Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:52

Citaat:
Wel een mooi straatje, we zijn buren! Maar helaas woon nu in een twee kap.
Quote verkloot

Wat grappig, je woont nu ook aan de Randweg? Of Ywehof?

Die aan de Luzernevlinder vind ik ook maar bijzonder ingedeeld...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:05

Flew schreef:
Ik zou me hier nu toch ook graag melden. Begin dit jaar besloten wij dat de tijd daar was om rustig aan te kijken naar een huis dat nog beter bij onze wensen past dan het huis waar we nu wonen. Eigenlijk gebeurde dat ook een beetje naar aanleiding van dit topic waar ik al een tijdje in meelas. Na een paar keer te hebben mis gegrepen (oh wat was dat spannend en frustrerend zeg), hebben we nu - al zeggen we het zelf - het huis kunnen kopen dat van al die huizen die we bekeken hebben het beste bij ons past. :D

Nu begint het echt spannende: de verkoop van ons eigen huis. Ik heb echt nachtmerries gehad van het idee dat niemand ons huis zou willen. Ik weet het, in de huidige markt niet heel terecht, maar wat je je niet in je hoofd gaat halen zeg... De foto´s zijn al gemaakt en ik had bij wijze van voorproefje een aantal in een openbare post op Facebook gezet. Van wat ik van de makelaar begreep heeft dat al tot 5 concrete afspraken voor een bezichtiging geleid en het huis staat nog niet eens op Funda. :)) Ik vind het maar spannend allemaal, maar omdat ik hier met plezier en spanning heb meegelezen met jullie verhalen vind ik het wel zo eerlijk om nu ook mijn verhaal te delen, haha.

Welkom! Kopen en verkopen is inderdaad spannend :') het hele proces... iedereen maakt hier hetzelfde mee.

Zonnetje81

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:03

Ik vond het hel. Bij mij duurde het een paar maanden voordat de hypotheek rond was. Stress al om. Elke keer moesten ze weer iets hebben. Elke keer verzonnen ze weer iets. Verkopen en kopen Vreselijk.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:09

Oh jeetje, wat een stress. := Bij ons is de financiering gelukkig al zo goed als rond, we moeten alleen nog even tekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:50

Flew schreef:
Ik zou me hier nu toch ook graag melden. Begin dit jaar besloten wij dat de tijd daar was om rustig aan te kijken naar een huis dat nog beter bij onze wensen past dan het huis waar we nu wonen. Eigenlijk gebeurde dat ook een beetje naar aanleiding van dit topic waar ik al een tijdje in meelas. Na een paar keer te hebben mis gegrepen (oh wat was dat spannend en frustrerend zeg), hebben we nu - al zeggen we het zelf - het huis kunnen kopen dat van al die huizen die we bekeken hebben het beste bij ons past. :D

Nu begint het echt spannende: de verkoop van ons eigen huis. Ik heb echt nachtmerries gehad van het idee dat niemand ons huis zou willen. Ik weet het, in de huidige markt niet heel terecht, maar wat je je niet in je hoofd gaat halen zeg... De foto´s zijn al gemaakt en ik had bij wijze van voorproefje een aantal in een openbare post op Facebook gezet. Van wat ik van de makelaar begreep heeft dat al tot 5 concrete afspraken voor een bezichtiging geleid en het huis staat nog niet eens op Funda. :)) Ik vind het maar spannend allemaal, maar omdat ik hier met plezier en spanning heb meegelezen met jullie verhalen vind ik het wel zo eerlijk om nu ook mijn verhaal te delen, haha.

Niets moet en is verplicht hoor :D Alleen meelezen vindt niemand erg. Maar altijd leuk om meer ervaringen te lezen *\o/*

Bij ons is alles nu rond en wij hoefden (godzijdank) niet te verkopen, maar ik had niet verwacht dat het allemaal zo stressvol was en vindt het toch enigszins geruststellend ofzo dat het voor iedereen zo'n gedoe is.

Kennelijk was mijn moeder desondanks jaloers op onze toestanden, want die is de volgende rij en heeft besloten haar huis te verkopen na 25 jaar :D .Ook spannend hoor, helaas komt ze niet onze kant op maar gaat ze naar de Utrechtse heuvelrug :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:57

Ik heb helemaal geen gedoe gehad met de hypotheekofferte. Blij toe .. had al genoeg stress van het verkopen.

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:00

Een jaar later met bezichtigingen nog steeds geen huis gevonden jammer genoeg. Gister maar besloten om ons zoek gebied flink te verbreden en vanmiddag hebben we een bezichtiging bij onderstaande woning. Ben heel nieuwsgierig en ik hoop dat ik door sommige dingen kan heen kijken (badkamer bijvoorbeeld :+ ). Jullie succes verhalen geven mij wel hoop.

https://www.funda.nl/koop/marknesse/hui ... nweg-35-b/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:03

listiglistje schreef:
Ja die is niet top geïsoleerd :') zacht uitgedrukt

Dan heb ik met mijn boerderij mazzel, energielabel B en alles opnieuw opgetrokken in 2006, goede isolatie, spouwmuren en dubbel glas, 13 zonnepanelen, houtkachels met 70m3 hout etc.

Vind dat toch altijd risky. Van die huizen die dan perfect ijn afgewerkt, maar waar echt niets qua duurzaamheid etc. in is gestoken. Dan heb ik altijd het idee dat de prioriteiten niet helemaal goed hebben gezeten, en er onder een mooi uiterlijk nog wel meer verborgen fundamentele grapjes zitten. Riekt een beetje naar Huizen Flippers.

En bovendien wil ik mijn huis gewoon lekker zelf afwerken en eigen maken :D

@Duplo, sterkte met de stress. Banken blijven een crime. En het is ook allemaal theater ook.... Ik denk dat het wel gaat goedkomen, als het er echt op aankomt werken ze wel mee. Tot die tijd acteren ze graag dat ze heel streng zijn :+ :') .

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:07

@Flew herkenbaar hoor!

Hier zitten de eerste 5 bezichtigingen erop. Via de buren gehoord wat voor mensen.... haha.
3 jonge stellen, 1 bejaard stel en 1 vrouw alleen. Jemig wat een stress had ik vanochtend! Zorgen dat alles schoon en netjes is als je het huis verlaat....

Morgen nog 1 en dan vrijdag 4. Had 1 stel afgezegd. Dus nog 2 daagjes volhouden!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:05

Wat goed dat je de eerste bezichtigingen achter de rug hebt! Wij hebben gisteren twee dagen afgesproken. Volgende week donderdag en vrijdag moet het hele circus plaatsvinden. Wij hebben twee binnenkatten die we dan tijdelijk elders onderbrengen, dus daarom gevraagd om twee aansluitende dagen. We willen ook niet de hele tijd met die beestjes leuren. Ik ben ook ontzettend benieuwd wat voor mensen er op ons huis af gaan komen.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:32

Spannend alle bezichtigingen overal! Hopelijk mooie biedingen voor iedereen

Menino schreef:
@Duplo, sterkte met de stress. Banken blijven een crime. En het is ook allemaal theater ook.... Ik denk dat het wel gaat goedkomen, als het er echt op aankomt werken ze wel mee. Tot die tijd acteren ze graag dat ze heel streng zijn :+ :') .

Zo voelt het ook een beetje inderdaad, wat ze vragen moet ook haast wel goed zijn want anders is de hele flat niet goed verzekerd :')
Maar ik ben pas weer gerust als dit geregeld is ben ik bang

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:19

Zonnetje81 schreef:
Ik vond het hel. Bij mij duurde het een paar maanden voordat de hypotheek rond was. Stress al om. Elke keer moesten ze weer iets hebben. Elke keer verzonnen ze weer iets. Verkopen en kopen Vreselijk.

Ik heb me daarom voorgenomen om ook nog maar 1 x te verhuizen. Over een jaar of 10 en dan blijf ik daar ook wonen tot ik met een rollator wordt weggerold.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:37

Flew schreef:
Wat goed dat je de eerste bezichtigingen achter de rug hebt! Wij hebben gisteren twee dagen afgesproken. Volgende week donderdag en vrijdag moet het hele circus plaatsvinden. Wij hebben twee binnenkatten die we dan tijdelijk elders onderbrengen, dus daarom gevraagd om twee aansluitende dagen. We willen ook niet de hele tijd met die beestjes leuren. Ik ben ook ontzettend benieuwd wat voor mensen er op ons huis af gaan komen.

Idd, wij dan 3. Hebben ook een hondje die we even 3 dagen naar mijn schoonouders hebben gebracht.
Makelaar belde net dat er nog bezichtigingen bij zijn gekomen. Mensen kunnen tot en met dinsdag bieden :). Ben heel benieuwd!

@Suzanne F. echt he! haha. Maargoed wij verhuizen nu als t goed is naar onze forever home :)

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:36

Stille meelezer meldt zich... Wij zijn op wonderlijke wijze ingeloot voor een nieuwbouwwoning (koop). Huidige huis willen we verkopen zodra alles definitief getekend is... Vraagje die internet niet goed kan beantwoorden.... Wat zijn normale tarieven van een verkopend makelaar? Ik ben er al achter dat ze dit Courtage noemen en dit een percentage is van de verkoopprijs (of apart vraagprijs en daarnaast een 'onderhandelpercentage'). Maar wat zijn nu normale tarieven? (Regio Brabant) of wat hebben jullie betaald aan percentage?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:44

Wij hadden in Nijmegen 1% inclusief alles zoals foto’s en inmeten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:16

Ik heb er hier 3 over de vloer gehad, 1,3% , 1,5% en 1,8 (van de opbrengst) en bij 1 betaalde ik ook nog opstartkosten.

Dus bijna 4500 tot 5000 euro....
dat was mij te gek, dus weer mijn vertrouwde internetmakelaar in de arm genomen :D had ik ook bij de verkoop van mijn moeders huis.
Daar ben ik maar € 1675 kwijt voor een compleet pakket, enige wat ik zelf moet doen is tekst aanleveren en de bezichtigingen.
Foto's, inmeten, hulp en nazorg, communicatie en alles is dikke prima!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 12-05-22 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:17

Ik had 1% en 700 euro voor foto’s en filmpje website enzo.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:20

375 euro opstartkosten + 1,1% van de verkoopprijs + 5% van de overwaarde. Dit is niet hun standaard aanbod, maar op ons verzoek. Wij geloven toch dat mensen harder lopen als er sprake is van zelf geld verdienen... ;-)

En het lijkt met resultaat te zijn. We hebben meerdere prachtige biedingen binnen *\o/*

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:25

Doubtless schreef:
375 euro opstartkosten + 1,1% van de verkoopprijs + 5% van de overwaarde. Dit is niet hun standaard aanbod, maar op ons verzoek. Wij geloven toch dat mensen harder lopen als er sprake is van zelf geld verdienen... ;-)

En het lijkt met resultaat te zijn. We hebben meerdere prachtige biedingen binnen *\o/*

Is ook een prachtig huis :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 17:39

Gefeliciteerd Joproo met de inloting! Super!

Hier kregen we een mail. “Goed nieuws van Aegon, ze zijn akkoord en hier is de bindende offerte”.

Dus wij *\o/*

5 minuten later. Weer een mail.

Oh nee. Excuus. Dit is de gewijzigde voorlopige offerte.

Wij -O-

Ach ja. Afwacht stand maar weer.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 21:08

Hier 1.3 procent incl alles :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:09

We hebben een bod geaccepteerd :D dus officieus is ons huis verkocht *\%/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:12

Doubtless schreef:

Gefeliciteerd!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:13

In België reken ik op 10 à 15.000 voor een makelaar. Wij gaan het zelf doen denk ik.

Huis hierboven is erg goedkoop amai! Huizenmarkt is België is volgens mij echt nog een pak duurder?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:26

Doubtless schreef:

Ik ben dan weer benieuwd waarop jullie -- of anderen-- de keus maken. Is dat gunnen? Zaten er brieven bij? Is het een mix van geld en gunnen .

Mijn vriendin die ik het vroeg zei dat zij nooit een brief hadden gezien. Dat liep allemaal via de makelaar en die kwam uiteindelijk met een optie.

Maar alvast voorzichtig gefeliciteerd