Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vankje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:26

Hebben jullie trouwens nog ideeën voor mooie badkamermeubels?
Op dit moment staat er een los kastje op de badkamer en dat gaat mee met de huidige bewoners.
Onder de wastafel staat een zuil die we niet super mooi vinden, die mag dus in principe weg en mag vervangen worden voor een kastje/meubel. Maar het moet wel in de stijl van de badkamer/het huis zijn en das nog best moeilijk.
Meeste badkamermeubels die ik tegenkom zijn heel modern.

Zoiets vinden we mooi, de eerste "Solo" en de derde "Priego": http://www.elisense.nl/landelijke_badkamermeubelen.html

Nadeel is dat deze winkel in Zeeland zit en wij in Limburg wonen :+
Plus dat ik ze wel érg duur vindt. 595,- euro en dan nog eens 395,- voor een kleurtje... en bezorgkosten van 50,- euro omdat we niet echt in de buurt wonen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:31

prachtig kastje!
Maar vragen ze nu echt 395 extra voor de verf?Jeetje....
Mooie tuin heb je trouwens! <3

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:41

Vond het kastje ook heel mooi, maar die extra 395,-euro voor de verf vond ik toch wel een beetje shocking :=
Vraag me af of je dat ook zelf zou kunnen verven of zou dat niet mooi worden?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:47

Zit er in de omgeving waar je woont geen meubelmaker/interieurbouwer die zo iets voor je na kan maken? Mijn ouders hebben dat in de badkamer en keuken laten doen, die gozer spoot alles ook nog in de juiste kleur, betaalbaar en mooi.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:53

Ja, nu ik erover nadenk... er zit idd wel een timmerman in de buurt. Die heeft ook een super mooie boekenkast voor mijn schoonouders gemaakt.
Die kan ik natuurlijk vragen om zoiets na te maken. Goed idee, thanks :D
Dat ik er zelf niet opgekomen was :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:08

Vankje, Die glazen potten komen bij de Intratuin vandaan, waren afgeprijsd naar €12.95!
Die roze vaas op de grond komt bij Overvecht vandaan. Er zit op beide foto's niets van de action bij trouwens := (OVervecht, Intratuin en Trendhopper)

Hier was er geen RD in de aanbieding bij de Intratuin (Zevenhuizen). De volledig nieuwe collectie stond er al.

De action vind ik een fijne winkel voor spullen als decoratiezand, kiezeltjes enzo. Dat is vaak goedkoper als een euro bij de Action! Soms hebben ze ook leuke vazen, theelichthouders en andere potten. (buiten al het huishoudelijke spul om) :D

Voorbeeldjes van leuke dingen:
Decoschelpen, 89 cent http://www.action.nl/products/view/id/7 ... telistid/1
Onderbord, 2.99 http://www.action.nl/products/view/id/3 ... telistid/1
De buddha's van bovenop de tv van Shantal, 99 cent http://www.action.nl/products/view/id/1 ... telistid/1

Groot voordeel van deze prijzen vind ik dat je makkelijker wisselt met accessoires, omdat het zo goedkoop is en dus niet zo zonde is om weg te gooien!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:39

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:03

Saffier, Ik moet toch maar eens een weekendje naar Maastricht en Valkenburg :')

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:31

Leuk die hondenbak,maar vind hem wel laag bij de grond staan,is meer voor kleine honden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:15

Mijn grote hond eet ook altijd van de grond. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:43

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:36

shantal wat een leuke spulletjes

vankje jullie hebben ook een mooie ruime tuin, dat tuinhuisje is echt gaaf!
lastig om bijpassende badkamermeubels te vinden. wel mooie meubels op die site.

ik heb net op marktplaats een gave "salontafel " gekocht. ben er helemaal blij mee.
http://m.marktplaats.nl/a/huis-en-inric ... ousPage=lr

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:12

Sfeerleven heeft leuke dingen zeg :D
En zit ook nog bij mij in de buurt :):) Hebben ze ook een gewone winkel of alleen webshop? Kan ik niet zo gauw vinden op de site.

Thanks Kaygee, tuin zijn we ook heel blij mee. Nouja, eigenlijk zijn gewoon super blij met het hele huis <3
Leuke salontafel, wij hebben ook een kist als salontafel. Handig om al mijn kaarsen en bijbehorende "troep" in op te bergen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:13

Vankje, Als je op winkel klikt zie je allemaal sfeerimpressies uit de winkel zelf <3
Maar goed dat ik NIET in de buurt woon!

Kaygee, Gave salontafel! Is hij vlak genoeg, of leggen jullie er zo'n uitserveerblad bovenop?

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:14

SuSem schreef:
Ipsiedipsie schreef:
Mag ik me hier ook melden? Wij wonen sinds maart in ons nieuwbouwhuis, het is nog lang niet af, de nieuwe meubels moeten nog geleverd worden en alle tips en ideeën zijn van harte welkom.

Ik las een paar pagina's eerder over iemand die twijfelde over een pvc vloer, wij hebben beneden een pvc vloer liggen en ik moet zeggen dat de vloer elke cent waard is.

Welk merk heb je als ik vragen mag? Wij hebben vorige week de vloer ook uitgezocht, Mflor, Shade, met een biesje <3. En boven laminaat in dezelfde kleurstelling. Op de eerste trap komt antraciet vloerbedekking en op de zoldertrap van hetzelfde tapijt maantjes..

We hebben een mflor authentic Sylvian. Bevalt prima in gebruik, je ziet er niet meteen alles op.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:15

Grappig zeg die tafel, ik wilde eerst ook voor een kist gaan.
Maar toch voor een gewone salon tafel gegaan,die zat bij mijn meubelset.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:19

Mootje schreef:
Vankje, Als je op winkel klikt zie je allemaal sfeerimpressies uit de winkel zelf <3
Maar goed dat ik NIET in de buurt woon!

Thanks, ik zie het nu. Teveel leuke spullen :)) Daar ga ik zeker een keer langs!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:30

Vankje schreef:
Sfeerleven heeft leuke dingen zeg :D
En zit ook nog bij mij in de buurt :):) Hebben ze ook een gewone winkel of alleen webshop? Kan ik niet zo gauw vinden op de site.

Thanks Kaygee, tuin zijn we ook heel blij mee. Nouja, eigenlijk zijn gewoon super blij met het hele huis <3
Leuke salontafel, wij hebben ook een kist als salontafel. Handig om al mijn kaarsen en bijbehorende "troep" in op te bergen :D

Ze hebben ook een winkel, eigenaar is heel aardig, winkel is wel vol maar met hele leuke spullen! En spullen kunnen zelfs naar het buitenland verstuurd worden :D

Wij hebben deze gekocht toen we bij mijn vader waren:
https://www.sfeerleven.nl/_website/php/ ... uctID=6343

En voor mijn vader heb ik toen een foto lijstje gekocht en er een foto van mijn vriend en mij ingedaan in de stoeltjes lift daar ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:34

:P Wat een gave slopen!!

Vind die salontafel súper!! Wil voor in ons nieuwe huis ook een nieuwe salontafel en eettafel. Heb ook een super gave (helaas geen foto van :P ) gezien in Cuyk (zwarte markt) Een ovale glazen plaat en dan het onderstel van takken/stukken hout! (kan hem op internet nergens vinden voor een plaatje ervan :o )

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 08:02

Super leuke slopen :))

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:03

Ze hebben zeker leuke dingen bij Sfeerleven zeg :j

*spam*

Wij zijn bezig alle kozijnen kaal te krabben, klotewerk :( maar ik ben wel trots op mijn inspanningen! :Y)

Afbeelding

En dit is het resultaat na uuuuren krabben in mijn ruimtepak(ivm stof en mogelijk schadelijke verf), pfff wat een #$%@-verf zit erop!

Afbeelding

En dit moet het dan gaan worden
Deur ook helemaal afgekrabd
http://i248.photobucket.com/albums/gg18 ... /Deur1.jpg

Deur in de verf, kozijn moet nog, ik wou het eerst misschien zo houtkleurig laten, maar de verf kan er gewoonweg niet genoeg vanaf gekrabd worden om het mooi te ;laten worden
Afbeelding

Het gaat van hoogglans piswit naar extra mat sneeuwwit en de deuren komen uit 1930, uit een zusterhuis in 't Gooi ergens.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:08

De vorige bewoners hadden blijkbaar een hond die her & der wat van de deurkozijnen af heeft zitten krabben, ik vraag me serieus af of die hond nog leeft := :o

Afbeelding

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:10

Wat een werk is dat, die kozijnen helemaal verfvrijmaken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:14

Ja verschrikkelijk!! Maar ten eerste weet ik niet of de verf schadelijk is, het lijkt wel een soort loodverf daaronder, het zijn namelijk de originele kozijnen uit 1959.
Ik wil dat dan liever weg hebben :o

'Lichtjes opschuren' heeft geresulteerd in de hele verdieping incl. mezelf wit, ik bijna gestikt, katten half dood, uren stofzooi maar verf eraf ho maar.

En we hebben op sommige plekken butsen die je niet mooi meer krijgt met gewoon overschilderen.
De volgende deur ga ik trouwens niet meer helemaal afkrabben, kijken hoe dat uitpakt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:15

Wow wat een werk!!

Wij moeten beneden 1 raam (3 kozijnen) boven 2 ramen en nog 2 trappen krabben/schuren! Zie er nu al tegenop!