Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:23

Malenka schreef:
Nu we het toch over kleine huisjes hebben:

Ik ben nu hard aan het nadenken over de keuken. We moeten met een heel erg krap budget een keuken plaatsen die niet standaard is, past bij het huis en praktisch is in gebruik. Nee, ik stel geen hoge eisen... :o

We hebben een dijkwoning uit 1900. Het balken plavond wilen we behouden. De balken zijn vrij fijntjes met een gefreesd randje. Niet veel bijzonders dus... maar het staat zo gezellig. De ruimte waar de keuken komt is niet zo groot en bovendien ook nog onhandig doordat er een raam in zit dat te laag is om er een keukenblad onder te maken.

Hier een hele simpele tekening (die duidelijk niet in de juiste verhoudingen is... maar de maten staan er bij) om de situatie te schetsen... iemand nog ideën?
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... keuken.jpg
Het bruine vlak rechts is de trap van beneden af (de schuur/kelder onder aan de dijk) naar de verdieping (boven aan de dijk) waar de keuken en woonkamer zijn. De rest van de woonkamer heb ik er af gelaten aangezien die er niet toe doet. De eethoek moet in de rechterbovenhoek komen. Vandaar de maximum lengte van 2,40 meter voor de keuken aan de buitenmuur.

Ik vind het lastig... Ik heb natuurlijk wel wat ideën. Maar ben benieuwd of een van jullie nog tips heeft voor zulke ruimtes.

Leuk, een dijkhuisje :j . Ik zou eens kijken bij een timmerman, misschien dat die wel een soort cottagekeuken voor je kan maken! Dan zou dat wellicht nog goedkoper zijn dan bij een keukenwinkel.
Deze is wel wat duurder, maar ik vind de uitstraling van zulke keukentjes echt geweldig!
http://www.cottagekeukens.nl/
http://www.cottagekeukens.nl/flyer.pdf

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:57

Zidore schreef:
wow sterre... en daar ga je natuurlijk paardjes neerzetten??

:n

Helaas, A) dat zou hier nooit mogen en B) het zou misschien als paddock nog wel gaan, maar dan wordt het natuurlijk meteen een blub-zooi en er is nergens weide in de buurt om ze iig in de zomer op te zetten ;) !

Vraagje aan de creatievelingen :) :
Ik wil vandaag een muurtje op de slaapkamer verfen (zo ziet de SK er nu uit):
*1 Afbeelding *2 Afbeelding *3 Afbeelding

*1 Het muurtje wat ik vandaag wil schilderen. Er gaan strepen komen (2 tinten lila, 1 fuchsia roze :+ ), maar ik twijfel: horizontaal of vertikaal := ?? Iemand ideeen daarover? (kamer is rechthoekig)
*2 Rechts hiervan staat het bed, op dit stuk gaat nog een muursticker met een mooie tekst komen :) .
*3 Gisteren heb ik de panelen voor achter het bed gemaakt; helaas een cm te groot om mooi te passen, dus die moet ik nog even inkorten :+ !

Rinske

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:05

Ik zou horizontaal doen, dan lijkt de muur breder.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:06

mijn gevoel zegt verticaal, omdat het anders laag gaat lijken?
maar goed, verstand heb ik er niet van hihi!

wel leuk idee met die strepen in die kleuren :D

edit: zoals ik al zei, verstand heb ik er niet van hahaha

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:32

da's jammer zeg sterre!! dat gras ziet er zo paardenwelkom uit ;-)
ik zou helemaal geen strepen op die kleine muur zetten. het wordt dan best druk denk ik...
als het dan tochmoet ;-) ik zou verticaal kiezen dan lopen ze door met je plafond. het plafond zou ik dan wel een lichtere kleur gevan (als dat kan) wit bijv.

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:36

Hoi allemaal!

Ik woon sinds dit voorjaar in ons nieuwe huis alleen vind ik de huiskamer nog erg kaal. Hebben jullie nog tips?

In de hoek staat de openhaard naast de bank, maar ik wil dus boven de bank iets hangen maar wat??? Ook vind ik die hoek erg donker dus eigenlijk wil ik ook iets van verlichting daar, maar dan wil ik natuurlijk geen snoertjes over de muur zien lopen.
Afbeelding
Op deze foto zie de andere kant van de bank, met in de hoek de voorraadkast, dus we zouden vanuit daar wel iets van een stroom voorziening kunnen doortrekken in de hoek.
Afbeelding

Verder moet er nog een nieuwe salontafel komen, deze is echt niet mijn smaak, maar ja er staat wat. We zoeken iets in hoogglas wit, maar wel een tafel waar je ook wat dingen in kan opruimen, boekjes enz.

De foto's zijn wel erg donker geworden terwijl dat wel in het echt wel mee valt.

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:37

Sterre, ik zou gaan voor verticaal, omdat door het strootjes plafon het al laag lijkt. (misschien in de toekomst wit verven?)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:51

Bedankt voor de tips. Aan een volle kastenwand heb ik ook al gedacht. Wat ik dan alleen niet zo zie zitten is dat het meteen zo massief is en de ruimte dus heel smal maakt. Bovendien houd ik dan maar weinig aanrechtruimte over. namelijk; 30 cm in de hoek, dan een wasbak, dan 60 cm, dan de kookplaat en aan het eind weer 30 cm. Gisteravond bedacht ik een kast voor de 2 meter wand die minder masief oogt en waarbij je wat extra werkruimte kunt creëren. De linkjes van Rinske helpen me weer wat verder in de uitwerking daarvan. Ik ga het straks eens proberen te tekenen... ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Rinske,
Bedankt voor de linkjes. Het geeft in ieder geval weer iets om over na te denken. Het ziet er erg leuk uit.

Sterre,
Ik zou het plavond wat lichter maken. Het 'hout' op de vloer is veel grijzer van kleur. Misschien kun je de rest een whitewash behandeling geven? Ik denk dat het dan ook were ruimer oogt aangezien het nu het grootste donkere vlak is.

MMMaaike,
Ik zou een groot schilderij ophangen.
Laatst bijgewerkt door Malenka op 06-10-10 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:55

Horizontale strepen maken alles hoger, en verticale strepen maken breder

mmaaike kun je het salontafeltje niet wit verven? het ziet er wel praktisch uit
ik zou een mooie sticker op de muur achter je bank doen.
een hele grote zwart/wit poster is daar ook mooi
verder zou ik iets van gordijnen/vitrage/lamellen tussen de andere hoek van je bank hangen
anders lijkt het zo of je binnenkomt en gelijk op de bank beland.
zoiets als dit
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:57

mmmaaike,
ik zie ook de kleur van de deur nergens terug komen. Misschien kun je die veranderen? Of die kleur wel terug laten komen?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:07

Rinske schreef:
Ik zou horizontaal doen, dan lijkt de muur breder.

Dat was mijn eerste gedachte ook, maar toen last ik de post van Marley en daar zit ook wat in... Dan maar schuin doen hè? :D

@Mmmaaike; ik zou ook gaan voor iets kunstigs aan de muur. Ik ben zelf nogal een zeikerd en heb echt jaren gezocht naar iets wat ik mooi vind (en dat hangt sinds gisteravond *\o/* ), tot die tijd heb ik 2 prints bij Xenos gekocht van een Boeddha. Heb er eentje op z'n kop gehangen om het een speels effect te geven. Zag er best aardig uit, gaf sfeer en kostte bij elkaar nog geen 20 euro.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 06-10-10 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:11

foto Ir111 van wat er nu aan je muur hangt :)

wij hebben hier ook nog steeds een kale muur, kunnen ook niets vinden wat goed genoeg is voor onze muur.... het is lastig!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:31

Marley schreef:
foto Ir111 van wat er nu aan je muur hangt :)

Ik heb uiteindelijk wat gevonden bij De Kunstsalon, het is huurkoop waarbij je in 2,5 jaar afbetaald. Tijdens het eerste jaar heb je de mogelijkheid om het werk om te ruilen.

Ik heb een ets uitgezocht van Marcel Schellekens, met als titel 'Het Wed'. Dat is een plek in Utrecht waar ik toevallig graag kom. De kleuren passen goed in mijn huis, ik vind de afbeelding mooi en tijdloos en het is dus ook nog een plek waar ik graag ben.

Ik ben geen fotografeer held is gebleken. Ik wil dit weekend eens proberen bij daglicht goede foto's te maken. Maar om een indruk te krijgen toch een plaatje, de structuur en lichtheid van het werk vallen helemaal in het niet op deze foto. De kleuren kloppen ook van kant.
Afbeelding

Tis een zooitje maar hij hangt! :D
Afbeelding

edit: hier een ander werk van hem, dit geeft de sfeer, structuur en techniek weer waarmee hij werkt.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 06-10-10 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:32

mooi :j

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:36

Op onderstaande foto zie je de keuken en eetkamer tafel. Welke ik nog in een andere kleur wil, deze kleur bevalt mij totaal niet, nu altijd maar een tafelkleed eroverheen. Maar welke kleur?!?! Ik wil als accessoires de kleur paars, maar om nou een tafel paars te verven!! Ik zou het nog wel aandurven, maar ik denk dat mijn vriend mij dan wat aandoet.

Hier zie je trouwens wel de kleur van de vloer beter.

Boven de tafel komt een grote klok met een diameter van 60 centimeter, is in bestelling :D

Afbeelding

Hier de hoek met de tv, die meubels gaan gelukkig weg. Er komt een hoogglas witte tv meubel van Ikea. Staat in de planning voor november. Die vult eigenlijk bijna de hele muur op dus moet dan kijken wat ik nog mis. Zal tegen die tijd wel een nieuwe foto plaatsen.

Afbeelding

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:41

Malenka: die deur van de kast is nog in grondverf :o en moet nog geverft worden. Die wordt licht grijs zoals de deur naar de gang. Tja... heb nog wel wat actiepuntjes staan... ;(

Ir111: Tja een schilderij of meerdere heb ik ook aan zitten denken, maar vind maar niks wat ik mooi vind :( Had laatst de gedachte om zelf maar iets te gaan kliederen. How hard can it be :P Ben ik nog goedkoop uit ook 8-)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:43

Je zou voor een tijdelijke actie kunnen gaan, tot je wat gevonden hebt wat je aanstaat. Desnoods koop je een doek dat je in een mooie effen kleur schildert. Of een plank die je met mooie stof of behang bekleedt. Dan hangt er toch iets tot je gevonden hebt wat je zoekt. :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:17

Ja, van die panelen achter je bank :) !
Ik heb ze gisterenavond in een paar uurtjes gemaakt; was niet moeilijk en je hebt meteen een super leuk resultaat :) !!
Als je daar boven dan nog een klein lampje klempt, heb je meteen licht en je kan het snoertje mooi achter een van de panelen wegwerken.

*Ir111, die ets van het Wed is leuk zeg :) !!
Haha, een Boehdie op z´n kop; dát wil ik zien :D !!

Wbt het plafond: ik zou dat dolgraag white wash wilen hebben, maar dat gaat helaas niet omdat het met een olie-achtig iets is behandeld :roll: !
Er zitten zoveel richeltjes in, dat er niet tegenop te schuren valt :n ... (Hebben 2 professionele schilders gezegd, dus dan geloof ik dat maar :+ .)

Ik ga overgens idd horizontale strepen maken, zodat de kamer wat breder lijkt :) .
En mocht ik het achteraf niks vinden: jammer dan, dan verf ik de hele muur zó weer over :P !

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:19

In plaats van het uit de hand te tekenen maar even via de ikea website gedaan... niet helemaal juist dus. Maar het geeft een beeld.

Rechts zie je de 2 meter muur met een grote kast. In het onderstel komen de koelkast, vriezer en vaatwasser. waarschijnlijk met deurfrontjes die er uit zien als lades, maar daar ben ik nog niet uit. daar zal ik echt voor moeten gaan schetsen. Het bovenstel moeten 2 paneel schuifdeuren zijn. Er is dus altijd een kastje onbedekt. Standaard denk ik het middelste kastje met het koffieapparaat en op de plankjes mandjes en potten. Het gehele onderstel moet nog iets (zo'n 15/20cm, dan is de voorste rand 45/50cm diep) verder naar voren komen zodat je fatsoenlijk kunt snijden of een pan weg kunt zetten. Ik ben aan het bekijken of het mogelijk is om het uittrekbaar te maken.

Aan de linkerkant komen er boven het aanrecht (3) planken langs de muur waar voorraadpotten en mooi keukengerij op staan/aan hangen. 1 van deze planken wil ik over de gehele leungte van de muur door laten lopen. Vanaf het keukenblok tot aan de achtermuur wil ik een bank hebben in exact dezelfde stijl als de keuken. De zitting dus ook van hetzelfde materiaal als het keukenblad. Met losse kussens er op. Onder de zitting een uittrekbare lade of een plank. Dat weet ik nog niet. Direct naast het keukenblok in ieder geval plaats om wijnflessen te bewaren.

Afbeelding

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:25

wat leuk om alle huizen zo te zien..

Wij zitten nog volop in de verbouwing en hebben net onze nieuwe meubels binnen gekregen Helemaal happy..

Behang en verfen is gedaan maar er moeten nog nieuwe gordijnen komen nieuwe kozijnen en openslaande tuindeuren..
Wil nog zoveel.. de gang en het toilet zijn klaar..
De keuken moet nog gedaan worden..

langzaam bij beetje word het wat..

zal eens foto's opzoeken, al heb ik het kwa asseccoires wel makkelijk :o heb een eigen bloemenzaak met woonasseccoires en cadeauartikelen..
Aankomend jaar word ik ook dealer van PTMD zal wat sfeer plaatjes hier plaatsen van dat merk misschien dat jullie er ideeen van krijgen..

Afbeelding

http://www.brocant.nl/images/categories ... ganini.JPG

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:32

Mijn huis nu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:36

Is dat jouw eigen huis!? :wow: Net een tijdschrift! Hoe hou je het in hemelsnaam zo netjes???? Met kinderen nog wel! :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:41

mooi inderdaad, als een showroom
ik volg alleen de 1 na laatste foto niet helemaal met de rode bank.... die past er voor mij niet tussen?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:43

Ir111 schreef:
Is dat jouw eigen huis!? :wow: Net een tijdschrift! Hoe hou je het in hemelsnaam zo netjes???? Met kinderen nog wel! :D

ik dacht precíes hetzelfde :))

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:45

Wauuuw lin wat een pracht huis zeg" :+: