Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:58

Ja de donkere kleur zit er nu al bij ons op en morgen komt het parket.. Denk dat ik er gewoon nog even aan moet wennen.. Hihi! Straks komt er een mooi dressoir tegenaan en dan is het ook ineens weer heel anders!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:17

Ingericht zal het er heel anders uitzien!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:12

Als jullie mijn huisje zien, zullen jullie ook wel denken van jeeeeetje!! Ik heb nog al veel kerst dingen in huis. Lekker gezellig altijd!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:21

Dank je wel voor de link Kriel, waar in jouw huis heb je shutters geplaatst?

Ik dacht ook altijd dat die elektriciteit kabels echt slecht voor de gezondheid waren, maar ja dat is de magnetron etc ook. Het zou niet mijn eerste keus zijn om dichtbij zoiets te gaan wonen, ik vind het er vaak ook echt lelijk uitzien.

Vind de kerst ook altijd heel erg gezellig, maar heb niet super veel van die spullen in huis. Nu moet ik helemaal oppassen met een kleine van 10 maanden die aan het lopen is.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:40

Dat is ook mijn eerste argument, ik vind het er niet uitzien dus ik hoef ze niet in mijn achtertuin :+

Ik heb nu shutters op de benedenverdieping en wil tzt ook boven.
Maar daar heb ik nog aluminium kozijnen en die moeten er eerst uit.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:45

Ik vind ze ook zo mooi die shutters Kriel, zou ze ook graag in mijn hele huis willen hebben. Maar ja, wij weten niet of we hier blijven wonen, dus dat maar eerst bedenken. Maar ik hou het echt in mijn hoofd. Het is wel echt veel geld, maar dan heb je ook echt wat.

Ik vind het er ook niet uitzien hoor, dus ik heb daar liever ook geen uitzicht op. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:55

Ik vind shutters ook super, maar je moet er wel het goede type ramen voor hebben.

De hoogspanningskabels, het zou ook niet mijn eerste keuze zijn. Maar het huis wat er staat is welerg naar onze zin vanaf de foto's. Het is het eerste huis wat ik had laten zien.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:46

Ik zie allemaal vrolijke kerstbomen en sfeervolle kerstversiering, dat wil ik ook in mijn eigenste huisje ^)

Naath jullie gaan sneller als ik! Jullie zijn al bezig met schilderen van de muren. Gaaf hoor! Ik heb net een paar kleurstaaltjes opgehangen en ben er bijna uit :P Ik twijfel nog of ik wat meer naar het bruine toe doe, ik vindt dat wat warmer, maar ook wat meer standaard (dat heeft iedereen al) of ik wil iets paars/grijs- achtigs, maar ik ben bang dat dat toch wat te koud aan doet.

Vonneke; jullie kijk dag komt steeds dichter bij *\o/* ben heel beniewd. Ik zou vooral op je gevoel af gaan, een huis moet goed voelen.

Ik heb vandaag een "vrije" dag. Kom net van de kapper en ga vandaag mijn tijd besteden aan het uitzoeken van vloerbedekking voor de bovenverdieping en tegels voor achter de keuken. En dan vanavond weer klussen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:48

Is het klussen bij kunstlicht niet heel vervelend?
Vonneke, Het is inderdaad een gevoel wat je moet hebben :j Laat ik dat nou niet met mijn huis hebben, maar ik hem natuurlijk ook op papier gekocht!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:56

vonneke schreef:
Ik vind shutters ook super, maar je moet er wel het goede type ramen voor hebben.

De hoogspanningskabels, het zou ook niet mijn eerste keuze zijn. Maar het huis wat er staat is welerg naar onze zin vanaf de foto's. Het is het eerste huis wat ik had laten zien.

Neem het dan mee als onderhandelingspositie ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:57

haha das niet handig Mootje.

Mmmm ik heb net mijn intensieverklaring laten tekenen en volgens mij klopt het niet helemaal.

Mijn bruto jaarsallaris is maar een goede 2000 euro hoger dan mijn netto salaris.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:57

Kriel schreef:
[naam] schreef:

Neem het dan mee als onderhandelingspositie ;)

precies, als ik op die manier 10% of meer van de vraagprijs af krijg :)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:59

vonneke schreef:

Mmmm ik heb net mijn intensieverklaring laten tekenen en volgens mij klopt het niet helemaal.

Mijn bruto jaarsallaris is maar een goede 2000 euro hoger dan mijn netto salaris.

Dat lijkt inderdaad een beetje vreemd, ik zou het even navragen bij de wg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:01

marquez1 schreef:
[naam] schreef:

Dat lijkt inderdaad een beetje vreemd, ik zou het even navragen bij de wg

straks maar is even bellen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:46

Let op dat het om je bruto-salaris gaat he, en niet om wat je op je bankrekening krijgt. Kan zijn dat je zaken ontvangt die niet tot je salaris horen, dus die tellen niet mee (kostenvergoeding, reiskostenvergoeding, autotoelage etc). Even salarisstrook erbij pakken en het brutosalaris dat daar staat keer 12 doen, dan ben je een heel eind. Bij mij telt bijvoorbeeld mijn bruto-autotoelage niet mee, en dat is een fiks bedrag per maand.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:50

Ben het helemaal met je eens Vonneke, schutters passen ook niet bij elk huis.

Lekker Marquez een vrije dag, al is deze alweer aardig vol gepropt zo te lezen..

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:58

Witoto schreef:
Ben het helemaal met je eens Vonneke, schutters passen ook niet bij elk huis.

Lekker Marquez een vrije dag, al is deze alweer aardig vol gepropt zo te lezen..

:)) een vrije dag mag ook wel, als je de zondag ervoor 11 uur gewerkt hebt :Y) Ik heb ook shutters overwogen, maar ik vindt ze 1 te duur en 2 heb ik dan het gevoel dat ik opgesloten zit, een gordijn of iets dergelijks doe je makkelijker open en dicht :D Maargoed dat zit een beetje tussen mijn oren geloof ik :+

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:59

Marquez wij hebben ook paars :j ! En ik vind het absoluut wel heel warm :) het paarse zorgt voor de warmte :) 1 muur paars de andere drie gebroken wit :)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:03

Vindt paars inderdaad ook best warm, ik ben alleen helemaal weg van taupe kleuren, en daar zit altijd een beetje grijs doorheen. Maargoed heb nog even de tijd om er over na te denken, eerst die keuken er maar eens in :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:06

Hangt er mss van af wat voor kleur paars je kiest maar voor zover ik weet is paars een koude kleur? Tis wel een mooie kleur vind ik trouwens! :D

Citaat:
Paars is een beetje een plechtige, melancholische kleur. Daarnaast wordt paars geassocieerd met luxe, intelligentie en magie. Paars kan
ook ijdel zijn en artistiek. Paars is echter wel een koude kleur.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:07

Als je het een beetje op 'safe' wil spelen, kun je de taupe kleuren ook in de accessoires terug laten komen :) je moet eens een moodboard maken ;)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:09

misschien is dat inderdaad wel een idee :+

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:10

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:12

Haha! Grappig die foto! Ik vind het op de foto meer wijnrood/bordo dan paars eerlijk gezegd, dus idd warm. :j

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:13

Ja hij komt op de foto niet over zoals hij 'eigenlijk' is :)

:') Ja ziet er een beetje weird uit :') haha