Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik denk dat harde niet te sterk smakende kazen mijn favoriet zullen worden, maar ik ga zeker ook nog een keer van die blauwe kazen maken, al is het maar om te proberen.
Op zo’n koude dag gebruiken we een grote mand hout, ik denk zo’n 50 liter.
maar na een paar uur stoken is de woonkamer in zo’n geval rond de 20-25 graden, de keuken werd 1 graad en de slaapkamer heb ik niet gemeten maar ik denk een graad of 3-4.

wel in de stad, niet op het platteland want daar hebben veel bijna alle mensen een moestuin of veel grond en ik weet van onszelf en ook van vrienden dat we dan kunnen opschalen zodat meer mensen ervan kunnen eten.Citaat:. Eerlijk gezegd denk ik dat zelfs jullie problemen zouden krijgen: als er echt hongersnood heerst worden de velden, moestuinen en voorraadschuren leeg geplunderd door wanhopigen.
pien_2010 schreef:wel in de stad, niet op het platteland want daar hebben veel bijna alle mensen een moestuin of veel grond en ik weet van onszelf en ook van vrienden dat we dan kunnen opschalen zodat meer mensen ervan kunnen eten.
Ook van hennep en mycelium maken ze geweldig isolatiemateriaal. Maar gelukkig is het maar een paar dagen per jaar in de keuken zo bar en boos en verder vorm genoeg.
mysa schreef:pien_2010 schreef:wel in de stad, niet op het platteland want daar hebben veel bijna alle mensen een moestuin of veel grond en ik weet van onszelf en ook van vrienden dat we dan kunnen opschalen zodat meer mensen ervan kunnen eten.
Maar dan zal men waarschijnlijk op 'hongertocht' gaan. Net als in de winter van '44-'45.

Maarja als het hele dorp / eiland onder water zou staan dan komen ze toch hierheen dus wat schiet je er dan mee op