Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:43

Behang scheurt niet, hoor.. Dat wordt juist aan geraden in nieuwbouw, zodat je de scheuren niet zit. Die kun je dan later wegwerken als je ooit wel gaat stuccen.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:48

Ja het is inderdaad heel stevig behang. Wij mochten ongeveer vier kleuren kiezen (gewoon van staaltjes uit bouwmarkten) en dan had hij zelf nog 4 keuzes van basis wit/beige. Ze hebben bij ons een dag behangen (7 tot 18 uur) en zijn twee dagen later teruggekomen om alles te verven (7 tot 16 uur). Bij ons hebben ze ook netjes alle hoeken gevoegd, ook de schotten/ramen op zolder, zodat alles er nog strakker uit ziet.
Bij ons duurde het ook een paar dagen voor de verf goed opgedroogd was.
Onze buren willen het stucen maar die stucadoor is zich nu al aan het in dekken, dat de muren niet goed zouden zijn (vanuit de bouw) dat het geheid op sommige plekken gaat scheuren. Dan vraag ik me af waarom je niet voor een andere optie gaat.

Goed opletten wat stevig is qua wasmeubel. De meubels die ik gezien had, vielen bijna allemaal uit elkaar qua stevigheid (vooral als je de lades opendoet). Lijkt me erg zonde!

Ja inderdaad veel bezemen, stoffen, stofzuigen! Vd week was het zo erg dat m'n ma en ik afzonderlijk van elkaar op dezelfde dag het hele huis gestoft en gebezemd hadden, omdat we het allebei te stoffig vonden :)).

Inderdaad een domper! Hopelijk willen ze nog tegemoet komen en anders gaan we het hoger spelen. Ooit komt het goed!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:02

Hmm.. Ik krijg steeds meer oren naar dat renovlies. Ga daar nu eens mijn pijlen op richten, kijken wat de mogelijkheden zijn.
Zou wel erg fijn zijn als in ieder geval de benedenverdieping daarmee gedaan werd en als de prijs meevalt, zou ik ook boven nog wel mee willen nemen.

Wasmeubel wilde wij ook gewoon bij de ikea kopen, weet wel dat het dan misschien niet de beste kwaliteit is, maar voorlopig zal het wel voldoen.

Leuk, volgende puntje op de agenda om voor te gaan shoppen.

Hebben afgelopen maandag al 2 eettafellampen gekocht en wat kleine prulletjes (o.a. zo'n gebreide poef wat je nu veel ziet) :o , beetje aan de vroege kant, maar deze lampen/prulletjes hadden we al heel lang op het oog en kwamen we telkens tegen bij de winkel, nu dan toch maar eens meegenomen :o .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:33

Ik ben er tevreden over :j Je kan het zelfs met een nat doekje schoonmaken :D

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:35

Lampen!! Shiit haha moeten we ook nog.

Wat zijn de prijzen voor het renovlies behang en schilderen? Mag ook via pb, dan weet ik waar ik rekening mee kan houden.

Ook nog tips voor laminaat boven? Waar?

Jaaa die meubels had ik er 1 bij praxis die viel in de winkel al bijna uit elkaar....

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:42

Wij hebben badmeesters van Ikea Godmorgon! Was precies in de aanbieding toen ons huis opgeleverd werd. Ik wilde eigenlijk geen Godmorgon, omdat ik liever een andere kleur wilde, maar uiteindelijk voor hoogglans grijs (wilde mijn vriend) gegaan en dat staat heel mooi in onze badkamer. Qua poetsen valt het ook nog mee gelukkig :) de lades zijn ook zo fijn diep :) keuken van Ikea raad ik dan weer niet zo snel aan.. We hebben er tot nu toe alleen nog maar gezeik mee gehad.

Mooie badkamer trouwens op de vorige pagina! Groot ook! Wij hebben ook zo'n verdiepte douchevloer. En dan hebben we er een glazen douchewand naast gezet.

Behang kan ik zeker aanraden! De meeste buurtjes hier hebben het met spachtelputz laten doen, maar ik heb al van mensen aan de overkant (huizen daar zijn zo'n 1,5 jaar geleden opgeleverd) gehoord dat er toch al het een en ander is gaan scheuren. Is gewoon zonde dan.

Bluhhhh en stof! Dat blijf je nog wel even houden! Stofzuiger hier doet goed zijn best, maar toch blijft het stoffig in huis :P

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:57

Wij hadden echt DE perfecte lampen... Verkeerde kleur...

Ik ben ook wel benieuwd naar een prijsindicatie!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:13

Ik ben ook wel benieuwd wat dat renovlies kost. We zijn er nog niet uit wat we op de muren willen. Moet ook wel zeggen dat ik dat echt het lastigste vind van alles haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:19

Prijzen van renovlies zijn hier al een paar genoemd en lopen nogal uiteen. Van 9,95m2 tot 15m2. Ligt er ook aan of het jezelf kan en wil doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:28

Ben zelf erg tevreden over vlies behang. Ziet super mooi uit en totaal niet duur bij hornbach. Enige nadeel is dat iets kwetsbaarder is en dat je beschadigingen niet met kwast kunt bijwerken tenzij je kiest om eerst al behang te schilderen.
Was ongeveer 13 euro per rol kwijt. Per m2 ongeveer 3 euro.

Stof? hier totaal geen last van gehad. had met mooie dagen alles tegen elkaar open gezet en stof en vocht was zo weg :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:36

Mijn genoemde prijzen zijn incl. arbeidskosten. Later voor het oude huis zelf gekocht en dat was 2 euro per meter. Voorgeschilderd behang is wel een pluspuntje. Je kunt ook nog kiezen in diktes.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:15

Ohh jullie typen zo snel en veel kan het amper bij benen vanaf mijn mobiel.

Morgen worden de tegels van de vloer geleverd. 38 nieuwe pakken. De 14 die we hebben komen uit een ander verf bad dus krijgen we nieuwe.

De vloer is vandaag na zeuren en aandringen nog bezorgd. Dus morgen kunnen we starten met leggen.

1 wand in de slaapkamer is behangen en morgen gaan we daar mee verder.

maandag en Dinsdag word het hele huis gestuuct en 4 dagen later komt er iemand om het hele huis te spuiten. Boven wit. En in de woonkamer beige met donker blauw
Slaapkamer van ons zoontje doen we zelf en de 'baby' kamer blijft onbehandeld.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 03:11

Wat ligt jullie badkamer er mooi strak in Joyce!

Balen Wieldop, hopelijk kunnen jullie er met elkaar uitkomen.

Bij ons ook vliesbehang! Manlief wilde een stuucwand boven het aanrecht in de keuken, gelukkig heb ik hem om kunnen praten naar tegeltjes :D

Hier ons paleisje in wording!
Afbeelding

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:40

Kijk dat word ook al wat!!

Lekker malih, kunnen jullie tenminste weer aan de slag.

Qua energie hoe hebben jullie dat uitgezocht ? Energievergelijker of Independer ? Ik snap dat allemaal nier zo goed hoe dat in elkaar zit en werkt :+

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:01

Een collega van mijn vader heeft haar hele huis (ook IQ woning toevallig) met dat renovliesbehang laten doen, misschien daar eens proberen of we mogen kijken. Vriendlief wil het graag namelijk een keer gezien hebben voordat die een beslissing neemt.

Godmorgen van Ikea, gaan we onthouden!

Milah, wel fijn dat je 38 nieuwe pakken krijgt, dat is dan wel weer een beetje service. Maarja, het blijft jammer dat het niet goed geleverd is.
Wat zal je huis er anders uitzien als het eenmaal gestuuct en gewit is! Ben benieuwd naar de combinatie van beide en donkerblauw!

Wij nemen ook tegeltjes boven het aanrechtblad, heb heel lang getwijfeld of ik die afwasbare verf wilde, vind ik nog steeds mooi.

Nu toch gekozen om de tegel die op de vloer ligt, in strokenmix terug te laten komen boven het aanrecht, denk dat dat we leen mooi geheel vormt.
De tegeltjes komen maar tot 60m hoogte, dus denk dat we de rest dan maar schilderen.

Dat ziet er al goed uit noviceh!

Qua energie vergelijken, nog geen idee daar ben ik nog niet mee bezig!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:16

Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn stukwerk. Ik denk ook dat het belangrijk is om een stucer te nemen die vaker nieuwbouwhuizen heeft gestuukt. Hier nog geen scheuren te bekennen terwijl het huis wel echt werkt.

Wieldop: Bij ons is alles in 1 keer goed gegaan, het kan wel en is best raar dat dit een uitzondering op de regel is.

Collendoorn, ik heb wat navraag gedaan bij de familie en die waren allemaal erg tevreden over nuon.

Zaterdag wordt de tuin uitgegraven, volgende week de schutting en dan kan de stratenmaker aan de gang en is het gewoon klaar :D

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 19:30

Nuon is best prijzig, wij zitten nu bij essent, energie direct is ook goedkoop, eneco heeft een vreselijke klantenservice ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:00

Tja, ik ben tevreden over nuon en je krijgt ook vaste klanten korting. Ik ben daar mss te makkelijk in maar ik zoek het niet en ik heb de tijd er niet voor om ieder jaar op zoek te gaan naar de goedkoopste. Zolang ik maar energie ed heb ben ik blij :)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 20:08

Ieder jaar overstappen geeft minstens 100/200 euro tegemoet koming ieder jaar, scheelt behoorlijk :))

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:56

De badkamer tegels zijn bezorgd vanmorgen. En wij zijn op zolder aan de slag gegaan.

Hebben de schotten vervangen en deuren anders geplaatst. Morgen de andere kant en dan de vloer gaan leggen. Ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Afbeelding

Afbeelding

M'n vriend heeft online gekeken en we zitten qua stroom bij green choice en verwarming bij Nuon we hebben stads verwarming en kunnen dus qua warmte niet kiezen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:59

Mooi Malih!

Ik heb me ook nog niet in leveranciers verdiept. Wel gaat service bij ons voor prijs. Maar als ik het zo lees, kan je daar nog aardig wat geld op besparen!

Nu ben ik wel erg benieuwd naar een foto Lucifertje, dat klinkt allemaal goed!

In principe is ons huidige huis (al) verkocht. Nu moeten we 6 maanden ergens gaan overbruggen met 3 jonge kinderen en een grote hond. Ik ben al voor chalets op bungalowparken aan het kijken, maar daar zitten ook nog wat haken en ogen aan. Een huurhuis is eventueel ook een optie, maar overal lees ik een minimale huurperiode van 12 maanden en dat is te lang. Ik ga vanaf volgende week diverse makelaars benaderen of die nog opties voor ons hebben. Heeft iemand hier misschien nog goeie ideeën? Het gaat om de herfst-/winterperiode.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 06:16

Een vriendin van mij heeft dat probleem ook.. Die is nu aan het kijken of ze een huis kan gaan huren wat te koop staat.. Alleen weet je natuurlijk niet goed voor hoe lang dat is.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:08

Noviceh wij zitten in hetzelfde schuitje dus ik kan je niet helpen :') inderdaad makelaars,vrienden, bungalow parken..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:41

Ohh ja lastig he :-( wij hebben dat dus ook gehad en zijn met kind en honden bij mijn moeder ingetrokken. Is dat een optie voor jullie?

Wij konden idd geen huis huren omdat de periode te kort was :-( lastige situatie

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:50

Mooi malih! Maak je daar deuren in??

En dat is onwijs lastig zeg, bij ons in het plan zijn de mensen weer naar paps en mams gegaan maar dat moet ook net lukken. Wij hebben de mazzel dat we beide gewoon "uit huis" komen.