AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:23

Ik heb echt de andijvie na 2 dagen al verpot, de wortels kwamen al door de bak heen. Zojuist even nog wat kruiden geplant. Mijn krop sla doet het echt goed, zeker 7 stekjes.

Ik zou graag nog een extra basilicum, tijm, bieslook en bosaardbei willen. Ruilen voor veldsla, kropsla, cherrytomaatjes en rucola is ook goed. Dat zijn tenminste dingen die ik eet :)

Wat heb ik over:
Spinazie 2x
Selderij 2x
Radijs
Prei
Andijvie
Brocolli 2x
Aubergine
Wortel
Paprika

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:25

elenaMM77 schreef:
heeft iemand zich ook al gerealiseerd dat het verpotten en groot laten worden aardig prijzig zal gaan worden.. Ennuh bedankt appie rofl..

al anderen die zich zorgen beginnen te maken over hoe je er straks allemaal ruimte voor moet vinden?
:') :') :')

Hahaha daar kwam ik inderdaad achter toen ik een aantal dagen terug toen ik naar de Ranzijn ging om potjes te kopen hahaha!´

elenaMM77 schreef:
al anderen die zich zorgen beginnen te maken over hoe je er straks allemaal ruimte voor moet vinden?
:') :') :')

Dat is ook een mooie ja :j Alles gaat op een gegeven moment de tuin maar in haha!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:28

Afbeelding

Mijn tijm is geboren! Hij is de eerste :D

Vandaag aubergine, radijs en cherrytomaatjes ontvangen van bokkers en hopelijk ook binnenkort de wortel en dan heb ik alles :)

Als er nog iemand andijvie of selderij wil ruilen tegen een kruid of aardbeien, dan hou ik me aanbevolen!

Met de plantenspuit water geven, is trouwens een goede tip!

Anoniem

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:50

Ik heb de bosaardbei te ruil!
Heb eigenlijk alles al, maar ik weet dat jullie m graag willen :D

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:53

June, wil je selderij of andijvie? :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:55

Ook hier moesten we eraan geloven (dochtertjes van 5 en 7,5 jaar oud.... tja... ;) ). De helft hier geplant en de helft bij mijn moeder. (hebben ze wellicht iets meer kans op leven.)
Gister bij de Hema nog een mini kasje gekocht (tja... het moet niet erger worden) en daar staan ze sinds vanmiddag in. Gezien de hoeveelheid bakjes, en de hoeveelheid zaadjes in een zakje heb ik gewoon de meeste zakjes doormidden geknipt. Ben benieuwd.
Zal morgen even een foto proberen te maken van de mini kas hahahaha

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:57

Anoniem schreef:
Ik heb de bosaardbei te ruil!
Heb eigenlijk alles al, maar ik weet dat jullie m graag willen :D

Lol hoeveel pbtjes heb je al gehad? _O-

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:05

Die bakjes van de mona toetjes zijn misschien ook wel handig, gaatje zit er al in, haha. Verder maar eens gaan kijken welke oude bloempotten geschikt zijn voor de kleine plantjes :)

Hier alles gepland, maar nog aan het wachten op de eerste kinderschoenen :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:08

Haha ik heb net mijn oma even verteld dat zij een gedeelte van de grote planten gaat krijgen XD
Ze is er helemaal blij mee :p

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 21:21

Hoezo prijzig? Je kan het zo duur maken als je wilt. Kweekbak voor binnen had ik al, kweekbakken voor buiten heb ik al, potjes voor verspenen heb ik al, slakkenkorrels heb ik al :')

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:23

Net dille en kropsla geplant. Alles wat ik heb is nu uitgekomen behalve de bieslook.

Te ruil:
- andijvie
- tijm

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:23

ik moet alleen nog goeie grond voor in mijn moestuinbak potten hebben we ergens op zolder geloof ik :D en de rest kan ik volgende maand wel halen nu kan er nog niks naar buiten moet dus goed komen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:27

Enige wat ik nog nodig ben is wat bemeste tuinaarde voor buiten in de tuin.

Boerenbond had een aanbieding van 5 zakken 40 liter voor 10 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:44

Ik ga voor de goedkoopste potgrond die ik kan vinden. Tomatenplant deed het daar ook belachelijk goed op. En kan er altijd nog wat paardenmest bij gooien :') Mijn tijm begint al gezellig te worden.. ook de andere tijm doet het. Overigens ook van de 24e net als van de foto hierboven van iemand! Verder inhouden niet overal in te gaan graven...

Potten staat thuis de schuur vol mee in allerlei formaten. Dus dat is lekker goedkoop! En anders gewoon wat basics van de action of tuincentrum. Je hoeft het meeste maar 1x te kopen. En op mijn planning stond toch allang een moestuin. Zal ook eerste zijn aan tuinspul wat ik aanschaf mocht ik werk en eigen plekje hebben gevonden.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:48

ik moet alleen potten kopen dalijk voor het verpotten.
gister heb ik 2 zakken potgrond gekocht van 20liter bij de Mcd, voor 1.99 en dan kreeg je er een potje(heel klein) bij van hun zaadjesactie.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:58

Kids zijn helemaal blij met alle plantjes in de klas. En twee zaadjes rijker via de post. Bedankt!!
Vandaag maar een brief naar de ouders de deur uit laten gaan om een bloempot mee te geven. Dan mogen ze binnenkort hun eigen gekozen plant thuis verzorgen.
Ben benieuwd. En ga later dit jaar ook maar zonnebloemen zaaien. Leuk!

Exit: sproeien gaat via de plantenspuit 2 keer per dag en dat mag precies vijf tellen ;)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:18

Tutti_Frutti schreef:
Even een vraagje, welke plantjes zouden binnen kunnen groeien? Ik ben student en woon in een studio, overdag staat er van 9-2/3 zon op mn kamer!

Weet iemand dit? Volgens mij las ik dat de paprika en aubergine beter binnen kunnen blijven? Kan er nog meer binnen blijven? Ik heb wel ruimte in de tuin, maar ook veeel slakken :Y) Brocolli moet sowieso naar buiten, want die wordt heel groot (en dan met net, vorig jaar het vlindertje op bezoek gehad -O- ). Maar de rest?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:20

Jenny, de kruiden kun je ook heel goed binnen houden :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:23

Paprika en aubergine wordt heel groot, dus zou ik niet aanraden voor binnen.

Radijs, ruccola, dille, bieslook, (veldsla), peterselie, basilicum, tijm en lente-ui blijven allemaal vrij klein. Die zijn binnen dus het makkelijkste qua ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:25

ik heb vandaag 2 cherry tomaten gekregen :(

Ik wil die niet ik wil rucola , sla en radijs en spinazie :(

Mijn moeder doet het heel goed nu! , app haar dagelijks om te herinneren dat er baby planten moeten komen

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:27

Radijs binnen is volgens mij veel te warm. Zal geen knol aanmaken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:29

Coby schreef:
Kids zijn helemaal blij met alle plantjes in de klas. En twee zaadjes rijker via de post. Bedankt!!
Vandaag maar een brief naar de ouders de deur uit laten gaan om een bloempot mee te geven. Dan mogen ze binnenkort hun eigen gekozen plant thuis verzorgen.
Ben benieuwd. En ga later dit jaar ook maar zonnebloemen zaaien. Leuk!

Exit: sproeien gaat via de plantenspuit 2 keer per dag en dat mag precies vijf tellen ;)

Astu! :D

De tomaat heet balkonzaube, dan zal het vast wel een struiktomaatje zijn, dan zou die ook binnen kunnen! Paprika kan ook wel binnen. Moet allemaal wel bij het zonnigste ruim (zuiden). Alle kruiden kunnen vast ook wel binnen.

Rebecca ik heb rucola sla en spinazie voor je. Ruilen? :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:30

Ik heb de radijs hier in onze andere slaapkamer staan. Op de vensterbank bij het raam. Daar is het toch vrij koud. Maar zou de radijs dan nu ook al buiten kunnen staan?

Ik heb trouwens ook nog bieslook dubbel, is er nog iemand die zou willen ruilen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:32

Even opgezocht, radijs kan buiten nu!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 22:33

Nu er nog nachtvorst kan zijn?