[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xelodi

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:54

Ooooohhhh ik kijk even niet en er zijn weer updates *\o/* *\o/* wat een feest om bij te lezen!
Arme oogje van Kevin.. Ik moest wel even lachen dat er een verwarring was over welke Kevin :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-21 23:06

xelodi schreef:
Ooooohhhh ik kijk even niet en er zijn weer updates *\o/* *\o/* wat een feest om bij te lezen!
Arme oogje van Kevin.. Ik moest wel even lachen dat er een verwarring was over welke Kevin :D

Haha ja... dat zal altijd zo ingewikkeld blijven := Wel fijn om in zulke gevallen daardoor ook wat luchtigheid te krijgen :D Maar het berichtje naar m'n ouders heb ik maar wel even wat zorgvuldiger geschreven := Die hadden een rolberoerte gekregen denk ik :(:)

En we zijn weer op de volgende pagina!! Dus ik kan weer nieuwe foto's plaatsen :):) Ik ga weer eens zitten voor een flinke update... weer een maand verder :):) :D

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:48

Jaaaaaaaaa, een nieuwe update.... *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:05

xXutopiaXx schreef:
xelodi schreef:

Haha ja... dat zal altijd zo ingewikkeld blijven := Wel fijn om in zulke gevallen daardoor ook wat luchtigheid te krijgen :D Maar het berichtje naar m'n ouders heb ik maar wel even wat zorgvuldiger geschreven := Die hadden een rolberoerte gekregen denk ik :(:)

En we zijn weer op de volgende pagina!! Dus ik kan weer nieuwe foto's plaatsen :):) Ik ga weer eens zitten voor een flinke update... weer een maand verder :):) :D

Daarom is het Kevin MET voorpluk en Kevin ZONDER voorpluk :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 21:39

Hahahaha :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:18

Jeetje wat een update weer, arme Kevin, hoe krijgt ie het voor elkaar jeetje.... :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 17:00

Prairy schreef:
Daarom is het Kevin MET voorpluk en Kevin ZONDER voorpluk :+

Nu is 't Kevin met 2 ogen of met 1 oog... := :(:)

Oké oké! Gaan we weer! Zoals belooft: oktober! :):) Drukke maand := Again...

We beginnen weer van Brego te houden := :D :+:

Afbeelding

En wij niet alleen <3

Afbeelding

Kleine Storm is niet zo klein meer, maar wel duidelijk nog puber := <3

Afbeelding

Tis zo'n lieverd :+:

Afbeelding

En de directeur hier :')

Afbeelding

Net zo geobsedeerd door 'staren in vuur' als z'n baasje :') <3

Afbeelding

Flits is.... raar _O-

Afbeelding

En Ice groeit als een malle! :D :D Zo lief <3

Afbeelding

Maar zo issie toch nog wel klein :')

Afbeelding

Gezellige boel zo :D

Afbeelding

Noga is mama geworden van 4 prachtige beebs <3

Afbeelding

En die groeien lekker :+:

Afbeelding

Natuurlijk zijn er Halloweenfoto's gemaakt :D

Afbeelding

Choco in z'n kostuum :') Wat ie zelf ook fantastisch vond _O-

Afbeelding

Voordat we bij de echte klussen van deze maand aan gaan komen, eerst even de ontspanning. Natuurlijk weer lekkere ritjes gemaakt :D Met o.a. Tamme! Samen met Brego! :D

Afbeelding

En samen met Denise natuurlijk :D

Afbeelding

Lekker knuffelen met Dije <3

Afbeelding

Splashy bij Wilg gezet, eindelijk samennn <3 <3 Lekker stel :+:

Afbeelding

Splashy geniet van het uitzicht :D <3

Afbeelding

Let vooral niet op de stront :')

We hebben een mooie bank van mijn oom gehad :D Die kregen thuis een nieuwe bank en heb deze altijd zó mooi gevonden, dus nu staat ie hier in de schuur te wachten tot we 'm in de zadelkamer kunnen zetten <3

Afbeelding

Ook het weiland zijn we niet vergeten natuurlijk, daar hebben we compost op uit laten rijden! :9

Afbeelding

Mijn lieve papa aan 't werk gezet :D

Afbeelding

Tamme z'n stoepje weer schoon :+: Dat zijn van die dingen, waarvan je zegt: dit moeten we echt bij gaan houden, dan is 't helemaal niet zoveel werk!! En dan ineens is 't toch weer een pestzooi _O- En niet meer 'ff' schoon te krijgen hahaha

Afbeelding

Ook bij de mini's heeft ie keihard gewerkt! Daar was 't toch weer zo'n blubberzooi geworden...

Afbeelding

Tegels eruit...

Afbeelding

Zand bij de loonwerker gevraagd :D

Afbeelding

Nieuw mooi ondergrondje gecreëerd...

Afbeelding

Tegels er weer terug in!

Afbeelding

Nu met een mooi laagje droog zand eronder én erboven, blijft het hopelijk langer netjes :D

Afbeelding

Dit werkte gelukkig wel! Heeft een hoop glijpartijen gescheeld afgelopen winter :=

Over zand gesproken.... de loonwerker had nog meer te doen! Want nadat we bij Wilg de grond hadden gekeerd, was wel duidelijk dat wij dit overal wilden! :D En zo gingen ze aan de slag :):)

De paddock waar Dije stond, voor:

Afbeelding

En na, wel een stukje groter geworden! :D

Afbeelding

Ook Tamme z'n paddock gekeerd, was ie erg blij mee :D

Afbeelding

De bewoners van de andere paddocks moesten even wachten, want het was inmiddels wat te donker.. en met draad op nieuwe plekken, zet ik ze er dan liever in 't licht op := Maar, deze eenhoorn moest 't wel ff testen _O-

Afbeelding

De 'bak' voor:

Afbeelding

Tijdens... want dit kregen ze toch niet in 1 dag af :=

Afbeelding

Mooi op afschot gelegd :):)

Afbeelding

En toen hadden we ineens echt een bak!! :oo :D <3

Afbeelding

Om er in te rijden, toch maar een keer slepen.. maar bij gebrek aan materieel, zelf met een pallet lopen _O-

Afbeelding

Even voor de duidelijkheid: ik heb 'm voor gek verklaard, maar hij stond erop :=

Overigens wel erg lekker gereden :D Aan Jay de eer om als eerste de bak onveilig te maken :+:

Afbeelding

Mooi gezicht zo <3

Afbeelding

Ons plekje onder de regenboog! :D :+:

Afbeelding

We hebben keihard aan de schuilstal gewerkt, zelfs tot in 't donker door!

Afbeelding

En toen was 't eindelijk zo ver! :D Hij is zo goed als af (nog wat afwerking hier en daar) voor de paardjes <3

Afbeelding

De benodigdheden voor de volgende klus...

Afbeelding

Afbeelding

Het dak van de schuur eerst stofvrij gemaakt.. Voor:

Afbeelding

En na:

Afbeelding

Zodat we het hout konden behandelen tegen allerlei beestjes :r Nog steeds geen nieuw stof gezien! Dus ik ga er vanuit dat dat goed is gelukt! :D

Begonnen met nieuwe palen, ter ondersteuning, aan de zijkant plaatsen. Die houten palen die tegen de muur aan staan, zijn nieuw!

Afbeelding

Nog even de oude situatie:

Afbeelding

Om naar de nieuwe situatie te gaan, moesten we aan de ene kant een nieuwe trekbalk plaatsen, op de gewenste hoogte:

Afbeelding

Dan op de andere kant, deze binten versterken met het staal. Links, die wat langer is, want deze moet ook rusten op de stalen palen die we in het midden van de schuur hebben geplaatst. Het muurtje moet weg, en daar rusten deze houten palen op. Hout was sowieso niet sterk genoeg eigenlijk, dus hebben we hier aan 2 kanten stalen binten tegenaan gezet, om het dak te gaan dragen.

Afbeelding

En rechts, deze rust dus op die houten palen die we tegen de muur aan hebben gezet:

Afbeelding

Vervolgens de onderste trekbalk weghalen...

Afbeelding

En de nieuwe terugplaatsen! Verankert in het staal...

Afbeelding

Als je het zo zegt, klinkt het heel simpel _O- Maar met deze eerste constructie zijn we dágen bezig geweest om uit te dokteren hoe we dit het beste konden doen, en het veiligst.. want mannnn dat staal is zwaar := Maar! Dan heb je ook wel wat <3 Geen hoofden meer stoten!! :):)

Afbeelding

We hebben dit overigens wel zelf bedacht, maar uit laten rekenen door een constructeur en daarna zelf het staal laten fabriceren bij een bedrijf, precies op maat gemaakt, in de goeie hoek enz.. en daarna dus ook zelf geplaatst, met onze eigen handjes! :oo Was best wel zwaar, maar zo tof!!! :D

En nog even een random eekhoorn die ineens heel dichtbij kwam! :oo <3 :+: Te leuk!!

Afbeelding

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:16

Woohhhhhh goed bezig Natasja!!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:07

Weer goede stappen gemaakt in oktober!! Heerlijk die gekeerde grond, rijbak, schuilstal en verbeterde constructie vd schuur. Op dit moment kan ik echt genieten van de lange avonden maar anderzijds is die kachel op je foto ook wel echt gezellig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:23

Trouwe volger hier, ik blijf het leuk vinden om te zien wat jullie doen en hoe jullie alles aanpakken.
Maar als bokker die met een soortgelijk project bezig is, vraag ik me wel af waar je toch in vredesnaam de tijd en energie vandaan haalt voor met name alle dieren? Naast het verbouwen, sociale dingen en je baan? Ik vind het echt knap.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:40

Stoer dat jullie het aandurfde om zelf de balken te vervangen. Gaan jullie ook nog iets doen met de oude balken?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 12:54

Renee1991 schreef:
Woohhhhhh goed bezig Natasja!!

Thanks!! :D :D

Lys_PPA schreef:
Weer goede stappen gemaakt in oktober!! Heerlijk die gekeerde grond, rijbak, schuilstal en verbeterde constructie vd schuur. Op dit moment kan ik echt genieten van de lange avonden maar anderzijds is die kachel op je foto ook wel echt gezellig.

Haha jaa, zo'n open haard is altijd wel gezellig! <3 Nu gewoon zo'n vuurschaal buiten neerzetten :D

Achterom schreef:
Trouwe volger hier, ik blijf het leuk vinden om te zien wat jullie doen en hoe jullie alles aanpakken.
Maar als bokker die met een soortgelijk project bezig is, vraag ik me wel af waar je toch in vredesnaam de tijd en energie vandaan haalt voor met name alle dieren? Naast het verbouwen, sociale dingen en je baan? Ik vind het echt knap.

Hoi Achterom! :D Nou.... dat is ook aardig lastig kan ik wel verklappen _O- Ben héél blij met alle hulp die we van m'n ouders krijgen.. qua dierverzorging is 't gewoon routine krijgen en het zo efficiënt mogelijk kunnen doen. In het weekend wijken we dan wel 's van de routine af, om gewoon lekker te genieten van het verzorgen <3 Maar doordeweeks blijft er weinig ruimte over, dus doen we alles op de automatische piloot := Baan is zwaar ja, maar nu heb ik weer geluk met het thuiswerken, scheelt mij 2 uur per dag aan reistijd en een berg aan energie!! En tja, de eerste dingen die dan moeten sneuvelen zijn sociale dingen... Enerzijds is dit hele proces ontzettend leuk!! Anderzijds kan ik niet wachten tot we de stal/schuur in de basis af hebben en we weer wat meer kunnen gaan genieten (met/zonder vrienden) :+: En dan ff opladen voordat we aan 't huis gaan beginnen _O-

Malenka schreef:
Stoer dat jullie het aandurfde om zelf de balken te vervangen. Gaan jullie ook nog iets doen met de oude balken?

Ja, wel met de juiste mensen achter ons hoor! Laten berekenen door een constructeur en met een aannemer uit de buurt gebrainstormd hoe we ze het beste konden plaatsen :D Maar, die eerste balk doorzagen, en dus de schuur op de nieuwe palen laten rusten... was best spannend _O- Oude balken hebben we inderdaad nog bewaard, lijkt me leuk om met de goeie stukken nog iets te doen.. maar heb nog niet heel veel inspiratie.... :P

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:34

Een mooie grote picknicktafel mee bouwen misschien?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 14:35

Malenka schreef:
Een mooie grote picknicktafel mee bouwen misschien?

Dát is echt een heel goed idee!! Want daar had ik het pas nog over, dat ik zo'n tafel nog graag wilde :D _/-\o_ Eens kijken of we daar genoeg (goed hout nog) voor hebben :D Thanks!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:52

Wauw wat een werk! Die balken is wel echt dapper idd! Ziet er zo tof uit steeds!
Vind het verbouwen maar ook de beestjes zooo leuk (oke ik heb niks met konijnen maar ze zijn wel schattig.)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:54

Wauw wat knapt het dan op zeg als de grond gekeerd is!
En wat gezellig dat Splash en Wilg lekker samen staan <3

Choco is te schattig met zijn strikje <3

En weer babies <3 <3
Die van mij is schijnzwanger, heel nestje gebouwd en helemaal van de rel, arm ding.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 22:38

wauw wat gaaf zeg! Jullie zijn zo goed bezig.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:24

Whoaaah ik lees het nu pas, maar het blijft bizar om te zien dat je - nog geen jaar geleden - dit nog had en dat die grond keren zo'n aanvulling is geweest waar ik stiekem al aan gewend ben _O- wat een luxe eigenlijk :=

Die katten zijn ook heerlijk <3 lekker voor de openhaard en een mini-Ice <3

En een rondje rijden met een muts op _O- ik kan me er nu niet bedenken dat dat ooit nodig is _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 22:46

Voor onze trouwe volgers hier in het topic:

Afbeelding

Als je kan, en het lijkt je leuk?! Stuur ff een berichtje voor het adres! :D :D
Want dit vloertje is eindelijk klaar om betreden te worden! :):)

Afbeelding

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 22:49

xXutopiaXx schreef:
Voor onze trouwe volgers hier in het topic:

[ [url=m/JlMgAH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je kan, en het lijkt je leuk?! Stuur ff een berichtje voor het adres! :D :D
Want dit vloertje is eindelijk klaar om betreden te worden! :):)

[ [url=m/PEo2j1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ge-wel-dig!

Het is dat ik geen skeelers of rolschaatsen meer heb. (Al 100 jaar niet :') )
(En dat ik die dag moet werken en de opvang dicht is := )

Maar veel plezier!!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 07:10

Briljant! ik kan echt niet weg en daarnaast kan ik niet rolschaatsen, maar echt briljant!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 08:16

Ohhh wat leuk allemaal. Ben met veel plezier en ohhhhs en aaaahhhhs en gossie wát zieligs bijgelezen

Jullie hoefden echt alleen maar te keren om dat mooie zand te vinden he? Echt een geweldige financiële meevaller is dat!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 14:52

Ohn wat jammer, ik heb les morgenavond! Anders had ik dit wel heel leuk gevonden. :))

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 10:01

Olympia96 schreef:
Ohhh wat leuk allemaal. Ben met veel plezier en ohhhhs en aaaahhhhs en gossie wát zieligs bijgelezen

Jullie hoefden echt alleen maar te keren om dat mooie zand te vinden he? Echt een geweldige financiële meevaller is dat!

Wat een leuk berichtje <3
Nou hè, dat is een hele meevaller! Ben benieuwd of de grond deze winter net zo goed blijft, hoop het wel... maar we zullen er vast in de toekomst ooit nog wel weer 's wat aan moeten doen qua onderhoud.. :P

En dank iedereen voor de leuke reacties!! :D
De voorbereidingen zijn in volle gang!! We hebben er enorm veel zin in! Maar uiteraard is 't wel weer ff een ding wat we ons zo, tussendoor, op onze hals halen _O- Achja, als we 't maar naar ons zin hebben :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:14

Heel veel plezier vanavond!