Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:16

Wat een klere klus.... Maar je hebt straks wel eer van je werk! :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:21

Zo'n verfkrabber met zo'n soort fohn is wel te doen.
Je moet opletten dat hij scherp blijft, met een wetstone of even opschuren met de schuurmachine, anders zit je je suf te krabben.

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:34

Wat een werk, Nicole! Ik vind het kaal wel een megamooi gezicht. Komt er echt matte-matte verf op?
Ka, kon dat ook niet worden uitbesteedt :')

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:39

Haha nee dat past niet meer in het budget :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:46

jeetje wat een klus!!

als er ooit, later als ik groot ben, een klus huis komt dan laat ik AL HET SCHUURWERK uitbesteden!! als ik ergens een hekel aan heb :')
al moet ik er maanden lang boterhammen met pindakaas voor eten, ik schuur niets zelf hihi!
en als ik bij iemand anders kom helpen klussen schuur ik ook niet, dat weiger ik echt! :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:22

Schuren en schilderen vind ik wel leuk :D heb je tenminste eer van je werk... Ik vind het wel leuker om het bij een ander te doen :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:31

Schilderen vind ik ook leuk :j

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:44

Wat een werk, al dat verfwerk afkrabben en schuren :oo
Schuren en schilderen vind ik nog wel leuk (redelijk :P ), afplakken daarentegen :x Vreselijk!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:45

Mootje schreef:
Wat een werk, Nicole! Ik vind het kaal wel een megamooi gezicht. Komt er echt matte-matte verf op?

Ja ik vond dat hout-hout ook heel mooi maar djeezus het lijkt wel kauwgom wat erop zit! Je krijgt het echt niet mooi weg. Er blijven telkens kleine grijze vlakjes over en ook in de naden bovenin heb ik me suf staan krabben en schuren, maar het blijft gewoon zitten...

Ik was ook een soortement van geïnspireerd door Oostenrijk, we waren in Kleinwalsertal en daar heb je de Walserhausen '(ook te vinden in Wallis-Zwitserland - Wallis- Walser- zelfde afkomst - fotoserie ) met handsnijwerk en houtwerk, allemaal puur natuur en puur handwerk <3 en dat wilde ik ook!

Maar het zit er te lang op, de verf.

Er gaat nu Moose Farg Zweedse verf op, en ook dat moet ik zelf doen omdat het qua verwerking gewoon héél andere verf is dan de gebruikelijke Flexa en Histor. Het is wel mooi, maar wel moeilijker, en extra mat.
Ik vertrouw er niet op als iemand anders dat op mijn deuren gaat smeren :o

Het resultaat vind ik een kruising tussen mediterraan en landelijk, een beetje 'slordig' tenminste als je van bijv. hoogglans en strak houdt.

Marley schreef:
en als ik bij iemand anders kom helpen klussen schuur ik ook niet, dat weiger ik echt! :o

Ja, dat probleem hebben wij dus ook, niemand wil helpen met dit soort poedersuiker.
Ze willen verder wel helpen, maar niet dit.

Ik vind schilderen ook leuk :j kan niet wachten tot de stofzooi voorbij is. Heb echt een hóóp schilderwerk.
We willen een tweedehands badkamerkastje in de donkerbruine beits zetten, de stoelen in witte kalkverf met een matte vernis (tegen de slijt), de witte plastic vensterbanken wil ik met zwartgrijze kalkverf behandelen, heb er al 1 gedaan en het geeft een leuk effect, net alsof je een leisteen vensterbank hebt (alleen dat afplakken :x ) en verder nog wat kleinmeubelen een ander kleurtje geven.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:33

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:54

Ik vind weinig leuk...... Schuren helemaal niet, maar schilderen ook niet... :o

Wat ik wél heel leuk, nee schitterend!, vind, is die foto sesie van Nicolletje!!! :D Zó mijn smaak ook!

Wij waren vandaag bij de Intratuin. Uiteraard ook in de Riverdale hoek :D (daar stonden nog best wat spullen in de aanbieding!)
Heb zo'n ontzettend gave kruk gezien!! Zeg maar een stapel hout met de 'zitting' van koeienhuid!! Maar het had ook een hele fijne prijs.... 99,00 :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:02

Kentaro, ik heb zo'n krukje met een geitje eroverheen.... 40 euro bij de Woonstore :D
Maar goed dat ik dit weekend druk ben. Alle zijden kunstbloemen zijn 50% korting bij de V&D :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:07

Heb jij dan zeg maar ook zo'n 'stapel' hout met een zitje, of houten poten?? Anders is dat wel een groot prijsverschil :D

Bij V&D kun je toch ook online bestellen (of geldt die korting dan niet?) -:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:09

Sshttt, houd je mond :')
Oh, wacht... Ik heb inderdaad drie houten pootje. Ik heb die trouwens niet zien staan bij het RD hoekje!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:12

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:14

chips.... zie nu dat het een link is naar de hele pagina...
Bedoel onder krukjes de 5e foto :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:17

Die is leuk! Het kabinet is echt een megaleuke winkel. Ik woon niet heel erg in de buurt, maar kom er toch wel een paar keer per jaar :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:18

Kom je er dan alleen of koop je dan ook steeds iets?? :+ :D
Ben gek op dit soort spullen!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:21

Het kabinet vind ik leuk om te kijken, geen goedkope winkel. De action, ikea, trendhoppper en het tuincentrum verlaat ik meestal wel met tassen vol :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:25

Héél herkenbaar! Sommige dingen koop ik dan wel in zo'n 'dure' winkel, maar doe dat dan ook niet makkelijk weer weg. Heb van het idee van dat krukje 2 lampen op m'n dressoir en een grote staande en ben daar nog steeds weg van. Ze hadden er ook een redelijk grote spiegel van, maar kreeg m'n vriend niet zo gek om die 'alvast voor in het nieuwe huis' te (mogen) kopen... :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:29

Haha, op die site die jij net postte staan ook een type lamp waar ik helemaal weg van ben... De mooie uitvoeringen zijn al snel tegen de 500 euro aan. Dan maar niet zo'n soort lamp!
Haha, kentaro. Ik hoef gelukkig alleen verantwoording aan mijzelf af te leggen (en toen ik nog een paard had aan mijn instructeur: volgens hem was ik handloos ipv een gat in mijn hand) :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 23:33

_O-

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 00:41

Kentaro schreef:
Wat ik wél heel leuk, nee schitterend!, vind, is die foto sesie van Nicolletje!!! :D Zó mijn smaak ook!

Het is niet door mij gemaakt hoor :o

Maar och wat zal jij het zwaar hebben :(:) als je weet dat die Walserhausen door de huidige bewoners allemaal leeggeruimd worden en alles bij het grof vuil gezet :oo zodat ze fijn kunnen moderniseren in van die, tja, nephouten sfeerloze IKEA-van-vroeger stijl := Beetje dat Duitse zeg maar.
Da's méér hip, ofzo |o

Toen ik dat hoorde dacht ik ménnn en wij maar betalen voor hout, oude zooi, kitsch en landelijk %)
Als ik had gekund, had ik met mijn aanhanger daarheen gereden op zulke momenten dat er weer een walserhaus leeggeruimd wordt :=

Ik heb ook dat ik liever 10 goedkope dingen koop dan 1 dure :o iets met dat het toch makkelijker uitgeeft 10 keer een tientje, dan in 1x 100 euro 8)7
Wat ik écht nooit duur koop zijn salontafels en banken, die gebruik ik zo veel en intens (en katten) dat ik geen zin heb om voorzichtig te zijn.
Nee, ik zit liever met mijn vieze broek chocola te kruimelen en dat ik het zo wegveeg, in plaats van op een smetteloos witte bank op te zitten.
Het doet ook wat makkelijker weg, een bank die géén 10.000 euro heeft gekost.

Zo'n zwarte kast is wel mooi zeg http://www.hetkabinet.nl/images/klant/3 ... opmaat.jpg

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 07:37

Ik dacht dat ik schuren en schilderen leuk vond. Maar oude appartement moest van poepbruin naar roomwit, dus veel schuren. (nieuwbouw maar ze hadden bedacht dat poepbruin mooi was). En dit huis moesten 5 lagen verf af. Ben er nu dus wel klaar mee _O-

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 07:40

Die Walserhauser had ik even gemist, maar die zijn echt geweldig he :+:
Daar gaan ze toch niet serieus IKEA-spul in zetten he?! Argh.... ik wil ook even langsrijden met een aanhanger :oo

Die linnenkast op maat ziet er idd mooi uit. Wij hebben nog een linnenkast nodig.... maar heb zomaar het vermoeden dat die op het plaatje een fortuin kost :=