Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:48

Blackje schreef:
manzano schreef:
Ooooh :') Ik zat aan iets te denken in de vorm van een vin (vis/haai) :')

Hahah een Haai die met zijn vinnen staat te zwaaien om het vocht weg te drijven _O- _O-

Ja zo'n raampje komt er bij ons ook :j
Balen dat er schimmel blijft bij jullie !

Ja, ik ga maar eens aan de gang met een bus van HG :j

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:49

Er stond van de week een kerel hele tijd naar ons huis te kijken en ook aan de achterkant enzo.

Was echt ff bang dat het iemand van de gemeente/welstand was ofzo := :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:54

Had ie ook een camera bij zich?

Wij hebben bij het oude huis wel een keer iemand van de gemeente gehad, gewapend met camera en al en maar foto's maken. Heb toen toch maar even gevraagd wat hij in hemelsnaam kwam doen en wie hij was :o

Kopers van ons huis hebben trouwens gebeld met de makelaar, ze hebben lekkage :n Wij hebben ook lekkage gehad en dat netjes verteld ook aan ze. Maanden hebben wij geen lekkage meer gehad en bij de eerste de beste regenbui hebben zij lekkage. Schoonvader er op afgestuurd om te gaan kijken en te repareren. Maar er waren allerlei werklui bezig met de nieuwe CV dus die is niet naar binnen geweest.
Makelaar heeft ons trouwens wel gewaarschuwd dat we moesten uitkijken met deze mensen en dat ze waarschijnlijk zouden gaan zeuren om niks en we er niet te veel op in moesten gaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:57

Jeetje, daar ben je lekker mee!
(misschien was de lekkage wel van de werkzaamheden aan de c.v.?!)

manzano, misschien kun je eens proberen om tijdens het douchen het raam dicht te doen. De m.v. net voor het douchen op hoog toeren te zetten tot even na het douchen. Dan wordt de meeste vocht afgevoerd.
Heel misschien scheelt dat?!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 14:59

Ja dat spul van HG werkt goed :j

Wat balen Sak!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:06

Kentaro schreef:
Jeetje, daar ben je lekker mee!
(misschien was de lekkage wel van de werkzaamheden aan de c.v.?!)

manzano, misschien kun je eens proberen om tijdens het douchen het raam dicht te doen. De m.v. net voor het douchen op hoog toeren te zetten tot even na het douchen. Dan wordt de meeste vocht afgevoerd.
Heel misschien scheelt dat?!

Tijdens het douchen is het raam idd dicht (meer voor de temperatuur ;)).
In deze badkamer zit geen ventilator. Die komt er na de verbouwing wel in. Maar je zou zeggen dat met een raam over de hele breedte er wel flinke ventilatie in zit.
Er zit overigens ook nog een rooster in het plafond met een buis met dakdoorvoer. Dus daar wordt ook op geventileerd.
Daar komt t.z.t. dus de ventilator ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:13

Nou net toch maar even met de makelaar gebeld en ze zijn gewoon ook een beetje aan het zeuren. Ze "ontdekken" nu dingen die ze makkelijk met beide bezichtigingen en de keer dat ze bij ons geweest zijn om te meten en tijdens de aanvaarding hadden kunnen zien, maar ze hebben dus nergens op gelet.

Douchemeubel was namelijk ook niet zoveel meer, aan de buitenkant wel, maar de binnenkant van de laadjes waren gewoon versleten, maar er kan prima wat in (veel zelfs in mijn laadjes :+ ) maar ze hebben niks bekeken, dus dat is gewoon dom, van de lekkage wisten ze en ze hebben geen bouwkundig rapport op laten maken............
Tja balen is het wel natuurlijk, je blijft er zo steeds een beetje aanhangen, aan het oude huis :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:15

Heel vervelend :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:17

Hoezo blijven jullie er een beetje aanhangen?? Het zijn geen verborgen gebreken, dus voor dit soort dingen moeten ze helemaal niet bij jullie zijn!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:20

Nou ja het lekt nu op een andere plek dan waar wij lekkage hebben gehad en is het dus eigenlijk wel een verborgen gebrek. Het is wel in dezelfde ruimte trouwens.
Mijn schoonvader heeft de andere lekkage ook netjes opgelost dus dat zal hij hier ook wel proberen te doen.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:53

Hoi allemaal! Ik ben op zoek naar goedkope rolgordijnen. Iemand nig tips daarvoor?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:54

Bij Jisk!! Goedkoper kan niet :D

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:58

Kentaro, dank je, ik zie het! Alleen de breedte maten die ik nodig heb staan nergens tussen dus ben bang dat ik ze allemaal op maat moet laten maken en dat is een duur grapje...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:00

Dat heb ik ook........ maar voor sommige ruimtes komen er dan gewoon 2 smallere naast elkaar te hangen. Anders is het niet te betalen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:00

Dat probleem had ik ook :P
Bij de Leen Bakker hadden ze veel meer maten en vielen de prijzen mij ook niet tegen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:02

Kentaro schreef:
Dat probleem had ik ook :P
Bij de Leen Bakker hadden ze veel meer maten en vielen de prijzen mij ook niet tegen!

Ik wil in de studeerkamer houten jaloezieen. Maar die geen nergens zo breed als ik ze nodig heb helaas. Althans, nog niet kunnen vinden. Maar op zich is het in 2en delen niet zo erg bij zoiets.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:05

Hoe groot heb je nodig dan?

Wij hebben 1 op maat en dat kwam op 180 euro, die was dan 245 breed en 190 hoog :j Viel ons nog wel mee en wij hadden er natuurlijk ook maar 1 nodig.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:06

Oh houten jaloezieën wilde ik graag in de keuken, maar dat raam heeft ook een hele rare maat en die moeten dan dus op maat gemaakt worden en dat werd wel een heel duur grapje. Zo duur dat ik niet eens meer weet hoe duur :+

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:07

Ik heb bij de stoffeerder 6 rolgordijnen (met geleiding ivm draai/kiep) op maat laten maken voor ruim 700 euro. allemaal +- 1m breed

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:09

Alle andere ramen hebben we trouwens zelf op maat geknipt :j Mijn moeder heeft zo'n lat die van die stoffenmannetjes op de markt ook gebruiken, dan knip je altijd recht :j
Stukje van de buis afzagen met een ijzerzaagje en klaar :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:10

SAKKIA schreef:
Hoe groot heb je nodig dan?

Wij hebben 1 op maat en dat kwam op 180 euro, die was dan 245 breed en 190 hoog :j Viel ons nog wel mee en wij hadden er natuurlijk ook maar 1 nodig.

Rolgordijn of jaloezien?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:11

Rolgordijnen hebben we zelf op maat geknipt inderdaad. Enige nadeel is dat je ze nooit strak tegen elkaar kan hangen ivm ophangsystemen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:12

Voor de studeerkamer hebben we er een van 265cm breed nodig en nog een van 95cm ernaast (voor het openslaande raam wil ik een aparte hebben).
95cm is wel te vinden hier en daar, al gaan de maten meestal per 10cm.

Maar qua breedte gaan de meeste winkels (ook met op maat maken) niet verder dan 2.40

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:13

Nee dat is waar, maar was hebben twee tegen elkaar hangen en het gat tussen de gordijnen komt dan precies op het kozijn. Zie je dus eigenlijk niet zo veel van.

Die op maat was een rolgordijn :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:15

Klopt wij hadden dus 157 nodig :+ 150 zou binnen het kozijn vallen (en dat is lelijk), 160 past er niet tussen.
Dus nu hangt daar ook een rolgordijn. 1 van de verkeerde die we bij de Karwei gekocht hadden. Die schijnt nogal door en is qua materiaal heel anders als de rest (wordt wel verkocht als hetzelfde).
Ooit komt daar wel iets anders voor, maar nu eerst even niet.