het niet :) Het is wel erg leuk! Welkom!

@iedereen, Het zwaartepunt maakt inderdaad ook veel uit. De r1 weegt vol geloof ik 180kg, dan is het echt net alsof je niks tussen je benen hebt zitten :+ Dit klinkt trouwens ook wel fout :')

Die motor gooi je zo van links naar rechts terwijl ik daar bij die cbr van mij nog wel een beetje voor moet werken omdat ik redelijk licht ben. En 20kg is niet veel, maar het zwaartepunt ligt wel degelijk anders. Waar dan precies, weet ik niet :p

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:17

Ik wil me best voorstellen hoor :j
Nadia, woonachtig in de Bollenstreek, baasje van de allermooiste witte merrie <3 en as donderdag mag ik m'n AVB-examen doen. Heel spannend!! De 18e ga ik m'n theorie opnieuw doen, vorige keer had ik 7 fouten ipv 6...
Ik rijd op een witte Honda :') een CBF600.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:19

Welkom Nadia! :wave:
Goh wat zuur.. 1 fout teveel. Succes donderdag en veel succes volgende week woensdag met je tweede keer theorie!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:23

Ach, ik doe liever m´n theorie over dan 1 van m´n praktijkexamens, die zijn een stuk duurder +'

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:30

Hee Nadia :D

Net ook weer lekker lesje gehad. Weer snel gedaan, maar was mega druk op het terrein met auto's en vrachtwagens := oefeningen gingen wel. Kon alleen spontaan de halve draai niet meer om om te draaien. Er waren geen pionnen, wel een stoeprand en bovendien putten :oo :') miep ben ik ook. Wel erg over gelachen met instructeur. Kwam een keer te truttig aanrijden op een oefening, zegt hij: je lijkt wel een wijf! Oh, je bent er ook een natuurlijk.
:+

Algemeen gezien ging het rijden gewoon wel lekker. Steeds soepeler. :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:39

Welkom Nadia!

Lekker Leo :)

Bij mij gaat de rechterdraai steeds beter, en links moeizamer... Ik ben echt raar :') slalom wel weer prima, lopen parkeren ook. 8 was net voldoende, maar van dat wegrijden uit het parkeervak krijg ik echt nachtmerries... :(
Rijden zelf ging wel soepel en mooi met het verkeer mee :)

Hoop lol gehad met m'n instructeur sowieso, maar dat zit altijd wel goed :+

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:41

Hee Leo :D

Ik ken dat wel, dat het de ene keer soepeler gaat dan de andere keer. Donderdag voor het examen nog even alle oefeningen doornemen op het oefenterrein en dan richting Amsterdam.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:59

Spannend Nadia

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:03

welkom Nadia :) ik heb met theorie 2 x 7 fout gehad en derde keer geslaagd met 3 fouten...
succes met jouw examen!

ik heb verder geen verstand van motoren, weet wel dat ik aardig wat meer weeg dan hier de gemiddelde motorrijder hier, tja.... ik moet lijnen :+

verder mag ik niet op de motor van mijn vriend rijden, want volgens hem kan ik die niet houden...weegt ergens rond de 350 kilo.... maar met mijn gewicht moet dat te doen zijn :+ :D