[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:08

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:10

Een tip van mij, volgens mij ken je mijn verhaal wel: blijf achterdochtig tot het moment dat ze daadwerkelijk getekend hebben. Het zou me in jouw geval niks verbazen als één van beide hetzelfde geintje uithaalt als wat ons geflikt is door de verkoopster (namelijk: op het laatste moment toch weigeren te tekenen).

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:21

Wendy schreef:
Een tip van mij, volgens mij ken je mijn verhaal wel: blijf achterdochtig tot het moment dat ze daadwerkelijk getekend hebben. Het zou me in jouw geval niks verbazen als één van beide hetzelfde geintje uithaalt als wat ons geflikt is door de verkoopster (namelijk: op het laatste moment toch weigeren te tekenen).

Daar zijn wij idd heeeeel bang voor ook omdat ze moeilijk deed over het tekenen van het voorlopig koopcontract.
Gelukkig heeft de verkoper er een goeie advocaat op staan maar daar hebben wij niks aan als ze niet komt opdagen.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:21

Gefeliciteerd Jennifer!
Het eerste wat wij hebben gedaan is ook de cilinders vervangen. Ten eerste waren die echt uit het jaar nul en had iedereen die open kunnen krijgen. En ten tweede weet je niet of de oude bewoners wel alle sleutels hebben terug gehaald bij buren, familie etc. Zekere voor het onzekere. :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:34

Hallo! Ik kom me ook eens melden. :)

Vriend en ik willen ons appartement gaan verkopen, en dan door naar een 'echt' huis, met tuin en ruimte en een trap en zo :D We gaan volgende week eerst alle achterstallige klusjes doen, dan eens in gesprek met een makelaar. Gesprek met de hypotheekadviseur hebben we al gehad en het budget is geen probleem, dus nu kunnen we echt op zoek.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:41

Fee_ schreef:
Gefeliciteerd Jennifer!
Het eerste wat wij hebben gedaan is ook de cilinders vervangen. Ten eerste waren die echt uit het jaar nul en had iedereen die open kunnen krijgen. En ten tweede weet je niet of de oude bewoners wel alle sleutels hebben terug gehaald bij buren, familie etc. Zekere voor het onzekere. :)

Precies dat
Daarom idd cilinders meteen vervangen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:12

JenniferU schreef:
Wendy schreef:

Daar zijn wij idd heeeeel bang voor ook omdat ze moeilijk deed over het tekenen van het voorlopig koopcontract.
Gelukkig heeft de verkoper er een goeie advocaat op staan maar daar hebben wij niks aan als ze niet komt opdagen.

En ook al komt ze opdagen, dan nog is dat geen zekerheid :')

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:25

Dash ook weer zo.
Dan moet ze wel nog de krabbel zetten haha
Ma goed we gaan er vanuit dat ze graag van elkaar en t huis afwillen dus dat we donderdag rond t middag uur eigenaars zijn hihi

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:03

Laten we van het positieve uitgaan, maar het wel in het achterhoofd houden.

En beide gefeliciteerd, spannende periode.

Ik ben net goed geslaagd bij Riviera Maison, helemaal happy.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:24

Zal vast helemaal goedkomen JenniferU! :D

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:21

*\o/* *\o/* net telefoon gehad van de notaris *\o/* *\o/*

wij hebben de overdracht 19 september!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:40

Top top en dat is al best snel hoor

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:50

dodyg schreef:
*\o/* *\o/* net telefoon gehad van de notaris *\o/* *\o/*

wij hebben de overdracht 19 september!

Gefeliciteerd :) *\o/*

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 06:36

Succes vandaag Jennifer!

De tip van de meterstanden vond ik een goeie om te lezen!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:18

Nicje87 schreef:
Succes vandaag Jennifer!

De tip van de meterstanden vond ik een goeie om te lezen!

Volgende week donderdag gaan we overdragen sorry :p

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:58

Succes Jennifer! Jammer wel dat het op zo'n manier moet.. Maar wat moet dan moet dan maar. In ieder geval van harte gefeliciteerd met jullie leuke huis!

Hier vandaag de koopakte getekend! *\o/*

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:19

Gefeliciteerd Julia!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:56

Gefeliciteerd Dodyg!

En hier ook direct alle cilinders vervangen, wat ook een duur geintje was, door het type slot waren we ik meen 900 euro daarvoor kwijt. Maar voor de verzekering ook weer gunstiger (beste sloten) en ook hier een situatie die niet standaard was en we de vrouw (ex-vrouw) niet vertrouwden. Die had al het een en ander op haar kerfstok staan.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:05

vandaag was er bij het appartement verderop in de straat een bezichtiging.... een vrouw die interesse had in het huis kwam bij ons aanbellen om te vragen hoe het is om hier te wonen...

Ons huis staat nog niet officieel te koop omdat we nog wat aan het klussen zijn.
Maar mijn gedachten waren meteen..... verkopen.

Helaas durft mijn vriend toch niet om zo "brutaal" te zijn en te vertellen dat ons huis ook te koop komt te staan en dat mevrouw eventueel naar haar bezichtiging best even bij ons mag binnenlopen mocht ze daar interesse in hebben.

Wij toch maar wat opruimen thuis, mochten we haar naar buiten zien lopen konden we altijd nog op haar afstappen...
Helaas stond mevrouw met tien minuten alweer buiten voordat we het doorhadden en zagen haar nog net wegrijden...

Arghhhh, waarom durft mijn vriend dat nou niet zo goed...
Ik wilde wel proberen maar mocht niet..... hij schaamt zich dan.

een "brutaal" mens heeft de halve wereld ofzoiets was het toch....

onze vraagprijs komt rond de 130.000 te liggen.
Mijn vriend gaat met alles boven de 118.000 akkoord heeft hij eerder al gezegd.

Ik had die vrouw wel een leuk aanbod willen doen.
ivm de nog te gebeuren kleine klusjes.... dat ze het appartement voor 125.000 zou mogen kopen, en dat wij het in orde maken...
dan doen wij 5000 van de vraagprijs af....
of.... 120.000 en dan koopt ze het zoals het er nu uitziet.
Dat zou betekenen dat ze zelf een nieuwe vloer moet leggen boven en behangen. verder kan ze dan nog wat dingetjes aanpassen naar haar smaak.

Ik vond het zelf wel een goede deal hihihi

wij willen ons appartement graag snel kwijt...

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:08

Neonlight schreef:
Gefeliciteerd Dodyg!

En hier ook direct alle cilinders vervangen, wat ook een duur geintje was, door het type slot waren we ik meen 900 euro daarvoor kwijt. Maar voor de verzekering ook weer gunstiger (beste sloten) en ook hier een situatie die niet standaard was en we de vrouw (ex-vrouw) niet vertrouwden. Die had al het een en ander op haar kerfstok staan.

Wij hebben axa cilinders besteld 2 sterren.
Hoop dat het slot universeel is en ze dus passen, anders moeten we diezelfde dag nog op pad voor cilinders

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:09

JenniferU schreef:
Wendy schreef:

Makelaar heeft aangegeven vandaag dat de verkoper een volmacht heeft afgegeven en waarschijnlijk doet de verkoopster dat ook.
Dus dan zien we geen van beide en tekent de notaris of een medewerker van het notariaat voor hun.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:28

JenniferU schreef:
Makelaar heeft aangegeven vandaag dat de verkoper een volmacht heeft afgegeven en waarschijnlijk doet de verkoopster dat ook.
Dus dan zien we geen van beide en tekent de notaris of een medewerker van het notariaat voor hun.

Ideaal!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:53

Wij hebben Multi-Lock met certificaat (even op de doos moeten kijken). Na googlen blijken dat 3 sterren cilinders te zijn. Maar cilinders waren dik boven de 100 euro per stuk, en we hebben er nog wat extra besteld om ook in de schuur dezelfde cilinders te hebben. Wel zo makkelijk, alles op 1 sleutel. Nu zou er eigenlijk nog eentje op de brievenbus moeten, want daarvoor hebben we nog een 2de heel klein sleuteltje aan de sleutelbos. :')

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:21

@neonlight we hebben idd wel.gekozen voor gelijksluitende.
Schuur en voor+achterdeur zijn straks zelfde sleutel.
Brievenbus hangt aan het huis dus daar moeten we even een hangslotje voor halen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:01

Wij hebben dat bij aankoop van onze woning niet gedaan het wisselen van sloten omdat we een ex woningbouw huis kochten, bij wisselen van huurder komt er vanuit hun uit de grote bak altijd een ander slot op. Wij ging er dus vanuit dat dit ook gebeurd was (stom niet na gevraagd).
Tot de overbuurvrouw kwam, zij had nog de sleutel van de vorige bewoonster en tot onze verbazing paste deze nog.... beetje naïef van ons.