[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:05

JAZZ4ff schreef:
eilleen333 schreef:
Ik heb vandaag via marktplaats voor een goede prijs een Ipad gekocht. De verkoopster had hem via haar oxxio abonnement, en wist niet welke generatie het was. Ze had de doos helaas ook niet meer, en het staat ook niet op de Ipad (voor zover ik kan zien, maar ik ben een Ipad-leek).
Hoe kan ik zien welke generatie ik heb? Niet dat het heel veel uitmaakt, maar ik ben nu wel benieuwd. Ik heb er een hoesje voor gekocht met een ingebouwd toetsenbord, en die zou passen op de Ipad 2 en de nieuwe Ipad (is dat dan de 3?). En daar past hij goed in, dus tsja...

Verder heeft hij 16GB opslagcapaciteit en siri. Op de site van apple zag ik dat de Ipad3 wel siri heeft en de Ipad2 niet, klopt dit? Dat zou dan inhouden dat ik een Ipad3 op de kop heb getikt?
Kan ik het ergens op het apparaat zelf vinden?

Bij instellinge/algemeen (app met de radertjes) kijk je naar model nr. ,mijne is MC916NF, googlen geef dan iPad 2 64GB.

Volgens mij kreeg je toen bij Oxxio een ipad 2.

eilleen333

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:44

Als ik mijn model nummer invoer krijg ik deze:
The New Ipad van mediamarkt http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/AP ... 69905.html
En eentje van kieskeurig: http://www.kieskeurig.nl/tablet/apple/i ... n/1046789/

Dus ik gok wel dat het een ipad 3 is. Goede deal dacht ik, voor 200 euro ;)

Bedankt voor de tips voor de tekstverwerkingsapps. Ik heb nu gratis Documents2, om even te kijken of het bevalt en anders koop ik van de week weer even een gift card om mijn tegoed op te waarderen. Met 1,31euro kom ik niet ver :P

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:20

Zal wel een 3 zijn dan idd :D

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:32

Hallo,

Ik ven sinds vandaag in het bezit van een iPad 4 32 gb.
Bevalt me heel goed en ook erg verslavend.

Ook heb ik een iPhone 4. Hier heb ik in het verleden jailbreak mee gedaan alleen nu krijg ik dat er niet af en ook niet via systeem herstel. Krijg foutcode 3194. Weten jullie misschien hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt

SaskiaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:21

Citaat:
Error 1004, 1013, 1638, 3194: These errors may be the result of the connection to gs.apple.com being redirected or blocked. Follow these steps to resolve these errors:
1. Install the latest version of iTunes.
2. Check security software. Ensure that communication to gs.apple.com is allowed. Follow this article for assistance with security software. iTunes for Windows: Troubleshooting security software issues (http://support.apple.com/kb/TS3125).
3. Check the hosts file. The restore will fail if there is an active entry to redirect gs.apple.com. Follow iTunes: Advanced iTunes Store troubleshooting to edit the hosts file or revert to a default hosts file. See section "Blocked by configuration: (Mac OS X/Windows) > Rebuild network information" (http://support.apple.com/kb/TS3297).
4. Try to restore from another known-good computer and network.
5. If the errors persist on another computer, the device may need service.

SaskiaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:23

Citaat:
Errors 3000-3999 (3004, 3013, 3014, 3018, 3164, 3194, and so on): Error codes in the 3000 range generally mean that iTunes cannot contact the update server (gs.apple.com) on ports 80 or 443.
1. Update to the latest version of iTunes.
2. Verify the computer's date and time are accurate.
3. Check that your security or firewall software is not interfering with ports 80 or 443, or with the server gs.apple.com.
4. Follow Troubleshooting security software (http://support.apple.com/kb/TS3125). Often, uninstalling third-party security software will resolve these errors.
5. An entry in your hosts file may be redirecting requests to gs.apple.com (see "Unable to contact the iOS software update server gs.apple.com" above).
6. Internet proxy settings can cause this issue. If you are using a proxy, try without using one.
7. Test restoring while connected to a known-good network.

Error 3002: If you experience this error while updating an iPod touch (2nd generation) or iPhone 3G, please use the standard update or restore process in iTunes (click Update or Restore).

Error 3014 may indicate that you need to free up more disk space on the computer before trying to restore again.

Error 3194: You may not have the latest version of iTunes installed Update to the latest version of iTunes (http://www.apple.com/itunes/download). If the issue persists, follow the steps above in "Unable to contact the iOS software update server gs.apple.com".

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:24

Hu? ik kan nu ineens weer op w'app en ik heb alleen maar mijn telefoon nummer ingevoerd en toen deed ie het weer ;d
(alleen nu niet te hard juigen -,-')

SaskiaatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:25

Sjors schreef:
Hu? ik kan nu ineens weer op w'app en ik heb alleen maar mijn telefoon nummer ingevoerd en toen deed ie het weer ;d

'Juigen' zou ik sowieso niet doen. :')

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:35

Saskiaatje schreef:
Sjors schreef:

'Juigen' zou ik sowieso niet doen. :')

:') Domme ik ook.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:59

Om nog even terug te komen op goede Apps om notities te maken tijdens college. Ik ben net writepad tegen gekomen. Dat is een app waar je kunt schrijven met bijvoorbeeld een stylus, die je handschrift dan omzet in getypte text. Er is een Nederland des versie van, die dus Nederlands herkent. De standaard app is Engels, maar volgens mij kun je daar een Nederlandse pack bij kopen, zodat de app dus beide talen herkent. Hij is wel vrij duur weer. 9 euro. En de Nederlandse pack is dan nog weer 2,69. Maar ik heb hem in mijn apptracker programma gezet en ga gewoon weer rustig wachten tot die goedkoper word.

Je kunt de text trouwens ook heel makkelijk exporteren of gewoon met simpel copyright en paste naar een word app verplaatsen. Mij lijkt het ideaal omdat schrijven voor mijn gevoel op een ipad nog altijd sneller lijkt te gaan dan typen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:22

En nog echt een briljante app trouwens is icab mobile. Dat is een webbrowser die zo ontzettend veel kan en je alles kan instellen naar je wensen. Hij kost geloof ik 1,79 en is universeel, dus kan zowel op iPhone als ipad. En dat geld is die echt dubbel en dwars waard! Echt een genot als je veel browsed.

Zo kun je een bookmark balk gebruiken, maar dat hoeft niet. Je kunt heel makkelijk en snel je bookmarks importeren van je computer bijvoorbeeld. Ook kun je in principe alle knoppen op het scherm instellen naar je eigen wensen. Je hebt een search balkje waarvan je kan instellen of hij de search in hetzelfde of in een nieuw tabblad moet doen. Bovendien kun je direct via die balk rechtstreeks op verschillende sites zoeken. Ik heb nu bijvoorbeeld ingesteld dat ik rechtstreeks kan zoeken bij Google, YouTube Wikipedia en imdb, maar er zijn er nog veel meer mogelijk. Ook kun je daar zoeken naar woorden op de pagina zelf. Daarnaast kun je ook rechtstreeks video's downloaden, door gewoon te drukken en vast te houden op de video. Vanuit de browser kun je die video's dan plaatsen in je dropbox of je filmrol (niet rechtstreeks in je video's helaas) of bijvoorbeeld naar iMovie als je dat gebruikt. Ook heeft het een "lees later offline" functie, waarna het in je leeslijst komt te staan. En het heeft een fullscreen browse stand, waarbij je nog wel de meest basic functies hebt die je nodig hebt (vorige, zoeken, url invoeren, bookmarks etc), maar de balken bovenin dus verdwijnen. Je kunt heel snel en makkelijk switchen tussen fullscreen en gewoon. Deze functie is zeker op iPhone, dat al zon klein scherm heeft echt ontzettend fijn.

Dit is eigenlijk nog maar het tipje van wat je allemaal wel niet kunt instellen. Het naar je wensen instellen kost even wat tijd, maar als je dat eenmaal gedaan hebt is het echt een genot! Het mooiste vind ik ook dat het ontzettend veel functies heeft, maar je die niet hoeft te gebruiken. Via instellingen kun je echt alles aan of uit zetten, zodat je alleen ziet wat je ook echt wilt gebruiken.

Voor de fanatieke mobiele internetter echt de beste browser app die je krijgen kan voor minder dan 2 euro!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:37

Ik heb een toetsenbord erbij, dus het typen gaat even snel als op de laptop. Ik heb alleen iets nodig voor tekst opmaak (dikke en schuine letters, bullets etc) wat blijft bestaan als ik het naar word verplaats.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:38

Frederique22 schreef:
Nou ben ik bang voor de dag dat de 3GS niet meer kan wappen :(

ik ook :( . gelukkig heb ik wel tot de huidige IOS kunnen updaten dus t zou ff moeten duren voordat dat eruit gaat?

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:42

Ik heb een iPhone 4s, dus ik verwacht dat de whatsapp het daar nog wel een tijdje op zal doen, maar voor de mensen met een iPhone 3, is het niet een optie om hem dan te jailbreaken? Of zou dat niet werken?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:31

Volgens mij kon de iphone 3 trouwens ook al geen iOS 5 meer erop krijgen, maar whatsapp deed het al die tijd nog wel. Dus niet mee kunnen in de iOS update, betekend niet perse automatisch dat whatsapp het ook gelijk niet meer doet.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:34

Shiloh schreef:
Volgens mij kon de iphone 3 trouwens ook al geen iOS 5 meer erop krijgen, maar whatsapp deed het al die tijd nog wel. Dus niet mee kunnen in de iOS update, betekend niet perse automatisch dat whatsapp het ook gelijk niet meer doet.

De maximale software update die op mijn iphone 3g kan is 4.2.1 (8C148).

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:01

kent iemand toevallig een app waarbij je kan ontgrendelen doormiddel van bolletjes waar je dan een figuurtje moet maken ipv een code die je bij de iphone moet intoetsen. bij voorbaat bedankt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:14

marizkaa schreef:
kent iemand toevallig een app waarbij je kan ontgrendelen doormiddel van bolletjes waar je dan een figuurtje moet maken ipv een code die je bij de iphone moet intoetsen. bij voorbaat bedankt.

Bedoel je net zoals op een Samsung?

Afbeelding

Zoiets?

Volgens mij kan dat niet op de Iphone, ik kan het in ieder geval niet tussen de instellingen vinden op mijn Iphone 5.
Denk ook eerlijk gezegd niet dat daar een App voor is.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:20

marizkaa schreef:

Volgens mij is dat de app locker

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:31

ja dat bedoel ik net als bij de samsung... ik ga eens naar de app locker zoeken!

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:43

ik heb nu secret apps maar dat is allemaal als je apps wil "bewaken" ik zoek er gewoon eentje voor het begin scherm. Hebben ze miljoenen apps onderhand en dan nog niet wat ik zoek haha. Wie weet over een tijdje

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:44

SimoneDV schreef:
Frederique22 schreef:
Nou ben ik bang voor de dag dat de 3GS niet meer kan wappen :(

ik ook :( . gelukkig heb ik wel tot de huidige IOS kunnen updaten dus t zou ff moeten duren voordat dat eruit gaat?

Ga er maar vanuit dat het sowieso nog wel een jaar of 2-3 is. Elk jaar komt er een grote software update en hij is nu niet meer voor 4.2.1 en lager. Daar zit nog tussen iOS 4.3, 5.0, 5.0.1, 5.1, 5.1.1, 6.0 en 6.0.1. Per iPhone komt er een nieuwe iOS uit:

iPhone 2G: iPhone OS 1.0 3.1.3
iPhone 3G: iPhone OS 2.0 ging tot 4.2.1
iPhone 3GS: iPhone OS 3.0 zal gaan tot 6.0.1
iPhone 4: iOS 4.0 (naam is toen pas gewijzigd) zal gaan tot 7.0
iPhone 4S: iOS 5.0 zal gaan tot 8.0
iPhone 5: iOS 6.0 zal gaan tot 9.0

Gezien het feit dat er voor Whatsapp geen bijzondere functies van een nieuwer iOS nodig zijn kan je voorlopig nog wel even vooruit :) De eerstvolgende stap in het Apple app-proces is dat een app 5.0 vereist, daarna pas 6.0 dus echt, ze kunnen nog wel even :)

Overigens... Als je een beetje handig bent kan je Whatsapp 2.8.7 gewoon op de iPhone 3G installeren. Om je een beetje in de richting te helpen:

Zoek een ipa bestand van Whatsapp 2.8.7 op internet
Zorg voor een gejailbreakte iPhone met AppSync erop geïnstalleerd
Installeer via iTunes het ipa bestand
Profit! Werkt zelfs op een iPhone 2G 3.1.3 nog :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:58

Ik heb sinds gisteren een Ipad 2 gekocht. Ik ken er helemaal niets van eigenlijk.
Hoe krijg ik mijn e-books op de Ipad gezet?
Ik dacht dat dit via de Itunes ging, maar daar krijg ik enkel muziek en films er op..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:20

Kiosk?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:32

Dat gaat gewoon via itunes hoor. Je moet op je ipad alleen eventjes de app ibooks downloaden, die is van apple zelf en is gewoon gratis.

Vervolgens ga je naar je itunes en klik je gewoon op boeken. In hetzelfde rijtje als waar je muziek, podcasts video's etc hebt. Als de boeken nog niet in je bibliotheek rijtje staan, kan het zijn dat je die eerst moet toevoegen. Ga dan gewoon naar "bestanden toevoegen" in je itunes en selecteer de boeken die je erop wilt hebben. Ik weet niet welke formaten de ipad allemaal accepteerd, maar .epub sowieso. Je voegt de boeken dus op dezelfde manier aan je itunes toe als je met je muziek zou doen. Vervolgens kun je die in de bibliotheek onder "boeken" terug vinden.

Als je de nieuwste itunes hebt, dan zit dat rechtsboven. Als daar nu "muziek" staat, met zo'n pijlpuntje naar boven en naar beneden, dan klik je daarop en klik je vervolgens op boeken. Als je de ipad dan synchroniseert met itunes, kun je die boeken vervolgens in ibooks terug vinden.

Succes, en laat maar weten als je er alsnog niet uit komt.