Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:33

Blijft poedersuiker zeg. Vind sommige mensen hier ook erg neerbuigend blijven reageren. Deze reactie had ik ook niet aan zien komen van Oxxio. Hoop dat die toon een beetje minder kan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 21:34

Niemand zag dit aankomen... Ik kan het mij ook gewoon niet voorstellen dat een meter met valse zegels die klonk als een rammelaar goed kan functioneren?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:35

lifaya schreef:
Niemand zag dit aankomen... Ik kan het mij ook gewoon niet voorstellen dat een meter met valse zegels die klonk als een rammelaar goed kan functioneren?

Welneee klopt ook niets van maarja ze stellen zich al vanaf het begin op alsof ze achterlijk zijn. Voor nu heb je gedaan wat je kon. Snel op bed en morgen veel succes met je toets.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:06

ingedebruijn schreef:
Blijft poedersuiker zeg. Vind sommige mensen hier ook erg neerbuigend blijven reageren. Deze reactie had ik ook niet aan zien komen van Oxxio. Hoop dat die toon een beetje minder kan.

Inderdaad, ik zag het al wel aan komen, maar dat is omdat ik ervaring heb met een soortgelijke situatie. Daarom renee ook meteen op fb gevraagd of ze de bevindingen zwart op wit had voor ze die meter mee hadden genomen...
Normaal gesproken had ik er ook totaal niet bij stil gestaan dat het deze kant op zou kunnen gaan, maar weet uit ervaring helaas dat het wel kan.
Mijn ouders hebben een aantal jaar terug precies dit gehad en zij zijn echt mensen die altijd overal bovenop zitten en niks vergeten. Ook meter verwijderd, die persoon die dat deed ook mooi verhaal over dat die meter niet deugde dus denk je dat het allemaal goed komt met die bevindingen. Mooi niet dus. Meter weg, niks meer te bewijzen, dus betalen maar! Kan daar echt zo kwaad om worden. -:(-
Maar dit kan dus de beste overkomen, als je niet beter weet.. Door schade en schande moet je helaas wijzer worden hiermee.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 22:18

Gezien ik nu zeker weet dat het aan de meter ligt ga ik die rekening echt niet betalen. Als het nodig is ga ik er inderdaad een advocaat op zetten en / of media. Ik vind het zo jammer want dit had absoluut niet zo hoeven te zijn. Mijn verbruik is nu gewoon precies zoals het hoort te zijn, hij staat nu op 23kwh, sinds 07-07 dus. Dat is gewoon normaal voor mijn situatie en heb nou echt niet iets anders gedaan dan normaal.

Ik heb nu sinds als verbruikte bedrag op mijn oxxio app 19 euro staan... En dat is dan gas vanaf 01-07 en elektra vanaf 07-07 incl vaste lasten als ik het zo goed zeg.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:20

Renee, probeer te gaan slapen nu. :) Je vader gaat morgen bellen voor je en dan zie je weer verder.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 22:21

Ik lig op de bank met een filmpje, ik ga de iPad nu weg leggen haha. Zodra ik meer weet morgen laat ik het weten :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:59

Succes met je toets vandaag.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:22

Ik zou contact zoeken met die fraudeinspecteur en om een bevestiging vragen van wat hij geconstateerd heeft Lifaya..

je verbruik + het verbruik van de rekening dat niet overeenkomt + een meter waarmee gefraudeerd was = onverklaarbaar hoog verbruik..

na verwijdering van de meter is = verbruik normaal

ergo
simpel te winnen case + omdat het verbruik nu wel normaal is, hoeft er ook niet verhuist te worden.

geen rechter of geschillencommissie die erin stinkt dat een meter voor verwijdering deugd.. en de nieuwe meter die ook deugt 1/3 minder verbruik registreert..

--------

voor lezers..
opmerkingen die ik even snel las:

- oxxio wil rijk worden over de rug van klanten

natuurlijk grote onzin.. Ik ben absoluut anti oxxio (al vanuit de durion tijd) en heb heel wat klanten gehad in de bagger die dachten dat ze bij Nuon moesten zijn, omdat die oude leverancier waren en netbeheerder (moest je dus ook uitleggen dat dat Continuon was, Nuon is nooit netbeheerder geweest) en soms uren voor zo'n klant bezig geweest omdat Durion of Oxxio er een dikke puinzooi van maakte met niet na te komen beloften naar een klant.. Maar dit is een constatering van Liander.. Liander heeft de meter verwijderd.. Liander geeft het meetrapport af.. daar staat Oxxio buiten.

- TS had zwart op wit moeten vragen..

Sorry, maar zelfs ik had dat niet gedaan, ondanks al mijn ervaring.. als een meter duidelijk niet deugd bij de verwijdering, ga je er ook vanuit dat hierdoor het telwerk te snel zal lopen. Helaas is dat een aanname.. want de fraude is gepleegd om de meter buitenspel te zetten of trager te laten lopen. dus nooit een zekerheid dat na het opheffen, maar met duidelijke schade een meter ook daadwerkelijk te snel loopt.. Uit de nieuwe meter blijkt echter dat de oude te snel moet hebben gelopen.. dus nu kan TS om haar zaak rond te maken alsnog dat rapport aanvragen van de bevindingen.. Maar vooraf was in dit geval absoluut niet noodzakelijk omdat er geen enkele aanleiding was om aan te nemen dat er een negatief rapport uit een ijking zou komen.

Voor mensen die denken dat hun meter te snel lopen en gelijk naar een ijking grijpen omdat de meter al 'oud' is.. 90% van de verouderde meters gaat niet sneller lopen, maar trager.. De uitkomst van het ijkingsrapport van TS is op zich niet 'bijzonder', het is een uitkomst die velen zien.. Maar in dit geval deugd het van geen kant.. OF ze heeft het verkeerde rapport gekregen (van een andere meter), OF de meterijking is ondeugdelijk uitgevoerd, OF er zijn kabouters bezig die TS zieken.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:56

Maar de meter van TS is toch helemaal niet geijkt? Er is toch alleen gekeken naar de vervalsde zegel + het feit dat hij 'rammelde'.

Denk zelf ook dat dit een wel op te lossen kwestie is nu, vooral omdat je nieuwe meter zo veel langzamer loopt moet dit wel op te lossen zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:10

zover ik begreep is hij na verwijdering geijkt door het meetbedrijf zelf?? immers anders kan TS geen bericht krijgen dat hij te langzaam zou hebben gelopen. daarbuiten is het een vrij eenvoudige case geworden denk ik.. omdat er teveel is tegen de aanname dat ts verantwoordelijk is voor het verbruik en teveel voor verkeerde weergave.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 16:19

Nou nog níet heel veel wijzer... Vrijdag is de betreffende medewerker van liander aan het werk die de betreffende mail naar oxxio heeft gestuurd omtrent het correctie onderzoek. Ze konden zelf blijkbaar niets in het systeem vinden... Iig heb ik dit zo'n beetje van mijn pa begrepen, oxxio gooit alles naar liander, wat ook wel begrijpelijk is maar aan de andere kant geven ze mij niet meer tijd maar gooien ze het op een betalings regeling. Terwijl dus al duidelijk is dat er met de meter gefraudeerd is. We konden geen naam van de betreffende fraude inspecteur krijgen.

Oja, als toevoeging, het kan ook dat er dus gewoon iets van communicatie helemaal mis is gegaan. Dus mijn pa zal vrijdag weer bellen ( ik heb dan examens)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:52

Tja, ze proberen eerst bij de burger de centen te halen, vreemd dat je geen naam krijgt, heeft die man zich niet voorgesteld!!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 17:30

Jawel, man heeft zich voorgesteld toen hij hier was, maar ik onthoud namen niet echt en dacht ook niet dat dat nog nodig zou zijn. Maar zij willen of kunnen de naam van deze meneer niet geven.

Ik ga zo even iets ophalen voor mijn opvangkitten van vrijdag en dan ga ik zeer vroeg slapen. Ga mijn wekker om 04:30 laten gaan morgen ochtend, ik kan gewoon nu echt niet meer leren. Ik ben gesloopt. Ik heb vrijwel geen slaap gehad de afgelopen dagen en dan zo ontzettend veel uren focussen etc eist zijn tol... Vandaag had ik een 5,9 voor mijn toets, dit had veel beter moeten zijn... Gisteren had ik een 9,5. Morgen weer een toets en dan godzijdank enkel praktische dingen doen als fouilleren en x-ray. Dus daar ben ik echt heel blij om.... Ben blij als het vrijdag is hahaha. Niet alleen voor het examen maar ook voor het feit dat er dan weer hopelijk wat meer duidelijkheid is omtrent deze situatie. Ik kan dit er nu even niet bij hebben, kan nu toch niks er aan doen dus dat scheelt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:38

Lieve Renee dit soort dingen komen nooit gepland. Het is echter wel een oefening voor later. Je zou dadelijk in je werk ook heel veel tegelijk krijgen waarvan je het niet bij elkaar kan gebruiken.
Heb je enige dingen zwart op wit staan dat het niet jou fout is?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:45

idd renee laat dit een les zijn, altijd vragen om een naam!
ook aan de telefoon en het liefst nog een schriftelijke bevsetiging dat je elkaar gesproken hebt zodat je altijd bewijs hebt :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 18:26

purny schreef:
Lieve Renee dit soort dingen komen nooit gepland. Het is echter wel een oefening voor later. Je zou dadelijk in je werk ook heel veel tegelijk krijgen waarvan je het niet bij elkaar kan gebruiken.
Heb je enige dingen zwart op wit staan dat het niet jou fout is?

Het verbruik van mijn nieuwe meter zegt genoeg. Dus het is duidelijk dat het niet mijn fout is.

En dat dingen tegelijk komen is logisch, maar als je 5 dagen voor 100% op een potentiële nieuwe baan moet richten komt het hard aan ;) want ik kan gewoon niks. En ben niet de enige, hele klas was doodop.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:33

Tuurlijk is het niet jouw fout, daar zijn we allemaal van overtuigd. Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen als je dit zwaar vind hoe moet dat dan dadelijk in je beroepsveld gaan? Daar krijg je ook te maken met van alles en nog wat en misschien een hogere druk dan je nu al hebt. Want iedereen wil snel geholpen worden en zal lopen zuchten en klagen als je ze moet fouilleren.
En natuurlijk voortaan namen noteren en zwart op wit zien

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:37

Die naam maakt toch niet zoveel uit? Ze kunnen moeilijk ontkennen dat er iemand is geweest.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:38

purny schreef:
Tuurlijk is het niet jouw fout, daar zijn we allemaal van overtuigd. Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen als je dit zwaar vind hoe moet dat dan dadelijk in je beroepsveld gaan? Daar krijg je ook te maken met van alles en nog wat en misschien een hogere druk dan je nu al hebt. Want iedereen wil snel geholpen worden en zal lopen zuchten en klagen als je ze moet fouilleren.

Begrijp me niet verkeerd maar ik vind de druk van deze hele stresszooi en een rekening van 1800 euro niet te vergelijken met werkdruk. Op het werk bij mij is het ook gigantisch druk en 300 dingen tegelijk maar van zo'n rekening zou ik ook overspannen raken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 18:50

purny schreef:

Wat heeft dit in godsnaam met beveiliging te maken? Helemaal niks. Daarbij is dit niet mijn eerste baan en juist in de meest hectische situaties blijf ik kalm tijdens werk ;)

Ik denk echt dat als jij in mijn situatie had gezeten je ook niet kalm op je stoel had gezeten.
En eerlijk, wie noteerd er allemaal namen van alle mensen die langs komen voor bijv een lekkage of weet ik veel wat? Alles gaat gewoon via een bedrijf en mijn meter is vervangen en dit staat gewoon, inclusief reden, in het systeem.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:54

Ik moet zo lachen om de mensen die het allemaal beter weten. :')

man man man man man man man. :n

Hopelijk ga je toch nog een stukje verder komen Renee. Sowieso zijn het hufters bij oxxio dus laat je niet afschepen! Wat ik niet verwacht van je. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:21

Laat maar, ik bedoel het alleen maar goed...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:14

Maar wees dan ook realistisch in je goedbedoelde berichtjes. Hier heeft TS niks aan en het zal er zeker niet voor zorgen dat zij zich nu beter voelt. Succes morgen TS!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:25

Succes ts,ik schrijf ook nooit wat op en vergeet de namen.soms zou ik het ook beter wel gedaan hebben.maar ja ik denk er nooit aan. Succes vandaag