[Centraal]Iphone, vragen, tips, enz.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [Centraal]Iphone, vragen, tips, enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:41

:') Dan moet het wel goedkomen :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:43

Wel onhandig dat er geen handleiding bijzit, dat je die online moet opzoeken. MAar aan de andere kant, ik heb werkelijk nog nooit in een boekje van een telefoon gekeken, en ben er altijd uitgekomen... Mocht je dan iets zoeken... Bokt en google zijn je grootste vrienden.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:44

Haha inderdaad en uit een boekje wordt je niet echt wijs.. Op bokt zitten best handige mensen, ben al vaak geholpen met technische problemen :))

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:46

Vind het wel raar dat ik een levertijd had van 5 tot 8 weken, terwijl ik ook veel lees dat mensen maar een paar dagen levertijd hebben...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:50

manzano schreef:
Hmmm ik moet me echt nog ff snel gaan verdiepen in dat Itunes merk ik al voordat m'n iphone komt :') :D

jij hebt mij ;) je neemt gewoon je laptop en iphone mee naar mij en ik leg het je allemaal uit :D

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:51

eilleen333 schreef:
Wel onhandig dat er geen handleiding bijzit, dat je die online moet opzoeken. MAar aan de andere kant, ik heb werkelijk nog nooit in een boekje van een telefoon gekeken, en ben er altijd uitgekomen... Mocht je dan iets zoeken... Bokt en google zijn je grootste vrienden.

je allergrootste vriend is eigenlijk www.apple.nl/support

en met vragen over itunes kan je de apple helpdesk bellen, indien je het product niet langer dan 90 dagen hebt :) en die helpen je dan stap voor stap :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:52

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:35

Ariebombarie schreef:
manzano schreef:
Hmmm ik moet me echt nog ff snel gaan verdiepen in dat Itunes merk ik al voordat m'n iphone komt :') :D

jij hebt mij ;) je neemt gewoon je laptop en iphone mee naar mij en ik leg het je allemaal uit :D

Hahaha, maar jij bent volgende week nog niet in NL ;)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:35

das waar, een weekje later :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:37

Ja, en ik ben zoooooooooooo geduldig haha :+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:39

hahahahahahahahahhahahahhahhaha :') heel herkenbaar :))

maar goed, mocht je fysieke hulp nodig hebben dan hoor ik het vanzelf wel na 20 dec :')

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 01:47

Vicky_88 schreef:
Ja klopt, kan 5 werkdagen duren.
In het weekend gaat het nummerbehoud sowieso niet goedgekeurd worden.

bij mij duurde nummerbehoud ongeveer 2 weken ..
t-mobile he :P

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 01:48

eilleen333 schreef:
Vind het wel raar dat ik een levertijd had van 5 tot 8 weken, terwijl ik ook veel lees dat mensen maar een paar dagen levertijd hebben...

ja had ik ook maar toen ik hem bestelde was hij nog niet op voorraard en aangezien ik ongeduldig ben wilde ik hem zo vroeg mogelijk bestellen terwijl het net zo snel was geweest om gewoon ff te wachten tot eind november ofzo .. :P

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:03

Riss schreef:
Vicky_88 schreef:
Ja klopt, kan 5 werkdagen duren.
In het weekend gaat het nummerbehoud sowieso niet goedgekeurd worden.

bij mij duurde nummerbehoud ongeveer 2 weken ..
t-mobile he :P

Het nummerbehoud van prepaid naar abo duurt 10 werkdagen, dat. Heeft niks met tmobile te maken, dan is bij elke provider zo.
Ik had het hied over de goedkeuring voor de nummerportering.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:05

Vraag over Whatsapp...

Boven aan het gesprek bij een persoon staat er bv.
laatst gezien vandaag om 10.00

Is dat wanneer jij (de verzender) naar het gesprek hebt gekeken...
Of is dat wanneer de andere (de ontvanger) het gesprek heeft geopend??

Dit vraag ik me echt al paar dagen af. Zelf denk ik dat het is wanneer de andere het gesprek heeft geopend.
Omdat ik zelf het gesprek wel 100x op een dag open en er dan soms nog staat laatst gezien gister om 21.00 bv.

Wie kan mij helpen....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:06

En hoe vroeg moet je dat aanvragen? Het kan zijn dat mijn Iphone pas 18 januari binnenkomt, terwijl mijn abbo bij mijn oude provider op de 19e afloopt... IS dat wel op tijd? Bij T-mobile zeiden ze van wel, maar die kerel die ik sprak was niet echt snugger...

manzano

Die kerel in de winkel zei dat tussen Hi en Vodafone de goedkeuring vaak binnen een werkdag gebeurde. Ik wacht het wel af, want kan hem toch niet halen de komende dagen. (nou ja, heeeel misschien morgen met kunst-en vliegwerk).

manzano

eilleen333 schreef:
En hoe vroeg moet je dat aanvragen? Het kan zijn dat mijn Iphone pas 18 januari binnenkomt, terwijl mijn abbo bij mijn oude provider op de 19e afloopt... IS dat wel op tijd? Bij T-mobile zeiden ze van wel, maar die kerel die ik sprak was niet echt snugger...

Wat bedoel je met aflopen? Heb je je abo al opgezegd?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:10

Mijn abbo bij vodafone loopt 19 januari af (dan is het twee jaar geleden dat ik het afsloot). Ik wil daar niet verlengen, ik ga naar T-mobile, maar mijn Iphone is er nog niet. Die kan uiterlijk op 18 januari binnen komen.

Ik heb bij Vodafone nog niet officieel opgezegd, T-mobile zei mij dat zij dat zouden regelen, maar ik ben er niet helemaal gerust op, omdat er maar zo weinig tijd tussen zit...

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:12

Wat ik nog weet is als je van abo naar abo gaat en je neemt je nummer mee, dat je nieuwe provider alles dan regelt en dat je niet zelf op hoeft te zeggen. Ik ben van Hi naar Telfort gegaan en heb ook niks op hoeven zeggen.

En weet iemand hier antwoord op
Nadia schreef:
Hoe zit het met de datalimiet van 1 GB...is dat genoeg voor gemiddeld verbruik of kom je daar aan tekort? Ik heb nu geen internet op m'n mobiel en heb dus geen idee wat ik verbruik. Ik zal geen heftige dingen doen, geen films downloaden oid. Maar meer de kleinere apps gebruiken, MSN, af en toe iets op Google zoeken, af en toe Bokt...dat soort dingen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:13

Nee precies, maar omdat er maar 1 dag tussenzit... Ik wil mijn nummer namelijk beslist niet kwijt :P .
Maar ik hoef er dus niet achteraan denk je?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:19

Het nummerbehoud staat los van de levering van je toestel. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:24

1Gb is voor normaal gebruik genoeg is wat ik overal lees. Ik heb geen idee hoeveel data ik nu gebruik, want kan dat nergens zien. Maar ik merk het wel.

Evt. heeft Hi/KPN voor 5,- per maand een dataverdubbelaar. Bij Vodafone is een gratis blox die je kan instellen dat als je over je data heen gaat dat je dan 10,- per elke extra GB betaald. Dat is op zich interessant als je er dik overheen gaat. Als het maar een klein beetje is kan je beter per Mb betalen (30ct geloof ik).

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:29

eilleen333 schreef:
Mijn abbo bij vodafone loopt 19 januari af (dan is het twee jaar geleden dat ik het afsloot). Ik wil daar niet verlengen, ik ga naar T-mobile, maar mijn Iphone is er nog niet. Die kan uiterlijk op 18 januari binnen komen.

Ik heb bij Vodafone nog niet officieel opgezegd, T-mobile zei mij dat zij dat zouden regelen, maar ik ben er niet helemaal gerust op, omdat er maar zo weinig tijd tussen zit...

je hebt 1 maand opzegtermijn bij vodafone.
dus je moet een maand van te voren je nummerbehoud aanvragen, wil jij op 19 januari uitporteren van vodafone naar T-mobile.
nummerbehoud aanvragen kan vanaf 120 dagen van te voren. Heb je je vodafone abonnement al opgezegd, dan moet je het nummerbehoud minimaal 2 weken van te voren aanvragen.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:31

Nadia schreef:
Wat ik nog weet is als je van abo naar abo gaat en je neemt je nummer mee, dat je nieuwe provider alles dan regelt en dat je niet zelf op hoeft te zeggen. Ik ben van Hi naar Telfort gegaan en heb ook niks op hoeven zeggen.

En weet iemand hier antwoord op
Nadia schreef:
Hoe zit het met de datalimiet van 1 GB...is dat genoeg voor gemiddeld verbruik of kom je daar aan tekort? Ik heb nu geen internet op m'n mobiel en heb dus geen idee wat ik verbruik. Ik zal geen heftige dingen doen, geen films downloaden oid. Maar meer de kleinere apps gebruiken, MSN, af en toe iets op Google zoeken, af en toe Bokt...dat soort dingen.

1gb is in principe voldoende voor de dingen die jij opnoemt. Ik raad wel altijd aan om apps te downloaden via wifi. je hebt ze sneller binnen en je behoudt je internetbundel.
op myvodafone kun je je belstatus zien, hoeveel min/smsjes en hoeveel data je nog binnen je bundel hebt.