Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Dr. Thomas Dykstra, Laboratory Director of Dykstra Labs and AEA Scientific Advisor, is a trained entomologist with a vast background in agricultural consulting. For years, Tom has been illuminating farmers to the science behind insect pressure and demonstrating why insects do not—and cannot—attack healthy plants.
In our latest webinar, Dr. Dykstra sits down with John Kempf to explain what constitutes a healthy plant, the machinations of insect digestion, and how to use the Leaf Brix chart as a reference guide for any kind of pest pressure.
Prairy schreef:later is voor ons in een volgend leven.In de botanische tuin in Nancy heb ik dat ook gezien, en bij een oude boerderij ergens anders in Frankrijk. Daar wordt het blijkbaar ook vaker gedaan. Ik vind het op zich ook wel interessant, voor later een keer misschien.
pmarena schreef:Zo'n systeem van een dikke laag houtsnippers trekt mij nog het meest maarja dan moet je wel regelmatig die laag aanvullen natuurlijk omdat het onderste in de bodem gaat zitten. Als je iets wilt zaaien / planten haal je met je hand wat snippers weg zodat exact op die plek wel de zon erbij kan. Werkt als een tierelier.
pmarena schreef:Whoow mooi die zoete aardappelen! Die hand met krieltjes tja daar moet nog wel het 1 en ander bij om daar een keer van te kunnen eten![]()
Hier op de klei werkt het prima met de aardappels onder een laag hooi. Begin van het jaar en dan eind van de zomer oogsten.