Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:30

paar jaar buitenland :oo gaaf!!

ik wil ook verhuizen.... zou zoveel dingen weer zo anders doen! *zucht*
ik kijk altijd verbouwen en verkopen (ofzo), lijkt me toch heerlijk zeg! je koopt huisjes op, knapt die op en verkoopt ze (ok in deze tijd een beetje lastig maar tegen de tijd dat ik dat kan is de markt vast weer beter :+ )
maar je kan dan iedere keer er weer een paleisje van maken en dan hoef je er niet een paar jaar in te zitten, nee je verkoopt het gewoon hihi en begint weer aan de volgende.... *gaat staatslot kopen*

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:32

Alleen het probleem is dat je winst moet maken, en de keuzes dus daarop gebaseerd moeten zijn ipv 'omdat ik het mooi vind'. Ik weet niet of ik dat zou kunnen....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:33

Om in te wonen. Voor de verkoop is het nu totaal niet interessant ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:35

Daar word je denk ik steeds handiger in Moo, lijkt mij wel gaaf in elk geval!
bovendien scheelt het dat je er niet hoeft te wonen, dus het hoeft niet per se helemaal je smaak te zijn :)
maar een bouwval er weer netjes uit te laten zien, dat zou mij ook al wel voldoening geven denk ik

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:38

Ik zag net nog een heel leuk voorstukje van 'bouwval gezocht'.... Ben benieuwd of zij nog samen zijn!
Samen met mijn ex heb ik een jaren 30 woning opgeknapt. Ik kon dagen zoet zijn met het tevoorschijn toveren van de oude paneeldeuren, schuren, plamuren en aflakken. Het is echt schitterend geworden! Jammer dat hij er woont en niet ik :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:49

Dat is zeker zonde ja!!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:44

Zo...ben er weer :D
@Mootje: het lijkt er inderdaad op dat we ons huis uit de verkoop gaan trekken. De situatie is nogal veranderd, mijn vriend is aangenomen bij de Politie en daarvoor moet hij vaak met de trein. Wij wonen op 100 meter van het station...dus dat verandert de zaak wel ja :D
Vandaar dat we nu 4 klusbedrijven/aannemers hebben laten komen om onze wensen op papier te zetten en daar een prijskaartje aan te hangen (bibber...) We willen nogal wat laten doen, o.a. uitbouwen, openslaande deuren, alles stucen, nieuwe badkamer, nieuwe keuken, nieuwe vloeren enz enz.....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:50

Voor het OV woon jij inderdaad ideaal... Voor winkelen ook, of voor slenteren door de stad :D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:17

absoluut, dus we blijven nog maar even zitten waar we zitten. Dat gaat dus wel betekenen dat het huisje aan de eigentijdse woonwensen moet gaan voldoen. Nja....eerst maar kijken of we het ons kunnen permitteren

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:41

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:52

Hoi!
Mensen ik heb dit topic al meerdere keren voorbij zien komen en wil me nu dan eindelijk eens aanmelden :D
Vind het al heel erg leuk om te kijken naar de inrichtingen van anderen, maar nu hebben we ook zelf een nieuw huis gekocht en daar kan ik vast veel tips gebruiken.
Ik heb nog niet het hele topic doorgelezen, maar ben hard bezig.
Het is een nieuwbouw woning, 2 onder 1 kap met onze achtertuin grenzend aan het polderlandschap *\o/*
Wil de inrichting 'landelijk' houden. We hebben nu blank eiken patine meubels en die wil ik zeker houden. Qua kleur heb ik donker blauw (zoals bank en accesoires)
We zitten ontzettend te twijfelen wat we op de meur gaan doen. Het allerliefst wil ik spachtelputz, maar dat wordt van alle kanten afgeraden i.v.m. scheuren. Nu gaan we steeds meer naar glasvezelbehang. Wil het dan zo licht mogelijk houden, maar 1 muur een kleur. Alleen over de kleur ben ik absoluut nog niet uit.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:55

Stucen of spachtelputz zou ik inderdaad niet doen bij een nieuwbouwwoning, om de reden die Manzano nu heeft in de hoeken ;) Je huis moet zich nog zetten en het is zonde als je mooie stucwerk gaat scheuren!
Manzano, leuk :j Ik ga vanavond even gluren!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:57

Glasvezel is dan denk ik wel geschikt omdat het nog enigszins flexibel is.
Heb met gewoon behang wel eens gezien dat het helemaal van de muur af kwam (mede door vocht wat er toch nog uit kwam).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:01

Ze zijn nu bezig met de bouw van de huizen en ze hebben echt héél veel water gehad :P Er staan al 2 onder 1 kaps (hebben de bewoners zelf gebouw) Bij onze buurman loopt een scheur van de ene kant naar de andere kant... Daar wordt je écht niet gelukkig van. Het glasvezel heb je tegenwoordig in meerdere designs. Vind de V zeg maar wel erg leuk! Wat me tegen stond, is dat we het spachtelen konden laten doen en het behangen daar waarschijnlijk zelf gaan doen(heb nog niet iemand gevonden die het kan doen)..... Ik ben zo'n piet lut, en wil dat het heel netjes gebeurd.... Geloof nooit dat dat het word als we het zelf doen.... Daarbij moet je het dan (volgens een vriendin) nog 2 keer rollen, anders dekt het niet goed?! Vind vooral in de woonkamer dat het er gewoon netjes uit moet zien!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:02

Ik heb vliesbehang en dit is zeer vergevensgezind :) Mijn onderburen hebben laten stucen en bijna alles is van de muur afgekomen op de rand bestaande bouw / aanbouw.
Ik zit in een vernieuwbouw-complex waar er twee verdiepingen zijn uitgebouwd en 1 laag bovenop is gezet. Ik woon op de nieuwe verdieping.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:02

Is dat een soort bouwbehang of zit ik er dan helemaal naast??

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:03

Kentaro schreef:
Ze zijn nu bezig met de bouw van de huizen en ze hebben echt héél veel water gehad :P Er staan al 2 onder 1 kaps (hebben de bewoners zelf gebouw) Bij onze buurman loopt een scheur van de ene kant naar de andere kant... Daar wordt je écht niet gelukkig van. Het glasvezel heb je tegenwoordig in meerdere designs. Vind de V zeg maar wel erg leuk! Wat me tegen stond, is dat we het spachtelen konden laten doen en het behangen daar waarschijnlijk zelf gaan doen(heb nog niet iemand gevonden die het kan doen)..... Ik ben zo'n piet lut, en wil dat het heel netjes gebeurd.... Geloof nooit dat dat het word als we het zelf doen.... Daarbij moet je het dan (volgens een vriendin) nog 2 keer rollen, anders dekt het niet goed?! Vind vooral in de woonkamer dat het er gewoon netjes uit moet zien!

Ja je moet wel 2x rollen ja.
Je kan ook kiezen om het te laten spuiten. Gaat veel sneller en is heel netjes :j Kunnen ze ook meteen je plafonds mee pakken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:04

Nee, schofterig duur behang van eijffinger O:) Bouwbehang 'bestaat' niet meer.
Spuiten is inderdaad ideaal. Heb ik laatst ook gedaan bij vrienden!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:06

ik kom mij ook melden.
Wij zijn nu bezig met onze eerste koopwoning. Zijn nog aan het bieden.
We zijn dus druk bezig met het bedenken van de inrichting, maar komen er niet uit.
Ik hou van landelijk, grof donker hout, met wit.
En mijn vriend van strak... (hoewel hij landelijk ook mooi kan vinden.)
Nu wilde ik het graag combineren, zodat we ons er natuurlijk allebei thuis voelen, maar weet nog niet zo goed hoe.

In het huis waar we nu op bieden zitten balken op het plafond, en er is een mooie toog waar steenstrips opzitten (wit).
1 muur is ook vol met steenstrips en wit geverfd, maar die wil mijn vriend glad hebben.
De balken zijn zeer donkerbruin met een wit plafond en lopen in de breedte.
Waarschijnlijk worden die ook licht geverfd, voor het ruimtelijke, maar wil ze er niet uithalen, want vind het wel iets toevoegen aan landelijk.
De vloer is bruin, ligt iets van parket in. Beetje middenbruin, niet licht maar ook niet donker :') heel vaag, haha.
Of we die erin laten zitten weten we ook nog niet. Mijn vriend houd van white wash en grijs. Maar ik vind dat weer te kil als je alles grijs, zwart, wit doet.
Jullie tips om te combineren?

Het gaat trouwens om een appartement.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:06

Wij hebben het laten doen het spuiten.
Die lui kwamen om 7 uur binnen.......... afplakken....... 2x spuiten (1e keer incl primer, dus dat zou voor ons een extra keer rollen zijn) en om 12:00 uur waren ze weer weg en was alles schoon achter gelaten. Echt ideaal.
Ging om 3 slaapkamers incl. plafond en een hele grote zolder.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:10

Dat spuiten, is dat met een korrel en zo ja, kun je dan kiezen tussen welke 'grote'?

Mootje, ik ga eens googlen op dat behang!

Chendo, wel erg gaaf een balken plafond en steenstrips!! Ik houd daar erg van. Verder zo nog even geen 'tips' :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:12

Vliesbehang heb je ook in allerlei dessigns bij de bouwmarkt :) Stuk goedkoper dan Eiffinger!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:13

nee gewoon latex (dus ipv zelf rollen).... dus dat zou ook over dat behang kunnen.
Je kan vast ook spuiten met korrel, maar daar hou ik niet van.

Balken vind ik geweldig!!! <3
Steenstrips daarentegen := :o

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:13

manzano schreef:
Wij hebben het laten doen het spuiten.
Die lui kwamen om 7 uur binnen.......... afplakken....... 2x spuiten (1e keer incl primer, dus dat zou voor ons een extra keer rollen zijn) en om 12:00 uur waren ze weer weg en was alles schoon achter gelaten. Echt ideaal.
Ging om 3 slaapkamers incl. plafond en een hele grote zolder.

wat rekenen ze bij jullie per m2?

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:15

Kentaro: Ja vind het ook erg mooi, haha helaas wilt mijn vriend die andere wand met steenstrips dus glad hebben. Maar denk dat dat in deze woning ook mooier is, anders word het te druk. Maar de toog laten we zoals die is. Die vind ik prachtig!
Je hebt zo'n rand om die toog met steenstrips en dan aan de rechterkant is dan de halve muur met steenstrips en daarboven glad.
Die laten we ook zo. Erg gaaf. :D (als we het huis krijgen natuurlijk....)