Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:59

Dat principe ken ik helemaal niet. Zijn dat blanco cheques twv een bepaald bedrag of voor vastgestelde voedingsmiddelen als robijn wasmiddel, dreft wasmiddel oid?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:00

Zou de Lidl de aanbiedingen van morgen vanavond al in de winkel hebben liggen?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:03

Voedingscheques hebben een bepaalde waarde, en die lever je bij de kassa in. Na verwerking van de cheque blijft er dan soms een restbedrag over, en dat betalen ze dan gewoon.
Het idee s niet gek, maar ik vraag me dus af hoeveel procent dat van het inkomen is. Want het is wel geld wat je voor niets anders meer kunt besteden dan boodschappen. Zo lijkt het tenminste voor mij als leek als ik ze weer een stapeltje cheques zie inleveren :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:05

Zitten er hier belgjes in dit topic :D
Ik ben ook benieuwd!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:08

Ik ben ook wel benieuwd, al zou ik die cheques wel gewoon als aanvulling op mijn salaris willen hebben :+
dat zal wel niet zo zijn hahahaha
Als dat dus geen extraatje is dan zie ik er het nut niet helemaal van in? dan heb ik liever gewoon mijn salaris en bepaal ik zelf wel waar ik het aan uitgeef ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:23

stef schreef:
Die macaroni net bloemkool is lekker!!!

Dat is echt iets wat ik zelf niet 123 zou verzinnen maar er kan zoveel in macaroni! Ik ga dit recept eens opzoeken!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 22:25

Jamie oliver 30 minute meals :j

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 22:54

niet elke belg heeft maaltijdcheques. een werkgever kan dit geven als extralegaal voordeel. Dit moet je zien als een extraatje naast het loon waarop je geen belasting moet betalen. Je moet trouwens ook rekenen dat een MTQ bestaat uit een deel eigen bijdrage en een werkgeversbijdrage. Je krijgt er ook maar enkel één per effectief gewerkte dag (verlof, ziekte enz dus niet)
Ik heb bv een MTQ per dag van 5,6€ hiervan leg ik zo'n 2€ zelf bij. Het bedrag kan variëren en zit meestal tussen de 2€ en 7€ per cheque.
Als ik me niet vergis houdt een belg gemiddeld wel minder loon over dan een Nederlander (hoewel we in loonkost minstens even duur zijn als NL) daarom dat zo'n dingetjes echt wel noodzakelijk zijn voor veel mensen. Tis voornamelijk een trucje om de mensen toch nog iets van hun loon te laten overhouden met die belachelijke belastingen die we hier hebben

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:07

Net wast ik al dacht dus. Je levert er een stukje loon bij in.
Wel mooi dat ik nu weet hoe het zit, want ik kijk ook af en toe bij de Belgische personeelsadvertenties.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:07

Is het in België ook al zo zot met de belastingen?

Ik vind het geweldig om te koken, probeer er ook altijd een klein feestje van te maken :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:14

Ik kook echt omdat het moet, vind er niets aan en ben er ook niet goed in.... Helaas pindakaas haha

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:42

Marley schreef:
Ik kook echt omdat het moet, vind er niets aan en ben er ook niet goed in.... Helaas pindakaas haha

:9 Lekker, boterham met pindakaas al zit daar wel een boel verschil in. :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:43

Een geroosterde witte boterham met pindakaas + banaan is erg lekker :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:44

Nou, ik weet ook nog een hele goeie bespaartip: in de winter niet langdurig ziek worden/thuis zitten. Ik was blij dat ik zat toen de enveloppe met de eindafrekening van het gas open ging.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:46

En een annuleringsverzekering afsluiten als je met kerst bedenkt een weekend weg te gaan; voor je het weet lig je op dat moment in het ziekenhuis :+

Was je gas factuur zo enorm?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:47

Nicolletje schreef:
Ik denk dat het echt aan iemand zijn kookkunsten ligt... Want je kan met 3x niks nog iets lekkers maken :j
Maar ik heb gemerkt dat mensen die koken niet leuk vinden, daar lukt het allemaal wat minder goed bij.

Ik vind daarentegen strijken niet leuk, en inderdaad het ziet er ook niet uit bij mij..

Strijken... Dat doe ik niet. Hier de taken goed verdeeld. Ik doe alles behalve strijken. Vriendlief doet enkel strijken. Op maandagmiddag en dinsdagoverdag past mijn moeder op de tweeling en die wil perse wat te doen hebben dus die poetst de toilet, badkamer dweilt de vloeren en strijkt de was als die er is. Heerlijk hihi

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:51

Ook zorgen dat je zwangerschapsverlof niet midden in de winter valt.
In 2010 hadden we een strenge winter met heel wat weken sneeuw, ik kreeg ook bijna een hartverzakking van de eindafrekening van de Electrabel.
Dit jaar hetzelfde verhaal, dus ik hou m'n hart vast voor juni als de eindafrekening komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:59

stef schreef:
Jamie oliver 30 minute meals :j

Dat programma is top en niks te moeilijk volgens mij!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:00

Quellian schreef:
En een annuleringsverzekering afsluiten als je met kerst bedenkt een weekend weg te gaan; voor je het weet lig je op dat moment in het ziekenhuis :+

Was je gas factuur zo enorm?

Als je al een doorlopende reisverzekering hebt binnen twee weken na het boeken altijd nog aan te passen en af te sluiten. Doorgaans is een doorlopende annuleringsverzekering bij een vakantie langer dan een week vrijwel altijd goedkoper. Dekking omzetten van europa naar wereld kan later vlak voor vertrek altijd nog; dat scheelt ook weer een paar euro.

Sowieso altijd zorgen dat je collectief verzekerd bent en/of pakketkorting. Annuleringsverzekering bij het reisbureau is eigenlijk altijd duurder.

Mijn gasfactuur was echt enorm helaas. Was er al bang voor maar het was nog veel meer dan ik eigenlijk rekening mee had gehouden. :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:03

BarockPinto schreef:
In 2010 hadden we een strenge winter met heel wat weken sneeuw, ik kreeg ook bijna een hartverzakking van de eindafrekening van de Electrabel.
Dit jaar hetzelfde verhaal, dus ik hou m'n hart vast voor juni als de eindafrekening komt.

Hier ook verlof gehad tot 09-01-12. Was stiekem blij dat is november pas de kachel aanging! Werk nu nog maar 1 hele en 3 halve dagen, voorheen fulltime.
Dit jaar zal de rekening vele malen hoger zijn dan afgelopen jaar!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:04

BarockPinto schreef:

Hahaha, ja, daar weet ik nog een leuk verhaal over. Mijn buren stoken eigenlijk altijd hout in de kachel en hebben de cv amper aan. Tot er in januari een keertje een kleintje geboren werd.... Toen de meteropnemer kwam schrok die zich een hoedje en vermoedde een gaslek dus liet groot onderzoek doen terwijl de buurvrouw de verklaring al verteld had. Geloofde hij niet. Pas toen alle gasleidingen binnen en buitenshuis gecontroleerd waren en er niets werd gevonden geloofde ze van het gasbedrijf toch van ellende de buurvrouw maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:05

Hihi Anne wat grappig!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:32

Wat mooi Anne!

We hebben het jaar erna inderdaad een doorlopende reisverzekering afgesloten, maar daar hadden we toen niets aan :D Uit coulance kregen we € 50,- terug, ach.

Stoken doen we altijd flink... de kachel staat altijd op 21 graden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:36

Ik heb een meevaller qua verzekeringen. Was laatst al mijn administratie aan het doen en zag dat ik nog wekgeverskorting kreeg van mijn vorige wekgever :o Aangepast en kreeg gisteren een brief dat ik nog twee jaar korting krijg omdat ik zo'n 'goede' klant ben!
Quellian, altijd? Bij mij op 15 of op 18 graden als ik thuis ben. Ik zit liever met een dekentje op de bank!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:38

En scheelt dat nog wat? :)

Ja altijd op 21 graden, tenzij we echt een heel weekend weg zijn. Het schijnt nl. meer te kosten om het hele huis weer op temperatuur te krijgen dan om het op temperatuur te houden met stadsverwarming.