Shampoo koop ik eens in de maand ofzo, conditioner niet, stylingprodukten doe ik 3 jaar mee, handzeep doe ik 1 jaar mee, etc etc

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
stef schreef:Kip moet je nooit rauw geven, ook niet aan dieren
Nicolletje schreef:Ik denk dat het echt aan iemand zijn kookkunsten ligt... Want je kan met 3x niks nog iets lekkers maken
Maar ik heb gemerkt dat mensen die koken niet leuk vinden, daar lukt het allemaal wat minder goed bij.
stef schreef:Hoe ze dat anders deden? In het wild bedoel je?
Zo ja: Wil je nou serieus onze kweek kippen vergelijken met hun ooit wilde voorgangers?
flicka schreef:Ik ben het met Marije eens dat aanbiedingen zoals wc papier, vaatwastabletten, wasmiddel e.d. niet nodig zijn. Ik moet van een klein inkomen rondkomen en ik spreid die uitgaven liever. Bij het Kruidvat hebben ze prima pakken wc papier (ik meen 8 rollen per pak) voor 1,99. Ook de keukenrollen zijn er goedkoop. Daar hoef ik niet meer voor naar de Aldi. En ze zijn altijd op voorraad hier dus ik koop nieuwe als het op is.
Bij de AH was ik vanmiddag en ze hadden veel 2 voor de prijs van 1. Maar wat moet ik als alleenstaande met 2 zakken gemengde sla of bijv. 2 maaltijdsalades. Maar ze hadden ook pakjes blueband 2=1 en dat vind ik lekkere margarine om kip in te braden. Nu voor 72 cent samen.
Ik heb weleens bij zo'n kiloknaller slager gekocht. Ze kijken dan raar als je maar 3 stukjes vlees en een belegje koopt. Maar ik ben niet zo'n invriezer, heb het liever vers.
Ik maak hele goedkope macaroni. Blikje Smac, uitje, tomatenpuree, meestal champignons erdoor en gemalen kaas. Eet ik 2 dagen van.
Ik koop nooit die kartonnetjes tomatenpuree, wat is het verschil met een blikje?
Douraque was me net voor met haar bericht. Ik zit nu van de maand in zo'n financiële situatie en word er echt depri van. Hondenbrokken hakken er dan ook flink op in, die koop ik van Pedigree, de honden doen het er goed op en zijn inmiddels 12 en 13
Marley schreef:Marije jiplover kijk eens op kapperskorting.com daar haal ik mijn producten. Scheelt soms de helft met de kapper.
mariska32 schreef:het gaat niet om het leuk vinden maar om creatief te durven zijn.
Nicolletje schreef:mariska32 schreef:het gaat niet om het leuk vinden maar om creatief te durven zijn.
Niet iedereen kan dat van nature... Net als dat er (veel) mensen zijn die kleding niet kunnen combineren, zo zijn er ook zat mensen bij wie het niet lukt om de juiste smaken te combineren....
Ik ben ook het liefst van het zelfgemaakt. Maar ik merk wel dat het belangrijk is om je spullen op orde te hebben.
Dus niet dat je nog eerst op zolder moet gaan graven naar een mixer. Vervolgens kom je thuis van boodschappen, je wil de rozijntjes pakken Rozijntjes... rozijntjes, he grr, op.
Wij zijn nog aan het verbouwen en ik merk dat ik het overzicht in mijn keuken kwijt ben... De laatste tijd koop ik daarom maar gauwer zakjes, pakjes en kant en klaar. En dat is echt veel duurder.
Normaal gesproken heb ik een heel arsenaal aan kruiden klaar staan, uien, pasta en slagroom heb ik altijd op voorraad.
Hier
http://www.arjenkookt.nl/De-basis/wat-s ... euken.html
hier
http://www.smulweb.nl/artikelen/62359/B ... -de-keuken
en evt hier
http://www.smulweb.nl/artikelen/153467/ ... -de-keuken
staan wat lijstjes voor basisvoorraad.