Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:36

Droger vind ik dus echt energie verspilling en slecht voor je was want het verslijt sneller. + ik heb er geen plek voor haha. Ik hang het lekker op.

Ik ga het gewoon eens proberen dat azijn. Mis anders je wasverzachter ermee aanlengen?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:37

Ik gebruik al heel lang de wasverzachter van de lidl, erg betaalbaar en je was ruikt er heerlijk van. Heb gisteren 2 wasjes gedraaid, 1 was zonder de verzachter en 1 met en je ruikt het verschil duidelijk!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:39

Ik gebruik het ook heel minimaal. :j

Als wasmiddel heb ik overigens Persil. Gekocht in de aanbieding bij Action en voorheen gebruikte ik het vloeibare wasmiddel van de Lidl. Ook fijn om mee te wassen.

Zal morgen eens kijken wat de wasverzachter bij Lidl kost en als dat ook fijn ruikt een flesje meenemen om te proberen.

Een droger heb ik we, maar gebruik ik zelden tot nooit. Kan me niet eens herinneren wanneer die voor het laatst gedraaid heeft. Heb boven 3 rekjes hangen om m'n was aan te drogen. Scheelt energie en het hele huis gaat lekker geuren.

Azijn zet ik ook op m'n lijstje. :)

Is het goed als ik mijn boodschappenlijstje straks even post zodat jullie kunnen zien hoe of wat?

leonie87

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:40

Haha kom maar op met dat lijstje. Door mijn jarenlange beperking heb ik er soort van hobby van gemaakt zelf lijstjes te maken en dan zo goedkoop mogelijk uit te zijn. :D (hollander he)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:41

Azijn stinkt inderdaad absoluut niet. En het is inderdaad ook nog goed voor je wasmachine. Het doet hetzelfde werk als wasverzachter, alleen zit er geen bijzonder geurtje aan.

Ik vind dat stijve juist wel prettig, ik hou niet zo van die wasverzachterflodders. Ik heb dan altijd het idee dat ze niet goed schoon zijn.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:44

Ik heb 2 katten en vind een droger daardoor onmisbaar, het verwijdert zoveel haar echt ideaal! Bovendien weinig ruimte voor veel rekjes, wil in het weekend veel wassen kunnen wegdraaien dn niet wachten tot iets droog is voordat ik weer verder kan... Was ruikt hier ook heerlijk fris van het wasmiddel en de droger + drogerdoekjes :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:46

Hmm dat kattenhaar weghalen klinkt dan weer wel ideaal. :)

Ik vind dat stijve/harde echt vervelend aan me lijf :D Watje in de dop haha.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:49

Tot nu toe heb ik dit ;

Hooi
Melk, karnemelk en gewone melk
Luchtverfrisser, van ambi pur heb zo'n ding op batterijen. Gaat wel superlang mee omdat ik de laagste stand gebruik.
Tomaten
Komkommer
Aanmaaklimonade ipv de Cola Light
Beleg, vleeswaren waarschijnlijk. Houd niet van zoetigheid.
Brood, 2 euro voor een half brood maar daar ontkom ik niet aan omdat ik geen gewoon brood eet.
Wasverzachter Lidl
Azijn
Water, 6 1,5 liter flessen
Druiven, aanbieding bij Lidl
Varkenshaas, aanbieding bij Lidl
Eieren
Fruit

Volgens mij heb ik dan alles.

Ik heb nog ;

Spinazie
Witlof
Biogroentemix genoeg voor 2 keer eten
Spitskool genoeg voor 2 keer eten
Vlees in de vriezer
Augurken
Kaas
En nog wat andere meuk om bij elkaar te gooien
Blikjes tonijn en zalm

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:52

hallo ik meld me ook.
ik woon pas op me zelf met me vriend dus boodschappen gaaan hard vooral in het begin haha..
en je koopt veel extra's
ik probeer vlees op voorraad te hebben in de vriezer. en ook brood.
we gaan ongv 1 keer in de week boodschappen doen bij de aldi/liddl en extra dingen bij de ah of c1000.
rond de 80 euro per week voor 2. en de hond niet mee geteld.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:04

@Nanne: je gaat flessen water kopen terwijl het uit je kraan komt? wat voor reden heb je daar voor? lijkt mij niet goedkoper..
net zoals varkenshaas, ookal is het in de aanbiedin, het is duur vlees.
ambi-pur kopen zou nooit in mijn buget passen hoor haha zonde van het geld maar dat is ieder zijn keus :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:13

De flessen water koop ik omdat ik van mezelf een fles per dag moet drinken. Anders heb ik de neiging om niet te drinken..
En ik vind bronwater lekkerder dan kraanwater. Maar ik zal deze week een fles achter houden en die gewoon braaf gaan vullen elke dag.
Schrap de flessen wel van m'n lijstje.

Varkenshaas is inderdaad duurder vlees maar ik vind het erg lekker vlees en kan er toch al gauw zo'n 5 keer van eten. Ben ook een moeilijke vleeseter, maar ik heb nog voldoende in de vriezer aan vlees.
De enige reden om het nu te kopen is dan omdat het in de aanbieding is en mijn voorraadje weer aanvult.
Beter schrappen?

Ambi Pur vind ik ook duur hoor, maar ik doe ruim 2 maanden met een verfrisser van zo'n 4 euro terwijl als ik de goedkopere luchtverfrissers haal ik die al heel snel niet meer ruik of ze drogen in.
Alternatieven zijn zeer welkom hoor!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:17

Nanne schreef:
Tot nu toe heb ik dit ;

Hooi
Melk, karnemelk en gewone melk Jumbo euroshopper (karnemelk weet ik niet)
Luchtverfrisser, van ambi pur heb zo'n ding op batterijen. Gaat wel superlang mee omdat ik de laagste stand gebruik.
Tomaten Lidl
Komkommer Vooral geen lidl. Echt smerig bij die van mij
Aanmaaklimonade ipv de Cola Light Jumbo heeft hele lekkere. Raak heet ie
Beleg, vleeswaren waarschijnlijk. Houd niet van zoetigheid. Ham? of gebraden gehakt?
Brood, 2 euro voor een half brood maar daar ontkom ik niet aan omdat ik geen gewoon brood eet.
Wasverzachter Lidl kijk ook eens bij de kruidvat of action
Azijn Jumbo 55 cent ofzo, even onderin kijken.
Water, 6 1,5 liter flessen
Druiven, aanbieding bij Lidl Ze zijn lekker :D
Eieren Lidl heeft de goedkoopste maar zijn vaak op.
Fruit lidl Nectarines, 1,16 kilo, bananen ook veruit goedkoopste hier.

Volgens mij heb ik dan alles.

Ik heb nog ;

Spinazie
Witlof
Biogroentemix genoeg voor 2 keer eten
Spitskool genoeg voor 2 keer eten
Vlees in de vriezer
Augurken
Kaas
En nog wat andere meuk om bij elkaar te gooien
Blikjes tonijn en zalm

Even mijn tips erop los gelaten zo uit me hoofd. heb niet naar aanbiedingen verder gekeken in alle supermarkten. Werd hier laatst wel een app genoemd die moet ik nog even downloaden :D
Flessen water schrappen lijkt me heel slim. Je went heel snel aan die smaak en scheelt hoop geld. Gewoon fles vullen volstaat.

Ambipur, hou je van wierrook? Zelfde idee van lucht in je huis, houd langer en veel goedkoper.

*edit, gedownload. Maandag gelijk uitproberen met boodschappen doen :D
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 07-09-12 22:24, in het totaal 3 keer bewerkt

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:18

@Nanne:
geen luchtverfrisser meer gebruiken maar veel en vaak de ramen lekker open zetten?

als jij 5x van 1 varkenshaas eet zou ik dit gewoon kopen..dan is het namelijk in verhouding niet zo duur :)

je flessen water zou ik achterwegen laten, vul een fles water en drink deze..kwestie van wennen.

verder vind ik je lijst netjes en gezond :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:22

Net de app gedownload. Ideaal, want had op de planning naar de c1000 te gaan, maar de helft van mijn lijstje is in de bonus bij de ah :+

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:25

Leonie,

Ik heb helaas alleen een Lidl, Aldi of Deen.. :+
Het overgrote deel haal ik bij Lidl, doe zo het lijstje wel even quoten en dan zet ik er wel achter wat ik waar koop. :j

De komkommers van Lidl zijn hier trouwens altijd perfect. De groente en fruitafdeling ziet er ook veel beter en lekkerder uit dan de afdeling van Deen. :=

Wierook vind ik jammer genoeg vreselijk smerig ruiken.. Maar misschien zit daar ook nog variatie in?

AdnerB,

Ramen heb ik ook zoveel mogelijk open maar niet als ik niet thuis ben en 's avonds laat pas uit m'n werk kom. Het koelt mij nu te snel af en omdat m'n konijntje onder het raam staat wil ik niet dat ze op de tocht staat. Verder heb ik ze wel zo vaak mogelijk open staan. Maar ik vind het heerlijk als er een lekker luchtje door het huis hangt. In de wintermaanden brand ik vaak geurkaarsen en dat scheelt ook wel in het gebruik van de luchtverfrisser.

Angelique,

Welke app is het? Android of Iphone?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:27

Nanne schreef:
Hooi -> Deen
Melk, karnemelk en gewone melk -> Lidl
Luchtverfrisser, van ambi pur heb zo'n ding op batterijen. Gaat wel superlang mee omdat ik de laagste stand gebruik. -> Deen
Tomaten -> Lidl
Komkommer -> Lidl
Aanmaaklimonade ipv de Cola Light -> Deen
Beleg, vleeswaren waarschijnlijk. Houd niet van zoetigheid. -> Lidl en Deen
Brood, 2 euro voor een half brood maar daar ontkom ik niet aan omdat ik geen gewoon brood eet. -> Deen
Wasverzachter Lidl
Azijn - Lidl en anders Deen
Druiven, aanbieding bij Lidl
Eieren -> Lidl
Fruit -> Lidl

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:30

De Deen ken ik helemaal niet. Jammer dat je geen jumbo hebt. Is echt heel erg goed!
De komkommers van onze Lidl zijn gewoon vies. Ze zijn wel goed, maar die smaak is echt goor :D.

Je kan evt ook nog geurwater/kaars proberen. Dat is een kaarsje onder een bakje met water, hier doe je 1 tot 5 druppels van een geurtje in en het trekt door je hele huis. Let wel, Je HELE huis :D

Android heeft hem igg want ik heb hem nu.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:35

Deen is echt een supermarktketen uit Noord Holland al zijn ze wel een opmars aan het maken door het land heen. :j

Hier smaken ze gelukkig gewoon zoals komkommer hoort te smaken.

Geurwater en door het hele huis? Klinkt perfect! Waar kan je dat halen? :))

Hoe heet die app? Klinkt wel superhandig.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:43

Het is gewoon water. Je moet een speciale houder ervoor hebben. Denk dat de xenos ofzo er wel zal hebben (de tuinen zeker maar zal duurder zijn. Wie weet de action?).
Je zet een kaarsje onder het bakje. Daar doe je water in en 1 tot 5 druppels van een geurtje (kan alle geuren zijn, deze kan je ook zelf maken). Wel opletten dat het niet droog komt te staan. Dan weet je niet wat je ruikt :D

Even gegoogled gezien mijn vage omschrijving haha.
http://www.detuinen.nl/aromatherapie/aromatherapie-accessoires/jacob-hooy-aromalamp-wit-rond.html Zoiets.
Omdat het warme lucht bevat stijgt de geur op en reist het hele huis door. Het koelt langzaam af en "daalt" dan overal neer om het zo maar uit te leggen.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 07-09-12 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:45

Oh!

Dat ziet er nog hip uit ook! Zal eens aan mijn schoonzusje vragen of ze dat hebben, die werkt bij de Xenos.

Dan koop ik nu nog een luchtverfrisser en ga dan op zoek naar zo'n dingetje.
Geurtjes kan je bij de action ofzo kopen?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:47

Geen idee. je kan ze ook zelf maken! Pers een sinaasappel en neem wat puur vocht. Zoek een lavendel/munt/rozemarijn noem maar op plant en leg 1 blaadje in het water. Alles kan erin, maar overdoseer zeker niet! Creativiteit en als het stinkt gooi je het water weg :P

Geurtjes kant en klaar kopen kan natuurlijk ook! Je doet er heel lang mee omdat je er zo weinig van nodig hebt. Misschien iemand die het zelf maakt op marktplaats als je zin hebt om er tijd in te steken? (geen idee of die gekken er zijn, maar er komt zoveel onzin voorbij af en toe)
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 07-09-12 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:48

Leuke en goede tip! Dankjewel!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:22

De app heet superdeals en is voor als telefoons

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:56

Die ga ik eens downloaden.

Zo heb weer eens een lijstje gemaakt voor wat we eten deze week. Dat was sinds mijn vakantie niet meer gebeurt dus veel dingen in de voorraadkast.

Mijn lijstje voor deze week is (excl het groente/fruit wat dinsdag van de markt komt)

Sla
Maïs
Oosters groentepakket
Spruiten
Rode uien
Bananen
Afbakbroodjes
Roosvice drinken
Kaas

Das een vrij keurig lijstje dacht ik zo

benangelique