E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 20:29

Zo fantabublous... Dat zijn er zeker een hoop :D Ik was pas twaalf heb ik ook op mn lijstje staan.
Het boek van Natascha Kampusch heb ik ook gelezen. (diefstal van mijn jeugd)

Is het boek nog niet in het NL uitgegeven voor E-pub? Jawel toch? je kunt hem bij Bol al kopen volgens mij.

Ik heb er net trouwens weer een aantal boeken van Nora Roberts tussen gezet, en een van de laatste delen van Jussi Adler-Olsen. Ik wacht nog op 1 boek en als ik die ook heb is de serie Q compleet :D

Edit: nee idd volgens mij was dat alleen een pocket editie... Jammer de bammer....

KletsKoekje

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:32

Kan iemand mij vertellen wat de bokt drop box is en waar ik die kan vinden?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:36

Bij bol.com is het geen e-book TIM :n

Kletskoekje: de dropbox is een box waar boeken waar de drm af is ingezet zijn en waaruit je ebooks kunt downloaden. Hier is de link: https://www.dropbox.com/s/u8sa4nlu9x5t3r4

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:33

Mag ik me ook komen melden hier ? Van het weekend eindelijk een Ereader besteld, ook de iRiver Story HD. Goed te horen dat jij er tevreden over bent @Kletskoekje. Ik wilde eigenlijk al heel lang een Ereader en had mijn oog laten vallen op een van de Sony's. Nu deze uit beeld is, moest ik natuurlijk een nieuwe bepalen en dat vond ik nog best moeilijk, want waar let je dan op ? Ik heb in ieder geval gekeken naar het aantal inch en naar de bestanden die de reader aankan. Wifi en zo hoef ik er niet op. Verder heb ik de Dropbox gevonden :D en over Calibre gelezen. De laatste heb ik nog niet gedownload, maar schijnt wel handig te zijn als je veel boeken hebt (?) Als ik het goed begrepen heb, moet er wel altijd de metadata bij (?) Ik las ergens dat iemand daarnaar op zoek moest en vroeg me af waar je dan zoekt...
In de Dropbox zie ik ook ebooks staan met bv. epub en metadata. Als ik het goed begrijp hoef je zonder Calibre niet de metadata te downloaden (?) In sommige mapjes zie ik ook alleen metadata staan :o Dat snap ik helemaal niet. Komt daar het epub-bestand later nog bij ? Ik zag dat iemand ook een paar boeken in de Dropbox had gezet van het weekend van Karin Slaughter en van David Baldacci. Die zie ik niet staan :o Afijn, ik heb me wel al zo goed mogelijk voorbereid, maar ik weet nog lang niet alles en ik vind het ook reuze spannend haha....

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:43

Kun je eigenlijk ook op je laptop boeken lezen?
Ben echt een leek op dat gebied, vandaar de vraag.

Ik heb nl. eens 2 bestanden gedownload van de dropbox, eentje metadata.opf en de ander .epub, maar ik krijg ze beide niet geopend.

Zit nog steeds te dubben of ik wel of niet voor een reader moet gaan.
Een kennis raadde me aan om voor een I-pad1 te gaan, maar ik geloof dat een echte reader 'n veel betere keus is als je het ding voornl. gebruikt om te lezen.
En volgens mij is een nieuwe reader nog steeds goedkoper dan een 2e hands Ipad 1.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 08:03

@ Elan: ik heb die boeken er bijgezet. Ze komen eerst in de inzendingen box te staan, vandaar uit worden ze in de dropbox geplaatst. In het verleden (toen iedereen er in kon en alles kon beheren) is het wel eens fout gegaan en waren er opeens heel veel boeken weg ed.. Dus om dat nog een keer te voorkomen is dit bedacht. Als het goed is komen de boeken dus later bij de inzendingen te staan.

@ Isa: als het een epub bestand is kun je dat alleen lezen op een reader.... (voor zover ik weet is een pc nog niet uitgerust voor dit soort bestanden) is het een adobe bestand dan kan het natuurlijk wel op de pc gelezen worden. En idd, wat is je doel? Als je veel leest zou ik gaan voor een reader. Veel rustiger voor je ogen. Het is maar net wat je zelf het fijnste vind natuurlijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:40

@Elan: die metadata kun je zoeken vanuit Calibre. Ben ik nu ook mee bezig, en het is wel handig om een voorkant van een boek en een korte samenvatting van de inhoud te hebben :j Want dat staat meestal in de metadata.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 08:45

Ik zoek die info op via bol.com. Al die extra ballast vind ik niet nodig :D
Scheeld een hoop zoek werk. En op mn reader gebruik ik het toch niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:05

Ik zie die info liever in het overzicht in calibre... dan kan ik makkelijk uitzoeken welke boeken ik van mijn pc op mijn ereader wil zetten en heb ik die info ook altijd beschikbaar. Ik heb dan weer geen zin om het altijd op te moeten zoeken op internet :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:39

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:44

Staan er eigenlijk al Agatha Christie titels in de dropbox?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:28

Nee, maar ik heb er 75. Zal ze even in de inzend dropbox zetten.....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:22

This_is_me schreef:
@ Isa: als het een epub bestand is kun je dat alleen lezen op een reader.... (voor zover ik weet is een pc nog niet uitgerust voor dit soort bestanden) is het een adobe bestand dan kan het natuurlijk wel op de pc gelezen worden. En idd, wat is je doel? Als je veel leest zou ik gaan voor een reader. Veel rustiger voor je ogen. Het is maar net wat je zelf het fijnste vind natuurlijk.

Als je Calibre op je pc hebt staan kan je ook epub lezen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:30

Ik ben druk de dropbox op te ruimen. Maar Calibre crasht elke keer. Dus moet ik alle boeken handmatig in de mappen sorteren. Erg irritant (en tijdrovend).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:42

Ik heb nog wel meer boeken die ik ook wel in de dropbox wil zetten maar ik weet niet zeker hoe... Ik bedoel dus eigenlijk hoe ik ze in een inzendingenbox kan zetten?
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-07-11 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 12:46

tamary schreef:
This_is_me schreef:

Als je Calibre op je pc hebt staan kan je ook epub lezen.

Ja ik had het inmiddels al vernomen ;)
Het lijkt mij alleen niet zo prettig lezen..

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:04

Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met de Archos 70 e reader.
Deze is betaalbaar en ik lees over het algemeen goeie dingen hierover maar vroeg me af of er bokkers zijn die hem hebben en aan- of afraden.

Ook zou ik lid willen worden van jullie dropbox als dat kan. (heb calibre al op mijn laptop staan)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:18

Zijn er hier mensen toevallig lid van de Parelli Savvy Club? Kun je de artikelen daarvan ook op de e-reader lezen?? Want dan lijkt het me wel wat, aangezien er ontzettend veel op staan.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:53

Iris1702 schreef:
Ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met de Archos 70 e reader.
Deze is betaalbaar en ik lees over het algemeen goeie dingen hierover maar vroeg me af of er bokkers zijn die hem hebben en aan- of afraden.

Ook zou ik lid willen worden van jullie dropbox als dat kan. (heb calibre al op mijn laptop staan)

Ik heb hier ook naar gekeken maar ik vond juist veel 'slechte' recensies.
Daarnaast had ik besloten om voor e-inkt scherm te gaan omdat het is alsof je van papier leest en minder
hinderlijk om in de zon te lezen dan TFT scherm (zoals je laptop/computerscherm)

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:58

Bedankt voor de warme ontvangst hier :D en natuurlijk voor de goede tips.
Vandaag is mijn reader binnengekomen. De handleiding ervan, van de de iRiver Story HD dus, is echt onleesbaar, dus die ga ik proberen op te zoeken op internet. Als iemand die al ergens heeft gevonden houd ik me aanbevolen. Het enige wat ik nu nog gedaan heb is uitpakken (leuk dus) en aansluiten op mijn laptop om de batterij op te laden.

Edit: de handleiding staat natuurlijk gewoon op de reader zelf :o

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:26

Ik heb de iRiver Story HD dus ook zoals je weet, en ik wist gelijk welke boeken ik wilde kopen bij Bol.com.
Je e-reader aansluiten aan laptop, en dan niet batterij opladen, maar 1 naar beneden en dan enter.
Deze installeren: [url]http://www.adobe.com/nl/products/digitaleditions/[url] boek kopen en dowloaden en het komt vanzelf in dit programma. Wijst zich vanzelf en appeltje eitje :) Als het boek erin staat, kan je het boek links in de kolom naar "story HD" slepen en hij staat erin :) Ander ff PB dan help ik je :)

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:38

Ik heb net de BeBook Club besteld in combinatie met een lampje...Als het goed is word m'n pakketje morgen bezorg dus ben benieuwd :D Heb al een flinke lading boeken uitgezocht!

Ook maar gelijk een mooi beschermhoesje uitgezocht bij gecko covers.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:51

KletsKoekje schreef:
en ik wist gelijk welke boeken ik wilde kopen bij Bol.com.

Zou eerst je wensen hier neer zetten..... wie weet kunnen we je gratis helpen.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:45

Hèhè, eindelijk begonnen aan mijn eerste boek. Calibre gedownload (handig programma) en een aantal boeken erop gezet. Het is even wennen, de reader leren kennen en zo, maar ik ben er nu al blij mee... :D

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:47

Hoi!

Ik lees al een hele tijd mee met dit topic en zou graag met jullie mee willen kletsen als dat ok is! Ik heb al heel wat tips uit dit topic gehaald! Ben ontzettend blij met mijn e-reader en vind het ook een sport om de leukste boeken te vinden. Ook de bokt dropbox heb ik gevonden en al dankbaar gebruik van gemaakt. Ik heb zo'n 7000 boeken op mijn computer staan, zit natuurlijk ook een boel tussen dat ik nooit zal lezen, maar dat ga ik deze vakantie eens even goed uitzoeken. Ik zou graag willen weten hoe ik boeken in de dropbox moet zetten, wel zo aardig om wat terug te doen als ik er zelf gebruik van maak!

Als iemand nog verzoekjes heeft kan ik kijken of ik het op mijn computer heb staan!