Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:30

magic_lover schreef:
Ik ben ook al een klein beetje aan het rondkijken maar heb nog niet echt een idee..
In mei mag ik weer een nieuwe telefoon uitzoeken.
Heb nu een HTC Desire S, prima telefoon beviel altijd goed (behalve het uitvallen zomaar.. maar dat schijnt een htc kwaaltje te wezen)
Zit nu te overwegen tussen toch weer een HTC (een van de nieuwere modellen, maar welke?) Of de samsung S3, wil de S4 ook even afwachten die komt in maart uit, maar vrees dat die nog net een stapje te duur word... wil geen abbo van 80 eu p/m of 500 euro bijbetalen voor de telefoon :Y)

Zat eerst ook de Iphone 5 te overwegen, maar mijn vriend heeft die net afgelopen weekend opgehaald, die gaat hem weer omruilen voor een ander, valt toch best tegen voor dat geld.. ik zelf vind hem ook alles behalve fijn werken, dus die heb ik al weg kunnen strepen :)

Hoi,
Ik ben eigenlijk van plan de HTC Desire S te kopen, maar nu vroeg ik me af: valt die echt zo vaak uit?
En was er nog een of ander nadeel aan?
Hoelang heb je die gsm (want zou er toch minstens 2 jaar mee willen doen)
Bedankt! :)

magic_lover

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:14

Ik heb hem in augustus 2 jaar. Hij bevalt verder goed hoor, makkelijk mee te werken enz.
Dat uitvallen Tja het hoort niet maar t gebeurd.. met name als ze wat "ouder" worden heb ik het idee..
Misschien is het ook wel iets van de oudere modellen hoor, geen idee of het bij de nieuwere ook vrij regelmatig voorkomt. Bij mij begon het ongeveer na een jaartje.

Soms gebeurd het een aantal keer achter elkaar, maar kan ook maar zo paar week niet gebeuren.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:34

Hmm.. ik heb nu de HTC Desire Z inmiddels al weer 2 jaar in mijn bezit. Prima telefoon, maar ja ook deze valt regelmatig uit. Mijn vriend heeft de HTC Wildfire, die heeft daar dan weer helemaal geen last van. :?

Kwaaltje van Desire telefoons??

Algoed, ik heb nu een abbo lopen bij HI, zit op 2000mb aan internet en 300 bel/sms/mms minuten dinges. Prima, internet ga ik nagenoeg nooit overheen (kan evt. dus wat lager ben er ook fan van om via wifi op i-net te gaan), maar de bel/sms/mms minuten mogen van mij wel iets opgeschroefd worden (daar betaal ik me soms nog wel eens scheel aan... :oo ).

Nu wil mijn broertje mijn telefoon overnemen met een sim-only abbo, kan ook prima hoor, alleen zit ik toch wel heel erg te twijfelen. Bij Hi blijven en een sim-only abbo nemen en deze huidige telefoon gewoon zelf houden? Ik ben namelijk helemaal geen fan van dat toestel-lease, ben er beetje huiverig voor, moet je bv. aan het eind nog veel betalen als je hem wilt houden? Eigenlijk neem ik nu zodra ik weer mag verlengen altijd een abbo MET telefoon, dus ik wissel al na elke 2 jaar wat dat betreft. :') Alleen, zoals nu is die bv. verzekerd voor val en stoot schade en heb daar al 2 keer gebruik van gemaakt, laat ik telefoons nog wel eens uit mijn hand vallen etc. Hoe zit dat bij dat toestel leasen??

Ik weet eigenlijk helemaal niet wat voor abbo ik zou nemen, wat voor evt. nieuwe telefoon en noem maar op. Of misschien toch overstappen naar een andere provider??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:42

Mijne heb ik twee jaar gehad, en hij ligt hier nog steeds omdat ik 'm zeer spoedig weer zal moeten gebruiken :( Maar heeft één keer gehad dat ie zomaar opnieuw ging opstarten. Dat kwam doordat er geen bereik was op dat moment.
En verder op het laatst een paar keer gehad dat ie zomaar uit viel. Maar dat vond ik niet heel erg schokkend. Waarschijnlijk was de batterij op die dag minder dan op andere dagen. Of had ik 'm weinig gebruikt, en was de batterij daardoor sneller leeggelopen. Ik heb zelf namelijk het idee (bij die telefoon) dat wanneer ik de telefoon veel gebruikte, de batterij langer mee ging. Maar dat kan ook aan mij hebben gelegen ;)

Ik zou persoonlijk geen telefoon kopen die al twee jaar op de markt is.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:45

Heeft iemand al ervaring met telefoonlease ? Ik mag binnenkort een nieuwe uitzoeken maar zie dat leasen niet zo zitten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:27

desi92 schreef:
Heeft iemand al ervaring met telefoonlease ? Ik mag binnenkort een nieuwe uitzoeken maar zie dat leasen niet zo zitten

Is niks anders dan kopen hoor...
Ik zie er juist voordelen in.

Maargoed, mijn huidige telefoon is van een nieuwe abbo, maar geen lease.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:48

Janine1990 schreef:
desi92 schreef:

Is niks anders dan kopen hoor...
Ik zie er juist voordelen in.

Maargoed, mijn huidige telefoon is van een nieuwe abbo, maar geen lease.

Mijn telefoons zaten altijd bij mn abbo, heb er nooit voor bij hoeven betalen of een los toestel gekocht. Ik heb al zitten vergelijken maar ben een stuk duurder uit met lease bij verschillende providers

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:34

Nou ik zit dus ook beetje te denken aan overstappen naar een goede provider waar je goedkoper uit bent dan Hi (tjonge jonge, wat een duur grapje! Eerste jaar zou ik ong. tussen de 20 en 25 euro kwijt zijn per maand (lease), tweede jaar tussen de 50 en 55 euro.. :oo ) En eentje die dan geen lease heeft.. suggesties?

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:06

de enige provider die, voorzover ik weet, nog geen lease heeft is tele 2... máár die hebben hier best slecht ontvangst hoorde ik, dus ik twijfel heel erg of ik over moet stappen,

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:49

Sizz is van Vodafone en heeft ook geen lease.

Desi92, in welk opzicht ben je duurder uit?

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:58

ik betaal nu in het 2e jaar 35,- in het eerste jaar betaalde ik de helft.
als ik bij dezelfde provider blijf betaal ik bijna het dubbele van wat ik nu in het 2e jaar betaal. Bij andere providers zou ik net een tientje goedkoper uitzijn

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:04

desi92 schreef:
ik betaal nu in het 2e jaar 35,- in het eerste jaar betaalde ik de helft.
als ik bij dezelfde provider blijf betaal ik bijna het dubbele van wat ik nu in het 2e jaar betaal. Bij andere providers zou ik net een tientje goedkoper uitzijn

Maar volgens mij heeft dat niets met de toestellease te maken. Afgelopen jaar juli is er een nieuwe wet gekomen ofzo? Ik weet niet meer precies hoe het zit. Het zal ook met het internetverbruik te maken hebben (en minder smsen daardoor).
Maar ik was vorig jaar mei al aan het kijken naar abonnementen en het was stukken duurder dan mijn vorige abonnement, en toestellease was toen nog geen sprake van.
Internet is gewoon echt pleurisduur geworden helaas... Ik had in mijn vorige/huidige (nieuwe treed in maart in werking) abonnement onbeperkt internet 180 min/sms per maand voor gemiddeld 25 euro (net als bij jou eerste jaar vs. tweede jaar, tweede jaar was ook ongeveer 35). Vind dat nu maar voor die prijs...

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:24

qua kosten abbo valt het mee, als ik het zelfde abbo zou nemen zonder lease bij bv sizz of tele2 ben ik alsnog stukken goedkoper uit dan met toestellease, je betaald per maand extra voor je telefoon, er wordt wel gezegd dat je een leentoestel krijgt als die van jou kapot is, maar in hoeverre wordt de reparatie volledig vergoed? Ik ken mezelf en ga verre van voorzichtig met mijn telefoon om. Daarbij is het leasetoestel niet eens van jou aan het einde van die 2 jaar, maar kun je hem tegen een nog onbekend bedrag overnemen (is afhankelijk van de marktprijs op dat moment) of moet je hem terug inleveren. Er staat wel bij dat een telefoon met krasjes mag worden ingeleverd maar wat verstaan hun eronder? zoals mijn telefoon er nu uit ziet zullen ze hem niet terugnemen...

als ik kijk bij telfort, en ik neem hetzelfde abbo wat ik nu heb, betaal ik aan alleen abbo kosten 30 euro
(wat ik nu ongeveer betaal incl telefoon), daar komt dan nog de kosten van toestellease bovenop. en kom ik uit op 54 p.m. mét korting.

mijn vader is bij dezelfde provider gebleven nadat die nieuwe wet is ingegaan maar betaalde niks meer dan eerder voor het abonnement dat hij toen genomen had.
Ik twijfel nu toch wel of ik niet gewoon een los toestel moet gaan halen....

ik zal binnenkort wel weer gebeld worden door hi zodra ik aangeef te willen stoppen bij hun, is kijken wat of ze dan nog een leuk aanbieding hebben oid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:28

desi92 schreef:
qua kosten abbo valt het mee, als ik het zelfde abbo zou nemen zonder lease bij bv sizz of tele2 ben ik alsnog stukken goedkoper uit dan met toestellease, je betaald per maand extra voor je telefoon, er wordt wel gezegd dat je een leentoestel krijgt als die van jou kapot is, maar in hoeverre wordt de reparatie volledig vergoed? Ik ken mezelf en ga verre van voorzichtig met mijn telefoon om. Daarbij is het leasetoestel niet eens van jou aan het einde van die 2 jaar, maar kun je hem tegen een nog onbekend bedrag overnemen (is afhankelijk van de marktprijs op dat moment) of moet je hem terug inleveren. Er staat wel bij dat een telefoon met krasjes mag worden ingeleverd maar wat verstaan hun eronder? zoals mijn telefoon er nu uit ziet zullen ze hem niet terugnemen...

als ik kijk bij telfort, en ik neem hetzelfde abbo wat ik nu heb, betaal ik aan alleen abbo kosten 30 euro
(wat ik nu ongeveer betaal incl telefoon), daar komt dan nog de kosten van toestellease bovenop. en kom ik uit op 54 p.m. mét korting.

mijn vader is bij dezelfde provider gebleven nadat die nieuwe wet is ingegaan maar betaalde niks meer dan eerder voor het abonnement dat hij toen genomen had.
Ik twijfel nu toch wel of ik niet gewoon een los toestel moet gaan halen....

ik zal binnenkort wel weer gebeld worden door hi zodra ik aangeef te willen stoppen bij hun, is kijken wat of ze dan nog een leuk aanbieding hebben oid.

Oké, dan lijkt het me inderdaad door de lease te komen. Jammer hoor....
Dan kan ik me goed begrijpen dat je geen toestellease wilt!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:33

T-mobile heeft ook geen toestellease.

Ik heb sinds kort een HTC Desire X, ben er tot nu toe tevreden over. Wilde een snelle, niet al te grote telefoon en deze zit mooi in het middensegment.

Heb ooit een Wildfire gehad, maar die vond ik te traag. Samsung SIII vond ik ook wel mooi, maar ik doe toch niets met al die hippe gadgets, dus dan vind ik het een beetje zonde van m'n geld.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:55

Kan iemand me helpen? ik heb vandaag een nieuwe mobiel ( samsung galaxy s3 mini )+ abbo gekregen met 1000mb internet. bij tele2. nu heb ik het probleem dat ik alleen maar via wifi op internet kan, en als ik zonder wifi wil moet ik van tele2 roaming aanzetten? ik heb geen idee wat dit is en als ik op roaming aanzetten klik zegt hij dat het extra kosten geeft?! En als ik dan op oke klik dan kan ik nog steeds niet op internet... heel frustrerend dit :( Wie heeft de oplossing voor mij ? hoe kan ik internet aanzetten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:57

Roaming moet inderdaad aan.
Maar heb je al wel je internet instellingen geod staan? Meestal krijg je dat door een sms naar de provider.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:57

Past_Simple schreef:
Kan iemand me helpen? ik heb vandaag een nieuwe mobiel ( samsung galaxy s3 mini )+ abbo gekregen met 1000mb internet. bij tele2. nu heb ik het probleem dat ik alleen maar via wifi op internet kan, en als ik zonder wifi wil moet ik van tele2 roaming aanzetten? ik heb geen idee wat dit is en als ik op roaming aanzetten klik zegt hij dat het extra kosten geeft?! En als ik dan op oke klik dan kan ik nog steeds niet op internet... heel frustrerend dit :( Wie heeft de oplossing voor mij ? hoe kan ik internet aanzetten?

Ja je moet roaming aanzetten, omdat Tele2 gebruik maakt van T-mobile netwerk. Anders heb je geen netwerk nee. Geen extra kosten als je in Nederland bent :) Ik spreek uit ervaring, heb Tele2.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:59

heb nu 2 jaar een htc wildfire, maar wil geen htc weer. ook deze valt met regelmaat uit of start ineens op nieuwe op. en heb al een dik halfjaar telkens me geheugen vol terwijl er nogm aar 2 apps opstaan, en geen muziek en weinig fotos.

heb sinds deze week een sim only abbo bij Simyo. en wil een nieuw los toestel kopen, alleen is de vraag nog even welk toestel. vind de galaxy sIII erg mooi en de iphone ook. maar die zijn zo duur :P

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:05

Oke, nu heb ik roaming dus aan, maar nog steeds geen internet? hij geeft ook aan bij meldingen, als ik roaming aanzet dat de gegevensverbinding is verbroken?
Moet ik misschien Netwerkmodus anders zetten? Hij staat nu namelijk op Alleen GSM. En de netwerkoperators moet op; zoeken naar alle beschikbare netwerken???
Ik ben echt een leek sorry :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:05

ik heb nu een prepaid HTC wildfire (deze dus gewoon los gekocht).

de mijne gaat nu 2 jaar mee en ik heb er totaal geen problemen mee gehad. altijd super snel geweest, nog nooit vastgelopen en is al heeeeeel vaak gevallen :P
als deze telefoon helemaal ´op´ is, dan ga ik over op sim only, ik koop dan een losse Iphone (weet nog niet welke).

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:08

Past_Simple schreef:
Oke, nu heb ik roaming dus aan, maar nog steeds geen internet? hij geeft ook aan bij meldingen, als ik roaming aanzet dat de gegevensverbinding is verbroken?
Moet ik misschien Netwerkmodus anders zetten? Hij staat nu namelijk op Alleen GSM. En de netwerkoperators moet op; zoeken naar alle beschikbare netwerken???
Ik ben echt een leek sorry :')

Kijk even op de site van Tele2 of de instellingen voor jouw telefoon goed staan :)

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:19

Hij zegt dat roaming buiten het gebruikelijke service gebied ligt?? :?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:20

ik zou trouwens nooit t-mobile nemen, verschrikkelijk duur := (zag iemand dat hier zeggen)
ik heb nu simyo en wil niks anders meer :D

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:25

T-mobile werd inderdaad genoemd omdat daar geen toestellease is.
Maar vind t ook vrij prijzig en hoor ook dat er slecht ontvangst is