Mootje schreef:Wat een werk, Nicole! Ik vind het kaal wel een megamooi gezicht. Komt er echt matte-matte verf op?
Ja ik vond dat hout-hout ook heel mooi maar djeezus het lijkt wel kauwgom wat erop zit! Je krijgt het echt niet mooi weg. Er blijven telkens kleine grijze vlakjes over en ook in de naden bovenin heb ik me suf staan krabben en schuren, maar het blijft gewoon zitten...
Ik was ook een soortement van geïnspireerd door Oostenrijk, we waren in Kleinwalsertal en daar heb je de Walserhausen '(ook te vinden in Wallis-Zwitserland - Wallis- Walser- zelfde afkomst - fotoserie ) met handsnijwerk en houtwerk, allemaal puur natuur en puur handwerk
en dat wilde ik ook!
Maar het zit er te lang op, de verf.
Er gaat nu Moose Farg Zweedse verf op, en ook dat moet ik zelf doen omdat het qua verwerking gewoon héél andere verf is dan de gebruikelijke Flexa en Histor. Het is wel mooi, maar wel moeilijker, en extra mat.
Ik vertrouw er niet op als iemand anders dat op mijn deuren gaat smeren 
Het resultaat vind ik een kruising tussen mediterraan en landelijk, een beetje 'slordig' tenminste als je van bijv. hoogglans en strak houdt.
Marley schreef:en als ik bij iemand anders kom helpen klussen schuur ik ook niet, dat weiger ik echt!

Ja, dat probleem hebben wij dus ook, niemand wil helpen met dit soort poedersuiker.
Ze willen verder wel helpen, maar niet dit.
Ik vind schilderen ook leuk
kan niet wachten tot de stofzooi voorbij is. Heb echt een hóóp schilderwerk.
We willen een tweedehands badkamerkastje in de donkerbruine beits zetten, de stoelen in witte kalkverf met een matte vernis (tegen de slijt), de witte plastic vensterbanken wil ik met zwartgrijze kalkverf behandelen, heb er al 1 gedaan en het geeft een leuk effect, net alsof je een leisteen vensterbank hebt (alleen dat afplakken
) en verder nog wat kleinmeubelen een ander kleurtje geven.