E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:58

Dat maken van die boekenplanken in Calibre is nog best lastig. Ik heb wel zitten stoeien daarmee. Op Tweakers kan je vinden hoe dat moet.
Als je het niet kan vinden, dan wil ik het wel even opzoeken. Het was in ieder geval zo ingewikkeld dat ik het niet zo even kan opschrijven.

letrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:06

pmarena

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:30

Ja al die onzin geeft hij weer.... maar geen gewone doodsimpele blz-nummers....

Wel vaak dat je op blz. 3 van 11 zit van hoofdstuk 5 ofzo, en op hoeveel % van het totale boek je bent plus een schatting hoe lang je nog moet lezen om het boek uit te hebben.... maar ik wil gewoon heel simpel weten dat ik bvb. op blz. 154 ben van de 380 :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:48

Ik heb gewoon bladzijdenummers tov hele boek? Bevalt mij prima trouwens, ik hoef geen extra stats en hoofdstukken neem ik meestal niet eens waar.
Maar misschien moet ik me toch nog eens verdiepen in de extra opties. Je weet nooit wat daar voor leuks tussen zit.
letrow: bedankt voor de link!

letrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:38

Als ik me niet vergis heb ik op mijn Glo onderin bij normale epubs het bladzijdenummer(van het totale boek) en bij kobo epubs bladzijde X van hoofdstuk Y. Ik zal vanavond eens kijken, ik heb beide soorten op de Glo staan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:01

Bedankt letrow! Wel een erg ingewikkeld stuk zeg.

Geluk! Ik moet wel zeggen dat ik de myshelves eigenlijk niet gebruik verder, puur als trucje om het apparaat zo ver te krijgen dat het de series optie gebruikt.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:33

Waarschijnlijk een superdomme vraag (maar ik stel hem toch maar :D ), waarom moet je de firmware van je e-reader updaten?
Ik sluit eens per kwartaal hooguit mijn Kobo Touch aan mijn pc aan om boeken via Calibre in te laden en heb nog nooit firmware geüpdate bij mijn weten.
Mis ik wat of kan er wat mis gaan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:50

letrow schreef:
Als ik me niet vergis heb ik op mijn Glo onderin bij normale epubs het bladzijdenummer(van het totale boek) en bij kobo epubs bladzijde X van hoofdstuk Y. Ik zal vanavond eens kijken, ik heb beide soorten op de Glo staan.

Ik heb tot nu toe alleen Kobo boeken gelezen, nog geen tijd gehad / gemaakt om uit te zoeken hoe het met andere boeken werkt, kom toch al niet zo vaak aan een stukje lezen toe :P

En daarbij dus idd. steeds blz X van hoofdstuk Y...interesseert me geen bips, ik wil gewoon graag weten op welke blz. van het totaal ik ben, lekker ouderwets :P

Met een normaal boek vind ik dat ook altijd wel lekker op 1 of andere manier, even kijken welke blz. ik ben en tot hoe ver die gaat :P
En dan zien dat het stukje aan de rechterkant dunner wordt weet je wel.
:')
Maar op 1 of andere manier vindt ik het bekijken van het percentage dat ik heb gelezen (wat hij wel weergeeft) een stuk minder bevredigend -O-

Tot nu toe vind ik dat echt het enige nadeel van de Aura / E-reader, en het stoort me serieus best wel :')
Laatst bijgewerkt door pmarena op 09-08-13 18:53, in het totaal 2 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:50

@Dammie Misgaan lijkt me niet eigenlijk maar het kan zijn dat ze de software verbeterd hebben natuurlijk en dat zou je dan missen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:51

Dat updaten moet dus met het kobo desktop programma, dat kan je downloaden op de Kobo site.
Calibre gaat dat niet doen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:46

Bedankt, dan ga ik toch maar eens die firmware updaten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:59

Via wifi update de software van kobo zichzelf ook, als je verbinding maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:14

Ik ben echt een sukkel. Maar ik krijg het niet voor elkaar om boeken op mijn kobo Glow te krijgen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:29

Ding inpluggen, bevestigen op je ereader ('wilt u verbinding maken')
Als je calibre hebt kun je met rechtsklik op een boek -> 'send to device' of 'naar apparaat versturen' boeken erop zetten.
Anders moet je het openen zoals je ook een usb-stick ofzo opent (dus via de Verkenner) en de bestanden er naartoe slepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:36

send to device. staat er niet bij...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:54

Shiloh schreef:
Ik vind de hele discussie überhaupt een beetje vreemd. Wat moet iemand die blind is nou met een ereader. Daar heb je dan toch audio boeken voor of boeken met braille? Electronisch braille lijkt me bijzonder lastig. En iemand die niet blind is moet toch gewoon kunnen lezen, dus wat voor bijzondere functies moet die er dan nog bij kunnen?

Prijs audioboek begint meestal bij 40 euro/dollar en lang niet alle titels krijgen een audioversie. Ebook prijs begint bij gratis en gemiddelde ligt tussen de 6 en 10 dollar/euro (engels dan wel) Meer keus en meer koopkracht dus.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:11

vonneke schreef:
send to device. staat er niet bij...

Dat komt niet op je kobo te staan maar is iets wat je in je pc programma moet doen, bijv in calibre. Gebruik je calibre?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:11

Maakt je glo wel contact met je computer? Heb je dus op het beeldscherm van je glo op verbinden gedrukt? Dan zou je hem via windows verkenner in de linker rij moeten kunnen zien staan.

Zie je wel "kopiëren naar" als je met je rechtermuisknop op een boek klikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:14

Nope ook niet. Maar er is hulp onderweg hihi

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:35

tamary schreef:
Shiloh schreef:
Ik vind de hele discussie überhaupt een beetje vreemd. Wat moet iemand die blind is nou met een ereader. Daar heb je dan toch audio boeken voor of boeken met braille? Electronisch braille lijkt me bijzonder lastig. En iemand die niet blind is moet toch gewoon kunnen lezen, dus wat voor bijzondere functies moet die er dan nog bij kunnen?

Prijs audioboek begint meestal bij 40 euro/dollar en lang niet alle titels krijgen een audioversie. Ebook prijs begint bij gratis en gemiddelde ligt tussen de 6 en 10 dollar/euro (engels dan wel) Meer keus en meer koopkracht dus.

Maar dan nog is een digitaal boek op een tablet toch 1000x logischer dan op een ereader. Alle voordelen van een ereader zijn toch compleet loos voor iemand die niets kan zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:14

Foutje in downloaden programma!! Vriendinnetje geholpen en nu hoop boeken.

Ook heeeele bijzondere haha

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:17

Wat voor hoesjes hebben de mensen hier eigenlijk? Voor mijn vorige sony had ik niet zoveel keus aangezien ik een lampje wilde maar nu kan ik alles kiezen. Maar ja, waar? Ik heb al even gekeken naar sleeves en op etsy hele mooie gevonden, http://www.etsy.com/nl/listing/10993379 ... ome_active (in de ad niet de ereader variant trouwens maar die is er wel), maar heb liever iets uit NL. Iemand tips?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:24

Shiloh schreef:
Maar dan nog is een digitaal boek op een tablet toch 1000x logischer dan op een ereader. Alle voordelen van een ereader zijn toch compleet loos voor iemand die niets kan zien?

Ik sjouw liever een ereader in de rondte dan een tablet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:02

Ik heb nog geen hoesje! Nergens te vinden in de stad en ik wil ze eigenlijk wel zien voor ik er 1 koop.

Btw: die op Etsy zijn erg mooi! Zo'n uiterlijk zou ik ook wel willen. Alleen zijn dat sleeves en ik wil liever zo'n cover-klapding.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:24

tamary schreef:
Shiloh schreef:

Ik sjouw liever een ereader in de rondte dan een tablet.

Waarom, kleinere formaat tablets zijn echt niet zoveel zwaarder hoor? Mijn iPad mini zit altijd in mijn handtas, en is echt niet ingewikkelder mee te nemen dan mijn ereader voorheen was. In mijn ogen is echt het enige voordeel van lezen op een ereader boven een tablet de afwezigheid van backlight door het eInk scherm en dus ook het kunnen lezen in de zon. Beide heeft iemand die niet kan zien helemaal niks aan.