Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:21

Ik heb vandaag 15€ op de markt, 34€ bij de Lidl en 8 bij de Appie. Dus ons weekbudget is alweer op en ik denk dat we later deze week nog wel een keertje een brood moeten halen :+.
We hebben in ieder geval voornamelijk gezonde dingen in huis :). En voor twee weken vlees uitgaande van 2x p/w vlees. Daarnaast waren er ook dingen op zoals wc-papier, afwasborstel, schoonmaakmiddel, maandverband etc. Dus wat dat betreft valt het me nog mee.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:35

Vandaag was ik 50 euro kwijt voor 4 personen voor een week. Voornamelijk groente,fruit,zuivel,beleg en wat drinken.
Verleden week veel vlees in de aanbieding meegenomen. Alleen van de week nog brood halen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:02

Wij hebben deze week voor €37,36 aan boodschappen gehaald, dus we zitten ver onder ons budget van €50,- en daar ben ik best blij mee :D Nu moet ik wel zeggen dat wij nog steeds met een grote voorraad werken, maar dat vind ik zelf heel prettig. Zo kunnen we makkelijk dingen combineren en we hebben nooit mega uitgaven, doordat we onze voorraad zoveel mogelijk aangevuld houden (dmv aanbiedingen inslaan).

Ik weet niet meer precies wat we bij de Appie hebben gehaald aan het begin van de week, had ik dat niet al toevallig in het topic geplaatst? Dat was toen we die 3-P gingen eten ;)

Eerst zijn we naar de Plus geweest, daar komen we nooit, maar ze hadden leuke aanbiedingen. We hebben vanavond een verjaardag van 2 mensen, dus daar hebben we wijn voor gehaald (1+1 gratis) en ze hadden de wereldgerechten in de aanbieding (aanvulling voorraad). Voor €13,41 hebben we het volgende gehaald (normaal zou je daar ruim 29 voor kwijt zijn):
2x Kip Madras
Tilapia uit de oven
Kip Tandori
Lasagne Bolognese
Lasagnette Napolitana
Paella
Turkse Durum
Fles Pinot Grigio
Fles Nero D Avola

Daarna zijn we bij de Lidl geweest en daar hebben voor €13,97 het volgende gehaald:
Tros bananen
Groot stuk kaas, Jong Belegen
Voor vanavond even makkelijk kant en klare lasagne uit de oven
Koffiepads Dark Roast
Pot met jonge kapucijners
Pot met sperziebonen
Pot met doperwten en worteltjes
Doosje met 8 muesli repen
Verpakking met afbak stokbrood
2x verpakking afbak pistolets

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:50

ChantalSmook schreef:
deedee19 schreef:
Oeh klinkt lekker zeg. Ik ben ook vega. Heb toevallig vorige week weer veel vega ingeslagen bij Jan Linders. Was daar toen 50% korting toch leuk...

Welke heb jij gekocht? Eerste keer dat ik het kocht. Die Javaanse burger vond ik niet zo, falafel wel erg lekker :) .

Ik ben niet heel groot Vivera fan, maar heb iig flink gehakt ingeslagen. Dat gebruiken wij heel veel. Verder van die gourmetpakketjes. (die verdeel ik dan in vier porties)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:53

Roselie schreef:
Hier gisteren aanbieding 6 papriks voor 1,50

Waar? Ik vind paprika's zo duur altijd. Ook op de markt. Daar was de kiloprijs vandaag 2.79. Hier is de markt ook echt niet zo goedkoop. Vandaag toevallig wel daar geweest en voor 10.95 euro had ik:

5 kg aardappels
10 kiwi's
3 bananen
2 winterwortels
10 mandarijnen
2 kg elstar appels
100 gram taugé

Kunnen we weer eventjes vooruit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:08

Ik ga morgen maar eens boodschappen doen. Eerst maar eens verzinnen wat we moeten eten.

Ben de AH zo zat aan het worden. Die prijzen kloppen echt niet....... Had een speciale italiaanse salami-worst gehaald. Stond heel groot op 3,19...... scan bij de kassa 3,64
Johma eiersalade, op het kaartje in de winkel 1,55. Bij de kassa 1,65.
Dus ik naar klantenservice...... krijg je nog een diepe zucht ook dat je je geld terug komt vragen :n

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:21

Owh hier niet!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:22

Ik heb al aardig wat AH-filialen in gebruik om het maar zo te zeggen en het is overal prijs :n :x

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:23

Bedoelde meer hier zuchten ze niet ofzo
Vd prijzen is hier ook vaak zo...soms koop ik het dan expres als t een goede aanbieding is

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:01

Oh zo.... Nee dat zuchten is niet altijd hoor

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:57

Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen. Maar ikzelf doe het nu pas sinds kort, dus zit nog te testen. Het blijkt dat je was ook heel goed schoon word zonder wasmiddel.

De Action had op een gegeven moment het 'wonder balletje' waarmee je was schoon werd zonder zeep en dergelijke. Daar zijn testes op gedaan door de consumentenbond en inderdaad.. de was werd prima schoon met dat ding en zonder enige midellen. Daarna hebben ze de test weer gedaan, maar dan zonder balletje of wasmiddel en verhip! net zo goed schoon.

Ik ben nu bezig om alleen sokken en ondergoed te doen met wasmiddel (mijn vriend heeft ENORME zweetvoeten) En broeken, shirts en truien zonder. En verhip! 3 wasjes erdoor (we zijn net verhuist.. ik loop erg achter) en het is prima schoon.. en ruikt lekker fris.

Dit scheelt je natuurlijk handen vol met geld aan wasverzachters, is beter voor je kleding (geen chemische middelen = minder slijtage= langer met je kleding doen = besparen op kleding kosten) voor het milieu (minder chemische midellen het water in)

Dus wie doet mee?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:19

Zonder wasmiddel? Ik doe het wel soms met soda. Maar sommige dingen worden denk ik niet echt goed schoon zonder wasmiddel, zoals onderbroeken, handdoeken en theedoeken. :). Maar ja, misschien is dat wel weer een vooroordeel.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:23

zoals ik al zei, ondergoed doe ik wel. Heb zelf ook nog het idee dat dat gewoon niet goed genoeg schoon word. Maar heb de eerste 3 wasjes al gevouwen en die waren heerlijk fris en schoon.

Blijkt dat mensen zo wie zo veel te veel wasmiddel gebruiken. Zowel de was als lichaam, haar, in de afwasmachine en de afwas zelf. Je kan makkelijk met een theelepeltje waspoeder je was doen. En zelfs dat blijkt eigelijk 9 v/d 10 keer overbodig.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:27

Gaat het ook echt fris ruiken zonder wasmiddel?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:29

Kan best dat er zoveel residu in de wasmachine zit dat daar genoeg sop vandaan komt voor een paar wasjes. Ik had dat met mijn 2e handsje toen ik hem pas had.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:31

Ik geloof best dat de meeste dingen met uitspoelen gewoon weer 'fris' worden, in het meeste zit toch alleen maar zweet en dat is wateroplosbaar. Het gaat dan alleen niet naar wasmiddel ruiken natuurlijk.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:09

Ik gebruik wel een stuk minder wasmiddel dan volgens de verpakking nodig is. Maar helemaal niets? Nee, dat zie ik niet zo zitten.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:14

Met de ECObal gebruik je 15 ml wasmiddel ( en voor bepaald vlekken een vlekverwijderaar).. tja..sommige van die ballen kunnen ook kapot gaan en dan kun je je wasmichine naar de schroot brengen ..
Zou zo'n bal ook werken bij baby''s poepluiers?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:21

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:26

Zo het geld wat ik bezuinigd had op de boodschappen heb ik gister opgedronken in de stad :') .
Goed gespendeerd dus!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:06

Mag ik me hier ook melden? :o Ik ben sinds gisteren officieel op kamers gegaan en lees hier al een tijdje mee. Ben gisteren dan ook gelijk aan het einde van de dag naar de markt gegaan :)) Ik kwam overigens alleen met 3 paprika's terug, maar goed :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:56

Om eerlijk te zijn,......ik moet er niet aan denken om zonder wasmiddel te wassen. Zweet eruit wassen? Dan ken je mij nog niet. Ik kan echt goed stinken als ik heb gesport en met name paardrij shirts hebben echt wasmiddel nog.

Overigens gebruik ik niet veel. Het minimale aan poeder gaat erin. Vaatwastabletten van de Lidl zijn ook door mij als beste getest en kan ik 2x mee doen (doe ze door de helft en dat werkt super!)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:36

Bij Appie is de gerookte kip in de bonus (heerlijk door salades)
die blijk je in te kunnen vriezen, meteen een paar mee genomen ,wat een ontdekking voor me :D

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:46

Heb net 8 grootverpakkingen groene thee van Pickwick meegenomen. :D 8,- euro betaald i.p.v. 20,57 :D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:48

Waar? Bij Sligro zeker?