Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:GAMES
Hoe kun je zelf gratis nieuwe java spelletjes op je mobiel zetten?
Stap 1: een spel zoeken
Allereerst ga je via het internet op zoek naar Java spellen. Leuk zijn java spellen die speciaal voor touchscreen mobiels zijn ontworpen, zodat je een deel of zelfs alle bediening via het touchscreen kan doen. Als je maar een deel van de bediening via het touchscreen kan doen, worden daaronder knoppen weergegeven waarmee je in het spel kunt navigeren (wordt vanzelf duidelijk straks als je het spel gaat spelen).
Ik heb zo door te zoeken dit topic gevonden, vol met Java Touchscreen spellen. De link leidt naar het spel "Diner Dash2". Voor de mensen die het niet kennen: je moet als hostess mensen in je restaurant zetten en bedienen en dan zoveel en zo snel mogelijk Via deze site kun je door op de link te klikken (deze) het spel downloaden. Je krijgt hierbij heel veel spam, dus pas op met klikken. Het bestand zelf is virusvrij, dat wordt bij mij door Firefox automatisch gecheckt
Wat voor games moet ik zoeken?
Er zijn nog geen games specifiek voor de Samsung Star! Maar, je kunt heel makkelijk games gemaakt voor een andere mobiel op de Samsung Star spelen. Soms lukt het niet (valt het buiten beeld bijvoorbeeld, neem dan een kleinere resolutie), maar de meeste games werken bij mij!
Zoals op de link hierboven is de game voor de "Samsung Eternity 240x400". Ideaal, deze telefoon is soortgelijk aan de Star. Het spel past dan ook helemaal op het beeldscherm. Andere spellen die ik heb gedownload waren bijvoorbeeld voor de Samsung omnia series of de Samsung jxxx. Even googelen levert een plaatje op van de telefoon en zo kun je kijken of het scherm een beetje soortgelijk is. Spellen die je kunt spelen kunnen maximaal de resolutie van 240x400 hebben, anders valt het spel van het beeld! Een resolutie van 240x320 werkt ook prima, alleen wordt dan niet je hele beeldscherm gevuld en moet je met de knoppen werken zoals ik hier boven heb genoemd.
Stap 2: het spel op de mobiel zetten
Nu heb je op internet een spel gevonden en het bestand gedownload. Je hebt nu op je computer een bestandje staan wat bijvoorbeeld "dinerdash2.jar" heet. Je kunt bij deze mobiel alleen spellen gebruiken die eindigen op *.JAR .
Sluit je telefoon aan op je computer en ga naar je geheugenkaart. Het fijnste werkt dit via de 'massaopslag' functie en niet via de new pc studio software.
Op je geheugenkaart staan drie mapjes (Images, Sounds en Videos). Maak hier een nieuw mapje aan bijvoorbeeld 'Other Games'. In dit mapje kopieer of verplaats je nu het *.jar bestand. Zoals in dit voorbeeld het dinerdash2.jar bestand.
Koppel nu je telefoon los, zodat we het bestand op je telefoon kunnen gaan installeren.
Stap 3: het spel installeren
Ga op je telefoon naar Menu -> Mijn bestanden -> het aangemaakte mapje, hier 'Other Games'. Nu zie je het bestand verschijnen wat je op je mobiel hebt gezet. In dit geval dinerdash2.jar.
Klik op dit bestand. Hij vraagt nu of je het spel wil installeren. Druk op "Ja". Dan geeft de mobiel een waarschuwing "Inhoud niet ondertekend", dit is geen probleem. Druk op "Doorgaan". Hij geeft nu de informatie weer die bij het spel hoort. Druk nu linksonder op "Installeren". Binnen twee seconden komt er op je beeldscherm te staan "Installatie voltooid". Druk op "Afspelen" om meteen te zien hoe het spel gaat of op "Terug" en dan terug te gaan naar het Other Games mapje. In dit geval klikken we op "Terug", zodat we via een andere manier bij het spel komen (zie stap 4). Druk op de ophang/uitzet knop om terug te keren naar het beginscherm.
Stap 4: het spel spelen
Ga op je telefoon naar Menu -> Extra's -> Games en meer. Hier zie je alle spellen die op je mobiel staan en dus ook de spellen die je hebt geinstalleerd. Ga hier op zoek naar het spel Diner Dash 2. Klik hier op. Het spel gaat nu laden en je krijgt het "Java powered" scherm. Hierna begint het spel. Door op je beeldscherm te drukken kun je het spel spelen.
Jooliieen schreef:Hey,
Heb net de samsung star gekocht, doe ik mijn simkaart erin zegt hij: geen simmodus ?????????
Ik heb mijn vorige simkaartje erin gedaan ook van vodafone, en deze mobiel is ook vodafone. Echt heel raar, want er stonden al telefoonnummers op die simkaart, en die pakt hij dus ook niet.
Wie weet de oplossing ?