Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:59

Ik bezuinig ook absoluut niet op de hond. Ik bezuinig liever op onszelf :+ En als het niet lukt om de hond in dat weekbudget mee te nemen, geen enkel probleem, dan heb ik voldoende geld om zijn voer alsnog te betalen.
Maar ik vind het wel een uitdaging om voor ons goedkoper te eten zodat die hondenvoer ook bij ons budget past :))
Op dit moment krijgt hij brokken die we van de DA mee kregen, maar we hadden zelf Royan Canin voor hem staan. Maar doordat ie 5 dagen in de kliniek heeft gelegen en dit voer heeft gehad en we een gratis zak mee kregen, zijn we hier mee door gegaan.

MMIDV

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:15

Hier wordt ook niet op de katten bezuinigd. Ze krijgen of rauw vlees of brokken met een hoog vleesgehalte en zonder slechte en onnodige toevoegingen. Hetzelfde geldt voor het natvoer, zoveel mogelijk vlees en zonder suiker/zout.
Wordt niet meegerekend in budget, maar goed wij hebben dan ook niet echt een budget maar ik probeer gewoon zo goed mogelijk op de prijzen voor ons te letten....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:22

Ik meld me hier ook maar eens om te kijken wat ik nog meer kan bezuinigen op boodschappen en heb een aantal bladzijdes gelezen waar fijne tips voorbij kwamen. :j

Gemiddeld geef ik zo'n 50 euro per week uit aan boodschappen. Ik woon alleen met een konijn en kat.

Er gaan bij mij veel verse groentes door heen per week. Eet vlees en vegetarisch. Ik eet geen normaal brood, pasta en aardappels.
Sowieso moet ik stoppen met het kopen van chips en dergelijke want dat voegt in principe niks toe aan mijn maaltijden.

Wat ik gemiddeld in een week eet qua avondeten is ;

Maandag : Witlof met ham en kaas
Dinsdag : Spinazie met slavinkje
Woensdag : Sperziebonen met schnitzel
Donderdag : Spitskool met gehakt, ui en champignons
Vrijdag : Biologische broccoli en bloemkool mix met vlees of vega.

De weekenden zijn bij mij drama. Ik heb geen hongergevoel en vind het vreselijk om in m'n eentje te eten dus het gebeurt heel vaak dat ik in de weekenden amper wat eet. :=

Overigens word ook hier niet op de dieren bezuinigd.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:22

Ohw dan heb je vast een goed figuur nanne. Ik heb echt altijd honger hahahah. Niet echt goed voor de centjes. En de lijn....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:24

Sharmila, was dat maar zo! Haha! _O-

Helaas ben ik zo'n 20 kg te zwaar.. Maar daar ben ik alles voor aan het doen om het eraf te krijgen. Koolhydraten zijn mijn grote vijanden en laat dat nou in vrij veel voeding zitten.

Daarom eet ik ook speciaal brood, wat duur is. 2 euro voor een half brood. :x

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:24

net weer even door de lidl gelopen en een paar dingetjes mee genomen, maar ben nog steeds van mening dat hij net zo goedkoop is als een hoogvliet of digros

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:28

Hoogvliet hoor ik ook altijd goede verhalen over. Jammer genoeg hebben wij die niet.

Net als de C1000 met de euro aanbiedingen. Zijn soms heel interessant, maar jammer genoeg zit de dichtsbijzijnde een ruim half uur rijden bij mij vandaan.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:03

Het opletten met uitgeven gaat hier super. Kook met de aanbiedingen mee en koop dingen op voorraad in uit de aanbiedingen. Stop het huishoudgeld voor 1 week bij me. Daar moet ik het dan mee doen. Heb de afgelopen 2 weken al de helft van het geld overgehouden ( en dat terwijl ik ook wasmiddel enzo heb gekocht).

Het wordt zo wel steeds leuker.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:16

C1000 hebben wij hier jammergenoeg ook niet! Die zit denk op een minuut of 20 rijden.

Vanavond weer boodschappen doen voor 7 dagen, ben benieuwd hoeveel we kwijt zijn aangezien we deze maand al best veel gehamsterd hebben :j .
Mijn budget is trouwens 280 euro per maand, dat lijkt best veel, maar wij hebben 2 konijnen die daar ook bij in zitten en ik blijf er eigenlijk altijd onder :j (is ongeveer 65 euro per week)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:17

C1000 zit bij ons ook op zo'n half uur rijden. Hoogvliet en digros hebben wij niet. Jumbo zit ook op zo'n 20 minuten rijden.
wij doen het meeste bij de Lidl en de plus. Aldi en AH hebben we ook in het dorp maar aan de andere kant. Verder hebben we een dekamarkt en een boni in het dorp. Maar beiden vind ik geen prettige winkels. Oh en we hebben ook nog een Emte in het dorp. Maar ook aan de andere kant.

Wij bezuinigen zeker niet op het voer van de dieren. Ze krijgen bij ons nu Royal Canin ivm de blaasgruis van een van de katten.

Vorige week hebben we voor € 25 boodschappen gedaan bij de Lidl. En voor € 15,- bij de slager aan vlees en vlees waren.
Vanavond zullen we wel meer kwijt zijn want er zijn wat voorraad dingen op.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:32

Wij hebben hier 3x ah, 2x lidl, jumbo, c1000, 2x plus en aldi in de buurt. Alles max. 10min. rijden met de auto, dus best wel makkelijk alles zo in de buurt en goedkoop

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:50

Wij hebben hier in het dorp Deen, Aldi en Lidl.

Ik ga eigenlijk alleen maar naar Lidl en Deen. Aldi ligt aan de andere kant van het dorp waar ik eigenlijk nooit kom.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:00

Hier alleen een c1000 en emte. Anders supermarkten op minimaal 15/20 min. rijden.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:08

Ik zou wel graag een C1000 willen. :j
Alleen voor de euro aanbiedingen. :+

Oh, ik heb trouwens op 15 a 20 minuten afstand ook een Dekamarkt en een Super de Boer.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:12

De euroaanbiedingen zijn idd leuk. Onze c1000 koopt ook nog wel eens partijen met korte t.h.t. data, die zijn ook altijd leuk geprijst. Paar weken geleden wieckse rose, 4 blikjes voor 1 euro!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:16

Daarom wil ik ook een C1000.. Maar om er nou een ruim half uur voor te gaan rijden vind ik overdreven en dan ben ik ook weer extra kwijt aan brandstof.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 18:41

Hihi ik woon op 5 minuten afstand van een C1000 ideaal!
15 minuten Lidl
15 minuten Jumbo
20 minuten Appie
20 minuten Aldi
30 minuten spar
15 minuten Plus
15 minuten Emte

Hoogvliet en Bas van der Heijden hebben we helaas niet.

En de boeren:
5 minuten groenteboer
20 minuten kaasboer
30 minuten bio vlees boer

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 18:50

Onze buurtsuper is een C1000, verder hebben we in de omgeving meer C1000's, Jumbo's, AH's, een Spar, een Plus, Lidl's en Aldi's.

Wat ik hier graag zou willen hebben is een dirk/bas/digros of nog liever een Nettorama. De dichtsbijzijnde is in Hoogeveen en daar ben ik één keer geweest. Ik vind het een rotwinkel qua druk en rommelig, maar qua prijzen hebben ze echt hele interessante aanbiedingen en op veel artikelen korting bij aankoop van meerdere stuks die ook erg interessant is. Maarja, als ik ervoor naar Hoogeveen moet rijden (ruim 40km ) dan is het leuke er wel weer af.

C1000 bestaat straks niet meer, hier veranderen ze tzt allemaal in Jumbo's (we hebben er straks 10!! in heel Zwolle) en een enkeling een Coop (onze buurtsuper, grrrrr, ik hou niet van Coop) en nog eentje een AH geloof ik. Ik had een gat in de lucht gesprongen als we een Nettorama of andere prijsvechter erbij hadden gekregen, maar helaas...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:00

Bij ons nieuwe huis is op loopafstand een Albert Heijn en een Bas van der Heijden.
Ook zitten we op loopafstand van Rotterdam Centraal met een HEMA (hebben ook nog wel eens leuke aanbiedingen op eten) en een AH to go (n.v.t. in dit topic :')). De Plus en de Aldi trouwens op 1 km afstand.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:27

Een Hema hebben wij hier ook. Wel een mini Hema maar toch. :j

Morgen ga ik weer boodschappen doen en ben benieuwd hoe ik het er af ga brengen. Ga zo eens kijken op internet wat de aanbiedingen zijn en of ik daar wat aan heb.

Groente hoef ik weinig te halen aangezien ik nog witlof, spitskool, spinazie en diepvries biogroenten heb.

Wel heb ik wasverzachter nodig. Normaal gebruik ik Silan en koop dat als het in de aanbieding is.
Welke wasverzachter raden jullie aan?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:32

Azijn!
Of gewoon geen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:33

Sheran, gaat het dan niet onwijs stinken?

En geen wasverzachter.. Heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.. Vind het juist zo lekker als het zo heerlijk ruikt en al.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:34

Zonder wasverzachter word alles wat ruwer en stijver. Niet ideaal.
Azijn hoor ik vaker maar lijkt me idd stinken.

Ik heb van de kruidvat ofzo in een aanbieding en ik houd me aan het onderste randje in het dopje. Zo doe ik er erg lang mee.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:35

Ik gebruik ook geen wasverzachter, wasmiddel doet zijn werk wel. Dat wat ik zacht wil hebben (handdoeken en beddengoed) gaat de droger in en dan schijnt wasverzachter juist niet goed te zijn.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:36

Azijn stinkt na het wassen trouwens niet. Je hebt er ook niet veel van nodig en het schijnt gelijk je wasmachine schoon te houden :)