We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LianB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 22:20

Als beginnende bestuurder was ik juist voordelig uit om mij auto enkel wa te verzekeren.
Eigenlijk moet je ook afvragen waarvoor je verzeker met allrisk. Rij je een deuk in je auto ga je het dan ook echt via je verzekering laten herstellen met als gevolg een nog hogere premie?
Voor rest inderdaad goed met de andere verschillende auto verzekering vergelijken. Dat wilt ook nog wel eens wat schelen. Soms hebben verzekeraars wel eens leuke acties voor beginnende bestuurders, bijv dat je al begint met twee schade vrije jaren.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:56

Wij zitten bij Deck (ook onze huis verzekering) en bij Centraal Beheer met onze autos.

Er zijn verschillende vergelijkingssites, maar je grootste besparing zal waarschijnlijk komen van de keuze WA of meer verzekerd.

En voor andere verzekeringen hoe hoog je je eigen risico kunt en wilt instellen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:10

Besparing waar ik blij van werd, mijn man had een cursus onderhoud dieselmotoren bij boten gedaan, dat geld heeft zich inmiddels al dik terugverdiend :)

Nu was hij al handig en kon een beetje sleutelen, plus mijn broer was een echt goede dieselmonteur tijdens zijn werkzame leven.
Niet alleen veel geld bespaard, maar vooral ook weten dat alles goed uitgevoerd is (onder toeziend oog van broerlief) :j
(Inclusief kleppen stellen, pakking vervangen, impellor, snaren, gloeibougies vervangen, en dan natuurlijk de gebruikelijke dingen als o.a. filters en olie verversen)

Prairy

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 14:00

En als ie nu slim is, biedt hij zichzelf aan als monteur voor simpele dingen onderhoud aan die motoren ;)

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 00:07

Heeft er iemand een idee hoelang het duurt voordat je geld weer als beschikbaar komt te staan in je account nadat je Raisin deposito is afgelopen?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 00:11

Hier afhankelijk van welke bank 1-3 werkdagen.

Italië is wat langzamer bijvoorbeeld en klarna gaat vrij snel.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 02:46

Ah goed om te weten! Ik schrok eerst even toen het er nog niet op stond, totdat ik me bedacht dat het inderdaad wel eens langer kon duren aangezien het uit het buitenland komt. We zijn verwend in Nederland met betrekking tot de snelheid waarmee het geld overgeboekt wordt :=

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 07:45

Bij mij dezelfde dag en werd ook diezelfde dag weer in een andere gestort. Was idd Klarna.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 11:11

Gisteren maar even flesje water weer mee, appel en zakje chips toen ik onderweg ging :+ (zit in een vakantiehuisje en onderneem graag uitstapjes).

Nou daar heb ik beeld bij @Sansevieria. Vorig jaar met ons bootje echt veel pech gehad. Manlief dacht het zelf te fiksen maar elke keer hadden we weer net een zekering zus of zo nodig }:) we hebben dágen bij Donkerbroek aan de wal gelegen tijdens ons rondje Turfroute }:0 uiteindelijk monteur erbij en die fikste het wel maar goed. Ben je wel én paar dagen verder en uiteindelijk toch ook met extra kosten.
Nu word je van een boot nooit rijk (zijn soort paarden :x :$ )

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 13:17

Het leven is inderdaad onvoorstelbaar duur geworden. Boodschappen en benzine zijn echt niet te doen!

De kosten van de paarden gaan me ook steeds meer tegenstaan. Heb er gelukkig maar 1, maar het kost me op jaarbasis toch zeker minstens 7k.
Deze mag blijven zolang hij fit blijft, maar of er nog ooit een nieuwe komt? Die twijfel wordt steeds groter.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:22

@Prairy, dat zit er even niet in, nog meer dan genoeg te doen op onze eigen boot, plus dat manlief nog echt niet de oude is nadat we beiden begin van het jaar Corona hadden.
Eerst maar eens zien dat hij weer helemaal fit wordt.
Onze eigen boot helemaal af naar wens en dan zien we wel weer :j

@VanHuisUit: o wat een pech zeg, we hebben zo gezien gelukkig (nog) geen pech gehad, maar hou me op over monteurs, op aanraden van de "monteur" die we hadden de boot naar een bepaalde haven gebracht, heeft ie de winterbeurt gedaan (lees: antivries in motor en watersysteem aan boord) á meer als 80 euro per uur/ex btw, en toen de echte reparaties aan bod moesten komen (lees, laswerk aan de uitlaat en een bus vervangen op het roer) bleek dat daar helemaal niet te kunnen/mogen.
En dat wist hij heus van te voren!
Tijd en geld verknoeit, dat doe je dan een keer }:)
(Dezelfde antivries wat hij gebruikt heeft hebben we nu in de uitverkoop al ingeslagen voor komende winter, aan ongeveer eenderde van de prijs wat hij factureerde).
Daarbij had ik vanaf dag een duidelijk aangegeven wat er in het keuringsrapport stond en wat we op korte termijn graag vervangen/gemaakt hadden.
Maanden van te voren afspraak gemaakt.
Over een paar weken dan terug naar een andere werf, waar men dit wel kan maken.
Maar je snapt wel dat ik zo iemand al helemaal niet meer aan de motor wil laten werken :n

Elektra werkt bij ons, maar als mijn man tijd heeft is dat de volgende klus wat nagelopen moet worden.
Zitten nog wat dingen die we graag anders willen, bedrading met kroonsteentjes aan elkaar geknutseld, afsluiters die op niet logische plaatsen zitten.

Ook een besparing, bootkap vandaag terug uit de reiniging, we hadden verwacht dat ie helemaal opnieuw gestikt zou moeten worden, maar vlgs de zeilmaker zag dat er echt nog goed uit, dus gelukkig alleen een reparatie aan een rits zoals het er nu uitziet.

Nou ja, nog genoeg te doen dus :D
En ja, je bankrekening doet daarna pijn, maar nogmaals we waren al blij dat we die beurt op de motor alleen de onderdelen aan kosten hadden, scheelt toch weer een stukje :D

Besparing vandaag: diesel getankt aan 1.59.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:35

1,59 da’s idd een koopje!

Ik zag dat de voorgesneden groenten bij de appie volgende week 1en1 gratis zijn…zou je die kunnen invriezen? Lijkt me een goeie deal. Ik heb een 0graden vak daar blijven ze ook wel langer vers in maar ik vroeg het me af!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:36

Er staat op dat het niet kan, maar ik doe het lekker toch :+ Daarna niet ontdooien maar zo bevroren in de pan schudden en het is prima te eten :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:52

Ik vries ze gewoon in en gooi ze bevroren in de pan.

Wij zijn niet heel kieskeurig mbt structuur oid, het moet bij mij toch niet knapperig meer zijn met eten :P

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 12:48

Gewoon doen dus ;) . Ik stoom de groenten gooi er desnoods wel een extra worteltje in voor de ‘bite’.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 13:43

Hier vries ik het ook in. Idd bevroren in de wok en dan is het gewoon goed.

Ik ben helemaal een vrek, ik koop ze vaak 1+1 en dan ook nog met korting ivm datum. Juist omdat ik ze toch invries. :+

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 13:51

Babsiej schreef:
Hier vries ik het ook in. Idd bevroren in de wok en dan is het gewoon goed.

Ik ben helemaal een vrek, ik koop ze vaak 1+1 en dan ook nog met korting ivm datum. Juist omdat ik ze toch invries. :+

Niets vrekkigs aan, gewoon smart !

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 15:02

Ik vries ze ook altijd in en idd bevroren in de pan.

Ik heb gister op de vrijmarkt gestaan. De eerste 4u veel regen maar daarna werd het gezellig druk. In totaal iets van €60,00 opgehaald minus €25,00 investeringskosten. Daarvan wilde ik drankjes kopen tijdens optredens in de stad, maar ik was snel door mijn geld heen. Bijna €4,00 voor een plastic bekertje bier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 19:39

paars schreef:
1,59 da’s idd een koopje!

Ik zag dat de voorgesneden groenten bij de appie volgende week 1en1 gratis zijn…zou je die kunnen invriezen? Lijkt me een goeie deal. Ik heb een 0graden vak daar blijven ze ook wel langer vers in maar ik vroeg het me af!

En de vitaminen interesseren je niets?

Die gaan natuurlijk bergafwaarts met snijden en daarna nog invriezen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 22:03

Citaat:

Kan gewoon hoor. Of verwerken en dat invriezen.
Ik ben ook erg van de bakjes :-) lekker makkelijk als je een keer geen tijd of zin hebt in koken.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 23:25

Over de vitamientjes maak ik me niet zo’n zorgen die zitten er vast nog genoeg in. Ik eet 400 gram van die groenten plus wat ik de rest van de dag nog binnenkrijg (en paar x per week een goeie multivitamine).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:55

paars schreef:
en paar x per week een goeie multivitamine

Je bedoelt vitaminetabletten?
Hoe weet je zeker dat je geen dure urine koopt?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:48

:+ Dure urine, grappig omschreven.
Ik denk van niet. Schijnt een goeie multivitamine te zijn van Solgar. Omnium.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:28

ohh zeg, wat een leuk topic! Ik ga mee volgen!

Wij hebben de afgelopen twee jaar echt wel heel goed gespaard, eerst voor ons huwelijksfeest en afgelopen jaar voor ons huis en we zijn nu net met de bouw ervan begonnen, maar jeez, het geld vliegt buiten.
Dus ik ben altijd pro meer besparingstips!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 09:44

Het voelt of ik net goed heb bespaard. Als tussendoortje neem ik weleens een between pindareep, maar die zijn 2,- of meer bij de a winkel. Nu waren ze 1.39 bij Lidl dus heb gelijk 10 pakken gekocht :') ze zijn ook lang goed