Ja hebben we bewust voor gekozen, ik wou zelf eerst witte gordijnen, maar vondt vriendlief niet zo verstandig. We hebben verder alle muren wit. Dus hebben we er voor gekozen om de gordijnen ook donker te doen. En het resultaat mag er wezen, je ziet met die gordijnen eigenlijks pas echt hoe hoog de woonkamer is ( bijna 3 meter )
Sterre, kijk ook eens op http://www.muurmode.nl en http://www.zomerzoen.nl Van beide bedrijven heb ik stickers, foto's staan in het topic (kan ze nog wel een keertje plaatsen), zijn simpel op te brengen (in je eentje) en had ze ook met een paar dagen al in huis!
Snowbunny wat mooi zeg! Vind het erg mooi, die witte muren met die donkere vloer. Had zelf aleen voor de rest denk ik wat lichters gekozen, het geheel oogt nu wel vrij donker (komt ook door de donkere foto's natuurlijk). Mooie deur ook trouwens!
ik heb gebroken wit en het valt reuze mee in het begin waren we ook bang voor ieder vuiltje maar als je weet je wat met welk middel weg moet halen gaat het prima. zelfs al rode wijn en bloed (niets ernstigs ) op gezeten en ook dat er perfect af gekregen als onze huisdieren op de bank willen hebben we wel een plaid waar ze op kunnen liggen die leggen we er dan op maar dat staat ook leuk het valt mij in ieder geval reuzemee maar ik zou ook geen spierwitte bank nemen, daar zie je volgens mij echt álles op!
over leven op m2... ik ben van thuis uit verwend met ruimte. mijn ouders hebben echt een megagroot huis, en dat was heerlijk hoor. maar als ik zie hoeveel tijd er in gaat zitten qua onderhoud en schoonmaken etc... nee geef mij dan maar een kleiner stulpje
ik woon momenteel in een appartement van 80m2, samen met mijn vriend en nog een 3e persoon aan wie we een kamer verhuren (we moeten wel hier in barcelona gezien de huizenprijzen en salaris). dat is toch echt niet te weinig imo. aan het einde van dit jaar verhuizen we weer terug naar mn huis in amsterdam. dat is een appartement van 65m2 waar we dus met zn tweeen in gaan wonen. ik acht dat niet te klein voor met zn tweetjes. maar goed, ik zou denk ik nog in een kartonnen doos kunnen samenwonen
Ik ben nu hard aan het nadenken over de keuken. We moeten met een heel erg krap budget een keuken plaatsen die niet standaard is, past bij het huis en praktisch is in gebruik. Nee, ik stel geen hoge eisen...
We hebben een dijkwoning uit 1900. Het balken plavond wilen we behouden. De balken zijn vrij fijntjes met een gefreesd randje. Niet veel bijzonders dus... maar het staat zo gezellig. De ruimte waar de keuken komt is niet zo groot en bovendien ook nog onhandig doordat er een raam in zit dat te laag is om er een keukenblad onder te maken.
Hier een hele simpele tekening (die duidelijk niet in de juiste verhoudingen is... maar de maten staan er bij) om de situatie te schetsen... iemand nog ideën? Het bruine vlak rechts is de trap van beneden af (de schuur/kelder onder aan de dijk) naar de verdieping (boven aan de dijk) waar de keuken en woonkamer zijn. De rest van de woonkamer heb ik er af gelaten aangezien die er niet toe doet. De eethoek moet in de rechterbovenhoek komen. Vandaar de maximum lengte van 2,40 meter voor de keuken aan de buitenmuur.
Ik vind het lastig... Ik heb natuurlijk wel wat ideën. Maar ben benieuwd of een van jullie nog tips heeft voor zulke ruimtes.
Sterre
Geplaatst: 06-10-10 01:16
*Samo, bedankt voor de links ! Het is alleen jammer dat ze bij mij zo slecht laden (maar dat ligt waarschijnlijk aan de verbinding hier ) ... Ik probeer het morgen gewoon nog een keer !
*Malenka, sorry, ik heb niet zoveel fantasie ... Maar als je met de plattegrond naar een woonwinkel gaat, kan men vast wel wat leuks verzinnen. Hier heb je heel veel zaken waar je voor 1500 € al een leuke keuken kan krijgen (incl. apparatuur zoals fornuis, oven en afzuigkap) en waar ze een planning voor je maken . Ik weet niet of je ver van de duitse grens af woont? Anders gewoon daar eens gaan kijken !
Zo, weer een stapje verder in het opleuken van mijn huis ! Vanmidag naar de bouwmarkt geweest. Ik heb verf gekocht voor een muurtje in de hal en voor een muurtje in de slaapkamer. Beide muurtjes krijgen strepen; voor de SK heb ik 2 lila tinten (licht en wat donkerder) + knal fuchsia gekozen en voor de hal heb ik donker bruin, iets donkerder zand en turquoise uitgezocht . Verder heb ik 2 panelen gekocht en een rol behang ! De panelen heb ik vanavond behangen en die staan nu achter mijn bed; ziet er echt super leuk uit ! (Maak morgen wel een foto, is nu te donker .) Klein foutje: de panelen zijn een cm te hoog ! Vriendje van dochterlief werkt op een bedrijf waar ze houten vloeren maken, dus ik vraag hem wel even of hij die cm voor me af kan zagen . Mijn tafeltjes voor naast de bank heeft hij ook bijna klaar ; eentje pastte er niet helemaal, dus die moet hij morgen nog even bijwerken.
Nog een vraagje: ik had bedacht dat ik de strepen in de hal én in de SK vertikaal ga verfen. Ik de hal doe ik dat zeker, maar voor de SK begin ik een beetje te twijfelen. De wand daar is veel groter (links is ´ie 2,50 hoog, onder is ´ie 3,50 lang, boven 1,50 en loopt dan verder schuin af naar 1,60); wat zou daar mooier staan: horizontale strepen of vertikale?
WillemYntJee
Geplaatst: 06-10-10 07:54
Je zou die 2,40 volledig kunnen benutten en dan ipv een hoek/U keuken gewoon op die tegenoverliggende 2 meter ook nog kasten/apparatuur nemen. Zou niet te veel beknibbelen op je keuken hoor, als je naar de goede winkel gaat kan je heel best spul krijgen en toch binnen budget blijven. Voor 1500 euro zou k geen keuken kopen..
edit: of een hoek keuken de kamer in, weet niet met hoeveel personen je daar woont maar ze kunnen tegenwoordig van die kasten maken dat de ene kant kast is en de andere kant tafel zeg maar
Sterre
Geplaatst: 06-10-10 10:40
Onze achtertuin ! Ons huis staat op 1000 m² grond en ligt direkt aan het bos.