Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 16:04

Lieke: Ik ben de enige die melk gebruikt, en dat is 's morgens door de cornflakes ;)
Shampoo koop ik eens in de maand ofzo, conditioner niet, stylingprodukten doe ik 3 jaar mee, handzeep doe ik 1 jaar mee, etc etc ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:06

mijn katten krijgen KVV en krijgen dus ook gewoon rauwe kip.... hoe deden ze dat anders? ik zie een kat al zitten met een gevangen kip in zn pannetje ;)
alleen als ze enkel brokken gewend zijn moet je oppassen omdat de zuurgraad in hun maag dan verandert is...

shampoo en andere haarproducten bestel ik via een website, kappersproducten maar dan voordeliger dan bij de kapper.... ik merk verschil tussen Andrelon en wat ik nu gebruik en dat verschil is te groot om ooit nog eens Andrelon in mijn haar te smeren ;) Daar bespaar ik dus niet echt op, al koop ik het dus wel voor minder op internet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 16:21

Hoe ze dat anders deden? In het wild bedoel je?
Zo ja: Wil je nou serieus onze kweek kippen vergelijken met hun ooit wilde voorgangers?

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:26

ok, dan mijn haar er maar af, is te duur hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:33

Mijn haar gebruik ik ook veel en ook redelijk dure producten voor maar dat vind ik echt belangrijk. Douchegel maakt me niet uit waar het vandaan komt, shampoo ook niet, maar serums en anti pluis en iets voor m'n krullen wil ik gewoon fijn hebben. En ik heb hier eindelijk een fijne combinatie van gevonden dus daar verander ik nooooooit meer iets aan. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:33

voor de bespaarders onder ons:
Bij de kruidvat nu een actie met Oral B, als je het bonnetje + coupon naar OralB stuurt dan krijg je het aankoop bedrag terug (max 1 tandpasta product en 1 handtandenborstel per gezin/adres)

Actie is ook voor de duo verpakkingen tandpasta!! toch weer 6-8 euro die je "even" kan besparen

Edit: en nu natuurlijk ook de swiffer dusterkit acties :)
gehele aankoop bedrag terug (aanmelden via de website, met de code aan debinnekant van de doos)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:00

stef schreef:
Kip moet je nooit rauw geven, ook niet aan dieren

kip en ander vlees (behalve varken) kan je prima rauw geven aan katten en honden ;) rauw is juist goed. door verhitten haal je juist alle goede bakterien en voedingsstoffen eruit.
katten en honden hebben zo'n sterke maagzuur dat ze evt. salmonella of andere bakterien af kunnen breken.
hier krijgen ze al het vlees rauw.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:03

Nicolletje schreef:
Ik denk dat het echt aan iemand zijn kookkunsten ligt... Want je kan met 3x niks nog iets lekkers maken :j
Maar ik heb gemerkt dat mensen die koken niet leuk vinden, daar lukt het allemaal wat minder goed bij.

ik vind koken niet leuk maar toch weet ik er vaak heel wat van te maken. ;)
het gaat niet om het leuk vinden maar om creatief te durven zijn.

shampoo cremespoeling deo ect haal ik 1x in de zoveel tijd bij de action.
je hebt daar vaak genoeg goed merk spul voor een leuke prijs.
zelf pak ik meestal dove mee,lekker spul.
even goed mijn wasmiddelen schoonmaak middelen e.d.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:06

Ik heb heel lastig haar, dus dure producten van de kapper. Maar met 1 fles doe ik wel weer een half jaar, dus dat haalt het er weer uit. Net als huidverzorgingsproducten, ik kan tegen heel veel producten niet, krijg ik jeuk van.
Heb nu een lijn gevonden die belachelijk duur is, maar wel werkt! En gelukkig is het heel zuinig in gebruik, flesje bodylotion van 100 ml doe ik al mee vanaf mei ofzo. En ik krijg nog zo'n 10% korting bij mijn leverancier, maar dan nog is het schrikbarend duur.
Maar goedkoop is duurkoop in deze, want het helpt niet en ik krijg er jeuk/uitslag van en zeker geen verzorgde huid.

Douchegel van Sanex gaat gelukkig wel goed, die kopen we dus groot in bij de 2+1 aanbieding van het kruitvat of als het weer eens prijspakker is bij de makro.

Kwa over de datum: ik kijk niet zo heel nauw, melk ruik je wel of het nog goed is. Alleen als de melk ouder wordt, schuimt hij niet meer zo fijn voor in de koffie (maar dat doet weer niets af aan de smaak). Dus zolang de melk niet zuur is, wordt die hier gebruikt.
En verder ligt het een beetje aan het soort product. Iets dat een houdbaarheidsdatum meekrijgt van (meer dan) een jaar, dat zal 1 dag erna, of een week erna of een maand zeker ook nog goed zijn. Iets dat een houdbaarheidsdatum meekrijgt van (korter dan) een week zal 2 weken na de datum wellicht niet meer zo goed zijn.

En over lekker eten: ja, ik wil wel altijd smakelijk eten, maar dat hoeft echt niet altijd duur te zijn. Kapucijners met spek en witlofsalade daar smullen wij hier van en kost bijna niets. Maar dan wel de kapucijners zelf weken, want dat is zo verschrikkelijk veel lekkerder dan uit een potje.
En soep moet gewoon smaken, liever met wat meer moeite zelfgemaakt, dan uit een potje.
En dingen die ik echt niet van hou, ga ik ook niet eten omdat ze ineens in de aanbieding zijn ofzo, dan maar iets duurder, maar iets wat ik wel lekker vind.
Maar zelf (vers) klaarmaken hoeft echt niet duurder te zijn dan uit potjes en blikjes en doosjes en is wel een kwadraat lekkerder. En dan is de keus toch echt snel gemaakt :j

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:06

stef schreef:
Hoe ze dat anders deden? In het wild bedoel je?
Zo ja: Wil je nou serieus onze kweek kippen vergelijken met hun ooit wilde voorgangers?

dat bedoelt marley niet :n in het wild stopt een dier z'n gevangen prooi ook niet in een pannetje om hem te bakken/koken. die vreet hij gewoon met huid en haar op.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:15

Mijn katten krijgen rauw, daar zijn ze voor gemaakt. Uiteraard zijn kweekkippen geen wilde kippen maar gekookt is ook geen wilde kip ;-)
er werd gezegd dat katten geen rauw vlees moeten krijgen....
Een kat hoeft geen gekookt voedsel of brokken maar das een andere discussie....

Marije jiplover kijk eens op kapperskorting.com daar haal ik mijn producten. Scheelt soms de helft met de kapper.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:23

flicka schreef:
Ik ben het met Marije eens dat aanbiedingen zoals wc papier, vaatwastabletten, wasmiddel e.d. niet nodig zijn. Ik moet van een klein inkomen rondkomen en ik spreid die uitgaven liever. Bij het Kruidvat hebben ze prima pakken wc papier (ik meen 8 rollen per pak) voor 1,99. Ook de keukenrollen zijn er goedkoop. Daar hoef ik niet meer voor naar de Aldi. En ze zijn altijd op voorraad hier dus ik koop nieuwe als het op is.

Bij de AH was ik vanmiddag en ze hadden veel 2 voor de prijs van 1. Maar wat moet ik als alleenstaande met 2 zakken gemengde sla of bijv. 2 maaltijdsalades. Maar ze hadden ook pakjes blueband 2=1 en dat vind ik lekkere margarine om kip in te braden. Nu voor 72 cent samen.

Ik heb weleens bij zo'n kiloknaller slager gekocht. Ze kijken dan raar als je maar 3 stukjes vlees en een belegje koopt. Maar ik ben niet zo'n invriezer, heb het liever vers.

Ik maak hele goedkope macaroni. Blikje Smac, uitje, tomatenpuree, meestal champignons erdoor en gemalen kaas. Eet ik 2 dagen van.

Ik koop nooit die kartonnetjes tomatenpuree, wat is het verschil met een blikje?

Douraque was me net voor met haar bericht. Ik zit nu van de maand in zo'n financiële situatie en word er echt depri van. Hondenbrokken hakken er dan ook flink op in, die koop ik van Pedigree, de honden doen het er goed op en zijn inmiddels 12 en 13 :)

Hoi,

Graag wil ik reageren op je hondenvoer.
Pedigree is heel erg zout.
Ze zouden het vast wel eten hoor, maar goed is het niet.
Wij hebben meerdere honden en geven altijd Farmfood brokken.
En s' avonds vlees, rijst en groenten.
Lijkt misschien duurder, maar er zit geen troep in, ze gebruiken dus hele hele voer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:34

Marley schreef:
Marije jiplover kijk eens op kapperskorting.com daar haal ik mijn producten. Scheelt soms de helft met de kapper.

Dank voor de tip! Daar staat 'mijn' merk ook tussen en idd voor wel wat minder als ik nu betaal! Moet alleen even verrekenen met de btw, dan scheelt het wel minder dan ik nu betaald heb, denk ik.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:35

Etos heeft nu ook leuke aanbiedingen (nivea for men, shampoo op zaterdag, douchegel 1+1 gratis van etos, en 2+1 gratis gezichtsverzorging) en AH ook (Robijn wasmiddel 1+1 gratis).
Dat wordt van de week weer eens geld uitgeven voor het komende half jaar ofzo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:52

Eigenlijk is alles qua verzorging wel in de aanbieding :) mascara koop ik ook altijd 2 halen 1 betalen, of 2e 25% korting of iets. Altijd als mijn mascara's bijna op zijn komt er een aanbieding. Zelfde geldt voor deo, douchegel enzovoorts. Echt heerlijk! Daar betaal ik ook nooit volle pond voor. Alleen mijn serum is helaas nooit in de aanbieding. Kauwgom hebben wij altijd van mentos; die potten. Heel vaak heeft de kruidvat die ook wel in de aanbieding en anders de Ah wel, dan halen we een pot of 4 en tegen de tijd dat alles op is, is het weer in de aanbieding. :D :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:11

ik haal mijn spul voor persoonlijke verzorging eigenlijk altijd bij de op = op voordeelshop. Waspoeder ook

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:12

mariska32 schreef:

Niet iedereen kan dat van nature... Net als dat er (veel) mensen zijn die kleding niet kunnen combineren, zo zijn er ook zat mensen bij wie het niet lukt om de juiste smaken te combineren....

Ik ben ook het liefst van het zelfgemaakt. Maar ik merk wel dat het belangrijk is om je spullen op orde te hebben.
Dus niet dat je nog eerst op zolder moet gaan graven naar een mixer. Vervolgens kom je thuis van boodschappen, je wil de rozijntjes pakken Rozijntjes... rozijntjes, he grr, op.

Wij zijn nog aan het verbouwen en ik merk dat ik het overzicht in mijn keuken kwijt ben... De laatste tijd koop ik daarom maar gauwer zakjes, pakjes en kant en klaar. En dat is echt veel duurder.

Normaal gesproken heb ik een heel arsenaal aan kruiden klaar staan, uien, pasta en slagroom heb ik altijd op voorraad.
Hier
http://www.arjenkookt.nl/De-basis/wat-s ... euken.html
hier
http://www.smulweb.nl/artikelen/62359/B ... -de-keuken
en evt hier
http://www.smulweb.nl/artikelen/153467/ ... -de-keuken

staan wat lijstjes voor basisvoorraad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:12

Ik was net bij de markt, voor 6 euro een halve kilo wilde spinazi, een courgette en een flink stuk jummie kaas :D

Ik ga geloof ik, zo lang ik niet kan werken, lekker naar de markt op woensdag :+

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:27

waspoeder is hier bij de belgische lidl enorm goedkoop ( altijd aanbiedingen Persil, Ariel etc. in Belgie verkoopt men 'merk'artikelen bij de Lidl gelukkig). Andere winkels in Belgie zijn niet te doen, de dagelijkse boodschappen zijn schrikbarend duur terwijl iedereen denkt dat 'belgie goedkoop is'. Wij rijden dus 20 minuten naar tilburg om de boodschappen te doen én naar de belgische Lidl. Markt is in Tilburg op zaterdag, 1 keer geweest, je kon er over de hoofden lopen, mijn man dus hartgillend weg... geen markt meer gezien dus.. ik heb helaas mijn rijbewijs niet dus ben afhankelijk van mijn man. Schijnt dat als je op het laatst naar de markt gaat je nóg meer voordeel krijgt omdat ze alles eruit gooien voor kleine prijsjes dan wat het overdags was. Zelf niet geprobeerd maar al van meerdere mensen gehoord.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:32

Klopt, boodschappen zijn in België zeker niet goedkoop.
Hier kan je vrijdag-zaterdag en zondag echt struikelen over de Belgjes die hier hun boodschappen met karren vol weghalen :D
En zelf gaan we alleen naar België voor wat hier delicatessen zijn, maar die in België standaard in de winkels liggen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:35

Nicolletje schreef:
mariska32 schreef:

Niet iedereen kan dat van nature... Net als dat er (veel) mensen zijn die kleding niet kunnen combineren, zo zijn er ook zat mensen bij wie het niet lukt om de juiste smaken te combineren....

Ik ben ook het liefst van het zelfgemaakt. Maar ik merk wel dat het belangrijk is om je spullen op orde te hebben.
Dus niet dat je nog eerst op zolder moet gaan graven naar een mixer. Vervolgens kom je thuis van boodschappen, je wil de rozijntjes pakken Rozijntjes... rozijntjes, he grr, op.

Wij zijn nog aan het verbouwen en ik merk dat ik het overzicht in mijn keuken kwijt ben... De laatste tijd koop ik daarom maar gauwer zakjes, pakjes en kant en klaar. En dat is echt veel duurder.

Normaal gesproken heb ik een heel arsenaal aan kruiden klaar staan, uien, pasta en slagroom heb ik altijd op voorraad.
Hier
http://www.arjenkookt.nl/De-basis/wat-s ... euken.html
hier
http://www.smulweb.nl/artikelen/62359/B ... -de-keuken
en evt hier
http://www.smulweb.nl/artikelen/153467/ ... -de-keuken

staan wat lijstjes voor basisvoorraad.

Dat klopt zeker. Ik vind dat ook zo goed aan Jamie Oliver, die heeft in zijn boeken echt basislijstjes staan van keukenspullen en etenswaar die je op voorraad moet hebben. En ook veel basisrecepten met uitbreidings en afwisseltips. En hij heeft ook echt goedkope recepten, macaroni met bloemkool en zelfgemaakt kaassaus bijvoorbeeld. Kost drie keer niks en heel lekker. Meestal als ik nieuwe ingrediënten of type gerechten uit probeer start ik met een recept en als ik dan de smaak goed ken verzin ik er zelf dingen mee.

Lees hier veel over de markt, dat vind ik heel erg wisselen per kraam. Ik haal vaak echt het ene bij die kraam en het andere bij die kraam. Gelukkig is hier echt een gigantische markt op zaterdag, met wel 10 groente en fruit kramen, keus zat dus. Maar ik doe het eigenlijk alleen met 'mooi weer' als het de hele dag regent of koud is ga ik lekker met de auto naar de supermarkt. Vind het als het zonnetje schijnt ook echt heel leuk en gezellig om naar de markt te gaan. Totdat ik naar huis of naar mijn fiets moet lopen met het veel te veel aan eten wat ik heb gekocht. Zeker aan het einde van de dag op zaterdag dan moeten ze er vanaf en gaan sommige dingen bijna voor niks weg, dan koop ik dus veeel te veel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:41

Die macaroni net bloemkool is lekker!!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:44

Mijn budgetmaaltijden bestaan ook altijd uit:
- pasta met kaassaus en groente naar keuze
- pasta metrode saus en groente naar keuze :')

En dan kun je lekker wisselen in kruiden.

Ik vind kaassaus met prei en broccoli erg geslaagd.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:51

belgische werknemers krijgen trouwens standaard "voedingscheques" van de werkgever, die kunnen ze overal inleveren bij de supermarkten etc., ideaal, misschien wel een idee voor nederland.. ook ecocheques krijgen ze om iets milieubewust aan het huis te laten doen bijvoorbeeld of een fiets te kopen etc... is ook nog niet zo gek :-)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:56

Die voedingscheques kunnen ze hier ook inleveren bij de supermarkt :j
Ik heb geen idee of het voor Nederland wat zou zijn. Want ik vraag me af of dat in België onderdeel is van het loon dat een werknemer verdient? En hoeveel procent van je loon is dan een voedingscheque?